Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Sidney: jaksamisia sinnepäin. Toi on aina tietty hirveen rankkaa...kun koko ajan vähän pelottaa. Itellä taasen ollut jo kuukauden jatkuvaa pahoinvointia. Mut on kanssa yllättänyt se miten lujan otteen elämästä se pienen pieni alkio voi ottaa. On ihan käsittämätön olo kun ei "tunne" omaa kehoaan omakseen. On tottunut aina olemaan reipas ja energinen ja menevä. Nyt on koko elämä ihan mullistunut: työpäivistä ei meinaa selvitä hengissä ja kun tulee kotiin niin hyvä jos saa itsensä raahattua edes sohvalle asti..sohvalta raahautuu yöksi sänkyyn ja huokaa hetken helpotuksesta kun pääsee uneen pakoon pahaa oloa.

Aika moisia pikku vipeltäjiä. Toivottavasti sielläpäin menee kaikki hyvin ja tilanne helpottais jossain kohtaa. Täällä jatketaan sormet ristissä toivomista ettei tätä kestäis kovin montaa viikkoa enää. Huomenna jo viikko 10 pörähtää käyntiin :)

Pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville lohdutusta: Mulla väheni huomattavasti jo 11. viikolla (eli 10+jotain). Juhlistaakseni sitä söin koko pönikän Ben&Jerry suklaamörsmäjäätelöä, tuloksena tietenkin kaamean paha olo. :D

Mulla on tänään viikkoja kasassa 37+5, ja vähän alkaa olla malttamaton olo. Jotenkin vaikeaa kun pitää toisaalta olla henkisesti valmis että ensisynnyttäjällä menee paljonkin yli, toisaalta lähtö voi tulla jo vaikka ensi yönä. Samaan aikaan siis pitää kärsivällisesti odottaa mutta olla kuitenkin henkisesti valmis synnyttämään... Joka tapauksessa viikoista enää kysymys joten jännittää!

Täällä ollaan 14+6 ja maha on kasvanu sen verran mukavasti että treeneihinki olis kiva saada mammahousuversiot. Onkos kellään tietoa mistä vois tilata?
Ainakaan täällä lapissa ei ole, tai en löytäny. Mutta jos netin kautta sais tilattua.
Pitemmät paidat kyllä menee mutta housut on ahtaat ja kauhian matalista en tykkää.

Jaksamisia kaikille mammoille, lopussa kiitos seisoo. Kait ;)

Zelda sanoi:
Täällä ollaan 14+6 ja maha on kasvanu sen verran mukavasti että treeneihinki olis kiva saada mammahousuversiot. Onkos kellään tietoa mistä vois tilata?

Nämä tuli ekana mieleen:
-Missy Mom
-H & M

Lisäksi Lindex myy jotain, eiköhän muitakin oo. Omani oon ostanu näiden kahden raskauden aikana em. kolmesta paikasta, ihan kelpo byysia. :)

Nämä tuli ekana mieleen:
-Missy Mom
-H & M

Lisäksi Lindex myy jotain, eiköhän muitakin oo. Omani oon ostanu näiden kahden raskauden aikana em. kolmesta paikasta, ihan kelpo byysia. :)

Kiitti!
Hennesin liikkeessä oon käyny sovitteleen ja muita kyllä löytyki mut ei treenihousuja. Sivuilla kävin kattelemassa ja oli siellä jotain housuja, mutta surkeista kuvista ei oikein erota mitä ne on ja hengittääkö.
Lindexiltä kävin yhet housut ostamassa treenihousuiksi, mutta pesun jälkeen menivät ihan muodottomiksi :curs: . Ja lahkeetki lyheni 5 senttiä.
Tuolla missymom.netissä oli kivan näkösiä pöksyjä, vaikkakin vähän hintavampia. Valikoima oli hyvä, joten eiköhän jotku mukaan lähde ;)

Zelda, mulla on H&M:stä ostetut mama-jazzarit. Oon käyttänyt niitä melkein koko raskausajan, ja ihan pätevät treenipöksyt on. Ne ei ole mitkään älyn tiukat, mutta ei onneksi aivan kauhean löysätkään.

Täällä on viikkoja tänään 39+0 ja viimeiset pari päivää on ollut aika kiva olo... Tuntuu että laatta lentää hetkenä minä hyvänsä. No, näillä mennään, onneksi tuntuu että H-hetki ei ole enää kovin kaukana. Näin unta että vaavi tuli maailmaan rv 40+2, joten ensi viikkoa odotellessa. On kyllä jännä homma että olen jaksanut odottaa 9 kuukautta, ja nyt viimeiset viikot/päivät on niiiiiin tuskallisen pitkiä. Aika on jotenkin pysähtynyt, vaikka jaksan tehdäkin vaikka mitä. No, pian se lähtö tulee joka tapauksessa. Fiilis on kyllä semmoinen että bring it on! :whip:

Meikä suorittaa sitten edellisestä raskaudesta toisintoa: Tämäkin pötkylä on ennakkoon tulossa, nyt ostetaan lisäviikkoja sillä, että kotilepoa tiedossa. :( Harmittaa ja v**uttaa aivan suunnattomasti, mutta minkäs teet, tilanne on nyt tämä ja sen mukaan eletään. 25. viikko menossa, esikoinen syntyi 36+0, joten sinne saakka olisi toiveissa taas päästä. Saa nähdä miten käy. Toivottavasti saisi kuitenkin tässä kotisohvalla huilia. Akki saa toimia kahviseurana ja olkapäänä tuolla toisessa päässä sohvaa ihan tasaisen tappavaan tahtiin. :D ;) :haart:

Mitään sen kummempaa syytä ei taaskaan ole, kuulemma joillakin on vain tällainen ominaisuus. Bakteerikokeet otettiin muodon vuoksi, mutta tuskinpa niistäkään tällä kertaa sen kummempaa syytä löytyy.

Onneksi porukat asuvat sen verran lähellä, että äiti voi käydä arkipäivisin hoitelemassa esikoista miehen ollessa töissä.

Laskeskelin tossa, että sinne 35. viikolle olis nyt 10 viikkoa, jippijaijee tosiaankin. :wall: Only 69 days to go! :rock: :dance: :jahas:

Akki saa toimia kahviseurana ja olkapäänä tuolla toisessa päässä sohvaa ihan tasaisen tappavaan tahtiin. :D ;) :haart:

Koita kestää vielä reilu tunti hani, niin mä tuun aloittaa urakkani :haart:

Meikä suorittaa sitten edellisestä raskaudesta toisintoa:

Tsemppiä ja voimia Kaisa odotukselle!

Kaikille mammoille onnellista odotusta :). Raskaana oleva nainen on niin kaunis. Nauttikaa siitä ihanasta vauvamasusta ja raskaudesta ylipäätään. Se on ihanaa aikaa, (jos kaikki sujuu hyvin). Synnytyskin on aika mieletön tapahtuma ja vauvelin saaminen rinnalle on jotain niin kaunista ja herkkää :haart:.

Nyyh ihan tässä herkistyy :itku:. Aika menee niin nopsaa ja noi mukulat kasvaa niin hurjaa vauhtia.

Jospa tännekin kirjoittaisi, pitkään on jo kutittanut mutta tänään sai ultrasta varmistuksen että kaikki on ok niin tokkopa tarvitsee niin salassa pitää :)

Eli rv 7+2 menossa täällä - esikoista tehdään ja jännittää niin pirusti!! Yritys treenata normaalisti on ollut kova, mutta menestys sillä saralla on ollut heikkoa. Ekan viikon plussan jälkeen olin flunssassa, ja sen jälkeen olo on ollut kovin heikko. Treenipainot ovat tippuneet tosi paljon, ja tuntuu vain heikotusta, hengästystä ja vapinaa kun yrittää tehdä jotain painojen kanssa. Edellisen jalkatreenin jälkeen sain illalla mahaan/selkään kramppeja, ei tuntunut kivalta joten varmaan kannattaa ottaa iisimmin. Pitäisi kai yrittää panostaa ulkoiluun ja kävelylenkkeihin... Painoa on tullut jo pari kiloa, mutta se lienee vielä normaalin rajoissa. Pahaa oloa ollut parina päivänä, muttei kovin pahaa. Ruoka maistuu, koko ajan nälkä melkein :rolleyes:

Olen jo pahimmasta turhautumisesta päässyt yli, ja aion kyllä tavalla tai toisella treenata painojen kanssa niin pitkään kuin mahdollista. Ei se kuitenkaan varmaan ihan hukkaan mene. Pysyy kuitenkin jonkinlainen pohjakunto, niin sitten joskus raskauden jälkeen on kivempi aloitella taas.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kiitos kiitos Gilly! Enpä tiedä onko ihan ensimmäinen, mutta tuskin näitä vielä liikaa on maailmaan siennyt :D Kaikkea se Pakkis aiheuttaa!

Voi tsemppiä kaisalle, jos nyt ihan vuodelepoon joudut. Onhan tuo 10 viikkoa aika pitkä aika. Toisaalta, palkinto on niin ihana että mitä sitä ei nainen kestäisi. Jaksamista toivottelen silti.

Ja PMLatsille onnea pakko-babystä! Jokohan Mike pian tekee P-paitoja koossa 62 (huom. pakko-babythän ei minään pikkuisina voi syntyä :D)? E: Latsille piti vielä sanoa että itse olen nähnyt parhaaksi alusta asta siirtyä lähinnä 12 toiston pumppisarjoihin. Tietää sitten ainakin että ei tule reuhdottua liian kovaa. Vauvan hyvinvointi on kuitenkin numero 1.

Täällä viikot 39+3 ja pientä viime hetken paniikkia ilmassa... Voiko tätä vähän lykätä kun jännittää niin? Hitto musta tulee äiti ja olen sitä sen jälkeen aina. Apua....

Mä sain tänään ihanan synttärilahjan mieheltä, kävin muotokuvauksessa. Naureskeltiin kuvaajan kanssa että onhan tässä näitä muotoja mitä kuvata. :lol2: Tuli ikuistettua masu aivan mahtaviin kuviin. Odotan kovasti onko vauva jo ensi viikolla olemassa kun saan hakea koevedokset. On tämä jännää!

susanah sanoi:
Tsemppiä ja voimia Kaisa odotukselle!
Cassyput sanoi:
Voi tsemppiä kaisalle, jos nyt ihan vuodelepoon joudut. Onhan tuo 10 viikkoa aika pitkä aika.

Kiitos tsempeistä, tuttua hommaa. Viimeksi supisteli ihan samalla tavalla koko ajan, ihan näin aikaisin ei vastaavia merkkejä ilmassa ollut, mutta nyt on, perkele. :curs: Ei tarvi enää kolmatta lasta haluta, en todellakaan jaksa enää tätä, kun nyt näyttää "ominaisuus" tämä kova hinku ennakkosynnytykseen kropalla olevan. Varaan jo kolmekymppispäiväksi sterilisaatioajan, itse asiassa oon päättänyt sen jo kauan sitten. :D

Palvelu sohvalle pelaa hienosti, mies on oppinut tekemään juuri oikeanlaisen iltarahkakombon, mistä olen toki kovin ylpeä. :haart: Eniten ahdistaa se, että koen koko ajan olevani pallo jalassa, vaikka kai tämä nyt on se kuuluisa vastamäki. Sairastaminen ei oo mua varten, oon liian itsenäinen nainen passattavaksi. :D

Ei auta muuta kuin olla onnellinen siitä, että todellakin makaan kotona, enkä sairaalassa... Viimeksi tuli oltua sielläkin. Onneksi saan itseni taas kuosiin tämän jälkeen, alkaa hippomuodot ahdistaa, kun liikunnat on nyt tiukasti pakkasen puolella.

Latsille grattis! :haart:

Onnea Latsi!

Viikolla 17 ollaan ja ensimmäiset voimakkaat supistukset tuli yhtenä yönä. Kauhiasti alko puuskuttaan ja kippeetähän se kävi. Soitin sit neuvolaan ja sano täti ettei ole normaalia, jos on kivuliasta ja jos uusiutuu niin lääkäriin.
No, ei ole noin voimakkaita sen jälkeen ollu, mutta pieniä kyllä.
Kohta sen pitäs alkaa potkimaanki, jos se vielä hengissä on. Ressaa kauhiasti kun ei tiiä ja epäilyttää ettei kaikki ole kunnossa. Ja stressistähän nuo supistuksetki tuli. Seuraavaan neuvolaanki olis vielä pari viikkoa. :(
Mietiskelen tässä, että pitäskö käydä neuvolassa kuunteluttaan sydänäänet niin menis huoli pois.

Zelda: mene ihmeessä, sua varten ne siellä neuvolassa ovat!
Turha jäädä miettimään yhtään, useimmissa terveyskeskuksissa on myös ultra laite jolla voidaan katsoa mitä vauvalle kuuluu!

Zelda: Kyllä joka neuvolsta löytyy aina 10minsan rako sydänäänten kuuntelulle. Se on pieni hinta mielenrauhasta. Itse kuultiin meijän pikkusen sydänäänet ekaa kertaa vasta perjantaina viikolla 11+4. Oli se sallanen helpotus. Varsinkin näin alku viikoilla kun ei voi tietää missä mennään...
Tiistaina edessä niskapoimu ultra. Ihana nähdä pikkutyyppi taas. Viimeks nähtiin viikolla 6+4. Hurjaa miten paljon on sen jälkeen taphtunut tuolla masun sisällä :D

Jospa tännekin kirjoittaisi, pitkään on jo kutittanut mutta tänään sai ultrasta varmistuksen että kaikki on ok niin tokkopa tarvitsee niin salassa pitää :)

Eli rv 7+2 menossa täällä - esikoista tehdään ja jännittää niin pirusti!! Yritys treenata normaalisti on ollut kova, mutta menestys sillä saralla on ollut heikkoa. Ekan viikon plussan jälkeen olin flunssassa, ja sen jälkeen olo on ollut kovin heikko. Treenipainot ovat tippuneet tosi paljon, ja tuntuu vain heikotusta, hengästystä ja vapinaa kun yrittää tehdä jotain painojen kanssa. Edellisen jalkatreenin jälkeen sain illalla mahaan/selkään kramppeja, ei tuntunut kivalta joten varmaan kannattaa ottaa iisimmin. Pitäisi kai yrittää panostaa ulkoiluun ja kävelylenkkeihin... Painoa on tullut jo pari kiloa, mutta se lienee vielä normaalin rajoissa. Pahaa oloa ollut parina päivänä, muttei kovin pahaa. Ruoka maistuu, koko ajan nälkä melkein :rolleyes:

Olen jo pahimmasta turhautumisesta päässyt yli, ja aion kyllä tavalla tai toisella treenata painojen kanssa niin pitkään kuin mahdollista. Ei se kuitenkaan varmaan ihan hukkaan mene. Pysyy kuitenkin jonkinlainen pohjakunto, niin sitten joskus raskauden jälkeen on kivempi aloitella taas.

Hirmusesti onnea!!!

Se vaatii aika paljon totuttelua että osaa treenata kevyemmin... vaikeempa kun luulis ;) Tärkeetä koittaa miettiä liikkeitä noilla viikoilla joissa ei tuu liikaa painetta alavatsaan.

Mulla on nyt tullut painoa n.4kg ja viikkoja vasta 12. Mutta kun on 2 tunnin välein niin kuolettava nälkä että on vaan yksinkertaisesti pakko syödä. Se on tosi yksilöllistä miten painoa tässä alussa tulee. Ei siitä kannata kuitenkaan stressata. Mulla oli itellä aika moiset vatsan turvottelut alkuviikoilla 6-9 suunnilleen. Näytin siltä kun olisin ollu 5-6kk:lla :) Nyt onneks on turvotukset laskenu.

Nyt tarttee vaan ite koittaa löytää motivaatiota liikkumiseen tän väsymyksenkin keskellä, kun sitä niin helposti jää alkusyksyn ilmoilla vaan sohvalle nauttimaan peiton lämmöstä ;)

Onnea Latsille uuden tulokkaan johdosta!

Ja tsemppiä Kaisalle ja Zeldalle hankaluuksissa. Tiukkoja tilanteita nuo ja helposti sitä rupee miettimään kaikkia pahoja skenaarioita. Itse olen yllättänyt itseni siitä kuinka mä oon pystynyt pitämään pääni näinkin kylmänä. Rakenneultrasta nimittäin laittoivat lisätutkimuksiin ja sieltä sitten taas lastenklinikan sydänspesialistille uusiin tutkimuksiin. Mutta tänään sitten varmistui, että kyseessä oli väärä hälytys ja kyllä helpotti! Tai siis eihän tuokaan ole mikään tae, että kaikki on varmasti kunnossa aina ja ikuisesti, mutta onpahan ainakin tulokkaan sydän tutkittu huolella ja todettu kaikin puolin normaaliksi.

Painoa mulla on nyt tullut joku reilu 5kg, viikkoja 20. Ihan kai normaalia tuokin. Olkapääkin ja hartiat alkaa olemaan siinä kunnossa, että tekosyitä salin välttelyyn ei enää ole; viimeistään ensi viikolla siis salille. Studio High Heelsin Bailatino Mamaakin meinasin lähteä kokeilemaan, onko joku käynyt? Housuina mä oon käyttänyt yksiä Bahianetiltä ostettuja pöksyjä, joissa on aika matala vyötärö ja materiaali on helposti venyvää. Toppina on ollut MissyMomilta ostettu ihanan pitkä toppi, ei ihan heti pitäis mahan vilkkua sen alta.

Eilen tuli muutenkin päivitettyä vaatekaappia. Tapiolan H&M:ltä lähti mukaan parit housut, hame ja paita. Viime aikoina on maha kasvanut niin vauhdilla, että vaatevalikoima oli käynyt jo aika pieneks. Pakkistoppikin (jos sellainen saadaan aikaiseksi) täytyy ostaa sokkona, kun on tuo rintaosastokin kasvanut. Tiedä siitä sitten että mihin kokoon se(kin) päätyy sitten myöhemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom