Ylioppilas 2011. Vuosi matikkaa yliopistolla aineenopettajan tutkinto mielestä, pelkkä matikan pänttääminen ei kuitenkaan napannut. Lisäksi tein opiskelun kustannuksella todella paljon matematiikan- ja fysiikanmaikan sijaistuksia vanhassa koulussani, eikä duunikaan loppujen lopuski vaikuttanut omalta. Olin hakenut matikan lisäksi opiskelemaan TKK:lle, muttei ekalla yrittämällä rahkeet riittäneet.
Nyt komeilee teekkarilakki kotosalla, vuosi ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan opintoja takana. DI on ollut mielessä jo lukioajoilta asti, mutta ala ei tunnu vielä ihan omalta. Nyt jännätään pääsykokeiden tuloksia, tietotekniikan puolelle olisi tarkoitus vaihtaa.
Myös totaalinen alanvaihto on käynyt mielessä. DI-tutkinnossa perusopinnot ovat lähinnä raakaa laskemista (sekä tietopuolella koodaamista), enkä sillä saralla ole koskaan ollut kovinkaan ahkera. Ehkä jotain käytännönläheisempää, liikunta- ja hyvinvointiala kiinnostaa! Perheessäni on yksi fyssariksi opiskeleva urheiluhieroja, ja sivusta katsottuna ovat opinnot vaikuttaneen todella mielenkiintoisilta! Olen luistelun ohjaaja opintojeni ohella ja monesti on mielessä käynyt joku liikunnanohjaajan tutkinto, siihen kaveriksi voisi opiskella ravintoneuvontaa.
Aika näyttää, mihin sitä päätyy. Viimeaikoina olen epäillyt omia valintojani urapolun suhteen, on vähän alkanut tuntumaan siltä, ettei tekniikan opiskelukaan ole se ikioma juttu. Haluaisin tulevaisuudessa tehdä sellaisia hommia, joista oikeasti välittäisin ja tykkäisin, olen sen verran fiilistelijä, että kiksit pitää mielenkiintoa yllä!