Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi ei.. Miten tämmönen pääsi käymään? :D Joku sokkotreffisysteemi?burdock sanoi:voi vitun vittu. illallinen treffiseurani paljastui serkukseni ja tarkemmin ottaen pikkuserkuksi.
MerZi sanoi:Voi ei.. Miten tämmönen pääsi käymään? :D Joku sokkotreffisysteemi?
Eleonoora sanoi:Kun joillakin tuntuu olevan noita rahahuolia ja on otettu opintolainaa jne, niin minua hieman kiinnostaa, että miten te sitä rahaa sit oikein käytätte? Tai siis meneekö teillä rahaa kaikkeen "ylimääräiseen", ettekö viitsi tehdä töitä vai miten?
Iines Ankka sanoi:Otan osaa Ann, tiedän kokemuksesta kuinka rankkaa toi on. Oon hyvästellyt
kolme lemmikkiäni, mutta koskaan siihen ei totu. Aina on yhtä vaikeeta mennä muisteleen
omia kamujani (pieneläinten hautausmaalle), ikinä ei kyyneliltä vältytä. Mutta voimia
sinne!
Kiusallinen tilanne. Eilen lukiessani kertomaasi tuli mullekin mieleen, että ei ehkä muuten ongelmaa mutta kaikki sukulaiset ei välttämättä tajua. "Suku on pahin" niinkun sanotaan, uskon että nyt tuntuu siltä! Harmi, että juuri se henkilö jonka kanssa palikat loksahtaisivat kohdalleen on (pikku)SERKKU. :curs: Tämä on niin epäreilua, elämä nimittäin. Mut :thumbs:burdock sanoi:Jaa, mihin päätökseen siis päädyin? Kieltäydyin tarjouksesta, vaikka se olisi ollut miten ihana. Vittu.
Eleonoora sanoi:Kun joillakin tuntuu olevan noita rahahuolia ja on otettu opintolainaa jne, niin minua hieman kiinnostaa, että miten te sitä rahaa sit oikein käytätte? Tai siis meneekö teillä rahaa kaikkeen "ylimääräiseen", ettekö viitsi tehdä töitä vai miten? Itselläni on ollut rahapula viimeksi joskus 16-vuotiaana, jolloin tilillä tais olla huonoimmillaan 20 markkaa. En siis tahdo kehua tms, mutta ajattelinpa vaan. Ja itse olen aina käynyt töissä, jos on ollut tarvetta ja pystynyt säästämään. Ja isiliisingiä ei ole tullut harrastettua.
Edit: korjasin eurot markoiksi..
BamHI sanoi:Mun on ollut pakko ottaa opintolainaa koska opiskelen Lontoossa jossa kaikki on tosi kallista, asunto kulut ja matkakulut on ne isoimmat. No vois kai sitä käydä töissäkin ja jotenkin välttää laina mutta mä en ainakaan halua riskeerata opintojani kun arvosanoilla on tosi paljon väliä ja jos ei pääse jostain kurssista läpi sen saa uusia vasta vuoden päästä ja silleen. Ja oon kyllä ollut kesätöissä ja säästänyt niistäkin rahaa opintoihin mut kun nekään ei riitä. :curs:
Mutta ei mua nyt sinänsä niin hirveesti toi laina pelota. Olen tyytyväinen valintaani. Kyllä sen lainan ehtii hyvin takaisin maksaa. Tosin olen kyllä sellaisella alalla jossa työllisyys on hyvä. Jos olisin humanisti, ei millään pahalla humanisteja kohtaan, niin en kyllä uskaltaisi lainaa ottaa.
Naene sanoi:Itse myös opiskelen helvetin kalliilla alueella briteissä. Lainaa en ole suostunut vielä ottamaan mutta on kyllä tosi lähellä, viimeinen vuosi alkaa viikon päästä siellä yliopistossa ja jo nyt stressaan siitä, kuinka monta víikkoa tullaan elämään spagetilla ja ketsupilla. Voi kilin vittu kun pitäs dieetilläkin olla, syödä hyvin ja puhtaasti jnejne. Kesällä ollaan töissä oltu kuitenkin aika pitkää päivää että saisi kirjat ja alkuhommat hankittua hyvin. siitä se onkin taas alamäkeä. Lennot saan suht ilmaiseksi pisteillä ----> tuun Suomeen syömään parin viikon välein. Muuten se taitaa olla spagettia ketsupilla. Joskus vaihteen vuoksi sinapilla.
Ja töitä... just joo. aika mahdoton idea yliopistoalueella. asukeista se suurin osa opiskelijoita kuitenkin, työpaikkoja joita on, on jo täyttynyt opiskelijoilla jotka ovat alueella itseäni vakituisemmin. eipä mullakaan koskaan tilillä ollut yhtään toivomisen varaa ennen, mutta nyt ei ole kiva lukea joitain kommentteja "joo kyllä pitäs aina olla 2000 euroa ylimääräistä tilillä. ilman lainaa". Turvat kiinni, m enkää itse opiskelemaan ja kunnolla. Ei siinä töitä ehdi tehdä, jos töitä edes olisi tarjolla. Jos Suomessa voi tehdä vartijan hommia opiskelun ohella, briteissä ei voikaan. Naisvartijoita ei palkata.
Oikeestaan en ymmärrä miksen ole lainaa ottanut. Mikäs siinä. Sitten kun menee töihin, ei ole kuitenkaan aikaa käyttää penniäkään siitä rahasta mitä tienaa ---> velat maksettu parissa kuukaudessa. lol.
no nyt prkl pärjätään ilman kun näinkin pitkälle ollaan päästy rumpalina maailmalla.
Valitus loppu. itsehän lähdin opiskelemaan.
BamHI sanoi:Tää on vähän mutta missä yliopistossa sä muuten Naene opiskelet, jos saa kysyä ? Joo ja hatun nosto sulle kun kerta pärjäät ilman lainaa.