Hei! Pitkästä aikaa minäkin tänne joudan kirjoittelemaan..
Eli meille syntyi poika 16.12. Viime hetkien hurja turvotus ja lievä verenpaineen nousu olivat syitä siihen, että synnytystä alettiin käynnistelemään kun muutama päivä oli menty yli lasketun ajan. Synnytys käynnistyi klo.12 yöllä sairaalan käytävälle lorahtaneilla vesillä, ja siitä sitten suunnattiin samantien synnytyssaliin..
Aikaisemmin mulla ei ollut minkäänlaisia supistuskipuja, mutta nyt niitäkin sai sitten kokea. Onneksi epiduraali on keksitty, ja sen avulla pystyin jopa salissa välillä torkkumaan.
Aamulla n. klo.7 aikaan epiduraalipumppu otettiin pois, kun näytti siltä, että ponnistaminen voisi alkaa.. mutta eipä se sitten ihan lähtenytkään menemään suunnitellusti. Poika oli jossain vaiheessa kammennut päänsä vinoon, ja ei lähtenytkään tulemään. Aikani tikerryttyäni kutsuttiin lääkäri paikalle ja otettiin imukuppi käyttöön ja sitten vasta alkoikin sattumaan. Imukupilla poikaa vedettiin ulos yli tunti, ponnistusten välillä läksi taju ja tuntui ettei se sieltä ikinä ulos tule..
Vaan lopulta klo.11.34 saatiin poika maailmaan,pisteet olivat aluksi vain 3, sitten 6 ja lopulta 8.Heti syntymän jälkeen poika vietiin teholle, ei siinä isukki ehtinyt nähdä kuin sinisen vaavin ja säikähtää.. itse en siinä vaiheessa juuri mitään tajunnut enkä nähnyt. Teholla juniori oli vuorokauden tarkkailussa ja minäkin olin aikasta kuitti ensimmäisen vuorokauden, mutta pikkuhiljaa kumpikin lähti koettelemuksesta toipumaan
Ja tässä sitä nyt sitten kotielämää vietetään ja opetellaan pikkuhiljaa. OIkein kateellisena luen, kuin toisilla sitä rintamaitoa riittää, kun itsellä tulee vain pari desiä ja muuten turvaudutaan nanniin. Poika on ainakin vielä rauhallisen oloinen ja kova syömään, monta kertaa on tullut painoa 400g/viikko! Että kyllä sitä korvikkeellakin massaa saadaan..
Poika joutuu käymään nyt aluksi usein verikokeissa, joissa kontrolloidaan kilpirauhasarvoja, koska itselläni on kilpirauhastauti.Samoin juniorin sydämestä löytyi pieni reikä, joka toivottavasti hyvin suurella todennäköisyydellä menee itsestään umpeen, ja tätäkin sitten sairaalassa välillä seurataan. Ja hyvä että seurataan, mutta toki niistä välillä myös stressiä ottaa meikäläisen luonteella..
Itsellä paino on palannut takaisin samaan kuin ennen, eli n.61kg, kun loppuraskaudesta painoin hurjat 76kg. Toki kropan koostumus ja muoto on hiukan eri kuin ennen raskautta..
Mullakin on aikaisemmin ollut taipumusta masennukseen, ja synnytyksen jälkeen ei itkulle meinannut tulla loppua, joten suosiolla aloitin minäkin tutun miedon lääkkeen jotta ei olo ihan kauheaksi pääse.
Mutta poika on kyllä aivan ihana, leppoisan oloinen luonne, eli ei ole tullut onneksi äitiinsä joka itse huusi pienenä kuin syötävä.. Ja nyt lähdetään taas pojan kanssa syömähommiin, kirjoittelen sitten taas joku kerta enemmän.
Onnea vaan vielä täältä kaikille sekä odottajille että synnyttäneille!