Meidän poitsu on nyt tasan viikon vanha :haart:
Kroppakuulumisia ajattelin kirjotella. Synnytyksestä ensinnäkin sen verran, että kipu oli ihan helvetillistä kidutusta pahimmillaan ja ilman lääkettä ei pystyny muuta ku makaamaan täysin voimattomana ja vetämään täysillä ilokaasua / happea keuhkoihin ja puhaltamaan sen pois. Rentoutumaan en pystyny sit millään edes puudutettuna, kun jännitin että se kipu tulee takasin. Ponnistusvaihe sitten venyi tuntiin, kun mulla kuulemma liian tiukat lihakset
ja aloin väsyä toivottomalta tuntuvaan ponnisteluun. Vauva otettiin lopulta imukupilla ulos ja eppari tehtiin, mut ne molemmat tuntu siinä vaiheessa vaan helpottavalta.
Synnytyksen jälkeen on ollu todella hauras, herkkä ja pehmeä olo fyysisesti (ja etenkin henkisesti). Isosta mahasta jäi sellanen mun mielestä jotenkin söpö kaljamahan näkönen pehmonen massu, jota ei aluksi edes uskaltanu kovin koskea. Kävely on ollu epparihaavan takia hidasta ja hankalahkoa ja buranaa on kulunu.. 4. synn.jälk.päivänä kävin 50m päässä kotoa lähikaupassa ja kävely oli vielä melekosen onnetonta.. Tänään kävin 30min. (pääntuuletus)lenkillä ja vielä hitaammin joutui raahustamaan kun odotuksen viimesinä päivinä
Mutta päivä päivältä alkaa olla vahvempi olo ja haavakin tuntuu olevan hyvin parantumassa, vaikka vielä välillä tuntuukin että peräreikä on väärällä kohtaa
Painosta sen verran, että synnytyksessä lähti 5kg (josta tuli kotiin mukaan 3315g :haart: ). Nyt 4 päivää kotona ollessa on niin paljon hommaa riittäny vaavelissa ym. että pari kiloa oon vielä lisää laihtunu. Nestettä se tuskin on, koska turvotusta mulla ei ollu yhtään raskauden aikana. Tai sitten taitaa poika imeä mut kuiviin
Huomiseksi suunnittelin ekaa vaunulenkkiä
ja lantionpohjalihasten tiukentaminen jatkuu ;) Ei oo kyllä mikään kiire vielä treenaa vaikka raskauden loppuvaiheessa malttamattomana sitä odottikin, vauvan lisäksi
Kunhan tästä aletaan tokenemaan niin sitten kyllä treenit jatkuu :whip: