Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Natsuli ja mustikka75, kiitos kovasti vastauksistanne. Kyllä minä alan nyt itsekin uskoa että onnellisesti raskaana sitä ollaan. Nimittäin sen verran huono olo on nyt. :D Ja mies on menettänyt järkensä kokonaan, en ole koskaan nähnyt sitä noin heikkopäisen onnellisena.

Olo on nyt sen verran heikko, että taidan mennä sohvalle pötköttelemään. Laitan huomenna sitten infoa tänne, mitä testi nro2 sanoi. Ehkä tästä alkaa matka kohti äitiyttä! :love:

Morgaise: Lohdutuksen sana. Toivottavasti imetys onnistuu, se helpottaa varmasti tavoitettasi. Pyydä perusteellista ohjausta jo laitoksella ja hanki tietoa etukäteen. Mulla paino nousi noin kymmenen kiloa ja nyt kun poika 2kk niin painan muutaman kilon vähemmän kuin ennen raskautta ja alamäki vaan jatkuu kuin itsestään. Noh, herkkuja en syö edelleenkään, mutta tosiaankaan en oo yrittänyt dieetata. Joten iloista mieltä hääsuunnitteluun, aikaa sinulla on aivan riittävästi. Vauvaa hoitaessa pitää yrittää muistaa sydä, koska ainakaan mulla ei ole tarvetta menettää painoa tätä tahtia enää kovin pitkään. Iloista loppuodotusta, kyllä se siitä. Itse ainakin yllätyin miten nopeasti palauduin raskauden aiheuttamista muutoksista.

Cassyput, en tohdi vielä onnitella, mutta ihanaa että asenne kuitenkin on iloinen ja onnellinen mahdollista "vahinkoa" kohtaan :haart:

Kerrohan sitten heti uutisia kun tiedät! Ja se on muuten jotenkin niin hellyyttävää kun mies menee ihan sekaisin positiivisista uutisista. Mun kohdalla vaan kun eka meni kesken niin uuden raskausuutisen mies otti vähän hillitymmin vastaan, mutta ensimmäisen ultran jälkeen uskalsi olla taas onnellinen asiasta ja meni uudestaan niin sanotusti sekaisin....

Pitkään aikaan en ole pakkiksella juttua vääntänyt, kun raskaus toi mukanaan armottoman pahoinvoinnin! Nyt on viikkoja kasassa 15+5 ja olo tuntuu hitusen paremmalta. Pari kertaa on jo tällä viikolla päässyt liikkumaan, salilla kevyt punttitreeni ja eilen pilates, joka tuntui todella hyvältä! Aika rajoittunutta oli liikkeiden kanssa, mutta ohjaaja kivasti antoi aina toiset liikkeet mitkä sain tehdä.

Mulla ikävästi on paino laskenut 2 kg, saa nähdä miten se lähtee tästä nyt nousuun. Esikoisen kanssa nimittäin oli näille viikoille mennessä painoa tullut varmaan 5 kg, ja kokonaisuudessaan sitä tuli 20 kg, onneksi joka ikinen kilo on hävinnyt. :D

Seurailen juttujanne ja osallistun keskusteluun silloin tällöin. :)

Kaikille hyviä vointeja!

Ei tässä kyllä enää paljon tulkinnanvaraa ole. Testasin aamulla toisen positiivisen! :hyper:

Tunne on sanoinkuvaamaton, molemmat olemme tosi onnellisia. Vähän kyllä pelottaa myös, miten asukki pysyy tuolla matkassa loppuun asti. Ymmärtääkseni keskenmenot ovat todella yleisiä, varsinkin ekan raskauden aikana. Oikeastaan, älkää kertoko! En oikein tiedä miten tuohon kannattaisi suhtautua, ei varmaan kannata pelätä, mutta muistaa että niin voi käydä.

Missä vaiheessa olette kertoneet työnantajalle raskaudesta? Luulen, että mulle tulee jonkin verran poissaoloja, nytkin olen kahden vaiheilla lähteäkö kotiin vai ei. Tuntuu että kohta saan mennä halimaan vessanpyttyä.. Siihen täytyy nyt alussa kai tottua. Täytyy sitten katsella etätyömahdollisuuksia ja muuta, en haluaisi ihan kokonaan saikullekaan. Ajattelin kertoa pomolle aika pian. Jotenkin vain arveluttaa, kun sain vakipaikan syyskuun alusta, ja loppukesästä sitten lähdössä jo mamma-lomalle.

No, nyt täytyy vain iloita tästä mahtavasta yllätyksestä! Mulle on tapahtunut paljon ihania asioita varsinkin viime vuonna, mutta ei kyllä koskaan mitään näin mahtavaa. :haart:

CASSYPUT: onnea vaan! Minä kerroin työnantajalle joskus viikoilla 8+, koska hän oli viemässä meidän tiimiä ratsastamaan ja en halunnut ottaa riskiä, että putoan hevosen selästä, kun joskus oli niin käynyt. Mutta lain mukaanhan ei tarvitse kertoa kuin 2 kuukautta ennen ja jos tuntuu, ettei jaksa, niin sairaslomaahan saa eikä lääkäri voi siihen raskautta kirjoittaa syyksi, jos et itse niin halua.

NELLI: kiitos vinkistä, kurkistelen noille mainitsemillesi sivuille :)

Onnea Cassyput!:thumbs:

:offtopic: : Onnistun aina lukemaan ton otsakkeen että "Raiskaus ja treeni, osa 2", ja oon ihan että WTF:eek: :eek: !

Jatkakaa:D

No niin. Järisyttävästä alkujärkytyksestä on täällä toivuttu. Nyt on sitten sormi suussa noin 1000 asian kanssa. :lol2:

Ensinnäkin, voitteko kertoa hyviä keskustelupalstoja tai muita nettisivuja, josta saisi hyvin tietoa ja vertaistukea raskausaikaan? Olen toki kerennyt jo ahkerasti selaamaankin kaikenlaista, mutta olisi kiva kuulla teidät lempparit. Tuolla kaksplussan keskusteluissa olen esim. jo surffaillut ja ilmoittautunut odottajaksi. Muita hyviä?

Onko jossain netissä oikeasti kattavaa listaa siitä mitä ei ole suositeltavaa syödä? Listeriasta olen jonkin verran lukenut, mutta haluaisin selvittää muutkin mahd. pian. Miten lisäravinteet? Herapussin kyljessä lukee että ei pidä nauttia raskaana, jätin sitten palarit juomatta. Ovatko kaikki lisäravinteet kiellettyjä?

Käytiin eilen kertomassa mun vanhemmille. Mä aloin välittömästi itkeä kun kynnyksen yli olin astunut, kesti hetken aikaa ennen kuin sain uutisen soperrettua. Kyllä äiti ja isä olivat iloisia, heistä tulee nyt ekaa kertaa isovanhempia. Mulla on kyllä tunteet tosi pinnassa, viimeiset 3 päivää olen itkenyt ehkä 10 kertaa päivässä. :D

Otahan ihan rauhallisesti nyt aluksi tämän asian kanssa ja soita neuvolaan, josta saat ajan ensimmäistä käyntiä varten. Neuvolassa selviää moni asia ja sielä voit kysellä kaikkea mahdollista taivaan ja maan välillä.

Netissä on kyllä ihan asiallisiakin keskustelupalstoja, mutta täytyy muistaa, että jokainen on yksilö ja niin on jokaisen raskauskin erilainen. Eli varsinkin alkuraskaudessa saattaa aiheuttaa turhaa hysteriaa muiden kokemukset ja kertomukset.

Syömisistä ym. (paitsi lisäravinteiden käytöstä) saat faktaa Espoon kaupungin sivuilta
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165

Työnantajalle kertomisesta vielä, ettei kannata turhan aikaisin kertoa, ellei siihen ole painavaa syytä. Eka raskaudessa kerroin ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen kun sydänäänetkin oli saatu kuuluviin, sitten ekan ultran jälkeen olikin huonoja uutisia kun pikkuinen oli menehtynyt. En missään tapauksessa halua maalailla piruja seinille keskenmenon suhteen koska se on aina kamala asia oli sikiö sitten minkä ikäinen tahansa, mutta alkuraskauden keskenmenot ovat kuitenkin aika yleisiä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onnea onnea Cassyput!! Mulla oli kans järettömän huono olo alkuraskaudesta, ja osui vielä helleallon kanssa samoille ajoille.
Muille kiitoksia imetysdieettiohjeista ja rohkaisusta, ehkä tästä vielä soukistutaan ajoissa. Viime neuvolassa painoa oli 93kg, joten painoa on tullut nyt aika tarkkaan 30kg. Siitä on tosin turvotusta osa, mutta menee itsepetokseksi, jos uskottelen sen häviävän vetenä synnytyksen jäkeen. Ja kunhan vaava lakkaa painamasta mun lonkkahermojani, pystyn ehkä aloittelemaan lenkkeilyä nyt vaavi ja vaunut lisävarusteina. Kun vain sais tämän hiilihydraatinhimon kuriin, menee ihan järettömäksi välillä. Pistelen makaroonia suoraan kattilasta ja teen ryöstöretkiä joulusuklaavarstolle kunnen liki oksennan. Terapian tarpeessa taidan olla... Nytkin maha sekaisin kahden suklaarasian syönnistä:urjo: . Ahneella on p****nen loppu, sanotaan... Masukas on hyvin liikunnallinen, valitettavasti, koska hän on jo niin iso ettei teoriassa mahdu enää kunnolla liikuskelemaan. Teoriassa. Mulla kolkkaa lonkka- ja kylkiluut harva se tunti, kun pötsissä vedetään aerobickia. Yhtäjaksoiset yöunet olen saanu varmaan viimeksi joulun aikaan... *valivalivali* Mutta vaavansänky ja hoitopöytä ollaan saatu kasattua, jopa ilman yhtään riitaa :D :love: :haart: Eikö sitä sanota, että ennen naimisiinmenoa pitäisi koota yhdessä yksi Ikea-huonekalu, jotta nähdään tuleeko yhteispelistä mitään. Ei tainnu ollla kumpikaan mööpeli ikeasta, mutta kokoamisohjeet olivat vastaavaa laatua, pinnasängyssä suorastaan eri tuottesta! Mutta haleja kaikille ja hyvää yötä *haukotus*:zzzz: :zzzz:

Ajattelin päivittää kuulumisia tänne. Nyt siis menossa riv 20+6. Treenaamaan olen pystynyt aivan normaalisti. Salilla pyrin käymään 3x viikossa ja päälle lenkkeilyt sauvojen tai koiran kanssa. Salitreeniä olen tietoisesti keventänyt, mutta en kuitenkaan ole löysäilemään alkanut. Tosin motivaatio tällä hetkellä on aivan muualla, joten onhan se ymmärrettävää. Mutta silti en treenistä luovu, on se vaan niin tarpeelista omalle hyvinvoinnille ja tietysti siinä samalla vauvan.
Maanantaina oli neuvola ja kaikki oikeen mukavasti. Painoa oli tullut jo semmonen 5 kg tähän mennessä, enkä kyllä voi käsittää, että mistä tuo kaikki on tullut :nolo: . Mulle menee edelleen kaikki omat vaatteet (no paidat varmaan loppuun asti) ja lököfarkutkin on edelleen aika lököt. Tosin ruokavalion muutoksella on varmaan suuri vaikutus asiaan, vaikka yhä syön terveellisesti, mutta silti joka päivä ei esim. mun rahkaherkut maistu, vaan sitten korvaan ne esim. ruisleivällä.
Tsemppiä kaikille! :)

Vauva+kisahaaveet. Mitä mieltä olette uskaltaako nämä pistää "samaan" pakettiin? Vauvahaaveet on tässä jo pitkään ollut mielessä, esikoinen on jo koululainen ja vauvakuume on kova. Vauvan "teko"aikeita ollaan mietitty kesäkuun alkuun, kun saan koulun pois alta. Ja taas kisaamista olen miettinyt vuodelle 2009-2010. Uskaltaako sitä treenata raskauden aikana (jos luoja suo sellaisen ihmeen vielä) mitenkä paljon? Onko tuo mahdoton yhtälö?

Kehittävää treeniä ei suositella raskausaikana, sen sijaan entisiä liikuntaharrastuksia saa jatkaa voinnin mukaan. Ite oon jatkanu lähes samaan tahtiin liikkumista ja todennu, että kehitystä ei todella edes vahingossa pääse tapahtumaan.. Oon kyllä raskauden edetessä (nyt 1 kk la:aan) keventäny treenipainoja mm. jalkojen osalta ja muutenkin ottanu hieman kevyemmin, jottei supistukset rupeais kiusaamaan kesken kaiken ja sykkeennousunkin kanssa pitää olla varovainen ettei vauva joudu kärsimään hapenpuutteesta. Liikkumaan kuitenkin pyrin määrällisesti lähes yhtä paljon ku ennen raskautta, painonhallinnankin takia ja turvotusten, suonikohjujen ym. vaivojen ehkäisemiseksi. Painonnousu onkin pysyny kohtuullisena mut tuntuu (ja näyttää) kyllä siltä, että kehon koostumus on muuttunu, rasvaa tms. löysyyttä on enemmän ja ne mun vähätkin lihakset sulanu pois (tai sit ne on sen rasvan alla piilossa..). Vauva vaatii siis kasvaakseen osansa :) Mulla nyt on vielä muutama viikko raskausaikaa jäljellä, ja jokaisen raskaus on yksilöllinen, mutta oman kokemukseni perusteella sanoisin, että kisoista voi kyllä haaveilla raskausaikana mut toteuttaminen on käytännössä mahdotonta. Mutta, raskauden jälkeen aika monet itsensä odotusaikana kuosissa pitävät kyllä sanoo päässeensä nopeesti takaisin entiseen kuntoon ja kehityksen olevan nopeaa hormonien siivittäessä treenaamista, joten jatka vaan kisahaaveilua :)

Tällä mammalla loppu nyt kaikki liikkuminen ja olen vuodelevossa ilmeisesti synnytykseen asti! Viikkoja vasta 29 joten aika käy varmaan hiukan pitkäksi.. Onneksi tietokoneen sai sänkyyn ja vieressä on kasa vauvalehtiä. Mitään muuta en saa tehdä kuin vessassa käydä ettei pieni lähde syntymään :(

Aikasten supistelujen takiako vai miksi jouduit vuodelepoon? Tsemiä! Voin kuvitella kuinka aika matelee...

Heippa :)

Natsulille paljon jaksuja, mun läheinen ystävä joutui kans pötkötteleen jotain kuukauden verran ja aika raskasta se oli, mut haalit vaan kaikki ne lukemattomat kirjat ja lehdet viereen, netin ja ahdistat kaikki kaverit käymään niin kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :)

Jospa sitä nyt itsekkin uskaltais ilmoittautua tännekkin, eli kesällä meille tulee sitten se kauan toivottu pikkukakkonen :haart: Ketjun alussa jo hehkuttelin raskautta, mutta se meni kesken ihan alussa jo, onneksi tärppäsi nopeasti uudelleen.

Salille olen nyttemmin vasta palannut takaisin, jotenkin meni hohto koko touhuun (kaikkeen). Nyt on kyllä intoa, mut aikaa ei. Kisahaaveet mullakin on tuolla jossain, olishan se ihanaa ja kyllä tätä foorumia selaamalla saa aina uutta puhtia treeneihin ja uskoa siihen, että kovalla työllä ja iloisella mielellä pääsee todella pitkälle :hyper:

Onnittelut Bambielle!

Juu mulla oli hirmusesti suppareita jotka on nyt saannu kohdunsuun aukeemaan sentin ja -kaulan lyhenemään puolella sentillä:( Tulee aika pitkä makoilu... nyt jo selkä sekä niska ihan jumissa! Eilen kävi ihania ystäviä piristämässä ja toivat kasan leffoja ja vauvan vaatteita :haart:
Kurjaa katsoa vierestä kun siippa joutuu tekemään kaiken, mut kai se on kummankin taakkansa kannettava..
Äitini soitteli tänään ja päivitteli kuinka paljon mä tulen lihomaan kun vaan makaan ja syön :eek: se sit osaa piristää... noh onpahan sit tekemistä kun saa vauvan maailmaan kun yrittää hoitaa vauvan ja palauttaa kuntonsa :D Mut nyt on aikaa suunnitella miljoona erilaista ohjelmaa: koliikki vauvanhoito yhdistettynä liikuntaan/ hyvin nukkuva vauva+ liikunta jne. :D

Tällä mammalla loppu nyt kaikki liikkuminen ja olen vuodelevossa ilmeisesti synnytykseen asti! Viikkoja vasta 29 joten aika käy varmaan hiukan pitkäksi.. Onneksi tietokoneen sai sänkyyn ja vieressä on kasa vauvalehtiä. Mitään muuta en saa tehdä kuin vessassa käydä ettei pieni lähde syntymään :(

Voihan nenu, tuntuu omat krampit ja turvotukset aika pieniltä ton rinnalla. Pidä huolta itsestäsi ja pienokaisesta. Odotan jo ensi kesää, lenkkejä vaunujen kanssa ja kumppania kunto-mekkaan. *hali*

kiitoksia myötätunnosta morgaise :)
Olo täällä alkaa pikkuhiljaa muuttua tuskaiseksi selkäkipujen yms pikku vaivojen kanssa, mutta kyllähän tämä tästä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom