RAW-penkki

Mutta suurin rauta se Mendelsonin kuitenkin on ja eikös se mennyt niin, ettei Hendersonin suurimmista raudoista ole kuvamateriaalia? Tiedä millainen merkki on ollut, tuomarin antamaa merkkiä ei silloin IPF kisoissa ollut. Todennäköisesti kuitenkin parempi ku tossa Mendelsonilla, missä sitä ei ole.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Ei tuo nosto menisi esim. IPF-kisassa läpi, koska ei ole kunnon pysäytystä rinnalla. Tuota on kyllä täälläkin vatvottu vaikka kuinka paljon.

No ainahan tuomarit ei ole niin tarkkoja.

Olisiko tämäkin nosto pitänyt mitätöidä jälkeen päin, koska ei menty sääntöjen mukaan? Löytyy mm. Rintaan upotus merkin jälkeen, epätasainen ojennus ja tanko pystähtyy kesken noston.
[video=youtube_share;irRihtxVcIY]http://youtu.be/irRihtxVcIY[/video]
 
No ainahan tuomarit ei ole niin tarkkoja.

Olisiko tämäkin nosto pitänyt mitätöidä jälkeen päin, koska ei menty sääntöjen mukaan? Löytyy mm. Rintaan upotus merkin jälkeen, epätasainen ojennus ja tanko pystähtyy kesken noston.
[video=youtube_share;irRihtxVcIY]http://youtu.be/irRihtxVcIY[/video]

Ainut mikä noista on kielletty on tuo upotus merkin jälkeen. Telineiseen kolauttamisestakaan ei tule enää punaista. Ei sillä etteikö yksikin virhe olisi liikaa.
 
Penkki on sen jälkeen ollu ihan tylsää ku joku nosti 300kg ekan kerran ilman paitaa 1980 luvulla tjs. Nyt vain odotellaan sitä Spoton 330 kilon raakanostoa. Ei noi paitapenkit vaan jaksa kiinnostaa ainakaan mua, kai niilläkin yleisönsä on.

Tuossa olisi ajateltavaa jos siihen joku pystyisi/kykenisi nostajien keskuudessa..."joku nosti 300kg ekan kerran ilman paitaa 1980 luvulla tjs" !!!!!!!!! Tämän kun otat puheeksi näiden kaiken "tietävien" kanssa että miksei enää ole vahvoja,vastaus on suorastaan shokeeraava 99%:ssa tapauksista...."NO NE ON VETÄNY ROINAA IHAN SIKANA,ENÄÄ EI PORUKAT KÄYTÄ SELLASIA MÄÄRIÄ"........tähän lauseeseen kulminoituu voimailijoiden tyhmyys suomessa.Olen keskustellut "eläkkeellä" olevien voimamiesten kanssa ja laatu sekä määrät treeneissä ihan jotakin muuta kuin tänä päivänä.On SÄÄLITTÄVÄÄ mennä sieltä missä "aita on matalin" eli kun ei kehitystä tule niin syy on aina "roinassa"...joko määrät ovat liian pieniä tai sitten käytetään väärää merkkiä.Onko kukaan koskaan ajatellut että ehkä treenaan aivan päin seiniä.....ei tietenkään,minähän olen täydellinen.."naapurin Kalle" vetää vaan enempi aineita kun se on vahvempi.Järjen käyttö on sallittua,jopa toivottavaa,vai onko ne "roinat" vieneet senkin kyvyn.Jokainen joka osaa tuon kyvyn,tajuaa että jotakin tehdään väärin vaikka se ei teidän "netti-insinöörien" mielestä olekkaan mahdollista vaan vastaus on "roinassa".....enemmän "roinaa" on enemmän voimaa....no,eläkää siinä luulossa,teillä on siihen täysi oikeus......treeni iloa kaikille.
 
Tuossa olisi ajateltavaa jos siihen joku pystyisi/kykenisi nostajien keskuudessa..."joku nosti 300kg ekan kerran ilman paitaa 1980 luvulla tjs" !!!!!!!!! Tämän kun otat puheeksi näiden kaiken "tietävien" kanssa että miksei enää ole vahvoja,vastaus on suorastaan shokeeraava 99%:ssa tapauksista...."NO NE ON VETÄNY ROINAA IHAN SIKANA,ENÄÄ EI PORUKAT KÄYTÄ SELLASIA MÄÄRIÄ"........tähän lauseeseen kulminoituu voimailijoiden tyhmyys suomessa.Olen keskustellut "eläkkeellä" olevien voimamiesten kanssa ja laatu sekä määrät treeneissä ihan jotakin muuta kuin tänä päivänä.On SÄÄLITTÄVÄÄ mennä sieltä missä "aita on matalin" eli kun ei kehitystä tule niin syy on aina "roinassa"...joko määrät ovat liian pieniä tai sitten käytetään väärää merkkiä.Onko kukaan koskaan ajatellut että ehkä treenaan aivan päin seiniä.....ei tietenkään,minähän olen täydellinen.."naapurin Kalle" vetää vaan enempi aineita kun se on vahvempi.Järjen käyttö on sallittua,jopa toivottavaa,vai onko ne "roinat" vieneet senkin kyvyn.Jokainen joka osaa tuon kyvyn,tajuaa että jotakin tehdään väärin vaikka se ei teidän "netti-insinöörien" mielestä olekkaan mahdollista vaan vastaus on "roinassa".....enemmän "roinaa" on enemmän voimaa....no,eläkää siinä luulossa,teillä on siihen täysi oikeus......treeni iloa kaikille.

mistä vitusta se puhut?

onhan se ihan totta että kaikista siisteintä on se, että joku ekana maailmassa nostaa tietyn määrän esim. penkissä, kyllä se mua ainaki kiinnostaa, nykyään 300 kilon penkkaajia on ku sieniä sateella, kyllä mäki odottelen esim. 330kg... sitä mä oletan että lakipiste tarkotti

kirjotat muuten vitun ärsyttävästi..
 
Mielestäni tuo Freddin SE-nosto on ihan siinä rajoilla ja kansainvälisissä kisoissa menisi varmaankin hylkyyn tuosta upotuksesta merkin jälkeen.

Hendersonin kisanostamisesta on netissä tietääkseni vain yksi video ja tämähän on ollut täällä ennenkin:



Noista 1996-97 nostoista on kuulemma videot olemassa, mutta nettiin niitä ei jostain syystä ole vielä saatu. Tyyli on kuulemma juurikin sama kuin tuossa Järvenpään MM-kisassa, eli ukko makaa penkillä täysin lahnana ja merkki on pitkä. Henderson yritti penkin MM-kisoissa vuonna 1997 327,5kg nostoa, mutta epäonnistui.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin. Nyt voidaan alkaa pohtimaan seuraavan 10 sivun ajaksi että johtuuko se liioitelluista puheista vaiko siitä ettei tuohon aikaan videokamerat olleet vielä kovin yleisiä.

Ja löytyyhän se 300kg näytöskisassa tehty nostokin Youtubesta.
 
Niin. Nyt voidaan alkaa pohtimaan seuraavan 10 sivun ajaksi että johtuuko se liioitelluista puheista vaiko siitä ettei tuohon aikaan videokamerat olleet vielä kovin yleisiä.

Ja löytyyhän se 300kg näytöskisassa tehty nostokin Youtubesta.

Siinä nyt on varmaan 40 kilon edestä feikkikiekkoja IMO. Samantien ois laittanu 350 kiloa tankoon jos kerta niin kevyesti menee.
 
Ja Jari Sjömanistakin on vain toi tiukka 270kg virallinen nosto, vaikka puheita on ollut 10x250kg sarjoista...

Olin itse näkemässä noita hirmupenkkejä Otahallissa aikoinaan. Ramstedt, Sjöman, Kiri ja pari muuta joita en tuntenut näyttivät miten liikkuu +250 kg:n raakapenkkisarjat kuin tyhjää vain. Muutenkin siihen aikaan meno oli aikamoista verrattuna nykypäivään. Jos olit uusi jannu etkä ollut tehny virallista +900kg kisatulosta niin salille ei saanut tulla hihattomassa paidassa. Oli se hieno kattoa kun "isot bodarit" käveli pää painuksissa ovelta takaisin autoon hakemaan kesäkuumalla vähän narujenpeittäjää päälle. :D

Kun kyykättiin niin Mäntylä, Lindstömin Kaiju ja Ramstedt seisoi ympärillä ja huuti ettei vittu rauta liiku mihinkään ja painosti aivan saatanasti. Siellä sitä oppi ja tunteella. Ei paljoa olis netti-antti65 uskaltanut piipitellä äijien kyykyille satujaan. :hyvä: (Tosin ei olis ollu mitään mille edes piipittää)
 
Ja Jari Sjömanistakin on vain toi tiukka 270kg virallinen nosto, vaikka puheita on ollut 10x250kg sarjoista...

Sjömanilta repesi rinta pahasti tuossa Järvenpään kisassa, kun viimeiseen nostoon laitettiin 300kg. Oli se jo silloin (v. 1994) ylivoimainen omassa sarjassaan ja resursseja oli suurempiikin rautoihin, kuten tuo yritys 300kg:sta osoittaa. Suurimmalla osalla voimalijoista se paras kunto ei vaan osu niihin arvokisoihin koska on esim. doping-testit ja myös taktikointi ja tiukemmat säännöt voi vaikuttaa tulostasoon.

Vuonna 1997 Sjöman oli kai parhaassa kunnossaan ja silloin meni noita hirmusarjoja siitä huolimatta, että rinta ei palautunut ennalleen. Parhaaksi raw-tulokseksi jäi olkapäävaivaisena nostettu 285kg. Tuo tulos tuli pro-kisassa eli silloin nostettiin eri olosuhteissa kuin v. 1994. Tuossa Sjömanin näytösnostoja vuodelta 1997 ja nämäkin on olleet täällä useasti:





Ei tuo 250kg tuossa paljoa paina...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Noita,olikohan Otahallin tarinoita on moni vanhempi patu muistellut lämmöllä,itse kuulin eräältä maajoukkueen huoltajalta muutamia...aika hauskojakin juttuja,näitä oli myös voimanostaja lehdessä aikanaan :)

Siellä ei paljon tosiaan Arto Bryggaret ja muut "oikeat" urheilijat tahtia sanellu,hahah

Ehkä huvittavin oli se Kirin ja olikohan Starkin postiauton siirto...Starkista en varma ole mutta Kiri oli toisena osapuolena.Auto oli parkkeerattu oven eteen niin että ukkelit ei mahtunu sisälle...noh ne oli nostanu sen sivuun siitä,oli postinjakajalla ollu ilme kohillaan ku oli takas salin ovesta tullu.

Kuulopuheita,en tiedä pitääkö paikkansa.
 
Olin itse näkemässä noita hirmupenkkejä Otahallissa aikoinaan. Ramstedt, Sjöman, Kiri ja pari muuta joita en tuntenut näyttivät miten liikkuu +250 kg:n raakapenkkisarjat kuin tyhjää vain. Muutenkin siihen aikaan meno oli aikamoista verrattuna nykypäivään. Jos olit uusi jannu etkä ollut tehny virallista +900kg kisatulosta niin salille ei saanut tulla hihattomassa paidassa. Oli se hieno kattoa kun "isot bodarit" käveli pää painuksissa ovelta takaisin autoon hakemaan kesäkuumalla vähän narujenpeittäjää päälle. :D

Kun kyykättiin niin Mäntylä, Lindstömin Kaiju ja Ramstedt seisoi ympärillä ja huuti ettei vittu rauta liiku mihinkään ja painosti aivan saatanasti. Siellä sitä oppi ja tunteella. Ei paljoa olis netti-antti65 uskaltanut piipitellä äijien kyykyille satujaan. :hyvä: (Tosin ei olis ollu mitään mille edes piipittää)
Tuttuja miehiä moni! Eivätkä tosiaankaan olleet mitään pyllistelijöitä, kuten nämä pro nostajat, mitä nyt Mäntylän Sakke julletti kyykkyraudat ylös:)muuten tuli jokusen kerran itsekkin reenattua otahallissa:wtf:

- - - Updated - - -

:)
Noita,olikohan Otahallin tarinoita on moni vanhempi patu muistellut lämmöllä,itse kuulin eräältä maajoukkueen huoltajalta muutamia...aika hauskojakin juttuja,näitä oli myös voimanostaja lehdessä aikanaan :)

Siellä ei paljon tosiaan Arto Bryggaret ja muut "oikeat" urheilijat tahtia sanellu,hahah

Ehkä huvittavin oli se Kirin ja olikohan Starkin postiauton siirto...Starkista en varma ole mutta Kiri oli toisena osapuolena.Auto oli parkkeerattu oven eteen niin että ukkelit ei mahtunu sisälle...noh ne oli nostanu sen sivuun siitä,oli postinjakajalla ollu ilme kohillaan ku oli takas salin ovesta tullu.

Kuulopuheita,en tiedä pitääkö paikkansa.
Riku taisi siirellä autoa alexiumin salin edessä:)
 
Noita,olikohan Otahallin tarinoita on moni vanhempi patu muistellut lämmöllä,itse kuulin eräältä maajoukkueen huoltajalta muutamia...aika hauskojakin juttuja,näitä oli myös voimanostaja lehdessä aikanaan :)

Siellä ei paljon tosiaan Arto Bryggaret ja muut "oikeat" urheilijat tahtia sanellu,hahah

Ehkä huvittavin oli se Kirin ja olikohan Starkin postiauton siirto...Starkista en varma ole mutta Kiri oli toisena osapuolena.Auto oli parkkeerattu oven eteen niin että ukkelit ei mahtunu sisälle...noh ne oli nostanu sen sivuun siitä,oli postinjakajalla ollu ilme kohillaan ku oli takas salin ovesta tullu.

Kuulopuheita,en tiedä pitääkö paikkansa.

Joku "Suntsi" "Sunkka" tms oli aika tapaus. Se piti järjestystä yllä Otiksessa ja oli joku jokapaikanhöylä siellä. Kaverini Ramstedtin Jori siitä ukosta varoitti mua että se on pikkasen kujalla. Pitihän sitäkummiskin käydä nuorena kollina härnäämässä. Tää "Sunkka" sitten sanoi mulle että lyödään poika kisaa päärynäpalloon ja katotaan kumpi lyö kovempaa. Ajattelin mielessäni että onhan tässä kohtuullisen pitkä potkunyrkkeily tausta alla ja aikas moni ukko tullu kipattua suorilta jaloilta unille niin antaa vittu palaa vaan! Otin vauhtia ja latasin kaikki mitä vasurista lähtee. Kuului vaan kova pamaus ja hirveetä huutoa päälle. Tää mulkku oli täyttänyt sen päärynäpallon kivillä ja oli tuuria pelissä ettei murtunut rannne ja rystyset! :D Ukko hirnui kuin hevonen ja ite lähin sutii vähin äänin alakerran pukkariin. ;)
 
Onko Mirandos itse aikanaan IPF:ssä kärynneitä nostajia ? Vai mistä tuo pessimismi tulee?

En ole kärynnyt koskaan, testattu on 11 kertaa.

olen seurannut/ollut mukana huippu-voimanostossa kohta 35 vuotta. Tämä aika on opettanut aika paljon. Mutta ei tästä sen enempää.

- - - Updated - - -

En tunne Mirandosta henk koht,mutta jos joku väittää maajoukkuetasolla että ei ole "kuullutkaan efedriinistä" tms,niin onhan se aika paksua paskaa nieltäväksi ihan näin netinkin välityksellä.

?

Joo, ihmettelen miten maajoukkuetasolla joku ei "olisi kuullutkaan efedriinistä" kun aika moni ns. kadunmieskin on aineesta kuullut ; ))

Vanhempana miehenä muistan, miten maajoukkueemme jääkiekkomaalivahti ja vaikkapa SM-korkeushyppääjäkin niistä kärähti. Nämänlaiset käryt toivat jo silloin efen kadunmiesten tietoisuuteen.

- - - Updated - - -

Mirandos käytti aikaisemmin nimimerkkiä jarre55. Muistan kyseiseltä nimimerkiltä viestin jossa ilmoitti että suurin natuna nostettu raw-penkki minkä tietää 30 vuotiselta uraltaan on 180kg pompulla. Eiköhän tuo kerro kuinka vakavasti ko. herran kommentit näissä douppijutuissa kannattaa ottaa.

Ei, en ole sama, mutta luulen tietäväni kuka tuo jarre on. tai sitten voin olla väärässäkin.
 
Joo mutta mielestäni 70-90lukujen kokemuksia IPF-voimailuista, on aika turhaa rinnastaa nykypäivään. Luulen että nykynostajat paremmin tietää mikä se kulttuuri on nykyisin. Kyllä ne ajat vaan muuttuu. Ja melko perseestä jos tämä Mirandos aka jarre55 vertaa nykypäivän tuloksia omiin aktiviaikoihinsa, olettaen että nykynostajatkin roinaa. Aika kaksinaismoraalista hommaa, että näitä old-school tyyppejä on liiton johdossa asti, jotka eivät henk.koht edes usko että toimintaa voidaan puhdistaa. Toki kovia ovat aikanaan olleet sama mitä vedetty, mutta se on täyttä paskaa kuvitella että nykynostajat jää 100-150kg keskimäärin raw-yhteistuloksessa, pelkästään sen takia kun ovat laiskoja treenaamaan.

Minua nyt ei sinällään kiinnosta missä käytetään ja mitä, mutta se että nykyaikainen voimanostoliiton toimintakin leimataan automaattisesti hormoneihin, on melko perseestä koska suurin osa siellä on puhtailla eväillä liikkeellä. Tuntuu vaan olevan vaikea asia käsittää eräille ikänsä doupanneille, että suuri osa treenaa ja kilpailee puhtaana. Sillon ei kukaan rakenna Spoton/Efferdingin voimia tai kilpabodarin lihasmassaa, mutta kovia tuloksia voi tehdä myös naturaalina jos muut asiat on kunnossa.

Kovia tuloksia voi tehdä, mutta kaikkeen urheiluun kuuluu doping -silloin kun ollaan huipulla. varsinkin lajeihin, joissa raa´alla fyysisellä voimalla on ratkaiseva merkitys.

- - - Updated - - -

Minulla on sellainen kutina, että Herra Mirandosilla on aika paljon kokemuksia myös 2000 luvun voimailusta:wtf:

Noin kerran kuukaudessa on muutamaan maajoukkuetason jantteriin yhteydessä. vaihdetaan puhelimessa mielipiteitä, kokemuksia, treenivinkkejä. kavereita kun ollaan.
 
Niin ja pitää sen verran oikaista, että perustin nuo aikaisemmat kommentit siihen tietoon että jarre55=Mirandos, koska jarre:sta minullakin oli haju kuka henkilö on kyseisen nimimerkin takana.
 
Back
Ylös Bottom