Meta title: 🔥 PENKKIPUNNERRUS – RINTA RÄJÄHTÄÄ KOHTI KATTOA 🔥

Meta description: Voiman, tekniikan ja grindin ydinpaalu: penkissä mitataan kylmä totuus siitä, kuka on salin kuningas ja kuka jää telineisiin.

Kyllä niissä näkyy yleisössä porukkaa olevan tupa täynnä ja kisaajiakin. Jopa netissä keskustellaan taukoamatta. Aika hyvin persenostoilta. Kannattais sunkin varmaan joskus kokeilla muutakin kun ylipuhdasta sotilaspenkkiä sillä satkulla ni vois aueta ihan uusia ulottuvuuksia.

Kyllä mä näen sen pointin tuossakin. Isojen rautojen nostelua on mahtavaa katsella ja Kennelly on/oli sarallaan parhaita miehiä ja erittäin vahva nostaja. No, tää on penkkitredi, niin unohdan sen puheen noista kyykyistä, mitä oli esim tuolla toisessa videoketjussa, tiedät varmaan.

Nyt on pakko kysyä kun vedettiin yleisö tähän juttuun mukaan että kenen mielestä pro-varustepenkki on mielenkiintoista katseltavaa? Oon tästä keskustellut ties kuinka monen _nostajan_ kanssa ja aina ollaan tultu siihen lopputulokseen ettei tylsempää """urheilun""" muotoa ole. Raakapenkkikin siinä rajalla. Vammaisten nostamana penkki näyttää vaikuttavalta.

Ja en tiiä tosta tupa täynnä -jutusta. Expon kisoissakaan ei tainnu lehtereillä olla hirveästi katsojia. Ylipäätänsä noissa pro-kisoissa se suuri urheilujuhlan tuntu on kateissa.

Nyt tuli aika hyvin off-topiccii ketjun nimeen nähden...

Penkki on sen jälkeen ollu ihan tylsää ku joku nosti 300kg ekan kerran ilman paitaa 1980 luvulla tjs. Nyt vain odotellaan sitä Spoton 330 kilon raakanostoa. Ei noi paitapenkit vaan jaksa kiinnostaa ainakaan mua, kai niilläkin yleisönsä on.

Nyt on pakko kysyä kun vedettiin yleisö tähän juttuun mukaan että kenen mielestä pro-varustepenkki on mielenkiintoista katseltavaa? Oon tästä keskustellut ties kuinka monen _nostajan_ kanssa ja aina ollaan tultu siihen lopputulokseen ettei tylsempää """urheilun""" muotoa ole. Raakapenkkikin siinä rajalla. Vammaisten nostamana penkki näyttää vaikuttavalta.

Ja en tiiä tosta tupa täynnä -jutusta. Expon kisoissakaan ei tainnu lehtereillä olla hirveästi katsojia. Ylipäätänsä noissa pro-kisoissa se suuri urheilujuhlan tuntu on kateissa.

Nyt tuli aika hyvin off-topiccii ketjun nimeen nähden...
Expon kisoissa oli varattu 600 istumapaikkaa ja aikalailla täynnä näkyi sali olevan. Asiahan on niin, ettei voimanosto mikään suuren yleisön laji olekaan. Sitä harvemmin kukaan seuraa joka ei itse jonkunasteista voimailua harrasta. Mun mielestä propenkit, raakapenkit ja ipf penkit on ihan mielenkiintosia. Niin kauan kun liikutaan sellasissa kilomäärissä jota ei pysty jokanen penttiperuspunttaaja liikuttelemaan.

Expon kisoissa oli varattu 600 istumapaikkaa ja aikalailla täynnä näkyi sali olevan.

Tätä on pakko kommentoida sen verran että monikohan oli tullut paikalle varta vasten tota voimanosto kisaa kattomaan.
Kyllä mä oon aika varma että jos tää kilpailu ei olis Expon yhteydessä niin max. 50-60 ihmistä olis katsomossa. Lisäksi Bullfarmin tyyli yrittää houkutella katsojia puhtaasti valehtelemalla osallistuja listat on todella kyseenalaista mutta se on toinen juttu eikä kuulu tähän aiheeseen.

Tarkennan hieman aikaisempaa postaustani.

En tiennytkään, että Kennelly olisi joutunut lusimaan. No. Se on vaikeata pyrkiä olemaan maailman ykkönen näinä päivinä. Toivotaan, että miehen ura ei kaadu tähän, eikä kakku muodostu kohtuuttoman pitkäksi.

Itse arvostin Kennellyn syvää omistaumista lajilleen, jota ilman on turha kuvitella pääsevänsä huipulle. Ja se on ankeata ja kovaa niille, joilla ei ole sitä paloa sydämessä, niin kuin Ryanilla.

"I don't want to do anything else," Kennelly told the Herald last year. "I started fishing again and I enjoy that, but I don't drink and I don't party. I have a small circle of friends with no surprises. I'm No. 1 in the world because I didn't go down that path.".

Tässä kannattaa nyt erottaa kolme asiaa toisistaan.

1) Maailman parhaaksi tähtäävän voimailijan harjoittelu ja sille omistautuminen. (Tämä osa on se, jota itse arvostan ja jota uskon myös Kennellyn tarkoittaneen tossa lainauksessa).

2) Roinaaminen (pelin henki on varmaan useimmille täysin selvä, eikä tässä sen enempää).

3) Diilaaminen ja mahdolliset huumeet (olisi viisainta pysyä erossa ja muutenkin tarpeettomia riskejä uran kannalta).

Kannattaa myös muistaa, että ammattimainen voimailu tai kehonrakennus ei ole mikään "kultakaivos" harjoittajalleen Jenkeissä, tai juuri missään muuallakaan. Riittävän taloudellisen sponssoroinnin saaminen voi olla erittäin vaikeata. Joillekin se voi merkitä "hedelmäpeliä" tai muuta...Diilaaminen ja/tai huumeet voivat olla kohtuu helppo tie rahoihin, eivätkä horkkujen käyttäjät yleensä miellä omissa piireissään myyntiä/ostoa/käyttöä rikokseksi. Kennellyllä kävi huono tuuri, kun jäi kiinni. Moni tunnettu tyyppi on myös ollut lähellä kiinni jäämistä, mutta selvinneet nipin napin...Ja Suomessahan kaikki käyttäjät ja välittäjät vannovat käsi Lakikirjalla, etteivät ole tehneet tai ottaneet mitään (esim. hiihto). Ps. Mielestäni steroidilainsäädännöt pitäisi muuttaa, sekä järjestää natuille omat kisat, joista sitten rikkojille (vain) urheiluliittojen määräämät sanktiot.

Jos tämä oli herralla 3. tuomio, niin kakku voipi olla pitkä. Jos tuolla on vielä voimassa 3rd strike asetus, niin tuomio lienee elinikäinen?

Onko Mirandos itse aikanaan IPF:ssä kärynneitä nostajia ? Vai mistä tuo pessimismi tulee?

En tunne Mirandosta henk koht,mutta jos joku väittää maajoukkuetasolla että ei ole "kuullutkaan efedriinistä" tms,niin onhan se aika paksua paskaa nieltäväksi ihan näin netinkin välityksellä.

Enkä nyt väitä että kaikki käyttäisi tms,mutta jos väittää ettei ole aineista kuullutkaan ja nostaa maajoukkueessa,niin...eh,kamoon?

Onko Mirandos itse aikanaan IPF:ssä kärynneitä nostajia ? Vai mistä tuo pessimismi tulee?

Mirandos käytti aikaisemmin nimimerkkiä jarre55. Muistan kyseiseltä nimimerkiltä viestin jossa ilmoitti että suurin natuna nostettu raw-penkki minkä tietää 30 vuotiselta uraltaan on 180kg pompulla. Eiköhän tuo kerro kuinka vakavasti ko. herran kommentit näissä douppijutuissa kannattaa ottaa.

Pakko vaan ihmetellä suuresti sitä että minkä takia lähes aina nämä keskustelut kääntyvät tälle samalle linjalle eli ruvetaan väittelemään roinaamisesta, eikö ketjun tarkoitus ole keskustella RAW-penkistä eikä siitä että kuka käyttää ja kuka myy ja kuka tekee mitäkin... Ja eiköhän lähes jokainen tiedä mitä noi kovimmat tulokset vaatii, ihan turha asiasta on väitellä lähes jokaisessa keskustelussa joka liittyy jotenkin tuloksiin tai jonkun saavutuksiin... Tämä on vain minun mielipiteeni. Anteeksi aiheeseen liittymätön kommenttini.

Samaa mieltä että vahvin on vahvin! Mutta siellä missä douppaaminen testataan ni se on kusettamista. Eikä tästä uskottavaa urheilua koskaan muiden silmissä tule, jossei testaamista tehosteta joka paikassa.

Aika tuhraa toi spekulointi taas vaihteeksi, että kuka käyttää tai eikäytä. Niin kauan kun ei käryä testeissä ei ole mitään konkreettisia todisteita siitä että käyttäisi jotain. Kaikkihan puhuu että se "Repe" nostaa niin ja niin paljon varmasti käyttää jotain, mutta mitä sitten?Eniten nostava on vahvin ja muu tieto on toissijaista.

Onko tullut koskaan mieleen sellaista asiaa että jokku nyt vaan sattuu tietämään asioista enemmän kuin toiset?

Joo mutta mielestäni 70-90lukujen kokemuksia IPF-voimailuista, on aika turhaa rinnastaa nykypäivään. Luulen että nykynostajat paremmin tietää mikä se kulttuuri on nykyisin. Kyllä ne ajat vaan muuttuu. Ja melko perseestä jos tämä Mirandos aka jarre55 vertaa nykypäivän tuloksia omiin aktiviaikoihinsa, olettaen että nykynostajatkin roinaa. Aika kaksinaismoraalista hommaa, että näitä old-school tyyppejä on liiton johdossa asti, jotka eivät henk.koht edes usko että toimintaa voidaan puhdistaa. Toki kovia ovat aikanaan olleet sama mitä vedetty, mutta se on täyttä paskaa kuvitella että nykynostajat jää 100-150kg keskimäärin raw-yhteistuloksessa, pelkästään sen takia kun ovat laiskoja treenaamaan.

Minua nyt ei sinällään kiinnosta missä käytetään ja mitä, mutta se että nykyaikainen voimanostoliiton toimintakin leimataan automaattisesti hormoneihin, on melko perseestä koska suurin osa siellä on puhtailla eväillä liikkeellä. Tuntuu vaan olevan vaikea asia käsittää eräille ikänsä doupanneille, että suuri osa treenaa ja kilpailee puhtaana. Sillon ei kukaan rakenna Spoton/Efferdingin voimia tai kilpabodarin lihasmassaa, mutta kovia tuloksia voi tehdä myös naturaalina jos muut asiat on kunnossa.

Back
Ylös Bottom