Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olen aikaisemmin opiskellut nuoriso- ja vapaa-ajan ohjausta, jota pääsen jatkamaan syksyllä oppisopimuskoulutuksena, kunhan olen ensin ollut kesäkuun ko. firmalla työkokeilussa enkä paljastu miksikään psykopaatiksi :D

Kesäisin teen järjestyksenvalvojakeikkaa, vaikka tänä kesänä taitavat vähentyä tuon työkokeilun vuoksi, mutta se ei haittaa. Harkitsin kanssa itse aikaisemmin muuten tuota turvallisuusvalvojan ammattia, mutta eipä se ole minun juttuni ainakaan pitemmän päälle taikka kokopäiväisenä duunia. Jv-keikkoja on mukava tehdä, mutta kyllä tuohon ohjaajan ammattiin on runsaasti enemmän sitä kutsumusta ja se tuntuu oikealta meikäläiselle :)
Sisko on toiminut vartijana kolmisen vuotta, ja hänen kertomustensa jälkeen muutenkin totesin että no thanks, mua ei ainakaan kiinnosta pyöritellä sottaisia (lievästi sanottuna) spurguja ja nistejä :D

Yo+amis (sähköasentaja)

työn ohessa olen opiskellu: levyseppähitsaajaksi ja nosturinkuljettajaksi, töissä teen näiden lisäksi sähkärin ja robottioperaattorin hommia- hyvin vaihtelevaa :)

1998-2008 peruskoulu
2008-2011 Ammattikoulu ja koulutuksen nimi oli Kukka ja puutarhakaupan koulutusohjelma ammattinimike Puutarhuri

Yo 2003, hain eläinlääkikseen parikin kertaa, en päässy. :/ 2004-2006 kuorkki- ja rekkakuskina täällä ja maailmalla. 2006-nyt maajussitar ja ois tarkoitus lähtee taas heittää satunnaisia kuskikeikkoja ja mielessä on myös käyny yrittää viel "vanhoil päivil" kerran eläinlääkikseen. :)

Ylioppilas 2011. Vuosi matikkaa yliopistolla aineenopettajan tutkinto mielestä, pelkkä matikan pänttääminen ei kuitenkaan napannut. Lisäksi tein opiskelun kustannuksella todella paljon matematiikan- ja fysiikanmaikan sijaistuksia vanhassa koulussani, eikä duunikaan loppujen lopuski vaikuttanut omalta. Olin hakenut matikan lisäksi opiskelemaan TKK:lle, muttei ekalla yrittämällä rahkeet riittäneet.

Nyt komeilee teekkarilakki kotosalla, vuosi ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan opintoja takana. DI on ollut mielessä jo lukioajoilta asti, mutta ala ei tunnu vielä ihan omalta. Nyt jännätään pääsykokeiden tuloksia, tietotekniikan puolelle olisi tarkoitus vaihtaa.

Myös totaalinen alanvaihto on käynyt mielessä. DI-tutkinnossa perusopinnot ovat lähinnä raakaa laskemista (sekä tietopuolella koodaamista), enkä sillä saralla ole koskaan ollut kovinkaan ahkera. Ehkä jotain käytännönläheisempää, liikunta- ja hyvinvointiala kiinnostaa! Perheessäni on yksi fyssariksi opiskeleva urheiluhieroja, ja sivusta katsottuna ovat opinnot vaikuttaneen todella mielenkiintoisilta! Olen luistelun ohjaaja opintojeni ohella ja monesti on mielessä käynyt joku liikunnanohjaajan tutkinto, siihen kaveriksi voisi opiskella ravintoneuvontaa.

Aika näyttää, mihin sitä päätyy. Viimeaikoina olen epäillyt omia valintojani urapolun suhteen, on vähän alkanut tuntumaan siltä, ettei tekniikan opiskelukaan ole se ikioma juttu. Haluaisin tulevaisuudessa tehdä sellaisia hommia, joista oikeasti välittäisin ja tykkäisin, olen sen verran fiilistelijä, että kiksit pitää mielenkiintoa yllä! :)

Ylioppilas 2010 ja nykyinen teekkari täälläkin. Isona, joskus aikaisintaan 2017, musta pitäisi tulla energiatekniikan dippainssi. Välillä kyllä tuntuu ettei musta ole valmistumaan ikinä :|

Yo 2001, sen jälkeen opiskelin tradenomiksi, pääaineena markkinointi. sivussa aloitin myös tietojenkäsittelytieteen opinnot yliopistolla, mutta kävi äkkiä selväksi, ettei ollut mun alaa.

olin jo amk:ssa innostunut järjestötoiminnasta, ja löysin pian itseni ensin opiskelijakunnasta ja sitten ylioppilaskunnasta. sille tielle vähän ikäänkuin jäinkin, teen asiantuntijahommia yhdessä valtakunnallisessa kattojärjestössä nuoriso- ja opiskelijapolitiikan saralla.

työn hyviin puoliin kuuluu toimiston loistava sijainti, kuntosali lähes alapuoellla - livahdankin usein lounaalla salille. tosin epäsäännölliset työajat ja satunnaiset viikonlopputyöt tekee arjen rytmityksestä haasteellista...

Ylioppilas 2012, välivuosi tuli vietettyä terveydellisistä syistä. Nyt olen tarjoilijana työskennellyt.

Lääkikseen pääsykokeet kävin katsastamassa täällä tampereella tänä keväänä, ei vielä paikkaa irronnut. Sen sijaan pääsin TAMK:n lukemaan itseni sairaanhoitajaksi :) Lääkärin ammatti edelleen tähtäimessä mutta olen onnellinen jo tästäkin mahdollisuudesta kouluttautua sairaanhoitajaks.

Liikuntapuoli- koitan etsiä sitä kauan tavoiteltua tasapainoa syömisen ja treenin välille. Oppia elämään rennosti ja arvostamaan itseäni :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ihan koko ketjua jaksanut lukea vielä läpi, mutta vaikuttaisi siltä että humanistit ovat vähemmistössä. :) Itse olen valmistunut filosofian maisteriksi pääaineenani historia. Sivuaineilin filosofiaa, sosiaaliantropologiaa sekä asiakirja- ja asianhallintaa. Periaatteessa olen siis arkistotäti, mutta sattumien summan kautta olen päätynyt työskentelemään enemmän museopuolella. Pätkätyöläisenähän tässä eletään, mutta en kyllä ole katunut alan valintaa missään vaiheessa.

Rakennusinsinööriksi valmistun, olen opiskelujen ohella työnjohtajana rakennustyömaalla ja sitä teen myös valmistumisen jälkeen :rock:

Täällä myös teekkarityttö, alana materiaalitekniikka. Oikealla suunnalla ollaan, vaikka en olekaan ihan täysin varma että onko tämä se unelma-ala. Koulussa viihdyn kyllä loistavasti. Vuoden lueskelin myös fysioterapiaa, joka oli sinänsä ihan mielenkiintoista, mutta ei minua varten.

Peruskoulun jälkeen ammattikouluun ja nykyään siis valmis lähihoitaja. Koulupaikka odottelee Metropoliassa (sh) ja vuoden saa odotellakin vielä, ensi syksynä olis vasta tarkotus palata koulunpenkille. Nyt teen töitä (ainakin toistaiseksi vanhusten kanssa) ja odottelen syksyn amk-hakua.. Haaveissa olisi tuon sairaanhoitajan sijaan päästä opiskelemaan kätilötyötä johon ei paikkaa valitettavasti vielä ensimmäisellä hakukerralla irronnut :-)

En ihan koko ketjua jaksanut lukea vielä läpi, mutta vaikuttaisi siltä että humanistit ovat vähemmistössä. :) Itse olen valmistunut filosofian maisteriksi pääaineenani historia.

Täällä yksi melkein-humanisti, tosin en ole filosofian maisteri vaikka filosofia oli pääaineena yliopistossa. Papereissa seisoo yhteiskuntatieteiden maisteri ja nykytyöt vaihtelevat kohtien "akateemiset pätkätyöt" ja "väitöskirjan teko pätkissä apurahalla" välillä. Joskus kaipaisi jotain konkreettisempaakin, mutta suurimman osan ajasta valinta tuntuu oikealta, ja omavalintaiset työajat ovat kyllä suuri plussa.

Ylioppilas vuodelta 2008, 5 vuoden ravintola-alan kokemus ja nyt poliisilaitoksella töissä, en tosin poliisina. ;) Haaga-Helian liiketaloutta tuli kokeiltua 2010, jätin kesken kun rahanteko kiinnosti enemmän kuin opiskelu. Ikuinen haave olisi päästä graafikoksi/3D-animoijaksi (taidehihhuli kun tavallaan olen), mutta kouluun on melkein mahdoton päästä ja töitä sen jälkeen vielä mahdottomampi saada. Olen tässä pallotellut vaihtoehtoa mennä tammikuussa takaisin Haaga-Heliaan, lukea itseni tradenomiksi ja sitten koittaa, jos rahkeet riittää, niin tuota taidepuoltakin. Vaikka aina sanotaan, että ei ole liian vanha opiskelemaan, niin vähän alkaa stressaamaan kun jo 24 ikävuotta täynnä eikä mitään järkevää tulevaisuudenkuvaa vielä edessä..

Olen muuten miettinyt tekeväni oheishommana viikonloppuisin järjestyksenvalvojan hommia, onko kellään kokemusta näistä? Vartijoita täällä taisi ollakin pari. :) Kannattaako homma, kun tekisi vain silloin tällöin keikkahommaa?

Ammattikoulu; kone- ja metalliala: koneistaja. -08 valmistunut ja siitä lähtien tehnyt alan hommia mut nyt vuoden ollut tig-hitsarina. Ja kyllä, pidän työstäni :)

Ylioppilas -09, yliopistolla humanistihörhöilyä vuodesta 2011 alkaen. Opettajan ammatti suunnitelmissa. :) Koulun ohella teen osa-aikaduunia kaupassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom