Rintalihaksiin massaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AsteriX
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on antanut parhaan rasituksen rintalihaksiin vipunostot ISOILLA painoilla, eli liike muistuttaa melkein pystypunnerrusta, liike kannattaa vaan tehdä aika rauhallisesti, muuten kulluu krits rätsä kraketi poks ja itku tulee ja olkapäät on muussina.

Ps. kuunnelkaa Heikkiä, kuvat puhuu puolestaan. :thumbs:

Itselläni on ollut suuria vaikeuksia rinnan kehittämisessä aina. Ongelmat ovat johtuneet olkapäävaivoista ja siitä että olkapäiden lihakset kehittyvät melkein ilman treeniä ja leveästä hartiarakenteesta johtuen dominoivat helposti kaikkia punnerrusliikkeitä.

Penkkipunnerrus on antanut hyvän vasteen rintaan mutta sitä en pysty vaivojen takia tekemään ollenkaan.

Parhaan liikkeen rintaan olen löytänyt vasta vuosien sekoilun jälkeen ja nyt tuntuu
siltä että rinta viimein alkaisikin kasvaa.

Vino penkki tangolla hyvin loivassa kulmassa. Suoritustekniikassa olenneista on suhteellisen kapea ote( n. puolessa välissä karhennuksen reunaa ja merkkiä) ja itse tarkasti hallittu nostotekniikka. Lasken tangon rintaa venyttäen rintalihaksen keskikohtaan ja ala asentoon pysäyttäen täydessä jännityksessä, yläasennossa ehdottomasti vältetään kyynärpäiden lukittumista(käsien suoristuminen muutenkin epäolennaista). Sarjat ovat pituudeltaan 8-12 toistoa ja tärkeä seikka on myös avustajan mukaan tulo viimeisissä toistoissa. Nimittäin johtuen kapeahkosta otteesta ojentajat alkavat hyytyä aina ensin ja siinä vaiheessa täytyy avustajan olla mukana avittamassa toistoja vaikka rauta liikkuukin. Tällä edesautetaan kuorman pysymistä rintalihaksilla ja vältetään väkinäisten toistojen suorittaminen etuolkapäiden voimin. Tuolla tavoin suoritetulla sarjalla voidaan taata liikkeen kohdistuminen ongelmallisille rintalihaksille. Painoja ei voi kytätä ollenkaan ja niillä ei olekaan mitään merkitystä, kunhan vaan saadaan supisteltua rintalihaksia maksimaalisesti joka sarjassa ja jokaisessa toistossa. Sarjoja liikkeelle tehdään 4 ja tauot ovat vain treenikaverin tekemän sarjan pituisia( 40sek-1min). Jos et pysty tekemään kaikkia sarjoja samalla kuormalla niin sitten sitä painoa on tarpeen vähentää sarjojen välissä, tai alentaa ekan sarjan painoja ja tehdä se pidemmin toistomäärin.

Tuo liike muodostaa rungon rintatreenille ja sen päälle voi tehdä sitten vaikkapa ristikkäistaljaa useista eri kulmista 4-5 sarjaa ja muuta ei sitten tarvitakaan.

Toimii ja kannattaa kokeilla

Itse lyhentäisin sarjoja 2-4 toistoon ISOlla painolla. Sarjoja saisi olla jopa 6-8.
Hyvä menetelmä on tehdä tämä pyramiidina, eli alkaen pienestä ja lisäten painoa maksimiin asti ja lopulta tulla alas tiputtaen painoa.
Jättäisin viparit ja ristitaljat vähemmälle ja keskittyisin massa liikkeisiin kuten penkkiin ja vinopenkkiin. Voit myös tehdä em. liikkeet käsipainoilla. Muista kun treenaat voimaa tai massaa niin älä pidä kiirettä liikkeiden kanssa, vaan tee rauhassa mutta voimalla!
Mulle tämä resepti on toiminut hyvin, massaa on rintakehässä ihan mukavasti ja penasta menee 140kg.

Heikki722 sanoi:
Voi olla, että nämä postaukseni joskus vaikuttaa vedätyksiltä, mutta takaan, että tarkoituksenani on vain kertoa omakohtaisista kokemuksista ja mielipiteistä.

Avatarin perusteella toimii :eek:

colemanni sanoi:
Itselläni on ollut suuria vaikeuksia rinnan kehittämisessä aina. Ongelmat ovat johtuneet olkapäävaivoista ja siitä että olkapäiden lihakset kehittyvät melkein ilman treeniä ja leveästä hartiarakenteesta johtuen dominoivat helposti kaikkia punnerrusliikkeitä.

Penkkipunnerrus on antanut hyvän vasteen rintaan mutta sitä en pysty vaivojen takia tekemään ollenkaan.

Parhaan liikkeen rintaan olen löytänyt vasta vuosien sekoilun jälkeen ja nyt tuntuu
siltä että rinta viimein alkaisikin kasvaa.

Vino penkki tangolla hyvin loivassa kulmassa. Suoritustekniikassa olenneista on suhteellisen kapea ote( n. puolessa välissä karhennuksen reunaa ja merkkiä) ja itse tarkasti hallittu nostotekniikka. Lasken tangon rintaa venyttäen rintalihaksen keskikohtaan ja ala asentoon pysäyttäen täydessä jännityksessä, yläasennossa ehdottomasti vältetään kyynärpäiden lukittumista(käsien suoristuminen muutenkin epäolennaista). Sarjat ovat pituudeltaan 8-12 toistoa ja tärkeä seikka on myös avustajan mukaan tulo viimeisissä toistoissa. Nimittäin johtuen kapeahkosta otteesta ojentajat alkavat hyytyä aina ensin ja siinä vaiheessa täytyy avustajan olla mukana avittamassa toistoja vaikka rauta liikkuukin. Tällä edesautetaan kuorman pysymistä rintalihaksilla ja vältetään väkinäisten toistojen suorittaminen etuolkapäiden voimin. Tuolla tavoin suoritetulla sarjalla voidaan taata liikkeen kohdistuminen ongelmallisille rintalihaksille. Painoja ei voi kytätä ollenkaan ja niillä ei olekaan mitään merkitystä, kunhan vaan saadaan supisteltua rintalihaksia maksimaalisesti joka sarjassa ja jokaisessa toistossa. Sarjoja liikkeelle tehdään 4 ja tauot ovat vain treenikaverin tekemän sarjan pituisia( 40sek-1min). Jos et pysty tekemään kaikkia sarjoja samalla kuormalla niin sitten sitä painoa on tarpeen vähentää sarjojen välissä, tai alentaa ekan sarjan painoja ja tehdä se pidemmin toistomäärin.

Tuo liike muodostaa rungon rintatreenille ja sen päälle voi tehdä sitten vaikkapa ristikkäistaljaa useista eri kulmista 4-5 sarjaa ja muuta ei sitten tarvitakaan.

Toimii ja kannattaa kokeilla

Colemanni: Tuo on hyvä liike! Itse en ole laskenut sitä penkkipunnerrukseksi ja jos joku laskee, niin myönnettäköön että tuota punnerrusliikettä olen tehnyt melko usein rintatreenin päätteeksi, jos paukkuja on vielä jäänyt. Juuri noin ilman painoja ja ehdottomasti kapealla otteella. Ei koske olkapäihin, kun ovat lämmenneet hyvin muun rintatreenin aikana. Aivan mahtava liike kun unohtaa nostamisen ja keskittyy supistamiseen.

Heikki

screwdriver sanoi:
joo, tämähän ei varsinaisesti asiaan liity mutta penkkitreeniin kuitenkin eli mitäköhän luokkaa voisi olla oma penkkimaksimi kun jaksan hikoilla 50 kg:n painoilla juuri 3*10 toistoa?

Yksin ei viitsi kokeilla maksimia ettei jää kaulalle.

varmaan joku 70kg...
jos siellä salilla on ni pistä siihen penkkiin ne varmistusraudat tai ainahan sieltä voi pyytää jotain tsekkaamaan!!

Mennee samaan threadiin, et mites semmonen ku meitsillä tuppaa tulemaan massaa lähinnä rintalihasten ylä ja lateraali reunoja kohden, eli ongelmana se ettei rintalihaksen alareuna erotu tarpeeksi muhkeasti. Ei toki mikää timmiys päällä, mutta sillonkaan kun on ollut niin heikoksi on jäänyt. Liekkö geneettistä? Olen yrittänyt tehdä monipuolisesti liikkeitä myös alaspäin kallellaankin punnerrellut. Täl hetkel vinopenkki 4x8, peckdeck 3x8, ristikkäistalja 3x8.. ?

Isellä rinnat varmaan parhaassa kunnossa..
olin jokus rinta-hauis pelle :hyper: ....... :nolo:

No joka tapauksessa itselleni parhaat liikkeet ovat
tasapenkissä kyynärpäät 90asteen kulmassa isoilla painoilla
ja alavinopenkki käsipainoilla, kunniaan :worship:

nigster sanoi:
varmaan joku 70kg...
jos siellä salilla on ni pistä siihen penkkiin ne varmistusraudat tai ainahan sieltä voi pyytää jotain tsekkaamaan!!
sen enempiä pelottelematta, mutta kyllä kerran salilla yksi karpaasi sanoi kun varmistamaan pyydettiin, että: "mä oon tullu tänne reenaaman enkä vittu mitään varmistelemaan." :david:
noh, meitä on moneen junaan...

Tein tänään ensimmäisen kerran alavinopenkkiä käsipainoilla ja voin sanoa että ei kyllä jäänyt viimeiseksi kerraksi. Tosi hyvä tuntuma oli, mutta voi tulla ongelmia isompien painojen kanssa varsinkin jos olen yksin salilla.

Tästä eteenpäin ajattelin tehdä rinnalle ainakin jonkun aikaa:
Penkki 2x
Vinopenkki kp. 2x
Alavinopenkki kp. 2x

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heikki722 sanoi:
Moikka!

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ravinnolla on suurempi merkitys kehitykseen kuin treenillä. Jos treenaat viimeisen päälle oikein ja oppien mukaan mutta ravintopuoli on mitä sattuu niin tuskin kehityt. Jos ravintopuoli on viimeisen päälle kohdallaan ja reenaat vähän miten sattuu, voit hyvinkin kehittyä.

Heikki

Tästä olen niin samaa mieltä kun olla voi. Ja tämän olen myös omalla kohallani kantapään kautta todennut. Treenaamaan oppii treenaamalla ja salilla saa aina vinekkejä, mutta ravintopuolta ei oikein opi kun ottamalla asioista selvää ja tekemällä myös niin.

Eli tässäkin ketjussa ja muissakin ongelmatapauksissa tulisi aina ensin selvittää onko vika puutteellisessa ravinnossa kun mitä treenissä. Jos on ensin treenaillut tyyliin rintaa ja hauista niin ei ole ihme jos rinnan kehitys "näyttää pysähtyneen" kun muu kroppa ajaa kiinni.

Räkä sanoi:
sen enempiä pelottelematta, mutta kyllä kerran salilla yksi karpaasi sanoi kun varmistamaan pyydettiin, että: "mä oon tullu tänne reenaaman enkä vittu mitään varmistelemaan." :david:
noh, meitä on moneen junaan...

Joo toi on sit taas asia erikseen. Vittu mikä juutalainen! :curs:

Neuvokaas tietämätöntä. Miten tehdään ristikkäistalja rinnalle? Olen yrittänyt tehdä jotain liikkeitä taljoilla rinnalle, mutta näissä kokeiluissani tuntuma on ollut olematon tai kohdistunut olkapäihin.

:kuvia:

Mulla tuli ennen ihan helvetin hyvin lihasta rintaan, kun salilla oli hyvä peck deck. Nyt salilla on joku saksalainen smart peck deck joka ei mulla käy kunnolla rintaan. Nykyään rintatreeni on Penkki 3x8-12, Alaviistopenkki smith 3x8-12, Vinopenkki 2x8-12. Toi on tuntunu toimivan hyvin. Toi alaviisto penkki on kyllä aivan perkeleen hyvä liike. Ei tarvitse huolehtia yhtään että kävisikö olkapäihin ja saa lastata kunnolla painoa.

Kusimato sanoi:
Mulla on antanut parhaan rasituksen rintalihaksiin vipunostot ISOILLA painoilla, eli liike muistuttaa melkein pystypunnerrusta, liike kannattaa vaan tehdä aika rauhallisesti, muuten kulluu krits rätsä kraketi poks ja itku tulee ja olkapäät on muussina.
Tuo on harvinaisen totta, itsekin olen kantapään (tai itse asiassa olkapään) kautta oppinut, että se laskuosuus kannattaa tehdä hyvin rauhallisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom