RAW-penkki

Mitäs Paulille nykyään kuuluu? Takavuosina häntä näki aina välillä Nääshallilla, tosin itekään en oo enää viime aikoina siellä juuri käynyt. Oli kyllä asiallinen äijä, ja hurjista jutuista huolimatta antoi silti itellekin hyviä vinkkejä nostamiseen jne. Pauli teki vuonna 1982 960kg:n yhteistuloksen (400 + 225 + + 335) 125 kilon sarjaan. Vielä vajaa 10v sitten näin omin silmin hänen vetävän 300kg maasta, muutama viikko sydänoperaation jälkeen.

Jouluaattona (2012) veti 300kg, en muista oliko yks vai kaks toistoo.. :)
Ikäähän Pakella on "jo" 56v ja omapaino jotain sadan pintaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo sano jossain videolla, että lukittee vaan alle 3 toiston "sarjoissa" pääsääntösesti, eikä niissäkään aina. Toisaalta noilla romuilla ihan ymmärrettävää.
 
http://www.youtube.com/watch?v=eOjP6NQ3kKY

Ehkä huono verrata mut onko noi vielä natikoitakin muka?


Doping-testithän noissa paralympialaisissa on ainakin. Mutta aiemminkin ollut puhetta, että joku noista tekee suhteessa vahvempia punnertajia kun "normaali ihmisistä". Alhasissa sarjoissa punnertavat kovempia tuloksia muutaman painoluokan alempana vrt. esim. ipf-tuloksiin. Voi hyvinkin olla että alaraajahalvaantuneella ihmisellä se hermosto aktivoi tehokkaammin/keskittyneemmin jäljellä olevia lihaksia.
 
Doping-testithän noissa paralympialaisissa on ainakin. Mutta aiemminkin ollut puhetta, että joku noista tekee suhteessa vahvempia punnertajia kun "normaali ihmisistä". Alhasissa sarjoissa punnertavat kovempia tuloksia muutaman painoluokan alempana vrt. esim. ipf-tuloksiin. Voi hyvinkin olla että alaraajahalvaantuneella ihmisellä se hermosto aktivoi tehokkaammin/keskittyneemmin jäljellä olevia lihaksia.

On kyllä niin kova väite, että vaatisi taakseen jotain tieteellistä faktaa...onko kellään heittää sellaista?
 
Doping-testithän noissa paralympialaisissa on ainakin. Mutta aiemminkin ollut puhetta, että joku noista tekee suhteessa vahvempia punnertajia kun "normaali ihmisistä". Alhasissa sarjoissa punnertavat kovempia tuloksia muutaman painoluokan alempana vrt. esim. ipf-tuloksiin. Voi hyvinkin olla että alaraajahalvaantuneella ihmisellä se hermosto aktivoi tehokkaammin/keskittyneemmin jäljellä olevia lihaksia.

Ei tämä mun mielestä mitään rakettitiedettä ole. Näillä ihmisillä ei jalat paina paskaakaan ja nostavat siksi kehonpainoonsa nähden suuria rautoja.:)
 
Silti se jalkojen puuttuminen myös vaikeuttaa punnertamista, ei saa mm. niin tukevaa nostoasentoa saati kaarta. Ja tosiaan 20-30kg isommissa painoluokissa nostellaan ipf:ssä samoja rautoja, hyvä jos niissäkään. Jalkojen puuttuminen(tai surkastuneet luu/nahka jalat) pienten sarjojen nostajilla ei todellakaan selitä tuota 25-30kg kehonpainoeroa.


Sehän oli lähempänä 200kg mitä -48kg(?) sarjaan joku tuolla paralympialaisissa punnersi.

- - - Updated - - -

On kyllä niin kova väite, että vaatisi taakseen jotain tieteellistä faktaa...onko kellään heittää sellaista?

Sen takia siinä olikin tuo "voi hyvinkin olla" ilmaisu tapa. Tutkimuksia tuskin on, mutta ei olisi mikään ihme, jos hermoratoja on paljon poissa pelistä, että niitä pystytään aktivoimaan tehokkaammin, jotka vielä toiminnassa ovat. Itse en ole ainakaan muuta järkevää selitystä löytänyt näille suhteettoman koville alaraajahalvaantuneiden punnertajien voimille.
 
Sen takia siinä olikin tuo "voi hyvinkin olla" ilmaisu tapa. Tutkimuksia tuskin on, mutta ei olisi mikään ihme, jos hermoratoja on paljon poissa pelistä, että niitä pystytään aktivoimaan tehokkaammin, jotka vielä toiminnassa ovat. Itse en ole ainakaan muuta järkevää selitystä löytänyt näille suhteettoman koville alaraajahalvaantuneiden punnertajien voimille.

Sun selityksesi on noin 1000x parempi kuin mun, koska mulla ei asiaan ole selitystä ollenkaan.

Oma penkkienkkani RAW-nostona oli 210 paikkeilla, ja jos ajattelen, paljonko olisin pukannut ilman jalkojen käyttöä (kaarta) niin oishan se rajusti tippunut mun tulokseni...

Ihan käsittämättömiä noiden penkkitulokset, on ne.
 
Nythän asia on niin että tolla aloittelijalla joka videolla penkkaa noin pienillä painoilla ei tanko kosketa rintaa ja peppukin taitaa olla ilmassa. Eli siis ihan täyttä paskaa suoritukset. Opettelis eka kuukauden ajan pelkällä tangolla miten penkataan.
 
Supertraining.tv sivuilla näky lukevan: "The Vanilla Gorilla is preparing to lift in the Animal Cage at the Arnold Classic. From there this bench mutant will try to tackle the all time raw bench record at Super Training Gym In March. #PowerProject"
 
Back
Ylös Bottom