Rantakuntoon 2008

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Väliaikatilanne (3 vko):

Paino on tullut rytisten alas ja asettunut vajaan kahden kilon päähän tavoitteesta pelkillä kurinpito-operaatioilla (=karkkipäivä kerran viikossa ja hyvin pienimuotoista lenkkipolkuihin tutustumista). En ole edes kitsastellut hiilareista vaan puuroa on vedelty aina kun mieli tekee, joskus jopa iltaisin. Spooky. Negatiivista tässä on se, etten ole tehnyt punttia kuin pari kertaa viikossa vaan lähinnä lajitreenannut. Hyvästi lihasmassa (niin mikä?), siis. Mutta kaikkea ei kai voi saada :itku:

Väliaikatilanne (3 vko):

Paino on tullut rytisten alas ja asettunut vajaan kahden kilon päähän tavoitteesta pelkillä kurinpito-operaatioilla (=karkkipäivä kerran viikossa ja hyvin pienimuotoista lenkkipolkuihin tutustumista). En ole edes kitsastellut hiilareista vaan puuroa on vedelty aina kun mieli tekee, joskus jopa iltaisin. Spooky. Negatiivista tässä on se, etten ole tehnyt punttia kuin pari kertaa viikossa vaan lähinnä lajitreenannut. Hyvästi lihasmassa (niin mikä?), siis. Mutta kaikkea ei kai voi saada :itku:

Mie nyt puutun tähän rantakunto-ketjuun, vaik en muuten osallisena olekaan, enkä mitään mistään tiedä. Nyt ei ole tarkoitus masentaa mutta voisiko painonputoamiseen rytisemällä tässä tapauksessa olla syynä osittain myös tuo punttitreenin "puute". Eihän lihasmassa 3 viikossa mihinkään häviä, jos jotain kuitenkin olet tehny. Mutta nesteet on pudonnut. Painoa on siis puottanut osittain ruokavalion siistiminen ja osittain punttitreenin vähyys. Itella ainakin huomaa selkeesti, että kun puntti jää vähälle, niin paino putoaa. Vaikka en punttia korvaisikaan esim hiihdolla/juoksulla. Lisäksi hiilaripainotteinen ruoka pudottaa painoa, joillakin. Testasin tätä täällä palstalla olleen keskustelun johdosta, jossa oli puhetta hiilarien vähentämisestä (en muista otsikkoa), niin meikäläisen tapauksessa hiilarien korvaaminen proteiinilla/rasvalla ei ole painonpudottamisen kannalta hyvä asia. Olen hiilaripolttoinen:lol2:

Pointtina siis, että eihän vielä ole syytä itkuun.

Heippa! Voisin tuota minäkin yrittää. Laihduttaa ei oikeastaan tarvitse, vaan saada kropasta sporttisemman näköinen.;) Ongelmana on vaan se, että että punttireeni maistuu tällä hetkellä niin puulta, että turha lähteä salille itkemään. Kertokaahan vinkkejä viikko ohjelmaan. Voisin kuvitella että ennen uintia (pari kertaa viikossa) menisin myös salille jotakin vääntämään, plus jumppia ja perusliikuntaa (=lenkkeilyä,kävelyä..) Mitä siis kannattais tehdä tuolla salilla? Entä mikä olisin hyvä matka/aika uida kerrallaan, lähinnä siis rasvanpolttomielessä. Ruokavaliovinkkejä, etenkin välipaloista, kuulisin myös mielelläni..:) kitos iso!

Nyt vähän vastustaa... Eilen putosin hevosen selästä ja viime yön vietin sairaalassa. Lääkäri laittoi vielä hiusmurtumien takia kahden viikon liikuntakiellon. No jotain hyvää tässä on se, että pelkän ruokavalion vaikutus tulee nyt todettua. Saas nähdä kauanko kestää päästä normaaliin elämään punttitreenien, ratsastuksen ja laskettelun kanssa.

Nyt vähän vastustaa... Eilen putosin hevosen selästä ja viime yön vietin sairaalassa. Lääkäri laittoi vielä hiusmurtumien takia kahden viikon liikuntakiellon. No jotain hyvää tässä on se, että pelkän ruokavalion vaikutus tulee nyt todettua. Saas nähdä kauanko kestää päästä normaaliin elämään punttitreenien, ratsastuksen ja laskettelun kanssa.

Ai jai, itse olen tullut jos miten päin ja mistä vauhdista hepan selästä alas, mutta ikinä en ole sairaalaan joutunut. Voimia ja paranemisia annales!

Niin ja se lepohan tekee vain hyvää eikös joo!? :)

Itsellä olis tarkoitus tiputtaa painoa 3 kg kesään mennessä.
Salilla käyn pari kertaa/vko ja 2-3 krt/vko pacessa. Tämän lisäksi tietty koiran kanssa kävelen päivittäin noin 1,5 (, muttei se kyllä ole mitään hikilenkkiä).
Ruokavalio sisältää normi kotiruokaa. Kauhea sokerihiiri kyllä olen :( Mutta tarkoituksena on vähentää makean syöntiä. Eilen oli eka karkiton päivä piiiitkiin aikoihin.

Tsemppiä kaikille! :whip:

Minä huomasin tänään omistavani hauikset! Tai siis ei ne näy, mutta kun allien ihoa vähän kiristää niin huomaa että kyllä siinä joku patti on :hyvä: Paino oli edelleen viime viikonloppuna +1 mutta kyllä se siitä tippuu.

Kahtena viikkona olen nyt käynyt Fitball pallojumpassa ja ekan kerran jälkeen olin kyllä viikon niin jumissa kun olla voi, mutta toinen kerta (ja sen jälkeen) oli jo helpompi. Ens kerralla otan vähän isommat käsipainot niin alkaa tuntua. Mulla on työ onneksi niin kuluttavaa että kyllä sillä pitäisi jo jotain saada aikaan, äsken pidin vesijumppaa pitäessäni sykemittaria ja sen mukaan meni 1h/n.550kcal. Ei paha. Jos ehdin niin tällä viikolla, tai viimeistään ensi viikolla ajattelin lisätä vielä body pumpin ohjelmaan. Sitten olisi kaksi ohjattua tuntia vikossa (fitball ja BP) ja lisäksi kerran tai pari tunnin verran uintia. Kyllä tällä lähtee :whip:.

Ruokavalio on pysynyt kohtuullisen aisoissa, kasviksia, lihaa tai kanaa, raejuustoa ja sitä rataa. Eilen illalla kyllä söin kaksi isoa palaa maksamakkara ruisleipää ja tänä aamuna huomasi kyllä ettei leipä sovi mulle, mutta kun niin teki mieli. Nyt olis taas hirveä nälkä, 11 maissa vedin ison satsin salaattia ja kanaa.

Notta ei se vaaka vaan se peili
:thumbs:

Tänään olen aloittanut varmaan ekaa kertaa elämässäni ne miinuskalorit, "oikean" laihduttamisen. Saas nähdä miten muijan käy...

Kokeilen eka tuon kalorilaskurin mukaan, ei kyllä ole nälkä. Tosin prodet meinaa väkisinkin kohota ylös, mutta so what.

Minäkin kuulun tähän ketjuun. Noin neljä vuotta sitten olin omasta mielestäni ihannepainossa, johon takaisin nyt pyrin. Pudotettavaa olis vajaat kymmenen kiloa. Tosin enemmän kuin vaakaa aion tuijottaa peiliä oppaana tällä elämäntapojen parannusmatkalla. Tietoa on kyllä, miten pitäis tehdä ja mikä itelle olis hyväksi, mutta kun sitä ei aina osaa ja jaksa ja viitsi käytäntöön siirtää.

Ite otin kans avuksi ton kalorilaskurin ja siellä pidän päiväkirjaakin teemalla lihasta läskin tilalle:rock:

Pt:n apuja myös kyselin eka kertaa elämässä. Nyt on vaan niin kova tsemppi päästä takas siihen missä olin ennen muuttoa, kokopäiväisen työn aloitusta, naimisiin menoa, muksun saamista ja montaa muuta vastaan tullutta arkista asiaa, jotka sotki mun elämäntavat vähän vähemmän kiitettäviksi.

No niin, nyt voin vihdoinkin sanoa, että projekti on vihdoinkin käynnistynyt kunnolla.

Uuden vuoden flunssan jälkeen on nyt toinen kokonainen treeniviikko käynnissä. Ruokavalio on kunnossa ja kaloreita ei millään jaksa syödä täyteen, eikä nälkä ole vaivannut. Karkkipussikin on ollut kaapissa koko viikon, enkä ole sitä avannut:hyvä:

Muutenkin on mukava olo treenien jälkeen. En tiedä kuvittelenko, mutta jotenkin on kiinteämpi olo ja kesään vielä aikaa! Tätä vauhtia lihakset näkyvät varmasti ennen kesää :rock:

Tsemppiä ja jaksamista kaikille projektissa!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Päädyin näille sivuille etsiäkseni tukea elämänmuutokselleni, niin kuin varmasti moni muukin. Tavoitteena on siis muuttaa ravintotottumuksiani ja treeniohjelmaani niin, että ne tukevat paremmin lihasten kasvua ja palautumista. Liikunta-addiktioni tyydyttämiseksi olen viimevuosina korvannut laadun määrällä. Nyt on aika keskittyä laatuun. Ja tiputaa 3 kiloa painoa :D

Rantakuntoon 2008 kuulostaa juuri sopivalta startilta uudelle uljaalle elämälle!

Mulla periaatteessa lähtenyt ihan hyvin käyntiin tää projekti. Oon harrastanut paljon liikuntaa ja syömäpuolikin on kutakuinkin hanskassa.

Mutta.. vatsa on kipuillut koko tammikuun. Ruisleivän ja omppujen vähentäminen auttoi hetkeksi, mutta nyt on taas kipeä ja turvonnut masu :( Pitäisi varmaan nyt oikein paneutua noihin vatsavaivoihin ja koittaa etsiä mulle sopiva ruokavalio, kyllästyttää ainaiset turvotukset ja kivut. Vaa'alla käyn vasta sitten kun on "normaali" olo, en halua nähdä niitä turvotuslukemia ollenkaan.. :)

nuu- käypäs lääkärillä tekemässä allergia/yliherkkystesti. säästää aikaa ja vaivaa.

Tammikuun terveellisten elämäntapojen projekti koki takaiskun: poskiontelotulehdus. Nyt on menossa antibioottikuuri, eikä oikein tunnu tehoavan.

Mulla periaatteessa lähtenyt ihan hyvin käyntiin tää projekti. Oon harrastanut paljon liikuntaa ja syömäpuolikin on kutakuinkin hanskassa.

Mutta.. vatsa on kipuillut koko tammikuun. Ruisleivän ja omppujen vähentäminen auttoi hetkeksi, mutta nyt on taas kipeä ja turvonnut masu :( Pitäisi varmaan nyt oikein paneutua noihin vatsavaivoihin ja koittaa etsiä mulle sopiva ruokavalio, kyllästyttää ainaiset turvotukset ja kivut. Vaa'alla käyn vasta sitten kun on "normaali" olo, en halua nähdä niitä turvotuslukemia ollenkaan.. :)

Kannattaa ottaa käyttöön maitohappobakteerit ja entsyymit. Maitohappobakteerit pitää suoliston kunnossa ja suoliston kuntohan vaikuttaa kokonaisvaltaisesti terveyteen. Entsyymit taas sulattaa ruoan paremmin ja estää ruoan jälkeistä ähkyä, turvotusta ja ilmavaivoja. Näistä olisi varmasti apua sulle. :)

Kiitos ehdotuksista :) Varasinkin nyt eowynin innoittamana ajan työterveystarkastukseen, jospa siellä voisi sitten keskustella näistä vatsavaivoista.

Jugurttia ja gefiluspiimää tulee nautittua melkeinpä päivittäin, eikös niistä saa maitohappobakteereita? En tykkää ajatuksesta, että ruokavaliota pitäisi täydentää pillereillä, joten toistaiseksi en nyt taida apteekkiin rientää.

Ilmoittaudun mukaan. Kesäksi pitäis saada vartalo kuntoon.

Nyt painoa 64kg ja alta 60kg tähtään. Muutama kilo pois ja vähän lihaksia esille. Varsinkin vatsa.
Ruokavalion olen jo pistänyt uusiksi ja herkut (suklaan) jättänyt kokonaan pois.
Lenkkeily, kuntopyöräily ja kotona käsipainot/tanko käytössä. Näillä yritän alkuun päästä.

Näillä eväillä lähdetään siis liikkeelle.

Lihasta lihasta,niin kiinteytyisikin. Tuntuu että jenkkakahvatkin kasvais vaan koko ajan,tai sitten mun housut pienenee itestää!

Kiitos ehdotuksista :) Varasinkin nyt eowynin innoittamana ajan työterveystarkastukseen, jospa siellä voisi sitten keskustella näistä vatsavaivoista.

Jugurttia ja gefiluspiimää tulee nautittua melkeinpä päivittäin, eikös niistä saa maitohappobakteereita? En tykkää ajatuksesta, että ruokavaliota pitäisi täydentää pillereillä, joten toistaiseksi en nyt taida apteekkiin rientää.

Niitä jogurtteja ja gefiluspiimää täytyisi vetää vähintään litra molempia päivittäin että niiden bakteereista olisi jotain hyötyä. Kapseleihin verrattuna ovat niin mietoja. Kaikki ne jogurttitv- mainonnat on ihan huuhaata ja asiakkaiden harhaanjohtamista.

Ja lisäyksenä vielä jos menet sinne työterveystarkastukseen niin kannattaa pyytää että ne kattois kokeilla onko sulla helicobakteeri. Se on monella syynä epämääräisiin vatsavaivoihin. N. puolella maapallon väestöstä on se, osalla tietämättään ja oireitta toisilla taas oireilevana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom