Rantakuntoon 2008

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mitkä on teillä muuten prode-hiilari-rasva- suhteet dieetillä? Itellä meinaa nuo rasvat vissiin jäädä aika vähälle, jotain 10- 20 % yleensä.

Mitkä on teillä muuten prode-hiilari-rasva- suhteet dieetillä? Itellä meinaa nuo rasvat vissiin jäädä aika vähälle, jotain 10- 20 % yleensä.

hh/pr/r noin 30/40/30 - 20/40/40
ne rasvat on aika tärkeitä

Nuo eowynin mainitsemat suhteet on hyviä. Ilman rasvaa ei rasva pala! That's a fact! Rasvoja on helppo lisätä esim. lesitiinirakeita rahkaan, kylmäpuristettuja öljyjä ruokiin esim. kylmäpuristettua kookosöljyä joka tunnetaan myös MCT-öljynä (rasva joka polttaa rasvaa).

Omalla kohdallani suuremmat hiilarimäärät kuin edellämainituilla on parempia. JOS diettaisin :), prossat olisivat varmaan kutakuinkin näin: HH/PR/R 40-45%, 25-30%, 30%.

Mulla on suunnilleen 40/30/30, niin määritelty että proteiinia tulee se 1,5g/kg ja sen mukaan sitten muut.

mistä helsingistä saa sitä kookosöljyä? vai saako sitä nykyään ihan joka luontaistuotekaupasta... ennen tais olla pelkässä ruohonjuuressa :D mulla on noi suhteet menny vähän retuperälle. Prodee tulee vedettyä enemmän kun tarpeeks ja rasvaa sitten vähemmän... ehkä 50/40/10 :P

Hmmm... Tungen nyt tähän kun noista suhteista on juttua. Tällä hetkellä menee suhteilla 40/40/20, niin onko tossa nyt sit liian vähän rasvaa? Muistaakseni Faidran jostain viestistä sen nappasin ja sitä olen siis noudattanut.

Ja joo, paitsi kesäkuntoon, niin myöskin muuten kuntoon pitäis päästä, tiputettavaa vielä siellä 16 kilon paikkeilla ainakin, katsotaan sitten miltä näyttää ja tuntuu. Eli kesään mennessä ei tod onnistu vielä, mutta syksyksi sitten jo. Ja sitten sen jälkeen ajattelin vähän nostella punttia, että saa vähän muotoja ;).

Mulla myös suhteet 40/40/20. Mulle pt suositteli tätä jakaumaa, kun itse dieetin aloitettuani aloin heti taipua tooodella protskupitoiselle linjalle ja hiilareita ei meinnanu tulla nimeksikään. Nyt sitten pitäis jaksaa treenaillakin tehokkaammin, kun vähän malttaa syödä hyvälaatuista hiilariakin.

Ei tuo rasvanmäärä 20% ole varmaan automaattisesti liian pieni. Mutta saa sitä mullakin kuulema tulla hieman enemmän. Ja tärkeää on rasvan laatu - eli aloin ottaa omega 3:n lisäksi lesitiiniä purkista, ja tsemppaan että käyttäisin esim. salaatin kastikkeena kylmäpuristettua rypsäriä, vaikken tuntis tarvitsevani. Itse perusruoka on tosi rasvatonta, mitä syön enkä esim. paista rasvassa juuri koskaan mitään.

Mullakin pitää tuota hiilaria olla että jaksan tehdä mitään. Ja rasvan määrää alan nyt tarkkailemaan, vähän ylöspäin... :rolleyes:

Protskua nyt tuleekin vähintään se 1,5/ painokilo.

Nyt on tän viikon karpannu suht kunnolla, kalorilaskurissa jakauma keskimäärin prot.20-28%, hiil. 17-25% ja rasva 55-62%.

Olo on hyvä ja virkeä, nälkää ei oo ollu havaittavissa... entinen jättinälkä on muuttunut pineksi tunteeksi -"nyt vois jotain syödä"...
Kalorit on ollu öbaut -300kcal kulutuksesta.
Painoa on pudonnut kilo. Mahakin toimii jälleen loistavasti.

Entisellä, enemmän hiilaria sisältävällä ruokavaliolla en pystynyt pitämään yhtään kalorivajetta, oli koko ajan nälkä, enkä laihtunut.

Saas nähä miten tää projekti jatkuu...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täällä ois kans kutistumiseen varaa!

Olen tosin tässä kalorilaskurin mukaan elellyt -500kcal vajeella jo puolisen vuotta, muttei mitään tapahdu. Ainakaan vaa'an mukaan. Mittanauhassa pienenpientä kutistumista havaittavissa, that's it. Terkkari oli enemmän ymmällään asiasta kuin minä tutkittuaan ruoka/liikuntapäikkyäni kalorilaskurissa..MUTTA: rantakuntoon aion silti päästä (tarkemmin ottaen tahtoo siihen vartaloon, missä on hyvä olla):whip:

Olen 65 kg /167 cm ja edistymistä seurailen mielummin peilistä/vaatteista (Tämän mystisen "dieettaustaipaleen" takia vaa'asta on tullut melkein vihollinen). Kuitenkin muistelen, että se kroppa missä ois hyvä olla, painaa abaut 60 kg, mutta koska laihdutuksessa on ollut "hieman" mäkiä matkassa niin olen erittäin tyytyväinen jos saan edes sen pari hassua kiloa rasvaa pois. :)

Keinot laihtumiseen kerron myöhemmin:D Pitää näköjään kantapään kautta opetella miten kroppa pelittää. Maaliskuun puoleen väliin asti meillä jatkuu pelikausi ja sen jälkeen voi sitten ottaa rankemmatkin keinot käyttöön jos ei muu muka ennen sitä auta. Siihen asti pitäis riittää energiaa lajireeneihin ja peleihin..

Eli reenit: 3 krt/vko laji, 1-2 krt/vko peli, 2 (-4 krt/vko) puntti, jonka ohessa väh. 30 min aerobista(intervallia ja tasaista), lisäksi spinningiä/lenkkeilyä/jumppaa ehtimisen ja fiiliksen mukaan! Nyt on ollut kiirettä koulussa, joten noi punttikerrat on tippuneet kahteen kertaan viikossa.. mutta eiköhän niitäkin tässä saa taas nostettua:rock:

Imen tältäkin palstalta siis kaiken mahdollisen tsempin ja vinkit ja aion onnistua kaikesta huolimatta tässä projektissa:) Hiljaa hyvä tulee.. (musta tulee sit varmaan erittäin hyvä, ellei täydellinen:lol2:)

Eka viikko nyt takana diettausta. Muuten tyytyväinen, mut keskiviikkona kaloritavoite ylittyi melkein 300 kcal. No, ensi viikko vedetään sitten jokaisen päivän osalta kunnialla. Viikon ka. paino oli aloituspainoon nähden 600 grammaa miinuksella, ok tulos? Jotenki odotin, et olis lähteny enemmän näin ekalla viikolla..:(
Aerobinen ei oo kyl mun kohdalla lisääntyny, tän viikon reenit oli sali 1 h tiistaina, keskiviikkona ja tortaina + lauantaina ja tänään sunnuntaina HIIT. Lepoa tuli siis jopa 2 päivää, koulun ja töiden vuoksi. Mitä lie sitten tuo pudonnut 600 g lieneekään. :D

Viikon ka. paino oli aloituspainoon nähden 600 grammaa miinuksella, ok tulos? Jotenki odotin, et olis lähteny enemmän näin ekalla viikolla..:(
Mitä lie sitten tuo pudonnut 600 g lieneekään. :D

Tuohan on ihanne painonpudotus tahti! Sellainen puoli kiloa per viikko on hyvä saldo, sillä silloin useimmiten poltetaan maltillisesti myös sitä rasvaa, ei lihasta. Suuremmat painonpudotukset viikkotasolla yleensä vähentävät lihasmassaa mutta juurikin tuollainen järkevä pudotus minimoi lihasmassan vähenemistä ja maksimoi rasvamassan katoamista. Joten don´t worry! Eteen päin vain.

Pitäsköhän uskaltaa ilmottautua vaikken ole vielä edes synnyttäny. Laskettu aika on näinä viikkoina ja kroppa tietenki pitää saada kuosiin kesäksi.
En usko että se vaikeaa on, jos synnytys menee normaalisti ja ei tule mitään jälkihommia.
Paljonkos tuo imetys muuten kuluttaa? Sehän tietenki pitää ottaa huomioon. Mitään kovaa laihutusta en ala mutta eiköhän tuo 10kiloa laitoksen jälkeen tipahda melko helposti siistillä ruokavaliolla ja treenillä.

Paljonkos tuo imetys muuten kuluttaa?

Muistan lukeneeni jostain, että täysimetys lisää äidin energiankulutusta noin 400-600 kilokaloria.

Väliaikatietoja: Meikätyttö ei ole vielä lopettanut karkkien mussuttamista, vaikka viimeksi uhosin vieroittavani itseni suklaasta.:lol2: Ei onnistunut se, mutta tänään testasin rasvaprosenttini ja pudotusta 0,5% yhdessä kuukaudessa silti. Paino on pysynyt samana, joka on vielä parempi juttu. Tänään edellä mainitusta innostuneena tein jalkatreenin, joka taisi olla elämäni kovimpia, vaikka painot olivat naurettavan pienet. Hirveä treeni-into päällä, kun tuo aurinkokin on vihdoin tullut esiin!!! :hyper:

Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. Olen 173/67. Mahdollisuus olisi saada paino 64kg paikkeille. Alemmas ei mene ilman "syömättömyyttä" (mitä sitäkin on kokeiltu!) enkä vaa`an lukemaan aio tarkkaan tuijottaakaan. Ulkomuoto tärkeämpi. Olen ajatellut hankkia vaa`an, joka näyttää rasvaprosentin. Vai onko sellaiset ihan humpuukia? Voiko vaa`an rasvaprosenttimittariin luottaa, vai näyttääkö se mitä huvittaa? Kertookaa jos kellä on kokemuksia.

hei! ma aloitin taman projetkin jo viime syksyna, mutta meni kylla aivan pipariksi. ja nyt vasta joulun jalkeen ihmetyttaakin.. tiedan, etta valilla kalorini on plussalla, mutta olen joulun jalkeen saanut vaa'an mukaan joku 7 kiloa! siis onko se edes mahdollista? ja tassa viime viikosta kertynytta on 5 kiloa? siis ma en vain oikeasti voi lihoa viikossa 5 kiloa, kun en ma nyt oikeesti todellakaan ole syonyt sellaista maaraa?! lopetin e-pillerit joulun jalkeen ja ihmettelen, josko syy voisi olla niissa. jossakin se on pakko olla, silla musta tuntuu ihan hullulta tama painonnousu. mita mielta te olette? mun mitat oli tosiaan viime viikolla 169cm ja 69kg ja rasvaprosentti 28. Nyt taitaa olla paino 74kg!! taa on ihan hullua.

olen tosiaan ulkomailla ja kotiin tulen reilun kuukauden paasta. mun piti kotiin tullessa painaa joku 68kg mutta nyt nayttaa huonolta.. ma olen muutenkin jo lihonut taalla.

Olen ajatellut hankkia vaa`an, joka näyttää rasvaprosentin. Vai onko sellaiset ihan humpuukia? Voiko vaa`an rasvaprosenttimittariin luottaa, vai näyttääkö se mitä huvittaa? Kertookaa jos kellä on kokemuksia.

Humpuukia on. Hanki pihdit jos haluat seurata rasvaprosentin muutosta kotioloissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom