Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
fitnesspimu sanoi:
Akki: vieläkö sulla on voimassa hotmailin osoite? Ois kiva vaihtaa kuulumisia. Ootte näköjään vaihtanut cityä ;)

Eipä oot hotmailia enää, mutta akki78@netti.fi toimii. Kirjoitellaan :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vielä lisää v-aihetta...

lääkärin määräämä lääkekuuri Tamiflu maksoi 32€!!!!!!! Menin ihan tohkeissani ostamaan, kun lekuri kehui niin kovasti sitä. Mulla vaan päässä raksutti, et ton kun vetäsen huiviin, niin sitä nopeammin treenille! :hyper: Enpäs sitten hoksannut kysäistä mitä tuo kuuri maksaa. Minun mielestäni melko kallis pelkäästään flunssan oireisiin :( Olisihan tämä tauti menny lepäämälläkin ohi!

fitnesspimu sanoi:
lääkärin määräämä lääkekuuri Tamiflu maksoi 32€!!!!!!!

Ohhoh! Kyllä olisi tälläkin suunnalla leuka loksahtanut :eek: Mitähän lääkettä tuo muuten mahtaa olla, en muista että itselläni olisi koskaan määrätty flunssaan muuta kuin Duactia (jota entisen duunipaikan työterveyslääkäri oli joka kerta tuputtamassa), ja joskus jotain yskänlääkettä.

Gillyanne sanoi:
Ohhoh! Kyllä olisi tälläkin suunnalla leuka loksahtanut :eek: Mitähän lääkettä tuo muuten mahtaa olla, en muista että itselläni olisi koskaan määrätty flunssaan muuta kuin Duactia (jota entisen duunipaikan työterveyslääkäri oli joka kerta tuputtamassa), ja joskus jotain yskänlääkettä.

Duactia myös määräsi, mut en raaskinut enää ostaa niitä :nolo:

Tämä lääke on kuulemma virusperäisen flunssan hoitoon. Myös kuulemma suositellaan lintu-influenssan oireisiin :lol2:

Mistäs minä tiedän onko tämä virusperäistä? :nolo: Lääkäri kysyi vaan, et onko kolottanut lihaksia ym. et ne oireet kertois siitä virusperäisestä influenssasta. Mä vaan tokaisin, et ainahan niitä lihaksia kolottaa...olipa influenssa tai ei ;)

Mä söin ton tamiflu kuurin tuossa pääsiäisen aikoihin kun sain oikein kunnon taudin, en tiedä auttoiko yhtään mitään 5 päivää makasin silti sängyssä ja hikoilin 4 kiloa nestettä, ja tein "kuolemaa"
sairaan kallista tablettia hyötysuhde minusta -+0

Viivi sanoi:
Mä söin ton tamiflu kuurin tuossa pääsiäisen aikoihin kun sain oikein kunnon taudin, en tiedä auttoiko yhtään mitään 5 päivää makasin silti sängyssä ja hikoilin 4 kiloa nestettä, ja tein "kuolemaa"
sairaan kallista tablettia hyötysuhde minusta -+0

Voi ei :itku: :itku: :itku:

p.s raportoin myöhemmin. Ois pitänyt kysyä Pakkiksesta mielipidettä ennen kuin hätäilin apteekkiin :thumbs:

Gillyanne sanoi:
Mitähän lääkettä tuo muuten mahtaa olla, en muista että itselläni olisi koskaan määrätty flunssaan muuta kuin Duactia (jota entisen duunipaikan työterveyslääkäri oli joka kerta tuputtamassa), ja joskus jotain yskänlääkettä.
Tamiflu on aika uusi lääke, siksi kallis. Se on kuitenkin ainoa lääke, jonka on todettu lyhentävän virusperäisen flunssan kestoa (ja virusperäisiähän flunssat ovat), muistaakseni noin kahdella päivällä. Se on sitten tietysti jokaisen itse ratkaistava onko tuo teho rahan arvoinen. Muut lääkkeet (Duactit, yskänlääkkeet, Finrexinit sun muut) vain lievittävät oireita (mikä on toki tärkeää myös :)).

Tamiflu on tehokas vain INFLUENSSAviiruksen aiheuttamaan sairauteen. Sitä ei yleensä käytetä tavalliseen flunssaan :( . Tai sitten lääkärillä on uudempaa tietoa asiasta. Vähentää influenssan kestoaikaa keskimäärin noin yhdellä päivällä. Lääkitys pitäisi aloittaa kahden päivän sisään ensioireista. Influenssaoireet ovat kokonaisvaltaisemmat ja voimakkaammat kuin tavallisen flunssan (korkea kuume, lihassärky, yskä, nenäoireet, päänsärky, väsymys, huonovointisuus, kurkkukipu). Influenssaepidemia-aika on yleensä lähempänä vuodenvaihdetta.

Toivotan joka tapauksessa (lääkkeestä huolimatta :D ) pikaista paranemista fitnesspimulle!

Hillevi sanoi:
Tamiflu on tehokas vain INFLUENSSAviiruksen aiheuttamaan sairauteen. Sitä ei yleensä käytetä tavalliseen flunssaan :( . Tai sitten lääkärillä on uudempaa tietoa asiasta. Vähentää influenssan kestoaikaa keskimäärin noin yhdellä päivällä.
Aivan oikein. (piti ihan tarkistaa :nolo: )
Kiitos ja anteeksi.

Siistiä, kun täältä löytyy näin paljoa tietoa tämmöiseenkin asiaan!

Jo yhden tabun jälkeen olo on kohentunut huomattavasti. Otin sen klo 12 ja juuri äsken toisen tabletin. Kuumetta ei enää ole (36.4). Olisin kyllä melkeinpä veikannut, että kuume nousee tänäkin iltana!! Nenä vuotaa myös huomattavasti vähemmän. Selkeä parannus siis eiliseen.

Mulla oli eilen kuumetta n. 38c ja olo oli todella voimaton. Kurkku oli kipeä ja räkä valui koko ajan. Olohuoneen sohvan vieressä oli jo melkoinen keko niistettyjä papereita, kun turisin koko illan. Jonkun verran lihassärkyä, mutta en kyllä välttämättä luokittelisi tätä influenssaksi. Normaali syysflunssa ennemminkin. Kauheeta kun noita lääkäreitä on joka lähtöön...! Onneksi tässä ei ole kyse kuin flunssasta, mutta lääkäreitten tietämystä/ammattitaitoa tulisi varmaankin punnita tarkasti, kun kyse on elämästä ja kuolemasta.

Pääasia, että lääke tuntuu toimivan. Tosin en kyllä edelleenkään sijoittaisi yli kolmea kymppiä flunssan hoitoon. Varsinkin, kun tutkimustietojen (?) mukaan lääke jouduttaa parantumista vain 1-2 päivällä.

Nyt kyllä vituttaa. Suihkusta ei tullut ollenkaan lämmintä vettä, ei edes haaleaa. Eikä tullut eilen illallakaan. Mutta pakko oli pestä hiukset ja muutenkin kun kävin aamulla lenkillä. Kun lopulta sain hiukseni pestyä kumarassa, oli varpaat jo oikeesti ihan kohmeessa. :curs: :curs:

Harvemmin tulee tänne avauduttua vaan nyt on pakko. Tämä kroppa ei nyt toimi ollenkaan niinkuin haluaisin. En tajua missä menee vikaan: kovia treenejä, oikeanlaista ruokaa, venyttelyä, kevyttä aerobista, säännöllistä hierontaa. Ja silti joka helvetin viikko vähintään yhtenä päivänä treenit jää välistä/siirtyy seuraavalle päivälle koska joko masu on kipeä tai päässä hakkaa tuhat vasaraa. Tänään on taas tuo jälkimmäinen päivä. Siitä asti on särkenyt päätä kun nousin sängystä, eikä oo helpottanut vaikka oon ottanut jo kaksi särkylääkettä. Ei tarvii haaveilla vissiin tänään jalkatreenistä... vaikka istun täällä jo treenivaatteet päällä odottamassa päänsäryn katoamista. Vittu että vituttaa. Olis edes OIKEASTI kipeä, tällanen tuntuu vaan laiskuudelta vaikka tiedänkin että päänsäryssä siitä treenistä ei tule yhtään mitään.

:itku:

jep, särkee sitä päätä mullakin :( . jo kolmatta päivää. oikein kunnolla jyskyttää, että varmaan kohta jokin verisuoni sanoo poks :itku: heti kun nousee sängystä ylös, alkaa helvetinmoinen kipuilu ja jyskytys. tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, prkl. :wall:

Täällä myös särkee... Sain heti päänsäryn ja hartiatkin tuntu menevän jumiin, ku aloin soittelemaan harjoittelupaikan perään. Kyselin sitä jo keväällä, mutta mulle sanottiin että valitsevat vasta syksyllä. Nyt sitte joka paikassa on jo harjoittelija, enkä varmaan pääse mihinkään. :itku: Tai ehkä jonneki Utsjoelle, jossa ei muuten olis mitään vikaa, mutta ei oikeen ois varaa maksaa kahta kämppää, ku ei viitti laittaa entistäkään pois, ku sitä tarvii taas ens syksynä. Ja poikakaveriaki ois ihan kiva nähdä kesälläki useammin ku kerran kuussa, nyt ku on tottunu olemaan joka päivä yhdessä. Että semmosta... Tää ala on kyllä niin sisäsiittosta, että pistää välillä vituttamaan oikein kunnolla! :curs:

Viimeksi muokattu:
Jouduin tänään vaihtamaan jo puoli vuotta sitten varatun kaukomatkan huonompaan kohteeseen omien työkiireitteni takia :itku: Kaikki matkat haluamaani kohteeseen oli jo myyty ja jouduin sitten tyytymään jäljelle jääneisiin rippeisiin :(

Vaikka olenkin päättänyt olla pikkujutuista marisematta - ja isompia ei juuri nyt ole - niin sittenkin. Tässä se sitten tulee, ja "vanhemmille tiedoksi, että teksti sisältää runsaasti lapsille potentiaalisesti traumaattisia kokemuksia aiheuttavaa sanastoa."

Että mua jumalauta vituttaa se, etteivät kaikki suinkaan ota ymmärtääkseen ETTEI KERROSTALOSSA SAATANA MÖYKÄTÄ KOKO YÖTÄ. :curs: :curs: :curs: :curs:

Viimeyönäkin joku helvetin taula-aivo rupesi hakkaamaan nauloja/kaverin päätä seinään puoliltaöin. Ja jonkin aikaa sitten eräs porukka muutti alakertaani yöllä. Ja siitä stereoidensoitosta - soittaisivat edes Rammsteinia, eikä mitään helevetin neekerihumppaa!!!! Vaikka yritänkin olla kärsivällinen ja ystävällinen ja rauhaa rakastava, niin pahasti tuntuu siltä että PIAN TULEE RUUMIITA jos en saa öitäni rauhassa nukkua. Hihitelevä isännöitsijä lienee niistä ensimmäisiä...ettei ole otuksessa sen vertaa miestä ole että osaisi edes teeskennellä olevansa sellainen. Perkeleen neiti.

Jaa parasta kai on tästä lähteä salille, vähän purkamaan paineita. Voi vaikka tulla uusi ennätys penkistä.

Vituttaa ihmiset, jotka pitää irti koiriansa. Nytpä tässä koirien iltapissatuksen päätteksi katellaan, että tulehtuukohan tuo haava. Naapurin hullu piski päätti tulla varoittamatta maailman kilteimmän ja rauhaa rakastavimman hauvan kimppuun. Omistaja yrittää vielä inistä, että ei tää ikinä oo purrut tolleen ketään. Ihan sama, mitä se ei oo ennen tehnyt! :curs:

Lisäyksenä vielä, että omat koirani olivat remmeissä ja tää hyökkääjä irti. Kiva kun omat koirat ei pääseet metriäkään pakoon :(

vanilja sanoi:
Vituttaa ihmiset, jotka pitää irti koiriansa. Nytpä tässä koirien iltapissatuksen päätteksi katellaan, että tulehtuukohan tuo haava. Naapurin hullu piski päätti tulla varoittamatta maailman kilteimmän ja rauhaa rakastavimman hauvan kimppuun. Omistaja yrittää vielä inistä, että ei tää ikinä oo purrut tolleen ketään. Ihan sama, mitä se ei oo ennen tehnyt! :curs:

:offtopic: Tämä on ihan sama juttu kun pyöräilijä, joka auton alle jäätyään pää kainalossa sanoo, että "minä olin oikeassa". Aivan sama vaikka olis kuinka luotettava ja kiltti koira, niistä ei koskaan tiedä. Itse en koskaan luottaisi omaan koiraan -vaikka kuinka tuntuis että vois- ja jättää sitä esim. lasten kanssa keskenään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom