Olen itse käyttänyt sitä täällä poretabletteina, joissa on siis tauriinia, magnesiumia ja L-karnitiinia ja kofeiinia. Ennen juoksulenkkejä ja punttia olen ottanut, antaa kivasti potkua treeniin. Mitään rasvaapolttavaa vaikutusta en kyllä kerinnyt huomaamaan...:D Kofeiini nyt ainakin on pannassa, joten saa tuo tavara oottaa sitten myöhempiä päiviä. On muuten tosissaan aikamoinen hässäkkä ottaa selvää kaikista näistä lisäravinteista - mitä voi ja mitä ei voi ottaa...Vaikeinta mulle on kahvin ja laittikokiksen jättäminen, ne on ollu mulle tosi isoja herkkuja Ei tosin kovin terveellistä, joten ei varmaan pahaks ole, että jääkin pois.
Ei kai kofeiini täysin kiellettyä ole? Tai ainakin mulle sanottiin neuvolassa, että kohtudella voi juoda kahvia, tosin mulle se ei oikein ole maistunut, vaikka ennen meni pahimmillaan 6 kuppia päivässä. Mutta joku pari kuppia päivässä (tai vastaava määrä kofua muulla tavoin nautittuna) on kai ihan ok. Aspartaamikin on sallittu, mutta koska mä en täysin luota siihen, etteikö sillä vois olla mitään haittavaikutuksia, niin olen sitä vältellyt. Joskus on tullut juotua joku laittilimu tms, mutta ennemmin oon valinnut sokeriversion.
Mut on noi ruoka-ainesuositukset aika mielenkiintoisia, vielä kun eri kaupunkien ohjeissa on eroja. Esim. Helsingin ohjeissa kielletään papaija, mutta (muistaakseni) Tampereen ohjeissa ei . Siinäkin varmaan on niin, että jos söis suuria määriä, niin joku riski saattaisi kasvaa tms, joten se on sitten varmuuden vuoksi lisätty listaan. Vauvan parhaaksihan noi suositukset on laadittu, mutta jos niitä rupee liikaa miettimään, niin stressitasojen nousu tekee varmaan enemmän hallaa. Joskus nimittäin tajusin, että oli tullut syötyä leipää, jossa oli pellavansiemeniä, jotka on kiellettyjen listalla. Että jos noista rupeis yöuniansa menettämään, niin pahempi se varmaan olis.