Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
BamHI sanoi:
Mä opiskelen University College Londonissa. Mulla kans alkaa vika vuosi ens viikolla:)

Heh! Ehkä törmäilemme lentokentillä. Aina kun termit alkaa/loppuu on samalla lennolla Suomeen aina melkoinen määrä suomalaisia opiskelijoita matkalla kotiin syömään :lol2: vaihtolennoillekin odottaminen sujuu mukavasti tuopin äärellä muiden kanssa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eleonoora sanoi:
Kun joillakin tuntuu olevan noita rahahuolia ja on otettu opintolainaa jne, niin minua hieman kiinnostaa, että miten te sitä rahaa sit oikein käytätte? Tai siis meneekö teillä rahaa kaikkeen "ylimääräiseen", ettekö viitsi tehdä töitä vai miten? Itselläni on ollut rahapula viimeksi joskus 16-vuotiaana, jolloin tilillä tais olla huonoimmillaan 20 markkaa. En siis tahdo kehua tms, mutta ajattelinpa vaan. Ja itse olen aina käynyt töissä, jos on ollut tarvetta ja pystynyt säästämään. Ja isiliisingiä ei ole tullut harrastettua.
Tohon on ihan järjetön vaikutus tuolla vuokralla, mistä muut jo mainitsivatkin. Kyllä Suomessakin saa paikoin maksaa itsensä kipeäksi. Itse olen pystynyt asumaan kimppakämppä-ratkaisuissa (ja nyt poikakaverin kanssa), joten rahaa on yleensä jäänyt ruokaankin. Kaveri juuri tuskaili, kun vuokranantaja päätti korottaa vuokran lähes 600 euroon kuussa. HOASilta hän ei saa asuntoa ikinä, kun asuu jo pk-seudulla. Töitä tekee jo niin paljon, että koulu kärsii. Harva duuni on semmoinen, että saa vapaasti itse valita paljonko tekee ja milloin.

Helly sanoi:
Tohon on ihan järjetön vaikutus tuolla vuokralla, mistä muut jo mainitsivatkin. Kyllä Suomessakin saa paikoin maksaa itsensä kipeäksi. Itse olen pystynyt asumaan kimppakämppä-ratkaisuissa (ja nyt poikakaverin kanssa), joten rahaa on yleensä jäänyt ruokaankin. Kaveri juuri tuskaili, kun vuokranantaja päätti korottaa vuokran lähes 600 euroon kuussa. HOASilta hän ei saa asuntoa ikinä, kun asuu jo pk-seudulla. Töitä tekee jo niin paljon, että koulu kärsii. Harva duuni on semmoinen, että saa vapaasti itse valita paljonko tekee ja milloin.

Just noin, ja opintotuki & asuntotuki yhdessä harvoin on tarpeeksi maksamaan edes kuukauden vuokraa, oli paikka mikä tahansa. Jokatapauksessa jää miinukselle ja ankarasti. Uskoisin että aika moni opiskelija vetää herneen nenään kun joka tokasee että aina pitäisi muka olla jotain pari tuhatta euroa ylimääräistä... (jälkieditti; tämä pari tuhatta euroa oli toisesta threadistä jossa joku heitti 2000 euroa olevan se määrä joka pitäisi olla aina muka tilillä, ei ollut tämä threadi muttei voi unohtaa tollasta heittoa... näköjään jäi mulla hampaanväliin tuo summa)

Arvostan kylläkin tosi paljon että ylipäätänsä saamme opintotukea. Se on hieno juttu se!! Mutta sitten en arvostakaan niin paljoa kun huomaa miten paljon esim työttömyyskorvaus on. Kannattavampaa on olla työttömänä, säästää rahaa siinä ettei tarvitse ostella kirjoja ja eväitä ja matkalippuja ja mitä vielä, voi vaan röhnöttää himassa työttömänä ja nostaa enemmän rahaa kuin ne jotka pyrkivät johonkin opintojen myötä. Toki työttömät eivät aina pidä tilannettaan pysyvänä mutta onhan niitäkin jotka pitävät.
No, ei auta.

Jeps, ja lukukausien alussa aina vielä se bonussektori, että montako sataa euroa kurssikirjat maksaa yhteensä. Onneksi mun koulussa (TKK) ei ole kirjatenttejä juurikaan, joten monet kirjahankinnat on voinut jättää väliin, kunhan on vaan jaksanut istua luennoilla kuin tatti! Joitain kirjoja on ollut pakko ostaa ja kyllä se 60-100 euroa kirpaisee, saati jos joutuu hankkimaan useamman :curs:!

Helly sanoi:
Jeps, ja lukukausien alussa aina vielä se bonussektori, että montako sataa euroa kurssikirjat maksaa yhteensä. Onneksi mun koulussa (TKK) ei ole kirjatenttejä juurikaan, joten monet kirjahankinnat on voinut jättää väliin, kunhan on vaan jaksanut istua luennoilla kuin tatti! Joitain kirjoja on ollut pakko ostaa ja kyllä se 60-100 euroa kirpaisee, saati jos joutuu hankkimaan useamman :curs:!

Joo ne kirjat kirpasevat kyllä. Meillä on aivan pakko ostaa uusimmat painokset (oikeustiede), eli ei voi ostaa käytettyä eikä uusinta painosta kirjastoissa koskaan ole vapaana. On ostettava vaan että voi sitten vuoden jälkeen heittää roskiin :itku:

Menin avaamaan sanaisen arkkuni tuolla yleisellä puolella keksittyäni mielestäni hauskan idean ja saan palautteena kasan keljuilua ja naljailua. Taidampa jatkossa pitäytyä vain tällä punttimimmien puolella. Toivottavasti täällä ei heti lyödä luuta kurkkuun uudelle tulokkaalle. :(

Nalle2000 sanoi:
Menin avaamaan sanaisen arkkuni tuolla yleisellä puolella keksittyäni mielestäni hauskan idean ja saan palautteena kasan keljuilua ja naljailua. Taidampa jatkossa pitäytyä vain tällä punttimimmien puolella. Toivottavasti täällä ei heti lyödä luuta kurkkuun uudelle tulokkaalle. :(

Ööh, no kieltämättä toi sun ideas oli aika erikoinen... :D

Erikoinen tai ei, niin vastaanotto oli kyllä IMO täysin luokaton. Kannattaisi itsekunkin muistaa vanha fraasi siitä, miten kannattaa mieluummin olla hiljaa, jos ei oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa...

Pää pystyyn Nalle2000, noilla kundeilla tahtoo joskus irrota mopo hyppysistä vähän turhankin helposti ;)

HabaMih sanoi:
Ööh, no kieltämättä toi sun ideas oli aika erikoinen... :D

Mielestäni sieltä olisi ollut mukava käydä katselemassa kuinka aktiivisia eri jäsenemme ovat viestien lähettelyssään olleet. Voihan se joidenkin mielestä olla erikoinen idea tai sitten esitin asiani ehkä liian lennokkaasti, kuten joskus minulla tapana on.

Noh, en kuitenkaan liiaksi asiasta lannistunut, että pakkiksen hylkäisin, kun vihdoin ja viimein on tunnuskin tänne hankittu.

Vittu mua ärsyttää!! :curs: Me asutaan tällasessa jaetussa kämpässä ja uudet asukkaat käytti mun kattilaa kysymättä lupaa. No ei se nyt niin iso asia ole, mutta kun ne vittu ei oo voinut pestä sitä sitten käytön jälkeen. Mua ärsyttää että nyt mun pitää sit pestä niitten jäljet kun pitää rueta ite tekeen omaa safkaa. Ja sit ne oli käyttänyt mun mausteita kans, kysymättä, eikä ollut edes laittanut niitä takas paikalleen. Ja sit valitin tästä miehelle ja nyt sekin sitten hermostu muhun. Ärsyttävää :curs:

No onhan tää nyt aika pieni valituksen aihe, mutta ihan periaatteessa vaan mua vituttaa kun käytetään toisten tavaroita ja ruoka-aineita. Onneks muutetaan kohta pois. Toivottavasti seuraavassa kämpässä on oma keittiö.

BamHI sanoi:
Vittu mua ärsyttää!! :curs:

Tiedän tunteen. Mä asuin kans aikoinaan solussa, jossa mulla oli ulkomaalainen kämppis, siis vaihtari. Se käytti mun astioita ja loppujen lopuks osa niistä hävis koko kämpästä... Onneks ei ollu kalliita astioita vaan just sellasia, mitä uskalsin soluun viedä. Nyppi silti.
Ja kun muutin pois siitä kämpästä ja kaikki muut tavarat oli jo pakattuna ja viety autoon, menin hakemaan astioita. No tämä kämppis oli järkännyt illanistujaiset laumalla vaihtarikavereitaan ja kenenkäs astiat siellä pöydässä olikaan... Vähän oli hankalaa pyytää niitä takas itelle kun niillä oli syöminen kesken...mut niin oli mullakin muutto enkä voinu oikein odotella. Siinä sit vaan kämppis tiskaamaan...
Tyhmä olin kyl kun en aiemmin niitä astioita sieltä pois keränny, mut...

Itteäni vituttaa tällä hetkellä se, että en pidä itestäni yhtään :( Saamaton, tyhmä ja laiska prkl! :curs: Ja muutenkin niin epänormaali :rolleyes: Dippatyötkin pitäs kieltää lailla kun ne ahdistaa!!!!!!!!!!!!!!

BamHI sanoi:
Vittu mua ärsyttää!! :curs: Me asutaan tällasessa jaetussa kämpässä ja uudet asukkaat käytti mun kattilaa kysymättä lupaa. No ei se nyt niin iso asia ole, mutta kun ne vittu ei oo voinut pestä sitä sitten käytön jälkeen. Mua ärsyttää että nyt mun pitää sit pestä niitten jäljet kun pitää rueta ite tekeen omaa safkaa. Ja sit ne oli käyttänyt mun mausteita kans, kysymättä, eikä ollut edes laittanut niitä takas paikalleen. Ja sit valitin tästä miehelle ja nyt sekin sitten hermostu muhun. Ärsyttävää :curs:

No onhan tää nyt aika pieni valituksen aihe, mutta ihan periaatteessa vaan mua vituttaa kun käytetään toisten tavaroita ja ruoka-aineita. Onneks muutetaan kohta pois. Toivottavasti seuraavassa kämpässä on oma keittiö.

Hmm. Hyvä kun sanoit! Ite oon tottunut jakamaan kämppisten kanssa kattilat ja astiat ja mausteet (mausteista vaan suola & pippuri tosin), voin ja maidon. Tosin vain kavereiden kanssa jakamissani kämpissä, en tyyliin kampusasutuksessa. Parin päivän päästä muutto uusien kämppisten kanssa yhteen, pitää katsoa ruokapolitiikka. Maitoa en tänä vuonna jaa kenenkään kanssa kun juon kaiken ostamani kyllä ihan itse. :D Vedenkeittimen voisin tänä vuonna jakaa, ennen tyypit ovat ihmetelleet että olen käyttänyt omaa pientä kun olisi iso yhteinen käytössä. Sitäpaitti vahingossa sulatin oman vedenkeittimeni..... :rolleyes:
Toisten ruoka-aineita on mun mielestä todella törkeä käyttää! Itse olen aina kämppisten kanssa sopinut että jääkaapista kaikille oma "taso", ja sitten yleensä jää 1 taso jossa säilytetään yhteiset kamat. Jos haluaa käyttää jotain toisen öljyä tms niin kyllä siitä pitää kysyä etukäteen ja laittaa tosiaan paikalleen ja siivota ihan jäljetkin... varsinkin jos nuo asukkaat ovat uusia, joita et ehkä tunne kauhean hyvin, ja käyttävät tavaroitasi ilman lupaa.. ei ollut kiva temppu.
Kerran vedin herneen kyllä kämppisten kanssa totaalisesti nenään, kun asuin kolmen miehen kanssa. Niiltä loppui käsisaippua, ja he ottivat sitten käyttöön mun Clinique naamasaippuan. Meinasi päästä itku kun naamanpesusaippua lillui niiden kylppärin ammeen pohjalla kylpyveden rippeissä.... siitä lähtien laitoin saippuan piiiloon käyttöjen välillä ettei vahinko uusiudu. Että on vielä varaa pestä naama. :P sitten he usein veivät vessapaperini, kun niillä kerran päivässä tulee tarve. Sitten itse menen pöntölle ja liian myöhään tajuan että vessapaperit on muuttanut sinne poikien puolelle. Ilmakuivaus edessä.
Ei ne koskaan ostanut vessapaperia, taisi olla mun homma kun sain vessapaperirullia niin hyvin pöllittyä yliopiston naisten vessoista... :lol2:

Mutta eipä ole kauheasti vaaraa että kämppiksen vetää mun qwarkit tai mitään vastaavaa joka niiden mielestä on kuitenkin tosi outoa. Syön kaalia ja kukkakaalia sun muuta vihannesta puraisemalla suoraan kerää, mussutan hetken ja tönäisen takaisin jääkaappiin. Ruokailutottumuksiani pidetään sen verran outoina että ei kukaan safkojani kyllä vie. :D

Angelica-82 sanoi:
Itteäni vituttaa tällä hetkellä se, että en pidä itestäni yhtään :( Saamaton, tyhmä ja laiska prkl! :curs:
ihan sama fiilis. vituttaa kituutella vähällä rahalla. onneksi isä toi kotimaisia omenoita ja antoi ruokaan 20 euroa rahaa. tuntui ihanalta, ja piristi mieltä:) sitten tämä väsymys :( miten sitä voi olla näin väsynyt? syön ja juon tarpeeksi ja otan rautaa lisänä. nukun tarpeeksi. liikuntaakaan ei huvita/jaksa harrastaa yhtään enempää eli motivaatio täysin hukassa :itku: kaiken lisäksi pitäisi jaksaa tehdä työhakemuksia, että pääsis töihin valmistumisen jälkeen. mitään pitempiaikaista sijaisuutta ei tietenkään saa, joten sit saa kännykkä kädessä odotella että koska pääsee töihin. se vituttaa vain suunnattomasti :curs: että todellakin on hoitajapulaa :rolleyes: kun kaiken päivää saa kuulla, että kun ei ole työntekijöitä vali vali vali vali. sit kun sanon suoraan osastonhoitajalle, että hei, mä valmistun kohta. olen valmis tekemään sijaisuutta, sanotaan että kyllä sitten soitellaan. vittu, mä halua puhelin varassa odotella että koska suvaitaan soittaa töihin. ei todellakaan motivoi tehdä mitään hoitoalaan liittyvääkään, prkl! :curs: kaiken lisäksi terveyden kanssa on ongelmia ihan tosissaan, eikä tiedä jos on jotain vakavaa, että menee elämässä suunnitelmat täysin uusiksi :itku: yksityislääkäri sanoo yhtä ja tk:n hoitajat ja lääkäri sanoo toista. tee nyt siinä ratkaisuja - ja oikeita sellaisia. olihan tässäkin jo jotain.

Voi vittu, että nyt vituttaa. :itku:

Muutama viikko sitten oltiin kavereiden kanssa bilettämässä. Siinä tuli juotua siideriä aika rankalla kädellä ja sit jatkoilla innostuttiin vielä imppaamaan, kun viinat loppui kesken. Noh, siellä jatkoilla oli myös muutama poika, joiden kanssa oli ihan pakko alkaa pelehtimään. Ja sellaisessa koomatilassa ei ihan kaikkee tule muistaneeksi, kuten ehkäisy. :wall: :wall:

Kävin eilen sitten lääkärissä ja mut todettiin raskaaks eli sitä joutuu meneen toisen kerran aborttiin. Vituttaa hakee sairaslomaa, vielä kun nyt just alkoi hommat tuolla uudessa työpaikassa. :itku: Just olin ajatellut skarppailla siellä oikein, jos sieltä lohkeis jotain oikeita hommia tuon työmarkkinatuki-jutun jälkeen.

Sai olla viimeinen kerta pitkään aikaan, kun tämä tyttö koskee siideri pulloon. :wall:

Nalle2000 sanoi:
Siinä tuli juotua siideriä aika rankalla kädellä ja sit jatkoilla innostuttiin vielä imppaamaan, kun viinat loppui kesken.

Sai olla viimeinen kerta pitkään aikaan, kun tämä tyttö koskee siideri pulloon. :wall:

Yleensä en puutu muiden kirjoituksiin tällä tavalla mutta onko tämä trolli vai mitä helvettiä? :eek: :rolleyes: :jahas:

Siis, eihän se SIIDERI nyt ole se kaikista pahin vaan tuo imppaaminen. Käsittääkseni tuo nyt on muutenkin 80-90 luvun juttuja eikä VARSINKAAN aikuiset naiset 2005 vuonna imppaile...

Melkein pyörryin kun tämän luin, en voi muuta sanoa kuin jumalauta koko teksti :david:

Nalle2000 sanoi:
jatkoilla innostuttiin vielä imppaamaan...... toisen kerran aborttiin....

Ja ikää oli? Kuulostaa vähän 15-vee tilitykseltä :rolleyes:

MissEvilEve sanoi:
Siis, eihän se SIIDERI nyt ole se kaikista pahin vaan tuo imppaaminen. Käsittääkseni tuo nyt on muutenkin 80-90 luvun juttuja eikä VARSINKAAN aikuiset naiset 2005 vuonna imppaile...

Aivan, mut yleensä sitä ei tule tehtyä mitään tyhmää ellei ole jo valmiiksi kännisstä. Siideri, ainakin minulla, on usein se kaiken pahan alku ja juuri. Muutenkin yritän muuttaa elitapojani ja tietyiltä osin kaveripiiriäni hieman terveellisempään suuntaan. Tauon jälkeen kuvioihin mukaan tullut punttailu on auttanut tässäkin asiassa huomattavasti! :hyper:

Onneksi täältä löytyy kannustavia punttimimmejä, joilta saa tarvittaessa tukea, jos into projektiin näyttää hiiipuvan. :worship: :worship:

Ja vielä nyt kun pääsi töihin tai työharjoitteluunkin, sitä voisi laittaa koko elämänsä kunnon urille! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom