Rintaan massaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaB
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli ois hyvä saada teiltä sellanen toimiva rinta ohjelma. Tähän asti oon tehny tuota Miken 2x6 rinnalle, mutta lähinnä voimat on vaan noussu...hyvä niinki:) Mutta oon tässä, jonkun aikaa miettiny, että on valittava joko kehoilu tai voimailu, kumpaakaan ei voi tehdä yhtä aikaa niin, että siitä hyötyis täysin..
Valitsin kehoilun.

Ois hyvä, jos viittisitte auttaa vasta alkajaa..

Ja tiedos. Oon käyttäny hakua, muttei siitä löydy sellasta kokonaisuutta. Keskustelu karkaa, kun joku ottaa 2x6 puheeksi..:D

Tuon 2x6 homman voin tasapenkissä pitää mukana vaikka massaa haluaisikin. Itselläkin on taas vaihteeksi tuo käytössä, eli ensin tasapenkkiä 2x6, sitten teen ristitaljaa 2x10-15 ja vielä lopuksi vinopenkkiä/rintaprässiä 2x8-10.

Tuo on siis esimerkki jota toteutin sellaisenä päivänä kun tein rinnan ja selän ja muitakin vaihtoehtoja on paljon. Mutta joku eristävämpi liike olisi hyvä ottaa mukaan ja ristitalja on niistä ehkä paras (mun mielestä).

monesti viikossa teit timba siten rintaa. itekkin treenaan selän ja rinnan samana päivänä.

Kahdesti yleensä. Nyt oon treenannut tuollaisella 2-3 jakoisella ohjelmalla, jalkatreenin kiertoa oli pakko pidentää alaselän takia, eli treeniohjelma on sisällöltään sellainen, että yläkropan kierto on jalkoja lyhyempi.

2-jakoisella vähän samantyylinen setti, sarjoja 4 ja liikkeitä 2, toinen niistä ristitaljalla ja toinen joko vino tai tasapenkkiä.

Sorry nää mun kyselyt, mut kysyvä ei tieltä eksy:) Mutta aina kun teit 2x6, niin teitkö juuri sen sarjan maksimipainoilla?

Entä, kun ite tykkään tehä dippejä, nii voisko siitä saaha jonkunlaista hyötyä rintaan. Vai onko siitä jopa haittaa?

MikaB sanoi:
Entä, kun ite tykkään tehä dippejä, nii voisko siitä saaha jonkunlaista hyötyä rintaan. Vai onko siitä jopa haittaa?

Sama täällä. Pystydippi ottaa ojentajiin ja rinta tulee mukaan työntämällä jalkoja taaksepäin eli ottamalla kulmaa. Ei tuosta ainakaan haittaa voi olla, hyötyä kyllä.

Kemmeri sanoi:
Sama täällä. Pystydippi ottaa ojentajiin ja rinta tulee mukaan työntämällä jalkoja taaksepäin eli ottamalla kulmaa. Ei tuosta ainakaan haittaa voi olla, hyötyä kyllä.
Paljon suurempi vaikuttaja on käsien kulma. Eli ojentajadipissä kyynärpäät liikkuu kylkiä pitkin suoraan taakse, rintadipissä kyynärpäät lähtee sivulle, eli vartalosta poispäin.

Powerhousu sanoi:
Paljon suurempi vaikuttaja on käsien kulma. Eli ojentajadipissä kyynärpäät liikkuu kylkiä pitkin suoraan taakse, rintadipissä kyynärpäät lähtee sivulle, eli vartalosta poispäin.

ahaa.. tuo täytyy ottaa kyllä huomioon.

Millanen Powerhousulla on jako?(rinta/olkapäät-rinta/ojentajat)?

MikaB sanoi:
ahaa.. tuo täytyy ottaa kyllä huomioon.

Millanen Powerhousulla on jako?(rinta/olkapäät-rinta/ojentajat)?

Laitan koko jaon. Teen nelijakoisella.

-Selkä, olkapäät, kyynärvarret
-Etureidet, pohkeet, vatsat
-Lepo
-Rinta, ojentajat, epäkkäät
-Takareidet, hauis, pohkeet, (vatsat)
-Lepo
-Lepo

Eli tossa tulee hauiksille ja ojentajille Yksi suora ja yksi epäsuora treeni.

Entä jos tekee koko kroppa kerralla -ohjelmaa niin voisiko siihen esim jonku rintaliikkeen lisätä jos haluaa sitä rintaa kasvattaa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nilzinator sanoi:
Entä jos tekee koko kroppa kerralla -ohjelmaa niin voisiko siihen esim jonku rintaliikkeen lisätä jos haluaa sitä rintaa kasvattaa?
Se on niin tapauskohtaista. Noi kroppa kerralla -ohjelmat on siitä hankalia, kun ei oikein tiedä pitäisikö lisätä vai vähentää, vai pitää ennallaan. Joskus rinta saattaa ottaa itseensä siitä jos se saa liikaa runtua, ja silloin sarjoja pitää vähentää. Ei tossa oikein auta kuin kokemus ja yrityksen/erehdyksen kautta oppiminen.

MikaB sanoi:
Sorry nää mun kyselyt, mut kysyvä ei tieltä eksy:) Mutta aina kun teit 2x6, niin teitkö juuri sen sarjan maksimipainoilla?

Sellaisella painolla että se 2x6 menee ja jos meni niin sitten seuraavalla kerralla 2,5 kg lisää. Samaa voi hyödyntää vaikka tekemällä 2x8 jos haluaa vähän pidempiä sarjoja tehdä. Eli mahdollisimman kovilla raudoilla tietysti aina, se on tämän koko systeemin idea.

Itse en tee dippiä rintaliikkeenä, joten suoraan siihen en osaa vastata. Mutta ei vahvat ojentajat ainakaan penkkaamisessa ole huono juttu, eli rautaa saa varmasti enemmän liikkeelle. Mutta taas toisaalta jos ojentajat on vahvat (kuten mulla on) jää rinta helposti jälkeen (kuten mulla on käynyt) kun ojentajat ottaa ison osan rasituksesta vaikkapa penkatessa. Siksi kannattaakin käyttää reilusti noita vähän eristävämpiäkin liikkeitä, saa sitten varmasi ne rintalihatkin kunnolla töihin.

Vaikea siis sanoa mistä sun rinnan kehittymättömyys johtuu kun ei tiedä taustoja yhtään.

kaikki jotka on tehny tällä 2x6 tai 2x8 systeemillä+eristävät ootteko saaneet massaa miten?

kaikki jotka on tehny tällä 2x6 tai 2x8 systeemillä+eristävät ootteko saaneet massaa miten?

nii ois hyvä tietää miten liha on tarttunu teille 2x6 tai vast..

MikaB sanoi:
nii ois hyvä tietää miten liha on tarttunu teille 2x6 tai vast..
Ei mitään tollasta tiettyä systeemiä voi pitää parempana massan hankkimiseen kuin jotain toista. Ei treenaaminen ole oikeasti niin vaikeaa tai tieteellistä kuin minä moni sitä pitää. Kovaa treeniä vaan, niin sitä kehitystä tulee. Se on ihan varma, että 2x6:lla et kehitystäsi pysäytä, mutta ei se sitä varmaan paljoa buustaakaan. Siihen liittyy niin paljon muutakin joka vaikuttaa kehittymiseen. Älä siis stressaa jonkun tietyn ohjelman toimivuudesta, vaan trenaa ja kuuntele kroppaasi.

Unohda keskittyminen johonkin ohjelmaan liian orjallisesti. Tee se rintatreenisi siten, miltä tuntuu. Itsellä ei ole ikinä samanlaista treeniä (tai ainakin todella harvoin). Mä en voisi treenata koskaan siten, että tehdään 2x6 penkkiä, 2x8 vinopenkkiä ja 2x10 ristitaljaa tjsp. Mä vedän treenit aina siten miltä tuntuu. Mun mielestä toi on järkevää.

nigster sanoi:
Itsellä ei ole ikinä samanlaista treeniä (tai ainakin todella harvoin).
Mulla on kanssa melkolailla sama systeemi. Teen vähän miten hyvältä tuntuu, ja ohjelmassa ei ole mitään muuta mikä pysyy vakiona kerrasta toiseen, kuin treenijako. Mitä liikkeitä teen, millä painoilla, miten monta sarjaa jne. riippuu ihan siitä fiiliksestä mikä sattuu olemaan. Liikkeet kyllä tuppaa yleensä olemaan niitä lempiliikkeitä, eikä siinä hirveästi järkeä olekaan, että niitä joka kerta vaihtaa. Järjestys kyllä vaihtelee, ja joskus jätänkin jonkun liikkeen pois ja teen toista vähän enemmän. Kyllä jotain 2x6:ta voisin kuvitella tekeväni joka rintatreenin alussa, ei se ole liian paha, vaikka sama onkin kerrasta toiseen.

Aloittelijalla on kyllä ihan hyvä olla ohjelma jota noudattaa orjallisesti. Menee vähän vaikeaksi jos heti hyppää näin sekavaan tyyliin.

Toisaalta kyllä noinkin. Mutta en silti aloittelijallekaan sitoisi ohjelmaan tiettyjä liikkeitä vaan mielummin muutamia liikkeitä joista voisi ns. valita, että mitä tekee (esim. tekeekö vaikka ylätaljaa vai vetääkö leukoja).

Kyllä mä voin myös kuvitella tekeväni vaikka tuon 2x6, se ei tosiaan liikoja vaatisi. Mutta esim. selkätreeni on mulla sellainen, että teen aivan miltä tuntuu - jos ei leuat kiinnosta niin en niitä tee :).

Mutta tuohon "rintaan massaa" -kyssäriin vastaisin vielä, että kierrätä sitä ekaa liikettä. Eli välillä penkkiä, sitten toisella kerralla penkkiä käsipainoilla, toiste vinopenkkiä ja sitä rataa. Se toinen, sekä mahdollinen kolmas liike voisikin olla aina sama (esim. kolmas liike ristitalja).

10x3 tuntui toimivan aika hyvin kun kokeilin viime kerralla. 3 toistoa 10 kertaa siis, ja tuollaiset 80% maksimipainosta. Lyhyet sarjatauot, 1-2 minuuttia.

Suositut

Back
Ylös Bottom