rinta treenistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by PattiPete
Mites isoilla käsipainoilla äijät vino-/penkkailee jos ei löydy tarpeeksi suuria painoja? Salilla missä itse käyn löytyy käsipainoja 65kg asti ja sitten vielä 100kg puntit. Muillakin saleilla missä olen käynyt on yleensä tuohon 50:een kiloon asti löytynyt käsipainoja.

Miltäs salilta ne sellaiset 100kg:n käsipainot löytyy? :eek: Nyt on kyllä mainoksen paikka, sillä aika harvalta salilta löytyy tosi isoja käsipainoja(80kg+), vaikka kyllähän tuollaiset 100kg:n hanttelit pitäisi kuulua jo yleissivistykseen. :) Oletko nähnyt kenenkään ottavan niillä esim. penkkiä?

onko tuo vipunostot penkillä semmonen liike että maataan esim. tasapenkillä ja käsipainoilla kädet pikkasen koukussa lasketaan ne semmosessa kaaressa alas ja siitä takas ylös?

On se sellainen liike. Alkuasento kädet suorana ylös, sitten koukistetaan käsiä ja lasketaan rauhallisesti sivulle alas kunnes venyttää rintaa, _hengittäen sisään_ tuossa laskuvaiheessa voimakkaasti (a ja o venytyksen kannalta), sitten nostetaan takaisin.

Originally posted by strong
Miltäs salilta ne sellaiset 100kg:n käsipainot löytyy? :eek: Nyt on kyllä mainoksen paikka, sillä aika harvalta salilta löytyy tosi isoja käsipainoja(80kg+), vaikka kyllähän tuollaiset 100kg:n hanttelit pitäisi kuulua jo yleissivistykseen. :) Oletko nähnyt kenenkään ottavan niillä esim. penkkiä?

Tai vipunostoja olkapäille :)

Lappeenrannan Platinum on sali. Tosin en ole nähnyt kuin sen yhden 100kg:n käsipainon, tiedä sitten missä sen pari on. Aika rauhassa se on saanut paikallaan maata, kerran joku teki sillä yhden käden kulmasoutua.

Originally posted by PattiPete
Lappeenrannan Platinum on sali. Tosin en ole nähnyt kuin sen yhden 100kg:n käsipainon, tiedä sitten missä sen pari on. Aika rauhassa se on saanut paikallaan maata, kerran joku teki sillä yhden käden kulmasoutua.

Jos löydät sen toisen, niin sittenhän te voisitte pitää farmarikävelykisat käsipainoilla siellä salilla. :) Ei muuten ole helppoa, mikäli ne käsipainot(siis kahvat) on laakeroimattomat, ne nimittäin pyrkivät kannettaessa pyörähtämään tosi voimakkaasti, johon lisätään vielä kohtalaisen paksut kahvat, niin siinähän onkin sitten Herkuleen puristusote vähän ajan kuluttua kun niitä treenaisi. Tavallisilla farmarisalkuilla on huomattavasti helpompi viedä verrattuna käsipainoihin, ainakin silloin kun viimeksi tuli niitä treenattua.

Huh, hirvittää ajatuskin kulmasoudusta 100kg käsipainolla, tuskinpa moista sais edes maasta liikkeelle. Saati kahta sellaista päällensä penkkipunnerrukseen k-painoilla! :p:

Johtuukohan ojentajien heikkoudesta, että penassa ja vinopenassa ei tuu rinta ollenkaan kipeeks? Ristikkäistaljan jälkeen saattaa olla parikin päivää vähän arat... Kapeella penkillä menee aika reilusti vähemmän, kun tavallisella. :confused:

Originally posted by moppe
Johtuukohan ojentajien heikkoudesta, että penassa ja vinopenassa ei tuu rinta ollenkaan kipeeks? Ristikkäistaljan jälkeen saattaa olla parikin päivää vähän arat... Kapeella penkillä menee aika reilusti vähemmän, kun tavallisella. :confused:

Suoritustyylissäkin voi olla puutteita. Arvaan, että penkkaat reilusti kapean penkin otettasi leveämmällä otteella, pompulla, perse ilmassa ja jonkinlaisella kaarella, jolloin rintaan ei tule sellaista tuntumaa mitä se tarvitsisi stimuloituakseen ja kasvamiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla menee ainakin kapealla otteella ja vinopenkissä paljon vähemmän kuin normaalilla otteella tasapenkissä, eikös se oo ihan normaalia? Ojentajat mulla on rutkasti rintaa vahvemmat, jos painot jää, ne jää aina hitusen rinnan yläpuolelle, ojentajat (liikeradan yläosa) jaksais vaikka 20kg enemmän. Nykyään oon sen takia yrittänyt penkata aika leveällä otteella.

Voisko joku valaista mua noista kaarista, mitä tarkoittavat? En tiedä onkos mulla penkki väärän korkunen, mutta mulla tulee lähes automaattisesti alaselkään pientä kaarta, eli alaselkä on selvästi irti penkistä, ja lantion etuosa "venyy" kun jalat on maassa.. :confused:

No kyllä mielestäni teen aika hyvällä tekniikalla ja sitä on muutama kokeneempikin jätkä kehunut. Perse penkissä, erittäin rauhallinen lasku rinnalle, pieni pysäytys ja ylös. Pieni kaari selässä, joka tulee aina automaattisesti, kun vähänkään tosissaan yrittää. Mutta ei siis mitään jalkapalloo alle sais, et ei se mikään paha pitäis olla. Lavat on hyvin yhdessä...

En sitten tiiä mistä kiikaistais. Kyllä mulla penkkiykkönen on noussu, ettei siitäkään oo kiinni... :rolleyes:

No kyllä mielestäni teen aika hyvällä tekniikalla ja sitä on muutama kokeneempikin jätkä kehunut.

Ahaa, edustat siis sitä 0.01%:a treenareista, jotka tekee mielestään kaikki oikein mutta sekään ei riitä. Pitäähän se uskoa,että teet sen penkin niin kuin se oppikirjojen mukaan pitäisi tehdä, onhan sinulla jo paljon kokemusta treenaamisesta. Koska saat täydellisen tuntuman treenattavaan lihakseen, niin tekniikkavirhettä ei voi pitää syyllisenä, on varmasti ainoa kysymysmerkki se, että treenaatko tarpeeksi kovaa. Eli, treenaat varmasti liian pienellä intensiteetillä etkä muuttele mitään sarjoissa, toistoissa, jne., joten tissisi eivät saa tarpeeksi stimulaatiota penkistä, vaikka jokaisen pitäisi kyllä pystyä saamaan tissit kipeäksi jopa penkilläkin sen perinteisen ristikkäistaljan ohella. Luepa Mike Mentzerin Heavy Duty-kirja, Mega Duty tai Casey Viatorin HIT(tjsp.), niin tiedät mitä on kova treeni. ;)

Jos vielä väität, että olet treenannut tarpeeksi lujaa veren ja oksennuksen maku suussa oppikirjatyylillä ja rintalihakset ei mene penkillä vieläkään millään kipeäksi, mutta ristikkäistaljaa pääliikkeenä tekemällä ei kärsi edes hengittää seuraavalla viikolla, niin väitän että valehtelet. :) Tosin, kyllähän se on lohduttavaa, että ne tissit menee kipeäksi edes ristikkäistaljalla, sillä sehän vain osoittaa että siellä kuitenkin edes on lihakset jossain luun ympärillä. :)

No en oo sanonu, että teen täydellisellä tekniikalla, mutta mielestäni se on tällä hetkellä kunnossa. Ja edelleenkin väitän, etten saa rintaa penassa/vinopenassa kipeeks. Oon koittanut myös kp:lla...

Ja reenaan täysillä. Vaihdellen teen 5-10 toiston sarjoja usein pakkotoistoillakin, mutta ei... Viimekertasen 5*5 vedin niin paljon, kun vaan jakso. Ihan vitun väkisin väänsin, mutta eipähän ollu rinta kipeenä seuraavana päivänä... Ei oo pakko uskoo jos ei tykkää!

Mitäs tossa tilanteessa ite tekisit?

Oon aatellu seuraavana rintapäivänä tehä eri tissiliikkeitä ja katotaan sitten miltä tuntuu...

En tiedä, koska en ole koskaan tavannut kaltaistasi geneettistä friikkiä, joka ei saa riittävän hyvällä ja kovalla treenillä penkkipunneruksella(käsipainoilla ja tangolla) rintalihojansa kipeäksi ja rinnat tulevat kipeäksi ainoastaan ristikkäistaljassa. Olen mykistynyt.

En tiedä, koska en ole koskaan tavannut kaltaistasi geneettistä friikkiä, joka ei saa riittävän hyvällä ja kovalla treenillä penkkipunneruksella(käsipainoilla ja tangolla) rintalihojansa kipeäksi ja rinnat tulevat kipeäksi ainoastaan ristikkäistaljassa. Olen mykistynyt.

Ei mullakaan rinta kipeenny penkkitreenissä siinä määrin että kärsisin siitä. Voisikohan tämä johtua hyvästä lämmittelystä, venyttelystä, monipuolisesta treenaamisesta (muutakin kuin punttisalia), palatumista edistävästä ravinnosta ja tms seikasta jotka vaikuttaa lihaksen kipeytymiseen. Silloin tottakai lihakset kipeentyy kun tekee jotain uutta tai liikettä jota ei ole tehnyt aikoihin. Kyllä mua ainakin ottais päähän jos joka penkkitreenin jälkeen menisi pari päivää toipilaana. Mä käyn ainakin salilla ollakseni terve ja hyvässä kunnossa. En sen takia että tietäisin seuraavana päivänä tehneeni jotain kun paikat on kipeinä..:cool:

Oon aatellu seuraavana rintapäivänä tehä eri tissiliikkeitä ja katotaan sitten miltä tuntuu...

Jos "pena/vinopena" ei kipeytä rintaasi, mutta talja kipeyttää, niin looginen johtopäätös on, että ota talja mukaan rintatreeniisi. Kokeile tehdä vaikka talja ensin, jonka jälkeen "penkki" ottaa paremmin rintaan. Oletuksena bodaus-tyyppinen treeni, eikä penkkiennätys.

Originally posted by kekexx
Jos "pena/vinopena" ei kipeytä rintaasi, mutta talja kipeyttää, niin looginen johtopäätös on, että ota talja mukaan rintatreeniisi. Kokeile tehdä vaikka talja ensin, jonka jälkeen "penkki" ottaa paremmin rintaan. Oletuksena bodaus-tyyppinen treeni, eikä penkkiennätys.

Yhtään ottamatta kantaa mihinkaan suuntaan, niin kaverin yhteistulostavoite kesäksi on 300kg(kyykky+penkki+maastaveto=yhteistulos) ja hän taitaa olla about 16v, niin äkkiä tulee mieleen, että kannattaisi pitäytyä hyvinkin pitkälti raskaissa perusliikkeissä, eikä alkaa hakemaan "yksityiskohtia ja laatua" ja laittamalla ristikkäistalja pääliikkeeksi, vaikka kaveri väitti että penkki kyllä kehittyy. :) Kannattaisi varmaan myös kokeilla vipunostoja maaten, ellei ole sitten vielä kokeillut.

niin äkkiä tulee mieleen, että kannattaisi pitäytyä hyvinkin pitkälti raskaissa perusliikkeissä, eikä alkaa hakemaan "yksityiskohtia ja laatua" ja laittamalla ristikkäistalja pääliikkeeksi, vaikka kaveri väitti että penkki kyllä kehittyy. :)

JJJJUUUUURRRRIIII NNNNÄÄÄINNNN!!! Paitsi että minä tykkään kyllä tehdä ristikkäistaljaa ja saan sillä hyvän tuntuman rintalihaksiin. Mutta minä olenkin vaan tällainen läpipasko pulkannaru, jolla on olkapää paskana, ja joka ei voi tehdä penkkiä kuin Matti Esko Hytös -painoilla. Mutta vitun välii hei, illalla avantoon ja sitten vittu makuuhuoneeseen ja mälli päälle! VITTU! :kippis1:

ps. anteeksi että vähän taitaa väsyttää...:lol2:

Originally posted by Hannibal
JJJJUUUUURRRRIIII NNNNÄÄÄINNNN!!! Paitsi että minä tykkään kyllä tehdä ristikkäistaljaa

Mutta sinä oletkin olkapäävammainen AC-nivel-invaliidi, epäileville Tuomaksille ja lohkoperunoiden dippikastikeesta pitäville vittuileva yli 300kg yhteistulosta tekevä ja yli 16v rääväsuinen jo kerran bannattu trollaava häirikkö, joka pahoinpitelee kadulla sotaveteraaneja ja heittelee salilla käsipainoja seinille ja juo salihäiriköinninsä päätteeksi kupin kahvia ja polttaa malporon. Nyt suksi vittuun täältä meidän hiekkalaatikolta trollaamasta ja piilovittuilemasta vitun HanniBANNI! :mad2:

Jälkikirjoitus: :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom