Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Pistetäänpä tännekin viestiä:
Meidän pikkuinen tuli pois rv 11 (koko vastasi 8vkoa). Toiveissa palata tänne jahaka uudellene raskautuminen tapahtuu.

Ihana jatko odotusta kaikille.

Täällä on vähän valoisampaa näkyvissä, eilen salitreenissä tuntui olevan jo vähän sellaista puristusta ja voimaakin, ei pelkää tärinää ja uupumusta :hyvä: Ehkä koko 9kk ei menekään ihan piloille, vaan jos tässä ehtisi vähän kasvattaa muutakin kuin mahaa talven aikana!

Tosta painonnoususta olen vaan aika hiton huolissani. Mulla on tullut plussan jälkeen vajaassa 5 viikossa 4 kiloa lisäpainoa... Yhteensä siis viikot nyt 8+2. Osa tästä selittynee ihan sillä, että ikävä kyllä olen antanut ruokavalion hieman repsahtaa plussauutisen jälkeen (kokonaisuudessaan kuitenkin syön varmaan paremmin, paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä kuin aiemmin ja kaiken kaikkiaan monipuolisemmin), osa sillä, että olen ollut nyt ensimmäistä kertaa 15 vuoteen täysin ilman nikotiinia (jätin niksapurkat plussan jälkeen).

Mutta pahinta on NÄLKÄ! 20min aterian jälkeen jo on ontto olo mahassa. Vähän pahoinvointia on ollut, mutta se pysyy aisoissa vain syömällä. Tuntuu että koko ajan pitäisi jotain natustaa. Porkkanaa ja muuta menee paljon, mutta hurjasti myös ruokaa. Ja kulutus ei ole ihan entisellä tasolla, kun treenitehto on ollut hukassa. Niinpä tässä ollaan oikein paksussa kunnossa :itku: Ja maha on turvoksissa, mahdun enää kaksiin housuihini. Tätä menoa olen yli 90kg lopussa... Noo, vuoden päästä olen kuitenkin toivottavasti jo elämäni tikissä :)

Täällä on vähän valoisampaa näkyvissä, eilen salitreenissä tuntui olevan jo vähän sellaista puristusta ja voimaakin, ei pelkää tärinää ja uupumusta :hyvä: Ehkä koko 9kk ei menekään ihan piloille, vaan jos tässä ehtisi vähän kasvattaa muutakin kuin mahaa talven aikana!

Tosta painonnoususta olen vaan aika hiton huolissani. Mulla on tullut plussan jälkeen vajaassa 5 viikossa 4 kiloa lisäpainoa... Yhteensä siis viikot nyt 8+2. Osa tästä selittynee ihan sillä, että ikävä kyllä olen antanut ruokavalion hieman repsahtaa plussauutisen jälkeen (kokonaisuudessaan kuitenkin syön varmaan paremmin, paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä kuin aiemmin ja kaiken kaikkiaan monipuolisemmin), osa sillä, että olen ollut nyt ensimmäistä kertaa 15 vuoteen täysin ilman nikotiinia (jätin niksapurkat plussan jälkeen).

Mutta pahinta on NÄLKÄ! 20min aterian jälkeen jo on ontto olo mahassa. Vähän pahoinvointia on ollut, mutta se pysyy aisoissa vain syömällä. Tuntuu että koko ajan pitäisi jotain natustaa. Porkkanaa ja muuta menee paljon, mutta hurjasti myös ruokaa. Ja kulutus ei ole ihan entisellä tasolla, kun treenitehto on ollut hukassa. Niinpä tässä ollaan oikein paksussa kunnossa :itku: Ja maha on turvoksissa, mahdun enää kaksiin housuihini. Tätä menoa olen yli 90kg lopussa... Noo, vuoden päästä olen kuitenkin toivottavasti jo elämäni tikissä :)

Täällä sulle hengenheimolainen. Viikkoja 12 ja kiloja jo ainakin 5. Itsellä kans se sama pohjaton nälän tunne pian syömisen jälkeen. Se oli pahimmillaan varmaan viikot7-10 ja nyt rupee helpottaan. Itsekkin oon syönyt tosi terveellisesti ja miettinyt ruuan laatua ja sisältöä mahd. paljon. Kuitenkin tulee syötyä yli kulutksen kun treenit jää helposti 1-2xvko ja silloinkin huomattavasti rauhallisemmin.

Mulla oli myös paljon turvotusta noilla viikoilla ja veikkaan että osaltaan se johtui myös siitä et söin paljon raakoja kasviksia, kotimaisia omenoita yms. Mutta sekin on helpottanut paljon ja nyt ei enää vatta oo ihan niin pallukka.

Mä uskon ite siihen et tää tilanne rupee tästä tasoittumaan kun nyt alkaa pahoinvointi olla takanpäin ja liikuntaa koittaa jaksaa lisäillä ja kun enää ei oo sitä mieletöntä nälkää niin usein usein ;)

Joten :thumbs: vaan ja positiivisia ajatuksia. Kyllä niistä kiloista sit eroon pääsee; imetys auttaa paljon ja sitten jokainen punttimimmi on varmasti sen verran sisukas ettei tommonen juttu oo lopun perin kun pieni hidaste ;)

Meidän pikkuinen tuli pois rv 11 (koko vastasi 8vkoa). Toiveissa palata tänne jahaka uudellene raskautuminen tapahtuu.

:haart: Täältä koko sylin täydeltä sympatiaa ja jaksamista :haart:

PMLats sanoi:
Tosta painonnoususta olen vaan aika hiton huolissani. Mulla on tullut plussan jälkeen vajaassa 5 viikossa 4 kiloa lisäpainoa... Yhteensä siis viikot nyt 8+2.

Mulla oli ekassa raskaudessa aika sama tilanne. Paino alkoi nousta ihan tasaisesti alusta saakka ja ruoka maistui ihan mukavasti. Ruokamäärät vain nousi, kummallakaan kerralla ei oo mitään mässyhimoa tullut, ei myöskään turvotusta. Nyt toisessa raskaudessa vielä viikolla 16+jotain paino oli laskenu alemmaksi mitä se oli ekan ultran jälkeen, n. viikolla 7. :rolleyes: Mikään ei maistunu, oli huono olo ja syömiset aika vähissä. Taitaa siis olla ihan raskauskohtaista tuo alun painonnousu. :) En tiedä, miten lapsen sukupuoli vaikuttaa, mulla on tällä kertaa tulossa poika, ja raskaus on ollut aivan erilainen kuin viimeksi, ihan testaamisesta lähtien.

Kiloista pääsee kuitenkin eroon, ilman imetystäkin, joka toki auttaa asiaa huomattavasti. Mulla on molemmilla kerroilla ollut liikunnat minimissä sikiöiden ulostautumisinnon takia, joten aika nollilta saa pohjakuntoa alkaa useamman kuukauden lepäilyn jälkeen rakentaa. :curs: TälläKIN kertaa tosin tiedän, että samaan tai parempaan kuntoon pääsen, kuin mitä ennen raskautumista. :)

Vacsuli: En tiedä käytkö täällä näitä lukemassa, mutta koita jaksaa! Tuntuu, että kaikki mitä tuohon voi sanoa, kuulostaa jotenkin kliseiseltä. Ajatukset vaan tulevaan! Loppujen lopuksi nuohan ovat valitettavan yleisiä alkuraskaudesta, vaikka ei se asiaa yhtään helpommaksi tee.

Kiitos kanhan ja kaisa sympatiasta :) Eiköhän tämä tästä kun yleinen olotila ja vireys kohenee, niin pääsee kuitenkin eri tavalla treenaamaan ja jaksaa varmaan ulkoillakin enemmän. Ei tässä kuitenkaan sairaalloisiin lukemiin varmasti jouduta.

Ensinnäkin syvimmät pahoitteluni Vacsulille.

Täällähän kuhina käy! No, nyt on sitten uutisiakin. Meidän ihana rakas kaunis prinsessa syntyi lauantaina 15.9. :haart::haart::haart: Sen verran vauhdilla tyty tuli että 20:15 olimme sairaalassa ja 23:02 oli vauva maailmassa. Synnytys meni niin hyvin ja helposti kuin synnytys voi mennä (eli ei lainkaan helposti :D), ja lopputulos on tietysti aivan mielettömän mahtava.

Tämmöistä ihanaa tänne. Tulen kommentoimaan teidän muita juttuja kunhan tissittelyltä ehdin.

Ensinnäkin syvimmät pahoitteluni Vacsulille.

Täällähän kuhina käy! No, nyt on sitten uutisiakin. Meidän ihana rakas kaunis prinsessa syntyi lauantaina 15.9. :haart::haart::haart: Sen verran vauhdilla tyty tuli että 20:15 olimme sairaalassa ja 23:02 oli vauva maailmassa. Synnytys meni niin hyvin ja helposti kuin synnytys voi mennä (eli ei lainkaan helposti :D), ja lopputulos on tietysti aivan mielettömän mahtava.

Tämmöistä ihanaa tänne. Tulen kommentoimaan teidän muita juttuja kunhan tissittelyltä ehdin.

ONNEA!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Cassyput sanoi:
Meidän ihana rakas kaunis prinsessa syntyi lauantaina 15.9. :haart::haart::haart:

Mää itse asiassa eilen mietinkin, että vieläkö oot kasassa. :) Onnea tosi paljon! Jännää aikaa elätte. :) :haart:

Pahoittelut Vacsuli, meillä myös takana tuo surullinen kokemus. Menin rv10 ultraan jolloin ei löytynyt sykettä, sikiö vastasi rv 6+4. Lääkkeillä sitten avustettiin tyhjentymistä:( Tämä siis tapahtui kesäkuun alussa ja siitä asti on toivottu uutta tärppiä.

Onnellista odotusta masunkasvattajille, toivottavasti itsekkin vielä tänne kirjottelen iloisia uutisia:)

Nyt tulee hiukan :offtopic: mut näin viimeyönä ekan vauvaunen...

Yhtäkkiä mulla oli kotona pieni vauva. Synnyttämässä en ollut muistaakseni ainakaan ollut ja mieheni ja minun suureksi ihmeeksi pieni tyttö oli selvästi osittain tummaihoinen (me molemmat supisuomalaisia).

No siinä sit hiukan ihmeteltiin. Sitten aloin ihmettelemään että miksköhän meijän vauva on calmetoitu (kun ei kuuluta riskiryhmään). No sitten se alkoin niin kovasti itkeä ett aloin imettämään, mutta ei multa mitään maitoa tullut...ja siitä syntyi hirveä tilanne kun ei olut korviketta kotona jne.

Sitten siinä jotenkin selvis että vauva olikin vaihtunut synnärrillä ja siellä odotti yks valkoihoinen vauva omia vanhempiaan :D Siihen mä sitten heräsin.
Hitsi että oli sekava olo puol aamua....

Meidän ihana rakas kaunis prinsessa syntyi lauantaina 15.9. :haart::haart::haart: Sen verran vauhdilla tyty tuli että 20:15 olimme sairaalassa ja 23:02 oli vauva maailmassa. Synnytys meni niin hyvin ja helposti kuin synnytys voi mennä (eli ei lainkaan helposti :D), ja lopputulos on tietysti aivan mielettömän mahtava.

:haart: Onnea!

Koittaispa jo tuokin hetki. Tää odotusaika tuntuu jotenkin ihan liian pitkältä ja vasta puolessa välissä mennään. Nyt jo alkaa tympiä kaikenlainen kumartelu alas, eikä istuessakaan voi röhnöttää eteenpäin. Sheivaus rupee tuottamaan kohta ongelmia. Vielä sujuu, mutta kohta pitää miettiä laittaisko miehen parturiks, käydä vahauksessa tai olla vaan ihan au naturel. Onko muilla tähän hyviä ratkaisuja?

Hei mä kaipailisin neuvoja teiltä raskausaikana treenanneilta naisilta :) Mun täti on tulossa Turusta Lahteen ensiviikoksi ja sovittiin että mennään kimpassa treenaamaan. Täti on nyt raskaana kolmannella kuulla ja kaipailisi vinkkejä alavatsa- ja selkäliikkeisiin. Eli minkälaiset vatsa- ja selkäliikkeet olisi hyviä, miellyttäviä ja turvallisia raskausaikana? x henkilö on harrastanut liikuntaa ja käynyt punttiksella aktiivisesti koko ikänsä, mutta nyt tietysti pitää miettiä vähän uusiksi varsinkin noita selän ja vatsan seudun liikeitä.. Kiitän jo etukäteen neuvoista :worship:

^Kyllä mä jättäisin vatsaliikkeet jo suosiolla pois, kun ei niistä oikein vastaavaa hyötyäkään ole (sitäpaitsi mitä kireämmät lihakset ovat, sitä enemmän ne joutuvat venymään eikä se ole kivutonta). Syviä lihaksia kyllä kannattaa aktivoida lantionpohjan jännityksillä. Selkää voi treenailla sen mukaan minkä selän kunto ja tekniikka sallii. Eli ojennukset ja soudut ainakin sopivat ja jos hommat on hanskassa (eli oikeasti kokenut treenaaja) niin miksei myös good morning ja mave. Vatsalla pötköttelyt luonnollisestikin jäävät jo pikkuhiljaa pois.

Moikka!

Josko raskautetut mimmit jaksais hiukan kertoilla millasta treeniä kelläkin on tullut tehtyä raskaanaollessa ja onko ollu millasia muutoksi homman edetessä, niin lueskelisin mieluusti.

Ihan treenijaot, liikkeet ym. kaikki kiinnostais kovasti.

Mä olen nyt päässyt vähän paremmalle tolalle. Nyt siis rv 10+1. Etomiset ovat toivottavasti jo historiaa, paino ei ole noussut enää yli viikkoon, ja salillakin tuntuisi olevan vähän puristusta.

Viime viikolla tein 3 salitreeniä ja 4 aerobista harjoitusta (tai no nuo aerobiset oli lähinnä pitkiä reippaita kävelylenkkejä, mutta enivei, raitis ilma tekee hyvää). Ennen raskautumista olin juuri palannut pitkästä aikaa 4-jakoiseen ohjelmaan vedettyäni pitkään 2-jaolla. Nyt on menty 3-jaolla ihan siitä syystä, että vetämättömän olon vuoksi ajattelin treenifrekvenssin pysyvän näin parempana.

Olen siis tehnyt jalat - rinta+selkä - kädet+olkapäät. Ihan perusliikkeitä tehnyt, paitsi jalkatreeneissä olen jättänyt hackin ja kyykyn jo veke, koska sain treenin jälkeen ikäviä kramppeja mahaan. Vatsasta tuetut laitteet olen myös bannannut - tosin nämä eivät muutenkaan ole mulla ohjelmassa olleet. Vatsoja olen treenannut suht normaalisti, tuntuvat vain vatsalihakset olevan kroonisesti vähän kipeänä.. Kai ne jo vähän joutuvat antamaan periksi, kohdun pitäisi olla jo greipin kokoinen, ja sivuprofiili ei ole enää littana :(

Painot ovat tippuneet, en tiedä mistä heikkous johtuu, mutta voimaa siis ei tosiaan ole liikaa. Mutta näillä mennään, ja toivottavasti pystyy salilla reenaamaan vielä mahdollisimman pitkään! Myöskin ulkoilu on tuntunut tosi hyvältä, saa sitten nähdä miten sen käy talvella. Mulla ei ole varaa ostaa lämpimiä ulkoiluvaatteita ihan vaan pallomahan vuoksi... Tai ehkä jostain UFFista löytyisi femmalla :D Eihän sen mitään tyylikästä tarvi olla. Sitten muutenkin saattaa pelottaa käppäillä liukkaalla kadulla, jos vaikka kaatuu mahalleen :eek:

Oi sä oot ollu PMLats reipas *kade*.... Tarttis itekki saada raahattua luunsa salille ahkerammin. Jotenkin vaan ollut motivaatio pulaa. Sitten kun salille pääsee niin treeni on kuitenkin kivaa ja kaikkee. Toivottavasti Lahden reissu antais lisää motivaatiota syksyn reeneihin.

Mäkin suunnittelin et ostan talveks sellaset mummojen kenkäpiikit et uskaltaa lähtee käpyttelemään. Mullakin kun on istukka etuseinässä niin ei paljon parane kaatuilla masulleen. Ja kävelysauvoista saa ja hyvin tukea liukkaille ;)

PMLats: siitä se lähtee. Salilla voi jatkaa mun kokemuksien mukaan pitkään.
Mulla on koko keskikolmanneksen ajan noussu treenipainot melkein silmissä. Onkohan tää joku istukkahormonin sivuvaikutus.
Joitain liikkeitä on joutunut vaihtamaan, esim. kyykkyjen sijaan teen hack-kyykkyä ja vatsoina teen vain kiertoja ilman painoja, mutta muuten olen voinut edelleen treenata aika lailla niinkuin ennenkin. Nyt on siis kasassa 27+2 ja viimeinen kolmannes häämöttää jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom