Rintalihaksiin massaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AsteriX
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaahan mihin pitäisi kiinittää huomitota rintalihasliikeissä kun ei vaan tule milään massaa, kuten muualle kroppaan.
Teen mahdollisimman isoilla painoilla ja noin 8-10:n toistoja.
Eli kovia treenejä , mutta jotenkin en vaan saa rintalihaksisa tuntumaan liikkeitä.
Neuvoja esim. vipareihin, mikä oikea tekniikka ja miten sen liikeen saa tuntumaan kunnolla rintalihaksissa?
Tuntuu etä kaikki rintaliikkeet kehittää vaan olkapäitä ja ojentajii
:itku:

Mitä liikkeitä sinä olet rinnalle tehnyt?

Noi vipunostothan on nimenomaan olkapääliikkeitä, eikä niitten oo tarkotuskaan tuntua rinnassa. Kato täältä liikkeitä lisää.

Mulla ainakin toimii hyvin vinopenkki käsipainoilla, kunhan muistaa laskea painot tarpeeks alas.

Originally posted by hamuk
Noi vipunostothan on nimenomaan olkapääliikkeitä, eikä niitten oo tarkotuskaan tuntua rinnassa. Kato täältä liikkeitä lisää.

Mulla ainakin toimii hyvin vinopenkki käsipainoilla, kunhan muistaa laskea painot tarpeeks alas.

Tulikos mieleen, että voihan niitä vipareita tehdä rinnallekin?:eek:

Originally posted by AsteriX
vaihtelee, mutta yleensä teen vipunostot käsipainoilla, peck deck, vinopenkki ja ristitaljaa.
Eihän tuossa sulla ole kuin yksi varsinainen kunnon massaliike, eli vinopenkki. Muut liikkeet ovat sitten enemmän tai vähemmän muoto/pumppiliikkeitä. Minä ehdottaisin seuraavaa, eli tee ensin normaalia vinopenkkiä tangolla muutama sarja, toistot 6-8 ja muista että tämä liike on se varsinainen pääliike eli anna kaikkesi. Toiseksi voisit tehdä loivalla vinopenkillä, siis erittäin loivalla, penkkipunnerrusta käsipainoilla vaikkapa kolme sarjaa, toistot 6-8. Sitten lopuksi vielä vähän vaikka vipunostoja maaten nämäkin erittäin loivalla vinopenkillä sellaiset 8-10 toistoa. Eiköhän se rintakin rupea siitä sitten kasvamaan.

syödä kannattaa kans kunnolla, jos lihaksilla ei ole rakennusainetta riittävästi, eivät ne voikaan kasvaa.

Tällä treenillä saat itsellesi muhkean rinnan:

Penkki/vinopenkki tangolla 10,8,6,8
Vinopenkki/penkki käsipainoilla 3-4x8-12
Pec-dec/ristikkäistalja 2x12

Eli vuoroviikoin "pääliikkeenä" vinopenkki tai tasapenkki ja "pääapuliike" samalla metodilla eli vuoroviikoin. Erityisesti käsipainoilla tehtävät liikkeet kasvattavat rintaa erinomaisesti. Ja muuta ei sitten tarvitakkaan,kun sopivat lannoitteet ja kasvupaikka.

Rinta on mulla varmaan näyttävin lihasryhmä vaika rintatreeni on kaikkein vastenmielisin, tai ehkä just sen takia se on kehittynyt. Tulee tarpeeksi lepoa ja treenit pysyy lyhkäisinä.
Teen Tasapenkkiä 3 kovaa sarjaa 4-6 toistoa, vinopenkkiä 2 sarjaa ja ristikkäisraljaa 2 sarjaa. Vaihtelen toki jongun verran noita liikkeitä, mutta rakenne pysyy samana. Ristikkäistaljaa kannattaa kokeilla sillain että ei nojaa eteenpäin vaan rutistaa kädet mahdollisimman pystyssä asennossa tuohon genitaalialueen kohdalle. (Varoen tietty ettei vesseli jää pähkinöineen kahvojen väliin.)

Originally posted by Olbe
Tällä treenillä saat itsellesi muhkean rinnan:

Penkki/vinopenkki tangolla 10,8,6,8
Vinopenkki/penkki käsipainoilla 3-4x8-12
Pec-dec/ristikkäistalja 2x12

Eli vuoroviikoin "pääliikkeenä" vinopenkki tai tasapenkki ja "pääapuliike" samalla metodilla eli vuoroviikoin. Erityisesti käsipainoilla tehtävät liikkeet kasvattavat rintaa erinomaisesti. Ja muuta ei sitten tarvitakkaan,kun sopivat lannoitteet ja kasvupaikka.

Mä oon tehnyt just näitä liikkeitä ja aina on tissit niin pirun kipeet :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by AsteriX

Eli kovia treenejä , mutta jotenkin en vaan saa rintalihaksisa tuntumaan liikkeitä.

Tämäkin on muuten aika yksilöllistä. Joillakin juuri esim. rintatreeni ei tunnu millään vaikka kuinka kovaa treenaisi. Toisilla taas ei tarvi kuin katsoa painoihin päin niin jo on tissit hellänä (minä :D )

Myös rintatreenissä monipuolisuus on valttia!
Itse olen tahkonut eteenpäin tällaisella rintatreenillä 1.Penkkipunnerrus tangolla 3x5 tämä on lähinnä voimapainotteinen liike 2.Vinopenkki käsipainoilla 3x10 3.Vipunostoja maaten 3x12
Yksi virhe on runkuttaa rintaa liikaa joten suosittelen 3liikettä joista 2kovaa perusliikettä ja 1apuliike.
:thumbs:

Originally posted by rsturbo
Tulikos mieleen, että voihan niitä vipareita tehdä rinnallekin?:eek:

Kyllä mulla tuli mieleen se maaten penkillä tehtävä liike. En nyt vaan oo kuullu sitä kutsuttavan vipunostoksi. Kyllä mä tota liikettä itteki teen.

Alaviistopenkki blokkaa hartiat pois pelistä, ojentajilta saat kuormaa pois leventämällä otetta...

Sun saattas kannattaa kokeilla pienentää aluksi pariksi viikoksi painoja niin, että pystyisit tekemään liikkeet extra puhtaasti ja kontrolloidusti ja näin löytäsit ehkä tuntuman sun rintalihaksiin. Sit kun sen on kerran oppinut kunnolla niin voi lisätä painoja tätä tuntumaa kadottamatta...

Mitään järkeä ei ole mun mielestä siinä, että jos haluaa rintaan massaa niin tekee massaliikkeitä niin isoilla painoilla, et pitää käyttää kaikkia mahdollisia apulihaksia mahdollisimman paljon,että saa painot liikkeelle...

Kokeile tällaista:

1 vko

-penkki 2-3 kovaa sarjaa (tiputus sarja vikana joskus ei joka kerta)
-vinopenkki 2-3 kovaa srajaa
-kapea penkki 2 kovaa sarjaa

2 vko

-vinopenkki loivakulma. eli säädettävä liikuteltava vinopenkki vetää yhden pykälän ylös selkänojaa. Eli se on vaan pikkasen koholla ja vapaalla tangolla pikkasen kevyemmillä kuin penkkiä vkolla 1. 2-3 kovaa sarjaa
-vinopenkki käsipainoilla 2 pykälää nojaa ylös kunnon venytys ja hallittu supistus lavat yhdessä 2-3 kovaa sarjaa

-ristitalja/ viparit/ pecdec pumppia loppuun

Sarjapituudet voi aloittaa vaikka 12 toistosta 1 vko sit pari vkoa 10, pari 3 vkoa kaseja jne. Väliin kevyempiä treenejä ja pyrkii lisäämään painoa viikko viikolta. Pitäisi aina jokatoinen vko tulla selvästi helpommin esim penkki kuin viime kerralla.

2 työntöliikettä, 1 vipuliike per treeni. 7-10 loppuun asti vedettyä sarjaa yhteensä. Suosi vapaita painoja. Syö paljon ruokaa hyvistä lähteistä tyyliin 30/40/30.

Ite sain seuraavalla kivaa vaihtelua:

Ristikkäistaljalla muutama semikova etukäteisväsytyssarja, jonka jälkeen täysillä vinopenkissä käsipainoilla muutama sarja. Minulla ainakin ojentajat väsyy vähiten ja rinta eniten tuolla tavalla.

Ristikkäistaljaa kannattaa myös kokeilla vetää alhaalta. Aivan erilainen tuntuma kun ylhäältä vedettäessä.

joo, tämähän ei varsinaisesti asiaan liity mutta penkkitreeniin kuitenkin eli mitäköhän luokkaa voisi olla oma penkkimaksimi kun jaksan hikoilla 50 kg:n painoilla juuri 3*10 toistoa?

Yksin ei viitsi kokeilla maksimia ettei jää kaulalle.

Originally posted by screwdriver
joo, tämähän ei varsinaisesti asiaan liity mutta penkkitreeniin kuitenkin eli mitäköhän luokkaa voisi olla oma penkkimaksimi kun jaksan hikoilla 50 kg:n painoilla juuri 3*10 toistoa?

ai 50kg käsipainoilla..:eek: ;)

joo eli varmaan jotain 60-65kg ei oo kaukana oikeasta tuloksesta..

Originally posted by screwdriver

Voisin veikata että maksimisi on n. 70-75kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom