rinta treenistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eli tekeekö kukaan rintatreenissä penkkipunnerruksen ja vinopenkin tangolla?yleensä porukka tekee toisen liikkeen aina käsipainolla.mistä tämä mahtaa johtua?

Ite teen vuoro viikoin tangolla ja Käsipainoilla. Käsipainoilla voi vähän muokata liikerataa itselle sopivaksi ja saa paremman venytyksen, lisäksi koordinaatiokyky parantuu(tai olin jostain lukevinani tän:rolleyes: )

meidän salilla vain ei ole niin isoja käsipainoja.ei viihtisi mitään 20 toiston pumppi sarjoja vetää.

Originally posted by jackass82
eli tekeekö kukaan rintatreenissä penkkipunnerruksen ja vinopenkin tangolla?yleensä porukka tekee toisen liikkeen aina käsipainolla.mistä tämä mahtaa johtua?

Tein ennen molemmat. Ongelma vaan on siinä, että ne on molemmat suuriin piirteen raskaimpia mahdollisia rintaliikkeitä, ja melko samanlaisia. Vähän sama kuin tekisi ensin kovan sumovetotreenin ja sitte päälle perinteisellä tyylillä... tai sitte treenaisi jalat pelkästään kapealla ja leveällä kyykyllä, eli sitä monipuolisuutta saa enemmän kun tekee taljalla tai käsipainoilla tai peck-deckillä tai millä nyt ikinä haluaakaan tehdä.

sama selkokielellä: vaihtelun takia kannattaa tehdä vähän erilaisempia liikkeitä. Lisäksi tuolla yhdistelmällä saa helposti itsensä tukkoon.

Kyl mä oon paiskonu jo muutaman vuoden sekä tasapenkin että vino(ylä tai ala)penkin samassa treenissä ja tangolla molemmat, syynä juuri tuo sama käsipainojen pienuus. Ja omasta mielestäni se on toiminut ihan kohtuullisesti, tosin sen vinopenkin olen pyrkinyt tekemään enemmän tekniikkaan ja tuntumaan keskittyen, eli ei ihan 110% lasissa.
Ei

Mä tekisin penkkipunnerrusta käsipainoilla enemmänkin, mutta suht pienetkin käsipainot kun ottaa ja rupeaa punnertamaan, tuntuu kuin ois vuorenhuipulla tuulenpuuskassa - kädet huojuu ja heiluu kun variksenpelättimellä... Eli tekniikka ei oo tosiaan kohdallaan, ja vielä yksin treenaa niin ei kovin isoja painoja viiti päälleen ottaa tuossa liikkeessä. Tangolla teen tavallisen ja vinon.

Ja tästä tulikin mieleen , että tekeekö kukaan vipunostoja käsipainoilla vino sekä tasapenkillä. Meinaan ei noista liikkeistä ole paljon edes puhuttu täällä. ( tai en ole ainakaan huomannut )

Itse tein joskus -> olkapää hajos -> en tee enää !

Originally posted by juhata
Ja tästä tulikin mieleen , että tekeekö kukaan vipunostoja käsipainoilla vino sekä tasapenkillä. Meinaan ei noista liikkeistä ole paljon edes puhuttu täällä. ( tai en ole ainakaan huomannut )

Itse tein joskus -> olkapää hajos -> en tee enää !

Minä teen.
Totaalisen aliarvostettu liike. Venyttää helvetin hyvin ja pystyy käyttämään kohtuuisoja painoja.
Yleensä allekirjoittaneella rintatreeni käsittää punnerrusliikkeen, vipunoston tahi crossoverin tahi pec deckin(harvemmin) ja loppuun vielä yhden punnerrusliikkeen. Vino-tasapenkkiä vaihdellen liikkeestä toiseen tjsp.

Vipunostot maaten,minäkin olen löytänyt tämän salaperäisen liikkeen. Venyttää rintaa mahtavasti. Olen pitänyt painot suht pieninä ja keskittynyt pelkästää venytykseen ala-asennossa, yläasennossa jätän painot noin 50cm päähän toisistaan joten liikerata on lyhyt. Sopii minulle ja seuraavana päivänä tietää tehneensä rintaa.

Minä teen vipunostot tasapenkillä ja vinopenkillä, vaihdellen. On tosiaan mun mielestä rintaliikkeiden ehdotonta parhaimmistoa, venyttää, ja tuntuu. Tuo tekee seuraavan päivän paljon kivuliaammaksi kuin penkkipunnerrus! :hmmm: (Yleensä kyllä teen samana päivänä molemmat, ensin punnerrus, sitten flyers.

Ei siinä olkapäät tai käsivarret rasitu kovasti kun muistaa pitää kädet koukussa vähänkin isommilla painoilla, ja laskee rauhallisesti painot alaspäin hengittäen samalla syvään sisään - venyttää! Jos pudottaa painot nopeasti ja hengittää väärään tahtiin samalla niin helposti niksahtaa olkapäässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Sam225
Minä teen.
Totaalisen aliarvostettu liike. Venyttää helvetin hyvin ja pystyy käyttämään kohtuuisoja painoja..

Olen samaa mieltä.

Itse käytän rintareenissä vuoroviikoin käsipainoja ja tankoa. Teen vinoapenkkiä ja tavallista vaihdellen niiden järjestystä. Tangolla pyritään mahdollisimman isoihin romuihin ja lyhyihin sarjoihin, kun taas käsipainoilla otetaan vähän pitempää sarjaa.

Eli esimerkki rintareenistäni:

vko 1.
Tasapena 3*4-6+pakkotoistoja
Vinopena 3*6-8
Viparit tasapenkiltä 3*8-10

vko 2.
Vinopena 3*8-12+pudotuksia
Tasapena 3*8-12+pudotuksia
Ristitalja 3*8-12

Erikoistekniikoita käytetään tuntuman mukaan.

Originally posted by leif perkelsson
Vipunostot maaten,minäkin olen löytänyt tämän salaperäisen liikkeen. Venyttää rintaa mahtavasti. Olen pitänyt painot suht pieninä ja keskittynyt pelkästää venytykseen ala-asennossa, yläasennossa jätän painot noin 50cm päähän toisistaan joten liikerata on lyhyt. Sopii minulle ja seuraavana päivänä tietää tehneensä rintaa.
Sama liike ristikkäistaljassa...yläasennossa rintalihaksissa saa pidettyä hyvän jännityksen ja viimeisen toiston jälkeen kun pitää vaan taljan kahvoja yläasennossa niin kyllä lihakset huutaa kuolemaa! :D

Mun rintareeni yleensä:
penkki 3x8-12
vino kp. 3x8-12
viparit tasa tai vino 2-3x8-12
tosin joskus harvoin vino kp:n tilalla tasa. Toi vinopenkki tangolla ei oikeen sovi mulle, mut pitäis ruveta tekemään sitäkin.

Vinopenkistä sen verran, että suoritustekniikka - kuuluuko tanko laskea rintalihasten alle, vai ylärinnalle? Tuota näkee kummallakin tavalla tehtävän, itse käsitän että ylärinnalle lasku on virheellinen tapa, ja ottaahan se paremmin jos sen laskee rintalihasten alle?

Ylärinnalle (ihan ylös, kaulan lähelle) laskemalla sain kiertäjäkalvosimen venähtämään, en suosittele.

Mites isoilla käsipainoilla äijät vino-/penkkailee jos ei löydy tarpeeksi suuria painoja? Salilla missä itse käyn löytyy käsipainoja 65kg asti ja sitten vielä 100kg puntit. Muillakin saleilla missä olen käynyt on yleensä tuohon 50:een kiloon asti löytynyt käsipainoja.

Treenaan about fifty-fifty käsipainoilla ja tangolla. Se on yllättävää et käsipainoilla saa paljon enemmän suhteessa rautaa ylös kuin tangolla. teen kuitenkin aika puhtaita liikkeitä suht alhaalta lähtien. esimerkkinä saan käsipainoilla penkissä 45:lla femman(huutamalla) ja tangolla menee huntilla kolmonen. Pieni epäsuhta, vai onko? Vinopenkki nyt on ihan avuton ja siinä keskityn lähinnä tekniikkaan ja teen jotain kaseja maksimissaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom