Rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

nsa

Millä liikkeillä sais rintalihaksia parhaiten kehittymään...

Itselläni ne on aivan olemattomat ja tähän olis kiva saada vähän muutosta! :D

Onks se ihan perus: penkki, vinopenkki -linja?

itsellä toimii hyvin kun ottaa penkin ja vinopenkin isoilla painoilla (painotan perusliikkeissä voimaa), ja siihen päälle joku eristävä rintaliike...nyt olen tehnyt ristikkäistaljaa "väärinpäin" eli alhaalta ylös, ottaa hyvin rintalihaksen yläosaan...ja ihan tyytyväinen olen tisseihini.

Originally posted by nsa

Onks se ihan perus: penkki, vinopenkki -linja?

Jos ne ovat ihan olemattomat, niin kannattaa kääntää koko rinta treeni ympäri. Elikkä:
-Jos teet normaalisti pitkää sarjaa, niin ala tekemään lyhyttä
-Jos treenat rinnan kerran viikossa, niin treenaa useammin kuin kerran viikossa
-Liikkeinä toimivat hyvin raskaat punnerrukset(penkki, vinopenkki, ynm.)

Taitaapi olla ainakin halmeen kirjassa, että yleinen syy aloittelioiden huonolle kehitykselle on se, että tehdään penkki ja vinopenkki samassa reenissä. En tiiä sitten miten tolla on vaikutusta, mutte ite en kyllä jaksa tehä kuin yhden raskaan punnerrusliikkeen rinnalle.

Jos noudatat jotain "normaalijakoa" ja teet rinnan 1-2 kertaa viikossa-10 päivässä suht kovaa, suosittaisin sisällyttämään treeneihin lähes aina:
- kaksi punnerrusliikettä, joista ainakin toinen käsipainoilla
- yksi kädet sivuilta rinnan eteen tuova(rintalihaksen primääriä toimintaa jäljittelevä) liike, eli flyes, pec deck tai ristikkäistalja
- käytetään sekä vino- että tasapenkkiä ja tarpeen mukaan alaviistopenkkiä, vaikka yksi liike kussakin tai kulloisenkin tarpeen mukaan

Sarjamäärät ja muut tosiaan treenitavan, sopivuuden ja tilanteen mukaan, ne onkin sitten eri juttu ne.

Originally posted by Kohmelo
Taitaapi olla ainakin halmeen kirjassa, että yleinen syy aloittelioiden huonolle kehitykselle on se, että tehdään penkki ja vinopenkki samassa reenissä. En tiiä sitten miten tolla on vaikutusta, mutte ite en kyllä jaksa tehä kuin yhden raskaan punnerrusliikkeen rinnalle.

Mitäs perusteita tolle väitteelle muka on?

Halmella vaihteeksi pullat uunissa. Itse ainankin väännän penkkiä ja vinopenkkiä samassa treenissä ja aina on rinnat kipeät niin ylä- kuin alaosasta(välillä tulee jopa etuolkapäät kipeäksi).

Originally posted by Daug
Mitäs perusteita tolle väitteelle muka on?

En omista tota kirjaa niin en voi ihan varmaksi nyt sanoa, mutta taisi olla jotain tekemistä liikarasituksen kanssa. Tietysti nehän on sen omia mielipiteitä, eli uskoo kuka tykkää, mutta mulla on ainakin toiminu hyvin tolleen niiku halme neuvoo.

ite oon aina tehny niin että toinen, penkki tai vp käsipainoilla.

omasta mielestäni se on paras tapa varsinkin jos lihasta treenaa

Ainakin itse saan tooosi hyvän tuntuman rintaan käsipainoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Sam225
Jos noudatat jotain "normaalijakoa" ja teet rinnan 1-2 kertaa viikossa-10 päivässä suht kovaa, suosittaisin sisällyttämään treeneihin lähes aina:
- kaksi punnerrusliikettä, joista ainakin toinen käsipainoilla
- yksi kädet sivuilta rinnan eteen tuova(rintalihaksen primääriä toimintaa jäljittelevä) liike, eli flyes, pec deck tai ristikkäistalja
- käytetään sekä vino- että tasapenkkiä ja tarpeen mukaan alaviistopenkkiä, vaikka yksi liike kussakin tai kulloisenkin tarpeen mukaan

Sarjamäärät ja muut tosiaan treenitavan, sopivuuden ja tilanteen mukaan, ne onkin sitten eri juttu ne.

Tässä tuli ohjeet joilla pitäs pärjätä varmasti...:thumbs:

Itse teen yleensä näin, ensinnä miken 2*6 systeemillä normaali penkki, sitten 3*8-12 vinopenkkiä käsipainoilla ja lopuksi vielä pari sarjaa joka peck-deckiä tai ristikkäistaljaa, eli aikalailla juurikin noin kun sam225 neuvoi!!

Noilla Sam225:sen ohjeilla kehittyy varmasti :thumbs:

Ite oon huomannu että paras tuntuma ja parhaiten oon kehittynyt kun teen tyyliin :

Vinopenkki kässäreillä ekana liikkeenä, penkki toisena ja flyessit tai ristikkäistalja alakautta kolmantena liikkeenä..

On toiminut todella hyvin.. Varsinkin tuo penkin tekeminen toisena liikkeenä (väsyy rinta todella hyvin). Vinopenkki tehdään kovaa, eli sellaiset painot että ei enää yhtään toistoa menisi, kun tavoitteena on esim. 8 tai 10 toistoa. Sitten tuo eristävä liike viimeiseksi ja siinä kunnon supistus ja hyvä venytys.. Toimii minulla kuin syöpä tämä treenitapa. Rinta onkin nyt paras lihasryhmäni, mutta kai tuo rinnan kehitys on geeneistäkin kiinni :D

Originally posted by nsa

heh, mies joka on 177 pitkä ja painaa 65kg on kyllä jokapaikasta olematon ;). Sinuna keskittyisin vaan treenaamaan koko kroppaa ja haalimaan sitä piffiä joka paikkaan.

Eikä sitten herneitä nessuun ei...

Harva pitää noita painolukemiaan ajan tasalla. Rekisteröitynyt 04/2003, eli oletettavasti ehtinyt treenata jo jonkun aikaa. Kyllä nyt vuodessa saa jo jotain käsitystä siitä mitkä lihakset on kehittynyt, mitkä ei.

Toki, jos painoa ei ole tullut hirveästi lisää, kannattaisi syödä enemmän / paremmin.

grim, totta höpiset. Enpä huomannut tuota reggaamisaikaa katsoa. Tulee vaan melkein aina katottua profiilia, kun joku pyytää lisää kokoa johonkin yhteen lihakseen.

Taitaapi olla ainakin halmeen kirjassa, että yleinen syy aloittelioiden huonolle kehitykselle on se, että tehdään penkki ja vinopenkki samassa reenissä.

:jahas: Vai että halmeen kirjassa? Ite en kuuntele sellaisen äijän juttuja joka on avoimesti myöntänyt roinaavansa, mutta ei silti ole minkään kokoinen. Muutenkin niin naurettava tyyppi että pitäis ampua kuuhun...

Ite teen rinnalle penkkiä, vinopenkkiä ja ristikkäistaljaa. Kaikkia 2 sarjaa ja joihinkin jotain erikoistekniikoita. Joskus vielä päälle 1-2 sarjaa dippiä jos tuntuu että pystyy tekeen.

Mä katoin Ponterosan. Mä en voi ottaa enää mitään tosissaan mitä se sanoo :thumbs:

Originally posted by pek
Mä katoin Ponterosan. Mä en voi ottaa enää mitään tosissaan mitä se sanoo :thumbs:

Ponterosa oli itselleni viimeinen tikki sen miehen asiantuntevuudesta saati asiallisuudesta. :0:

Originally posted by KäveleväRuumis
Ponterosa oli itselleni viimeinen tikki sen miehen asiantuntevuudesta saati asiallisuudesta. :0:

Niin, elokuvathan ovat tunnetusti totta ja näyttelijät esittävät niissä itseään :kuola:

Originally posted by JohnnyB
Niin, elokuvathan ovat tunnetusti totta ja näyttelijät esittävät niissä itseään :kuola:

Aika hatusta heitetty, mutta eikö näyttelijät muka lue käsikirjoitusta ennen elokuvan tekoa ja päätä, ottaako ne roolin vai ei(tämä siis olettaen, että Halme osaa lukea)? Mutta kuitenkin Ponterosassa näytelleestä Halmeesta jäi aika typerä kuva.

Back
Ylös Bottom