RAW-penkki

Ei se nosto lopu siihen rack-komentoon vaan nostajan on itse saatava se rauta telineisiin. Ainakin näin olen käsittänyt joka liitossa olevan saman säännön. Muutamalta kisaavalta kaverilta kyselin tosta niin heilläkin sama tieto. Silloin toi nosto ei vaan millään mene hyväksytyksi.

Nosto muuten toki mieletön ja varmasti Maddox tulee ton nostamaan tulevaisuudessa. Hölmöä vaan että nyt ennätyslukemana on sääntöjen mukaan feilannut nosto.

Koko lajilta menee uskottavuus, jos sääntöjä ei noudateta. Sillä ei ole väliä silloin paljonko on rautaa tangossa, mutta tuo on joka kantilta katsottuna hylätty suoritus. Tuohon tyyliin lajista tulis pelkästään show/näytösluontoista pelleilyä, kun puolestaan urheiluun kuuluu säännöt. Täysin absurdi ajatus, että esimerkiksi IPF:ssä tämmönen menis läpi tai jos joku tuomari on niin aivokuollut, niin jury sen hylkäisi kuitenkin. Ennätystehtailu säännöistä lipsumalla ei ole ok, koska toivoisi voimanoston ja penkkipunnerruksen pysyvän vakavasti otettavana kilpaurheiluna.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tangon nostamiseen telineestä saa käyttää avustajaa, niin tuntuu vähän oudolta että omin voimin pitäisi laittaa takaisin telineisiin

Vasta äskettäin olen näitä voimanoston sääntöjä alkanut opiskelemaan. SVNL:n säännöissä (IPF:n alainen) kuitenkin todetaan, että avustajia saa pyytää auttamaan telineisiin takaisinlaitossa. Toisaalta myös kilpailijalle osoitetaan vastuu sitä, että loppuun asti pitää otteen tangosta ja osallistuu siihen telineisiin laittoon.

Avustajan tuuletus kesken noston varmistamisen oli tietenkin virhe. Onneksi ei siitä seurannut mitään pahempaa.

Itsekkin sanoisin no lift. Jos tuossa on ollut varmistajien moka tms, olisin itse antanut neljännen yrityksen.

E: Ja varmasti tulee tää kaveri ottamaan tuon saman raudan ja enempi ilman että on kellään nokan koputtamista. Tämmösiä nostoja en itekkään haluaisi nähdä hyväksyttävän. Siima hyvin tiivisti tuolla omat ajatukseni.

Koko lajilta menee uskottavuus, jos sääntöjä ei noudateta. Sillä ei ole väliä silloin paljonko on rautaa tangossa, mutta tuo on joka kantilta katsottuna hylätty suoritus. Tuohon tyyliin lajista tulis pelkästään show/näytösluontoista pelleilyä, kun puolestaan urheiluun kuuluu säännöt. Täysin absurdi ajatus, että esimerkiksi IPF:ssä tämmönen menis läpi tai jos joku tuomari on niin aivokuollut, niin jury sen hylkäisi kuitenkin. Ennätystehtailu säännöistä lipsumalla ei ole ok, koska toivoisi voimanoston ja penkkipunnerruksen pysyvän vakavasti otettavana kilpaurheiluna.
Tässä todella hyvin kirjoitettu aiheesta. Näin sen pitäisi mennä.

Tää video kans hyvä vertailu. Onhan toi häpeällistä että vasemman puoleinen nosto on nyt ennätys.

Ei se nosto lopu siihen rack-komentoon vaan nostajan on itse saatava se rauta telineisiin.
Nopeesti kun selasin WRPF teknisen sääntökirjan niin en löydä mitään tuosta että rack-komennon jälkeen tarvii omatoimisesti palauttaa tanko telineisiin. Kyykyn säännöissä tuollainen on, mutta siinäkin varmistajilta saa pyytää avut palautukseen.

Tuolta kantila, jos tuomari on antanut rack-komennon nosto olisi sääntöjen mukainen.

Mutta kun nimi on tarpeeksi iso niin menee penkissä vähän arveluttava alas-liike press komennon jälkeen:

View: https://youtu.be/5rXtBE35SsU?t=489

Lihavilla nostajilla on kyllä oikeasti hankala tulkita "upotusta". Vaikka tanko ei saisi liikkua alaspäin press-komennon jälkeen. Tiukemmillahan tuollaista ei edes voi käydä kun rintalasta jo ottaa vastaan. Pro-puolella on aika paljon tullut nähtyä Suomessakin touch and go meininkiä, jossa tanko ei edes ehdi kuolettua ennen press-komentoa. Mutta sille nyt ei nostaja mahda mitään, vaan ihan tuomarivirhe. Jos ei ole sitten ennakoinut/varastanut press-komentoa. Nuo kaikki jutut on kuitenkin semmosia, että ei tee hyvää lajille, jos tuomaritkin ajavat niin paljon nostajan etua, että sääntökirja unohtuu. Mutta virheitä kyllä sattuu tässä lajissa tuomaroinnissa joskus väkisin/vahingossa, samanlailla kuin kyykyn syvyyksien kanssa.

Typerää että tollanen nosto on ennätys. Mutta ei mitään epäillystä etteikö Maddox ottaisi isommankin raudan legit nostolla. Luulen että hän vie recordin yli 340 kilon. Kovaa on ollut miehen kehitys.

Maddox on punnerrusvoimiltaan vahvin penkkaaja koskaan, tuo nosto ei olisi kyllä noiden videoiden perusteella olisi saanut mennä läpi. No joka tapauksessa, Maddox, jos vähänkään terveyttä piisaa, rikkoo tuon reilusti. Mitään yhtä kaunista miehen nostaminen ei ole vs Kirill, mutta työntövoimaa on jäätävän paljon.

Kirill ei ole jostain syystä enää 335:n jälkeen piikannut kuntoa läheskään ennätyslukemiin? Ehkä nyt kun on legittiä kilpailua niin löytyy taas motivaatio piikata.

Josh Bryantin tallista löytyy nyt kohtuu kattava miesten ATWR kattaus: Maddox, Hoornstra ja Strickland
110,125 ja superin all time enkat sekä 110 ja 140 luokkien full meet atwr:t myös. Kaikki tuollaisella medium/kapealla (suhteessa nostajan kokoon) otteella.

James Strickland 290@140 tuolta samasta kisasta, hieman leventänyt otettaan:

View: https://www.instagram.com/p/B12bPk6BeHL/

Josh Bryantin tallista löytyy nyt kohtuu kattava miesten ATWR kattaus: Maddox, Hoornstra ja Strickland
110,125 ja superin all time enkat sekä 110 ja 140 luokkien full meet atwr:t myös. Kaikki tuollaisella medium/kapealla (suhteessa nostajan kokoon) otteella.

James Strickland 290@140 tuolta samasta kisasta, hieman leventänyt otettaan:

View: https://www.instagram.com/p/B12bPk6BeHL/

J.S nosti kaiken lisäksi tuon voimanostokisassa.

Maddox on punnerrusvoimiltaan vahvin penkkaaja koskaan, tuo nosto ei olisi kyllä noiden videoiden perusteella olisi saanut mennä läpi. No joka tapauksessa, Maddox, jos vähänkään terveyttä piisaa, rikkoo tuon reilusti. Mitään yhtä kaunista miehen nostaminen ei ole vs Kirill, mutta työntövoimaa on jäätävän paljon.

millä perusteella vahvin penkkaaja koskaan? kirilin penkissä näyttäisi olevan paljon enemmän voimaa takana, nostot kontrolloituja ja sen näköisiä että varaa on laittaa lisääkin

Sepä se, Maddox kehittyy kokoajan, vaikka nostaminen näyttää olevan välillä ihme hosumista, ukko pystyy sitä voimalla kontrolloimaan. Esim. Tubesta löytyy kasin sarja stopeilla 272,5kg.

Kyllähän mäkin enemmän Kirilliä diggaan, koska ukko on läpivahva eli kovan voimanosto yt:n omaava. Sitä en tiedä mitä loukkaantumisia hänell on takana kun treenien perusteella ei kahteen vuoteen ole mitään erikoista tapahtunut.

Nyt kun puhutaan "oikeesta voimasta", tyylikkyydestä, kriteereistä yms. niin kyllä mun kirjoissa kaikki seikat huomioiden kunnioitettavin kisanosto on yhä Rahmanin naurettavan nopea 310kg lahnapenkki. Ja tuollekin näytettiin yhtä punasta.

Kaveri just linkkas tän mulle aamulla. En mäkään kyllä ymmärrä millä helvetin logiikalla tota voi hyväksyä?

Säännöistä:
4.2.13. After the "Press" command the lifter must then return the bar to straight arms’ length elbows
locked, non accepting significant distortions in the movement of the hands. When the position would be
motionless the audible command “Rack” shall be given together with a backward
motion of the arm.

Nythän jäi suorittamatta yksi nostovaiheista.
Kieltämättä vaikuttaa äkkiseltään oudolta, että tuollainen hyväksytään, mutta toisaalta tuon sun linkkaaman tekstin voi tulkita niin, että nosto on valmis kun kuuluu rack-konento. Ei siinä sanota sanaakaan siitä, että se pitäisi itse telineisiin asettaa eikä sitä etteikö painot saisi sen jälkeen lähteä käpälästä. Täysin sääntöjen mukainen siis jos sitä noin tulkitsee.

Sepä se, Maddox kehittyy kokoajan, vaikka nostaminen näyttää olevan välillä ihme hosumista.
Arvailun puolelle menee, mutta noin isolla äijälle vakio penkki kisapenkin pad on varmaan sama kun itse yrittäisi penkata 20cm leveen lankun päältä eli herkästi keinuu ja lapatukikin on vähintäänkin vaikea.

mutta toisaalta tuon sun linkkaaman tekstin voi tulkita niin, että nosto on valmis kun kuuluu rack-konento.
Noin mä tuon ymmärrän, rack-komento jos tulee niin nosto on valmis sääntökirjan mukaan.

Kieltämättä vaikuttaa äkkiseltään oudolta, että tuollainen hyväksytään, mutta toisaalta tuon sun linkkaaman tekstin voi tulkita niin, että nosto on valmis kun kuuluu rack-konento. Ei siinä sanota sanaakaan siitä, että se pitäisi itse telineisiin asettaa eikä sitä etteikö painot saisi sen jälkeen lähteä käpälästä. Täysin sääntöjen mukainen siis jos sitä noin tulkitsee.
Ainakin kyykyssä oli myös mainittu erikseen se että rack-komentoon kuuluu se telineisiin laitto. Olisi erikoista jos sama ei pätisi penkkiin. Jotenkin niin absurdia ainakin omaan ajatusmalliin että nosto hyväksytään jos et saa painoa edes telineisiin. Toivottavasti Kirill tekisi comebackin mihin vähän viittasi IG tekstillään ja laittaisi ton ennätyksen uusiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom