Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Nyt ei ihan sata varma onko oikea aihe, mutta onko zma:n (sinkki, magnesium, b6 vitamiini) käyöstä mitään positiivista vaikutusta kuivan ihon kannalta? Itellä tuppaa olemaan olemaan pirun kuiva iho vuoden ympäri ja etenkin talvella ja mietin kun sinkkihän auttaa kuivaan ihoon tai siis näin ainakin olen ymmärtänyt.

En ainakaan itse huomannut käytön aikana vaikutusta. Itselläkin kuiva iho varsinkin kasvoista on välillä ongelma, mutta en huomannut vaikutusta. Enpä toisaalta pahemmin siihen keskittynytkään mutta olisin varmasti huomannut jos jotain olisi tapahtunut. :)

PS. En huomannut ZMA:n vaikuttavan kyllä mihinkään muuhunkaan.

Nyt ei ihan sata varma onko oikea aihe, mutta onko zma:n (sinkki, magnesium, b6 vitamiini) käyöstä mitään positiivista vaikutusta kuivan ihon kannalta? Itellä tuppaa olemaan olemaan pirun kuiva iho vuoden ympäri ja etenkin talvella ja mietin kun sinkkihän auttaa kuivaan ihoon tai siis näin ainakin olen ymmärtänyt.

Toki voi auttaa siihen ja moneen muuhunkin pikkuvaivaan. Itse syön noita kaikkia purkista (iho on ennemminkin rasvainen). Mutta minkä verran syöt rasvaa? Kylmäpuristettu luomu kookosöljy se vasta iholle hyvää tekee - ulkoisesti ja sisäisesti!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toki voi auttaa siihen ja moneen muuhunkin pikkuvaivaan. Itse syön noita kaikkia purkista (iho on ennemminkin rasvainen). Mutta minkä verran syöt rasvaa? Kylmäpuristettu luomu kookosöljy se vasta iholle hyvää tekee - ulkoisesti ja sisäisesti!

No mitä nyt rypsiöljyä max 2 rkl/pvä + leivän päälle margariiniä.. en oo kauheesti noista ainakaan mitään posiitivista muutosta nähnyt (pitäiskö niistä sitten ees tullakkaan?) Täytyypi kuitenkin varmaan ottaa ihan kokeiluksi tuota zma:ta jossain vaiheessa. Kumpi on muuten edullisempaa ostaa purkit erikseen luontaistuotekaupasta vai ostaa esim. fitnesstukusta anabolic zma?

Joulun jälkeen pitäisi aloittaa pienimuotoinen dietti, koska olisi syntiä dietata jouluna ja olla syömättä hyvin ja paljon. :D Kaipaisin kuitenkin hieman hyviä neuvoja, sopivista kaloreista ja dietin pituudesta. Esim. 2kk -400 vai 4kk -200?

Tietoahan löytyisi vain jos etsisi ja varmasti moni muukin on kysynyt samaa, mutta kysyn silti.

Kertokaa myös vähän millä kaloreilla ja dietinpituudella olette itse menneet?

Mikä on hyvä lisäravinnetuote suorituskyvyn parantamiseen juoksussa lähinnä cooperia varten. Kreatiini, beeta-alaniini? Ehdottakaa..

Käytännössä millään (laillisella) aineella et voi merkittävästi tulostasi parantaa, mutta natriumbikarbonaatti eli ruokasooda auttaa vähentämään laktaatin kertymistä, kuten myös beta-alaniinikin. Sekota ruokasoodaa n. 0,3g/painokilo reiluun määrään vettä, ja juo se parin tunnin aikana ennen suoritusta. Kreatiini+ruokasooda on ilmeisesti pelkkää ruokasoodaa tehokkaampi kombo, ainakin 100m juoksussa. Noin pitkässä matkassa kreatiinista ei kuitenkaan ole kauheesti apua.

Käytännössä millään (laillisella) aineella et voi merkittävästi tulostasi parantaa, mutta natriumbikarbonaatti eli ruokasooda auttaa vähentämään laktaatin kertymistä, kuten myös beta-alaniinikin. Sekota ruokasoodaa n. 0,3g/painokilo reiluun määrään vettä, ja juo se parin tunnin aikana ennen suoritusta. Kreatiini+ruokasooda on ilmeisesti pelkkää ruokasoodaa tehokkaampi kombo, ainakin 100m juoksussa. Noin pitkässä matkassa kreatiinista ei kuitenkaan ole kauheesti apua.

Auttaakos kreatiini sitten esimerkiksi lihaskuntotestissä, jossa mitataan max toistoa minuutissa? Lähinnä sen takia, että saisi kaiken tehon itsestään irti. Joissakin lisäravinteissa "mainostetaan" että tämä tuote laajentaa verisuonia = auttaa verenkierrossa. Mites tehonlisääjä Craze, 239 g. Sellasta tarvis, että siirtäisi maitohapon syntymistä, ettei mee hapoille heti. Onko kokemuksia?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Auttaakos kreatiini sitten esimerkiksi lihaskuntotestissä, jossa mitataan max toistoa minuutissa? Lähinnä sen takia, että saisi kaiken tehon itsestään irti. Joissakin lisäravinteissa "mainostetaan" että tämä tuote laajentaa verisuonia = auttaa verenkierrossa. Mites tehonlisääjä Craze, 239 g. Sellasta tarvis, että siirtäisi maitohapon syntymistä, ettei mee hapoille heti. Onko kokemuksia?

Parhaat hyödyt kreatiini antaa alle 10s kestäviin suorituksiin. Tuo ruokasooda (ja beta-alaniini) auttaa juuri maitohapon eli laktaatin kanssa. Verisuonien laajentajat (typpioksidituotteet, "pumpinlisääjät") ei taida yleensä olla kovinkaan toimivia. Omakohtaista kokemusta ei kyllä ole noista, paitsi C-vitamiinista. En kyllä oo huomannu C-vitamiinin ennen treeniä parantavan pumppia yhtään. Noi tehonlisääjät lähinnä piristää. Jotkut niistä voi vähän lisätä pumppiakin, mutta piristys on kuitenkin se ensisijainen juttu niillä. Mut kuten jo mainitsin, nää ei oo mitään ihmeaineita eikä ne välttämättä paranna tuloksia edes huomattavasti.

Mikä on hyvä lisäravinnetuote suorituskyvyn parantamiseen juoksussa lähinnä cooperia varten. Kreatiini, beeta-alaniini? Ehdottakaa..

Beta-alaniini varmaan auttaa ainakin ette hapoille mene niin nopeasti, mutta ei sekään missään päivässä sit auta :D

Otan ennen treeniä beta alaniinin ja treenin jälkeen heraproteiinia niin, pari kysymystä
1)Paljonko heraa kantsis laittaa jos treeni sisältää tunnin punttiksen+puolen tunnin uinti-osion?
2)onko maltolla jotenkin ratkaiseva osuus massan kasvuun, jos kuitenkin treenin jälkeen saa kunnon hiilihydraatti pitoisen aterian alle puoleen tuntiin treenin päättymisestä?
3)olisiko esim. banaani kannattavaa nauttia suoraan palautusjuoman yhteydessäja mennä sen jälkeen syömään

Otan ennen treeniä beta alaniinin ja treenin jälkeen heraproteiinia niin, pari kysymystä
1)Paljonko heraa kantsis laittaa jos treeni sisältää tunnin punttiksen+puolen tunnin uinti-osion?
2)onko maltolla jotenkin ratkaiseva osuus massan kasvuun, jos kuitenkin treenin jälkeen saa kunnon hiilihydraatti pitoisen aterian alle puoleen tuntiin treenin päättymisestä?
3)olisiko esim. banaani kannattavaa nauttia suoraan palautusjuoman yhteydessäja mennä sen jälkeen syömään

1) Heraa voit laittaa ihan omien tavoitteiden mukaisesti. 40-80g on ihan hyvä määrä.

2) Hillihydraateilla on tarkoitus täyttää glykogeenivarastot, jotka ovat tyhjentyneet treenin jälkeen. Hillarit on ihan hyvä ottaa varsinaisesta ruuasta treenin jälkeen..

3) No banaani on ihan hyvä palautukseen, mutta kyllä ruoka siellä kotona riittää. Jos oikein muistan niin hiilarit taitaa hidastaa hieman proteiinisynteesiä treenin jälkeen, mutta vaikutus on varmaan todella pieni.

1) Heraa voit laittaa ihan omien tavoitteiden mukaisesti. 40-80g on ihan hyvä määrä.

2) Hillihydraateilla on tarkoitus täyttää glykogeenivarastot, jotka ovat tyhjentyneet treenin jälkeen. Hillarit on ihan hyvä ottaa varsinaisesta ruuasta treenin jälkeen..

3) No banaani on ihan hyvä palautukseen, mutta kyllä ruoka siellä kotona riittää. Jos oikein muistan niin hiilarit taitaa hidastaa hieman proteiinisynteesiä treenin jälkeen, mutta vaikutus on varmaan todella pieni.

Pari correctionia, glykogeenivarastot eivät pääse tyhjenemään ainakaan tavallisessa punttitreenissä, jos ruokavalio sisältää normaalisti hiilareita. Tietty tuo mikksin sanoma uinti vaikuttaa asiaan, mutta sekin riippuu uinnin intensiteetistä. Tuosta banaanista, niin fruktoosi ei täytä glykogeenivarastoja lihaksissa vaan se jää maksaan, joten en ottaisi hedelmää palkkariksi ja muutenkin hiilareiden merkitys on pieni, koska hera imeytyy jo itsessään sen 8-10g/h. Ainoa oikea hyöty, joka ei ole marginaalinen, on helpot kalorit.

Tuosta banaanista, niin fruktoosi ei täytä glykogeenivarastoja lihaksissa vaan se jää maksaan, joten en ottaisi hedelmää palkkariksi

Pakko viilata että 100g banaania sisältää noin 18g hiilihydraattia ja siitä vain 2.7g on fruktoosia.

Tohon fruktoosiin ja muutenkin sokereihin liittyen olisi kysymys. Eli miten on näiden "luonnollisten sokerien" laita, eli hedelmät, kasvikset, laktoosi yms? Onko nekin täyttä paskaa vai voiko niitä syödä huoletta? Itse tykkään kovasti porkkanoista ja ne kun taitavat olla aika pitkälti sokeria. Porkkanoita voi mennä hyvinkin 500g päivässä, eli onko siinä liikaa sokeria?

Toivottavasti ei ollut kauhean sekava viesti, mitä nyt puhelimella rustasin nopeasti.

Pakko viilata että 100g banaania sisältää noin 18g hiilihydraattia ja siitä vain 2.7g on fruktoosia.

No siinä tapauksessa menee banskukin hiilarin lähteestä. Muistaakseni banaanien hiilihydraatit muuntuvat kypsymisen aikana, jos en nyt aivan väärässä ole.

Minulla on ihan hirveä ruokaongelma ja kalorilaskurit eivät ota onkeensa oikein tuota energiamäärää, minkä saan enkä tiedä rasvasuosituksista. Olen siis 24v nainen, nyt n. 56-58kg/161cm, riippuu vähän päivästä. Peruskulutukseni on siis vaatimaton, mutta kävelen aika paljon ja en tee juurikaan istumatyötä, paitsi iltaisin dataan koneella. Pitäisi tsempata ja opetella kokkaamaan.

Kysymykset: Eli siis vedänkö sen 1500 kaloria lepopäivänä, etten liho? Hiilarit pois? Mutta paljon tarvitsen treeneihin, koska mulla on ollut säästöliekkiä mitä luultavammin ja kilot tulevat tietysti ryminällä takaisin. Kauhea tämä. Ja paljon niitä proteiineja treenipäiville. Sitten kysymys palkkarista: kun laihdutin, käytin palkkarina Sportlifen Dietshakea, mutta luultavasti tarvitsisin enemmän hiilaripitoista ja kaloripitoisempaa, mikä olisi hyvä? Myös olen joskus ottanut palkkaria, maitoa tai mehua. Pelkään liiaksi kaloreita ja sitä, että lihon kaiken takaisin, siksi tuo palkkari mietityttää...

Saan luultavasti liian vähän rasvaa enkä tiedä paljon tarvitsen sitä. Pitäisikö vaihtaa rasvaton maito kevytmaitoon, rasvaton raejuusto 2%? Hiilareistakaan en tiedä yhtään, suuri määrä turvottaa, mutta toisaalta en jaksa kuitenkaan treenata ilman.

Ja sitten kaloreiden jakaminen, pitääkö olla vain 300 kcal aamiaisella ja iltapala ei saa olla yli 200 kcal? Jos käyn aamulla salilla tai spinningissä, niin saako illaksi myös hiilareita eli riisiä, kvinoaa, leipää ymss.

Hyvä nyrkkisääntö on 2g proteiinia/painokilo, 1g rasvaa/painokilo ja loput laadukkaista hiilarilähteistä.

Tota kalorimäärää sulle ei osaa kukaan tarkasti sanoa, koska se riippuu aina henkilön aktiivisuudesta ja aineenvaihdunnasta. Tuo 1500 kcal kuulostaa kyllä tosi vähälle kun urheilee, eikä siitä kehonrasvasta kannata itselleen ongelmaa tehdä, koska se ei yllätä yhtäkkiä. Ilmeisesti tarkoitus olisi kuitenkin saada sellanen timmi ja muodokas urheilijan kroppa? Joten tuosta kannattaa kyllä lähteä pikkuhiljaa(esim 2vk välein) nostamaan kaloreita niin, että paino lähtee nousuun esimerkiksi tahtia kilo 4-6 viikossa. Lihaskasvu vaatii kuitenkin energiaa ja se pieni rasvan keräytyminen on lähes väistämätöntä. Tuon asian voi sitten pitää hanskassa elämällä sopivin väliajoin miinuskaloreilla.

Älä noita rasvoja ala ensimmäisenä sieltä kovista rasvoista ottamaan, vaan pähkinää, avokadoa tai vaikka pellavansiemenöljyä mukaan. Pähkinöistä tulee sitten pienestä määrästä paljon kaloreita... Makrojen jakamisesta, että aamulla olisi hyvä saada kaikkea: rasvaa, hitaita hiilareita ja proteiinia. Treenin jälkeen reippaasti energiaa(lähinnä hiilareita ja proteiinia) ja illalla yleisesti suositellaan proteiinia ja rasvaa ja vähän hiilareita.

Ihan ensimmäisenä pitäisi sitten opetella käsittelemään niitä naisten ainaisia mielialoja eli "mä oon läski"-päivät ja "vittu mä oon muskle"-päivät :D niitten perusteella ei kannata tehdä mitään päätöksiä treenien tai ruokien suhteen. Painokin on sellanen ihme peikko naisilla, että sitä hävetään tai valehdellaan, jos se pitää johonkin ilmoittaa. Ei ole mitään hienoa olla alle 50kg, 45kg, 60kg, 70kg... Pelkkä paino ei kerro ulkonäöstä tai kehonkoostumuksesta paljoakaan. Jos virmajoki näyttäisi tasan samalta kuin nyt, mutta vaaka heilahtaisi sataan kiloon, niin kuuma se silti on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom