Rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pakko kyl sanoo että aikoinaan halmeella ainakin voimaa löytyny penkist päälle 200 ja mavesta 300 kg.....et ei ny ainaka mikään heikko ole

Powerhousu sanoi:
Sillä perusteella että se ei ole minkään kokoinen. Voihan se iso olla, joka johtuu taas perusruumiinrakenteesta, mutta ei sillä äijällä oo muita lihaksia kuin helvetin iso egoilulihas päässä.

Niinpä, ja sillä tuntuu massa kerääntyvän mahan lisäksi aika hyvin käsiin, mutta esim, rinta/hartijaosasto on aika onneton. Pakko kyllä todeta, että on se ollut aika paljon isompi joskus vuosia sitten, jos sillä nyt on mitään merkitystä tähän päivään.

hmm. lisäkysymys tähän väliin! Miten saan rintalihaksia kasvamaan/venymään sivulle.. (keskelle päin) eli tarkoitan että niistä tulisi yhtenäiset eikä jäisi väli! Kiitos

grimJester sanoi:
:confused:
Haluat siis saada rintalihakseksi kasvamaan keskeltä kiinni toisiinsa?

Mitä oikein tarkoitat?

Hmmm, eiköhän tuo ole iha geeneistä kiinni kuinka lähellä ne tisut toisiaan sijaitsee.

Mutta itse aiheeseen, kannattaa kokeilla myös sekä vinopenkki että penkki käsipainoilla, ja sitten siihen päälle taljaa tai pecdeciä.

hmm.. eiku mulla on silleen jännä rintakehä.. vähän sisään päin niinku monttu... joten rintalihaksia olisi kiva saada hiukan enemmän lähekkäin, koska nyt siinä on noin viiden sentin väli.. hitto miten vaikea selittää :D Tuskin tuo minun ajattelema on edes mahd. kuhan kysäisin..

niin noista rintalihaksista... Kannattaa venytellä tosi paljon kaikkia lihasryhmiä, edistää kasvua... sentakia suosittelenkin näitä liikkeitä... Ristitalja, vedät kädet suorana alas... ihan ku vipareita mut toisinpäin... ja sit Pullover... kummatki venyttää samalla... mulla ainakin tuli parissa kk niinpaljon muotoa ja kokoa että sen jälkeen on jääny vähemmälle noissaliikkeissä massan hankinta... Mutta niinkuin sanottu, paljon geeneistä kiinni... mutta kokeilkaa... teette vaikka Vinopenkin 3x8-10, Pullover 3x8-12 ja ristitaljalla 3x8-12(haetaan lähinnä pumppia)...

Itellä toiminu vallan mainiosti ristikkäistalja-/penkki-/vinopenkki-kombo... Noissa vaihdellu penkin kulmaa, kp/tanko, painot, sarja-/toistomäärät ja ristikkäistalja seisten tai penkiltä/vinopenkiltä... Noilla eväillä saa joka kerta tissit kipeeks ja voima/massa kasvaa! :)

Joubronx sanoi:
Jos ne ovat ihan olemattomat, niin kannattaa kääntää koko rinta treeni ympäri. Elikkä:
-Jos teet normaalisti pitkää sarjaa, niin ala tekemään lyhyttä
-Jos treenat rinnan kerran viikossa, niin treenaa useammin kuin kerran viikossa
-Liikkeinä toimivat hyvin raskaat punnerrukset(penkki, vinopenkki, ynm.)
Jaa toimiskos tommonen? eli vetäs pientä sarjaa isoilla painoilla jne. Kyll mä tajuun et se vaikka penkissä vois toimii. Entäpä ristitaljas tai vinopenkis käsipainoil? Treenaan rinnan yhesti kuudessa päisässä (1kerta/6päivää) pitäskö lisätä jos haluaa kokoa? En saa omalla reenilläni enää tissejä oikeen kipeeksi mutta onko se huono asia? Se alaviistoristitaljasysteemi otti heti ku tein parit sarjat.. (tätä oltiin suositeltu jossain rintalihasthreadissa) Treenini on:
Penkki ~2x6
vinopenkki kp 3x 8-12
ristitalja 3x 8-12

Liian vähän liikkeitä?!

Pforce sanoi:
Penkki ~2x6
vinopenkki kp 3x 8-12
ristitalja 3x 8-12

Liian vähän liikkeitä?!

Liikkeitä ja sarjoja on mun mielestä varmasti riittävä määrä. Itse teen normaalin penkin aina ekana koska teen myös 2*6 systeemillä ja seuraavat liikkeet vaihtelee sopivin väliajoin (kun ei enää reenistä kipeydy) eli kakkosliikkeenä on yleensä vinopenkki joko käsipaioilla tai smithissä ja kolmosliikkeenä ristitalja, flyersit tai alakalteva penkki ja joskus tulee otettuu noi ristikkäistaljat kakkosliikkeenä ja käsipainoilla vikana, tää on ainakin mulla pelittänyt tähän asti hyvin!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mikäs rintaliike kolmanneks Penkin ja vp:n lisäks?

Ristikkäistaljaa ei ole.
Peck deck ei oikein tunnu hyvältä, paska :E
fliyes vähän outo kans, ei oikeen saa tatsia
vieläkös ois jotain?

No jos noista ei mikään käy niin eipä tuu mieleen kun toi alakalteva penkki eli vinopenkin vastakohta, ollaan siis pää vähän alaspäin. Kokeile sitä ja jos ei salilta löydy sellasta penkkiä niin sitten parit painolevyt vaan jalkapään alle.

miksi nämä rintalihakset menee vain tosta kainalon kohdalta kipeiksi, ei tunnu missää muualla ku tossa kainalon kohdalla :( ?

Jusse__ sanoi:
miksi nämä rintalihakset menee vain tosta kainalon kohdalta kipeiksi, ei tunnu missää muualla ku tossa kainalon kohdalla :( ?

Nämähän on vähän ihmisestä kiinni, eli miten rintalihaksen saa 'muualtakin' kipeäksi.
Mutta itse saan rintalihaksen yläosan ja keskiosaan poltteen ylävinopenkillä seuraavasti:

-Riittävän pienet painot etten käytä ojentajia liikaa (itsellä vika sarja saattaa olla jo 30 kg...)
-käsien oikea asento nostettaessa ja negatiivisessa vaiheessa, selviää helpoiten kokeilemalla.
-riittävän kapea ote, ei tietenkään liian. (itse teen samalla leveydellä kun kapean penkin ojentajille)
-riittävän hidas negatiivinen vaihe, kun tanko n. 15 cm rinnnasta niin oikein hitaasti rinnalle
-selkä penkissä eli en laita selkää kaarelle, 'lavat' kuitenkin yhteen.
-n. 1.5-2 sekunttia ala asennossa niin että tuntuu venytys rintalihaksen yläosassa.
-sitten maltillinen nosto, ei kuitenkaan maksiminopeudella.

Nämä toimii mulla, piti tosin hakea tuota 'oikeaa'? suoritustapaa pitkään, mutta lihakset ainakin saavat hyvän poltteen ja kiepeytyvät...kannattaa kokeilla kerran, jos ei apua niin sitten kokeilet jotain muuta :)

Voisiko joku asiantuntija kertoa erikseen liikkeet ala-, (keski-?) ja ylärinnalle ?
Eli esim. vinopenkki vaikuttaa tietääkseni enemmän ylä- kuin alarintaan.

kiitos

maeit sanoi:
Voisiko joku asiantuntija kertoa erikseen liikkeet ala-, (keski-?) ja ylärinnalle ?
Eli esim. vinopenkki vaikuttaa tietääkseni enemmän ylä- kuin alarintaan.

kiitos

Tästä kun klikkaat noita hauskan nimisiä lihaksia niin näät mihin ne sen alla listatut liikkeet vaikuttavat (kannattaa laittaa favoriteihin tuo linkki, en prkl itse muista tuota urlia sitten millään ulkoa..);

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html

edit: En huomannu tota asiantuntija kriteeriä tuossa :lol2:

Gyrmy sanoi:
Täytyy todeta että linkki on loistava. Pitää laittaa muistiin että voi viljellä kun joku kysyy jotain rintalihaksista. :worship: :worship: :5:

Varmaan huomasitkin mutta jos joku noviisi ei vielä ole tähän sivustoon tutustunut, niin täällä siis kaikki liharyhmät eritelty samanlailla kuin nuo rintalihakset:

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Jusse__ sanoi:
siis mitkä on parhaat liikkeet siihen että se vaikuttaa eniten siihen kohtaan missä rintalihakset "yhtyy" ?

Ei ne tissit merkittävästi sen enempää kasva sieltä sisäsyrjästä(suhteessa muuhun rintaan) millään liikkeellä. Tissien väli pienenee, kun lihasten koko kasvaa, ja kokoa on kasvatettava kauttaaltaa. Siispä massaliikkeitä kehiin...

Back
Ylös Bottom