Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Onko porukalla tääl tietoo että onko esim.fitnestukulla myymälöissä jtn.ikärajaa kreatiiniin ja heraan? Kun tosiaan ennen olen aina tuon heran saanut isältäni mutta lopettanut treenauksen joten pitäs ite rupee ostelee. Eli mahtaako myydä mulle ku oon 16v.

Hei mun tietääkseni ei ole minkäänlaista ikärajaa:)

Onko siitä haittaa, jos syö päivässä 7-8 kertaa? (välipalat ja palautusjuomat huomioiden) Tavoitteena olisi saada +3000kcal päivässä ja n. 240g proteiinia. Jakaisin siis proteiinin n. 30g annoksiin pitkin päivää. Ruokailu tapahtuisi 2h välein.

Hampaat voi olla kovilla, koska yleisesti hampaat kestää sen 5-6 happohyökkäystä päivässä. Reikiä voi siis tulla. En kyllä tiedä sanoa voisko ksylitolipurkalla/pastilleilla sietää muutaman ekstrahappohyökkäyksen.

Hampaat voi olla kovilla, koska yleisesti hampaat kestää sen 5-6 happohyökkäystä päivässä. Reikiä voi siis tulla. En kyllä tiedä sanoa voisko ksylitolipurkalla/pastilleilla sietää muutaman ekstrahappohyökkäyksen.

Hyvä pointti! Tuota en tullutkaan ajatelleeksi laisinkaan. Muuta ongelmaa ei taida kuitenkaan olla?

Hyvä pointti! Tuota en tullutkaan ajatelleeksi laisinkaan. Muuta ongelmaa ei taida kuitenkaan olla?

En nyt varsinaisia ongelmia keksi, mutta ei siinä varmaan mitään erikoisia etujakaan ole 5-6 ateriaan verrattuna. Teoriassa ravintoaineet voi imeytyä ehkä nopeammin kun ruokaa tulee pienemmissä erissä, mutta sekin on kyseenalaista onko siitä mitään käytännön hyötyä. Jos huomaat, että sopii sulle ni mikäs siinä.

pelkkä hera ennen treeniä?

onko siis välttämätön ennen treeniä, jos on syönyt esim 50-60g protskua päivällisellä 2 tuntia ennen treeniä?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kuinka paljon kalaöljyä pitää ottaa dieetillä, että on apua konkreettisesti? On vähän ollut vaihtelevia kommentteja. Kapseleissa on toisissa, että 3 kapselia päivässä (3000 mg kalaöljyä yhteensä) ja toisissa yksi (yht. 1200 mg).

Kyselisin sellasta että pitäiskö mun syödä päivittäin enemmän kaloreita, pyrin siis syömään n. 1600 kcal/vrk, mutta pari kertaa viikossa päädyn syöpöttelemään kauheesti ! :( Painoa on sellaset 65kg ja pituutta n. 167cm. Pelaan viikottain n. 4x2h lentopalloa, sekä käyn salilla about 3 kertaa ja kerran lenkillä ulkoilmassa. Olisi kiva saada kiinteytettyä vähän kroppaa, ja mulla on kyllä jo lihasta oikeen mukavasti, mutta tosta mahan ympäriltä (minne sitä ylimäärästä kertyykin mulla helpoiten) olis kiva päästä eroon. :)

Kyselisin sellasta että pitäiskö mun syödä päivittäin enemmän kaloreita, pyrin siis syömään n. 1600 kcal/vrk, mutta pari kertaa viikossa päädyn syöpöttelemään kauheesti ! :( Painoa on sellaset 65kg ja pituutta n. 167cm. Pelaan viikottain n. 4x2h lentopalloa, sekä käyn salilla about 3 kertaa ja kerran lenkillä ulkoilmassa. Olisi kiva saada kiinteytettyä vähän kroppaa, ja mulla on kyllä jo lihasta oikeen mukavasti, mutta tosta mahan ympäriltä (minne sitä ylimäärästä kertyykin mulla helpoiten) olis kiva päästä eroon. :)

Kannattas varmaan pyytää neuvoa tuolta punttimimmit osiosta.

ei oo kettää ketä hakis. kysyin tuolt tukun sivuilt.ja sain vastaukseksi et pittääol 18 et voi ostaa lisäravinteita

Kyllä voit ihan itsekin ostaa. Ainakin mä olen saanut erittäin hyvää palvelua ko. kaupassa ihan 16-vuotiaana. Eikä niissä nyt mitään sellasta edes ole, miksei alaikäisetkin sais ostaa/käyttää. Joku herakin on periaatteessa ruokaa jauhon muodossa.

Kokeile käyttää hetken aikaa kalorilaskuria ja merkkaa sinne kaikki päivän aikana syömäsi asiat. Yritä saada kalorisi sellaiseksi, että olet n. 200-300 kaloria miinuksella kulutukseesi nähden. Treenaa kovaa ja yritä pitää kurissa nämä syöpöttelysi. Anna itsellesi oikeus syöpötellä, vaikka perjantaina tai lauantaina, mutta yritä muuten pitää itsesi kurissa. Pienet repsahdukset silloin tällöin ei ole pahasta, mutta yritä kasvattaa itsekuria, jolla saisit ne jonkinlaiseen hallintaan. Hyvä merkki on se, kun et itse näytä niistä edes tykkäävän vaan ne tuovat sinulle huonon omantunnon. Muutama onnistunut viikko niin itsekurisi on valtavasti parempi :)

Tsemppiä! Kysy lisää tarvittaessa neuvoa, koska varmasti saat niihin vastauksia täältä!

Tota mistäköhän johtuu ku mulla painoheittelee ihan sikana. yhtenä aamuna menin vaa'alle niin vaakanäytti 82kg, ja parinpäivän päästä ku kävin aamulla vaaka näytti 76kg, ja näitten pv välissä syöny aika huonosti, mutta kumminki syönyt jotain.

Voiko toi painon lasku johtua siitä että ei oo syöny tottumuksien mukaan. ja vaaka ei ole rikki, toisillakin vaa'oilla kokeiltu painoa.

Tota mistäköhän johtuu ku mulla painoheittelee ihan sikana. yhtenä aamuna menin vaa'alle niin vaakanäytti 82kg, ja parinpäivän päästä ku kävin aamulla vaaka näytti 76kg, ja näitten pv välissä syöny aika huonosti, mutta kumminki syönyt jotain.

Voiko toi painon lasku johtua siitä että ei oo syöny tottumuksien mukaan. ja vaaka ei ole rikki, toisillakin vaa'oilla kokeiltu painoa.

Vaikea lähtee arvioimaan, mistä johtuu kun ei tiedä sen tarkemmin, mitä olet syönyt tai mihin aikaan päivästä olet punnitukset tehnyt. Paino heittelee normaalisti vähän kaiken aikaa, mutta noin suuri painon vaihtelu johtuu ainoastaan ruokavaliosta, kuten itsekin sen näytit arvanneen.

Ei syytä siis huoleen. Kannattaa pyrkiä syömään tasaisesti ja säännöllisesti niin välttyy tollaisilta radikaaleilta muutoksilta painon kanssa.

Nyt ei ihan sata varma onko oikea aihe, mutta onko zma:n (sinkki, magnesium, b6 vitamiini) käyöstä mitään positiivista vaikutusta kuivan ihon kannalta? Itellä tuppaa olemaan olemaan pirun kuiva iho vuoden ympäri ja etenkin talvella ja mietin kun sinkkihän auttaa kuivaan ihoon tai siis näin ainakin olen ymmärtänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom