satanismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
vielä sen verran, että on raamatussakin paljon hyvää, mutta paljon myös ihan soopaa, jota ei ole alunperin edes tarkoitettu 2000 vuoden päästä mietittäväksi ja tulkittavaksi. Kirjoittajat ja henkilöt kun olivat ihan tavallisia ihmisiä niin heilläkin oli heikot hetkensä.

Kiteyttäisin raamatun hyvät opit melkein seuraavan lauseeseen:

" Se joka teistä on synnitön, heittäkööt ensimmäisen kiven"

Eli aivan turha on kenenkään alkaa muita sormella osoittelemaan ja tuomitsemaan, katsokoot peiliin...

Lisätään vielä listaani uusi kohta:

9. elämä on tässä ja nyt, eikä muualla missään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omna sanoi:
Lisätään vielä listaani uusi kohta:

9. elämä on tässä ja nyt, eikä muualla missään.

Voisin allekirjoittaa koko listasi lähes sellaisenaan :thumbs: Ainoastaan 1. kohdan kääntäisin "alkuperäiseen" muotoon "Älä tee toisille sitä, mitä et itsellesi haluaisi tehtävän".

Arttumi sanoi:
No tässähän se tuli, mitä olen pyöritellyt päässäni. Nimenomaan näin se yleensä menee, eli voisiko kuvitella että ihmisen on helpoin olla satanisti nuorena, uhmakkaana ja voimakkaana :rolleyes: . Vanhana ja mahdollisesti vähän raihnaampana saattaa joku ilta yksin pimeässä kädet mennä ristiin mummelin maatessa sairaalassa huonossa kunnossa :) Ristiriita.

No kyllä keskiajalla alkemistit ja muut salatieteiden harrastajat olivat ihan aikuisia miehiä ja naisia.

Goatsilla sanoi:
Voisin allekirjoittaa koko listasi lähes sellaisenaan :thumbs: Ainoastaan 1. kohdan kääntäisin "alkuperäiseen" muotoon "Älä tee toisille sitä, mitä et itsellesi haluaisi tehtävän".

Juu, alkuperäinen muoto kelpaa mullekin hyvin..;)

Jokohan mut nyt julistetaan pakkotoiston viralliseksi varajeesustelijaksi... :D

Mutta totuuden nimessä on sanottava, ettei sädekehää voi päähäni ripustaa, noi 9. kohtaa on sellasia periaatteellisia ohjenuoria joihin on hyvä pyrkiä, mutta se ei tarkoita että aina niitä pystyisi noudattamaan, liha on joskus liian heikko... :eek:

Wikipedia:

Satanism is more commonly the name given to certain spiritual paths which emphasize the Left-Hand Path, as opposed to the much more common Right-Hand Path. Left-Handers believe in spiritual enrichment through their own work on themselves, and that ultimately they are answerable only to themselves, while Right-Handers believe in spiritual enrichment through the dissolution or submission of the self to (or into) something greater.

Satanismista voidaan provosoitua vain ja ainostaan sen ikävältä kalskahtavan nimityksen ja saatananpalvoja pellejen takia. Se on saanut ihan hirveästi turhaa julkisuutta ja huomiota.

Olen sitä mieltä, että henkinen kasvu tulee itsestä eikä jostain ulkopuolelta.

Itse olen sitä mieltä että Satanismi on itsekäs ja itsekeskeinen suuntaus.

Hyviä puolia ovat itsestä huolehtiminen, omien kykyjen jatkuva vahvistaminen ja omien (ja läheisten) asioiden tinkimätön, aggressiivinen ajaminen. Satanistissa on tinkimätöntä elinvoimaa ja realismia, elämänhalua.

Huonoja puolia etenkin se, että perinteinen satanismi suhtautuu heikompiin ja herkkäuskoisempiin ihmisiin suorastaan halventavasti ja pilkaten. Satanismiin ei kuulu heikkojen auttaminen vaan päinvastoin. Perinteisessä satanismissa ei ole tilaa heikoille, vaan heidät raivataan pois tieltä säälimättömästi. Kaikkivaltiaaseen Jumalaan uskovia henkilöitä pidetään pelleinä ja tahdottomina idiootteina, vaikka he olisivatkin jotain aivan muuta.

Satanisti kostaa, ei käännä toista poskea. Mikään ei ole vahingollisempaa.
Kaikki suuret konfliktit ja ongelmat johtuvat nimenomaan koston kierteestä, itsekkäästä vallan ja hyödykkeiden itsepäisestä tavoittelusta.

Satanisti ei siis hukkaa aikaansa (itsellensä tarpeettomien) ihmisten auttamiseen, hän on Oman Itsensä herra. Muut ovat muita, Hän on Hän.

Meininkimies sanoi:
Itse olen sitä mieltä että Satanismi on itsekäs ja itsekeskeinen suuntaus.

Minä taas olen sitä mieltä etten ole koskaan nähnyt epäitsekästä ihmistä tahi tekoa.

Meininkimies sanoi:
Huonoja puolia etenkin se, että perinteinen satanismi suhtautuu heikompiin ja herkkäuskoisempiin ihmisiin suorastaan halventavasti ja pilkaten. Satanismiin ei kuulu heikkojen auttaminen vaan päinvastoin. Perinteisessä satanismissa ei ole tilaa heikoille, vaan heidät raivataan pois tieltä säälimättömästi. Kaikkivaltiaaseen Jumalaan uskovia henkilöitä pidetään pelleinä ja tahdottomina idiootteina, vaikka he olisivatkin jotain aivan muuta.

Heikkojen nostaminen on vahvojen tallomista. Omat pitävät huolen omistaan, ihminen on laumaeläin. Kaikkivaltiaaseen Jumalaan uskovat eivät ole pellejä ja tahdottomia idiootteja. Ymmärtämättömiä ja mielikuvituksettomia ehkä. Ihminen joka ei usko mihinkään, ei kykene ihmisenä saavuttamaan täyttä potentiaaliaan.

Meininkimies sanoi:
Satanisti kostaa, ei käännä toista poskea. Mikään ei ole vahingollisempaa. Kaikki suuret konfliktit ja ongelmat johtuvat nimenomaan koston kierteestä, itsekkäästä vallan ja hyödykkeiden itsepäisestä tavoittelusta.

Rankka yleistys ja yksinkertaistaminen. Totta on että haluaminen on syy tavoitella ja tavoittelu monesti aiheuttaa ongelmia ja konflikteja. Näin täytyy olla, koska niin on. Konfliktien ja ongelmien välttely on heikkoluontoisuutta, kuin myös niistä eläminen. Suurimmat konfliktit ja ongelmat olisivat monasti nopeasti ohi ilman tekohengitystä. Ei kukaan jaksa tapella jos on nälkä tai välineet loppu.

Meininkimies sanoi:
Satanisti ei siis hukkaa aikaansa (itsellensä tarpeettomien) ihmisten auttamiseen, hän on Oman Itsensä herra. Muut ovat muita, Hän on Hän.

Ihminen tiedostaa paljon, mutta jättää tiedostamatta vielä enemmän. Jonkin asian tai ihmisen tarpeellisuus ei ole aina tietoista. Sen takia kokemukset ovat tärkeitä. Esim. minä en aina ymmärrä, miksi tarvitsen muita ihmisiä, mutta kun heitä ei ole, tunnen että tarvitsen. Se on sisäänrakennettua. Väkinäinen yksilöllisyyden suurentelu ja korostaminen on keinotekoista ja sairasta.

Mä olin nuorena ihan perus pitkätukka bläkkimies, mutten oikeen mikään satanisti. Mielestäni on tyhmää määritellä mitään suuntauksia, mutta tänäpäivänä mä olen kyllä lähempänä satanistia kuin mitään muuta suuntausta. Naurettavan kuulonen nimi kyllä, tulee saatana aina mieleen vaikkei jutut toisiinsa liity mitenkään.

Kyllä sitä silti voi empatiaa löytyä ihan pyyteettömästi, vaikka järjellä tiedostaa kaikkien heikompien olevan turhia. Itse ainakin pidän heikkoja ihmisiä täysinä paskoina, enkä kyllä tunne tarkoituksellista sympatiaa pelkureita tai muita kohtaan. Silti väkisinkin samaistuu moniin heikkoihinkin koska itsekin on monissa asioissa heikko. Ja turha siloin on koittaa kivettää itseään ja olla välittämättä.

Oma itse ja omat lähimmäiset on kumminkin aina etusijalla, ja mielestäni millään olennolla ei ole mitään erikoista oikeutta elää.

Esimerkkinä ajatusleikki:

1.Jokaisesta lumileopardista minkä tapat ihan ajatuksella, saat tonnin. en tappaisi yhtään, tunnen sitä eläintä kohtaan ja niitä on niin vähän. ne edustavat sellaista mitä tässä maailmassa saisi olla enemmänkin.

2.Jokaisesta kiinalaisesta pummista/katulapsesta minkä lahtaat ajatuksella saat tonni. Ottaisin kahisevaa aina kun tarvii, ja omistaisin pian lentokoneen ja puoli Skotlantia.

Niihin katulapsiin kun ei samaistu millään, eikä ne tarjoa mitään.

Jes, filosofiaa. Olen varmaan suosittu tänään illanvietossa jos rupeen selittään moista :) No, siksi onkin parempi jättää moiset pohdinnat tänne.

Meininkimies sanoi:
Huonoja puolia etenkin se, että perinteinen satanismi suhtautuu heikompiin ja herkkäuskoisempiin ihmisiin suorastaan halventavasti ja pilkaten. Satanismiin ei kuulu heikkojen auttaminen vaan päinvastoin. Perinteisessä satanismissa ei ole tilaa heikoille, vaan heidät raivataan pois tieltä säälimättömästi.

Eiks tää ole Kokoomus, eikä satanismi :D

Huvittavaa valita ideologialleen nimeksi satanismi,
ja vielä huvittavampaa kun säännöllisesti luullaan saatananpalvojaksi.

Sama kuin julistautuisi hinduistiksi, ja vittuuntuisi heti jos joku erehtyy luulemaan että on jotain tekemistä hindulaisuuden kanssa.

Tai, kuten Brianin Elämässä:
- Are you the Judean people's Republic?
- FUCK OFF!! We're the People's Republic of Judea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom