Minulla on ihan hirveä ruokaongelma ja kalorilaskurit eivät ota onkeensa oikein tuota energiamäärää, minkä saan enkä tiedä rasvasuosituksista. Olen siis 24v nainen, nyt n. 56-58kg/161cm, riippuu vähän päivästä. Peruskulutukseni on siis vaatimaton, mutta kävelen aika paljon ja en tee juurikaan istumatyötä, paitsi iltaisin dataan koneella. Pitäisi tsempata ja opetella kokkaamaan.
Kysymykset: Eli siis vedänkö sen 1500 kaloria lepopäivänä, etten liho? Hiilarit pois? Mutta paljon tarvitsen treeneihin, koska mulla on ollut säästöliekkiä mitä luultavammin ja kilot tulevat tietysti ryminällä takaisin. Kauhea tämä. Ja paljon niitä proteiineja treenipäiville. Sitten kysymys palkkarista: kun laihdutin, käytin palkkarina Sportlifen Dietshakea, mutta luultavasti tarvitsisin enemmän hiilaripitoista ja kaloripitoisempaa, mikä olisi hyvä? Myös olen joskus ottanut palkkaria, maitoa tai mehua. Pelkään liiaksi kaloreita ja sitä, että lihon kaiken takaisin, siksi tuo palkkari mietityttää...
Saan luultavasti liian vähän rasvaa enkä tiedä paljon tarvitsen sitä. Pitäisikö vaihtaa rasvaton maito kevytmaitoon, rasvaton raejuusto 2%? Hiilareistakaan en tiedä yhtään, suuri määrä turvottaa, mutta toisaalta en jaksa kuitenkaan treenata ilman.
Ja sitten kaloreiden jakaminen, pitääkö olla vain 300 kcal aamiaisella ja iltapala ei saa olla yli 200 kcal? Jos käyn aamulla salilla tai spinningissä, niin saako illaksi myös hiilareita eli riisiä, kvinoaa, leipää ymss.