Rintaan massaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaB
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tarkennellaan nyt vielä sitä mistä kaikki lähti. Koitin siis sanoa, että älkää ottako sitä niin vakavasti. Ei koko ajan tarvitse miettiä, että saanko nyt varmasti tarpeeksi proteiinia, vai jääkö 10g vajaaksi. Ei tarvitse miettiä, että tuleeko sitä massaa paremmin jos lisäänkin vielä yhden sarjan. Se on kuitenkin vain se kova treeni mikä sitä kehitystä tuo. Kaikki muu menee hifistelyksi. Jos sillä hifistelyllä saa vuodessa 100g lisä lihasta, niin se on mulle ihan sama. Mielummin pidän treenin mielekkäänä kuin juoksen sen 100g:n perässä. Se joka treenin nousujohteisuus menee samaan sarjaan hifistelyn kanssa. Nousujohteisuutta pitää kyllä olla, mutta ei sen tarvitse näkyä joka treenissä. Kyllä mullakin sitä kehitystä tapahtuu sarjapainoissa ihan kuukauden sisälläkin, vaikken jatkuvasti stressaakaan.

toolate sanoi:
Mä luulen, että ton sun motivaation tappaa toi treenin monotonisuus ja suunnittelemattomuus.
Mitäs monotonista siinä on? Nousujohteista munkin treeni on. En vaan ota sitä niin vakavasti kuin sinä. Jos tässä treenissä en saakaan yhtä toistoa enemmän kuin viimeksi, niin en saa siitä raivaria ja hakkaa itseäni tuntia ruoskalla sen takia. Kehitystä tulee kyllä ilman sitäkin, niin en jaksa stressata. Varsinkin kun se lisäkehitys mitä siitä saa, on oletettavasti niin pientä, etti sitä edes voi mitata. Sanon sen nyt vielä vaikka miten monennen kerran: Nousujohteisuutta on oltava, että saadaan kehitystä, mutta ei sen ole pakko näkyä joka treenissä. Ei sellaista kenenkään pää kestä kovin kauaa.

toolate sanoi:
Siis viittasin siihen kun teet samanlaisia treenejä.
Siis ne on samanlaisia niin kauan kuin kiinnostaa. Jos joku kerta ei kiinnostakaan, niin teen jotain muuta. Seuraavalla kerralla voin palata vanhaan, tai siten en. Se monotonisuus menee siis siinä. Vähän samaan tapaan kuin toi reisitreeni josta tein threadin. En mä sitä suunnitellut, mutta kyykkääminen ei oikein napannut, niin tein sitten ihan toisenlaisen treenin.

Mä olen kyllä Powerhousun kanssa samaa mieltä ja treenaankin ilmeisesti suhteellisen samalla tavalla.

Kyllä se treeni täälläkin on nousujohteista ollut ihan selkeästi. Toi vaan kuullostaa todella typerältä, että joka kerta pitäisi pystyä parempaan, eli lisää toistoja tai painoja. Mun mielestä se ei ole edes mahdollista. Eikä se treeni silti mitään satujumppaa tarvitse olla.

Tämä on juuri niitä asioita, jossa uskoakseni kukaan keskustelijoista ei ole väärässä. Kaikilla tulee tavalla tai toisella vaihtelua, kaikki treenaavat kovaa ja kaikki pitävät progressiivisuuden mielessään.

Vaihtelusta vielä tuonne edelliselle sivulle liitetyn lausuntoni lisäksi. Mielestäni hyvää vaihtelua on sopivasti samanlaisten, mutta samalla sopivasti erilaisten liikkeiden kierrätys (esim. penkkipunnerrusliikkeissä eri kulmien vaihtelu ja tangon/käsipainojen vaihtelu) tai sitten joku suht' systemaattinen toistojen viikkokierrätys tyyliin 12-8-5 ja uudelleen. Mutta jos alvariinsa vekslataan täysin satunnaisotannalla sekä eri liikkeiden että eri toistojen välillä, niin hermolihasjärjestelmältä ja bodarilta katoaa punainen lanka.

nigster sanoi:
Kyllä se treeni täälläkin on nousujohteista ollut ihan selkeästi. Toi vaan kuullostaa todella typerältä, että joka kerta pitäisi pystyä parempaan, eli lisää toistoja tai painoja. Mun mielestä se ei ole edes mahdollista. Eikä se treeni silti mitään satujumppaa tarvitse olla.

Vastaan tähän nyt täysin omasta puolestani ja omaa treeniäni ajatellen. Eli mulla on TAVOITE tehdä aina vähän enemmän toistoja tai isommalla painolla kuin edellisessä treenissä, mutta aina se ei tietenkään onnistu ja mä en sitä enää seuraavaan liikkeeseen siirryttäessä muistele, vaan yritän siinä sitten vähän parantaa. Eli mitään stressiä en siitä revi vaikkei tulokset aina nousekkaan ja joskus jopa tippuvatkin, mutta mulla auttaa ainaki ihan perkeleesti tuo päiväkirja ja sitäkautta yritys rikkoa aina ne sarjaenkat. Pitkää jaksoa tarkastaessa noita onnistumisia on kuitenkin enemmän mitä epäonnistumisia ja treeni on koko ajan nousujohteista.

Mulla menisi tuollainen fiilispohjainen treeni satujumppailuksi.

Eli kuten MKM sanoi, ei tässä kukaan väärässä ja kaikki ovat oikeassa. Käsittääkseni tässä väännössä on mukana vain vähän kokeneempia treenaajia, eli aloittelijalle on aina parempi vetää vähän orjallisemmin kunnes sen oman kropan tuntemus paranee ja se oma tyyli treenata löytyy.

nigster sanoi:
Siis se on oman treenityylini tapa, en sillä tarkoittanut että sitä pitäisi muissa ohjelmissa edes käyttääkkään. Ihmiset treenaa eri tavalla, mutta kukaan ei voi ainakaan tosissaan sanoa, että login pitämisessä mitään negatiivista olisi.

Mitä oottee mieltä sitten näistä sarjojen pituuksista? Kuinka usein näitä pitäs muutta, ettei lihas pääse tottumaan.

Ite oon huomannu hauiksia treenatessa, että niille on hyvä muuttaa usein treeniä ja sarjapituuksia. Tulosta siis tullu.
Vai liekkö sitten tuota alottelian tuuria(lihas kasvaa, kun sinne päin teet:)).

Jep. Reenipäiväkirjaa on tullut pidettyä. Tosin salilla ei ole ollut kynää ja vihkoa mukana (yrittänyt sitä välttää), vaan kämpille tullessa merkannut koneelle painot ja toistot ylös. Tämä on ollut mun kohdalla ainakin välttämätöntä.

Yleensä muistan hyvin mitä tein, mutta äsken kun tulin kämpille ja avasin koneen, niin en muistanut jumalauta yhtään toisto määriä mitä tuli tehtyä. Ilmeisesti poiju tänään jotenkin erityisen sekasin.:D Kiroilin just tossa mielessäni, että kai se saatana pitää ruveta salilla kirjailemaan kun on niin perhanan harva pää. Joo, tää oli mun anti tähän rintaan massaa keskusteluun:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minulla treeni oli melkoista sähellystä ennenkuin aloin pitämään treenipäiväkirjaa, joten siitä voi olla hyötyä. Uskon jopa, että se on antanut lisää motivaatiota treenaamiseen. Jos ei ole kokeillut, niin kannattaa kokeilla, että toimiiko.

Powerhousu sanoi:
Montako kertaa se pitää sanoa: Mun treenit on suunnitelmallisia kuitenkin, vaikka fiiliksellä teenkin. Ne tuppaa tyssäämään niihin yksiin ja samoihin liikkeisiin. Mutta jos tekee mieli tehdäkin jotain muuta, niin teen, enkä orjallisesti tee sitä samaa vanhaa.

Tähän vielä lisäksi se, että mulla on muutenkin ollut jo pari vuotta hirveitä motivaatio-ongelmia, ja olisin hyvin nopeasti varmaan suljetulla osastolla pumppailemassa jos joka treeniin olisi pakko ylittää itsensä.

Jos laitettais tähän "Timba-tyyliin" et ollaan samalla aaltopituudella treenifilosofian suhteen. :D

Mullekaan ei kehoilu oo vielä niin tärkeää että sen takia haluaisin seota. Kehittyishän sitä helpommin aineidenkin avulla, mut se maksimikehitys ei o kaikille tärkeintä, vaan homman mielekkyys. Kokeillut tota päiväkirjausta, mut heti tulee pakon tunne: hauskuus ja ilo loppuu eli koko touhun motivaatio. Enkä tarkota että pelleilen salilla. Loppuun klisee "Ei se määränpää, vaan matka"

Olen Timban ja toolaten kanssa aika samoilla aallonpituuksilla. Treenipäiväkirjaa olen aina pitänyt ja treeniin valmistautuessa tulee aina kirjattua painot joilla aloitan liikkeet. Pyrin lisäämään joka treeniin painoja tai toistomäärää. Tosin mun tasolla tulokset nousee ihan väkisinkin. Onhan se kivaa selailla millä mikkihiiripainoilla treenasi muutama kuukausi sitten.

MikaB sanoi:
Eli ois hyvä saada teiltä sellanen toimiva rinta ohjelma. Tähän asti oon tehny tuota Miken 2x6 rinnalle, mutta lähinnä voimat on vaan noussu...hyvä niinki:) Mutta oon tässä, jonkun aikaa miettiny, että on valittava joko kehoilu tai voimailu, kumpaakaan ei voi tehdä yhtä aikaa niin, että siitä hyötyis täysin..
Valitsin kehoilun.

Ois hyvä, jos viittisitte auttaa vasta alkajaa..

Ja tiedos. Oon käyttäny hakua, muttei siitä löydy sellasta kokonaisuutta. Keskustelu karkaa, kun joku ottaa 2x6 puheeksi..:D
Suosittelen ryssäpenkkiä, harvat sitä tehneet, monrt sitä haukkuneet... Minä olen parhaillaan sen kimpussa ja hyvältä vaikuttaa. Jos et tiennyt niin ideana on, että 6 viikon penkkailun jälkeen on maksimisi noussut noin 10 kg, vaikka ohjelma väittää vain viittä kiloa, se on kyllä kokeilemalla vääräksi todettu. Ohjelma kestää siis kuusi viikkoa ja treeni tehdään kolme kertaa viikossa; sarjoja on vaihtelevasti, aina kahdesta kuuteen, mutta toistot pysyvät matalina, niin ikään vain kahdesta kuuteen. Tähän ohjelmaan löytyy valmis laskuri johon täytyy vain sijoittaa maksimitulos ja kone hoitaa loput. Laskurin löytää helposti googlesta, en sitä itse muista.:rolleyes:

Jaaggo sanoi:
Suosittelen ryssäpenkkiä, harvat sitä tehneet, monrt sitä haukkuneet... Minä olen parhaillaan sen kimpussa ja hyvältä vaikuttaa. Jos et tiennyt niin ideana on, että 6 viikon penkkailun jälkeen on maksimisi noussut noin 10 kg, vaikka ohjelma väittää vain viittä kiloa, se on kyllä kokeilemalla vääräksi todettu. Ohjelma kestää siis kuusi viikkoa ja treeni tehdään kolme kertaa viikossa; sarjoja on vaihtelevasti, aina kahdesta kuuteen, mutta toistot pysyvät matalina, niin ikään vain kahdesta kuuteen. Tähän ohjelmaan löytyy valmis laskuri johon täytyy vain sijoittaa maksimitulos ja kone hoitaa loput. Laskurin löytää helposti googlesta, en sitä itse muista.:rolleyes:

Miksi suosittelet ryssäpenkkiä, kun sillä ei varmastikaan saa massaa?
Massaahan kysyjä oli hakemassa.

criticalmass sanoi:

Pitää paikkansa. Millaisella ohjelma sitten sais parhaiten massaa?
Ite teen tällä hetkellä 2x6 + apuliikkeet sydemiä..

criticalmass sanoi:

kyllä varmasti saa massaakin! suosittelen muihinkin liikkeisiin syklittämään enemmän bodaustyylistä treeniä (toistot 6-12) ja voimatyylistä treeniä. Se vaihtelevuus tekee hyvää ja pitäähän se lihas hermottaa että se saadaan toimimaan maksimaalisesti (=voi laittaa lisää painoa tankoon-> lisää lihasta). Mielestäni tämä on lähes maksimaallinen tapa treenata natu treenaajille.

onkos siinä jotai väärä ku teen nii et ku saan esim käsipaino liikkeessä jollain käsipainoilla 10 tai 12 toistoo nii seuraaval kerral otan sit isommat painot ja sit taas vaihan suurempii ku niil menee se 10-12. Tolla tavalla pyrin tekemää kaikissa liikkeissä, ja se lisättävä painomäärä riippuu iha liikkeestä. Yleensä sen verran et toistomäärä putoo ehkä johonki 6 ja nousee siitä sitte sinne 10 tienoille

ObelixXx sanoi:
onkos siinä jotai väärä ku teen nii et ku saan esim käsipaino liikkeessä jollain käsipainoilla 10 tai 12 toistoo nii seuraaval kerral otan sit isommat painot ja sit taas vaihan suurempii ku niil menee se 10-12. Tolla tavalla pyrin tekemää kaikissa liikkeissä, ja se lisättävä painomäärä riippuu iha liikkeestä. Yleensä sen verran et toistomäärä putoo ehkä johonki 6 ja nousee siitä sitte sinne 10 tienoille

Kuulostaa hyvältä :thumbs:

criticalmass sanoi:

10 kiloa lisää tulokseen tarkoittaa 10 kiloa suurempia sarjapainoja noin suurinpiirtein. Joten ei varmasti ole huono homma massan kannalta. Bodarinkin olisi syytä joskus pitää voimakausia, varsinkin jos pitkään junnaa sarjapainot lähes samoissa lukemissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom