Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mä olen mennyt perse edellä puuhun eli ensin töihin, sitten tehdään lapsi, sen jälkeen mietitään, josko tekisi tutkinnon valmiiksi. :nolo:
Kaiken lisäksi saan korkeakoulututkinnon valmiiksi ns. hömppäalalta eli biologiasta/ympäristötieteistä. Hömpällä tarkoitan siis työllisyystilannetta. Tai ehkä oon vaan pessimisti, mutta ei näytä hyvältä. Vaikka olenkin alan töitä jo tehnyt... eli oon siis vaan pessimisti, äh.

Ehkä palaan ravintola-alalle, jossa ehdin työskennellä melkein 10 vuotta. Tulee muutenkin jotenkin kotoisampi olo kokkien roisin huumorin keskellä kuin akateemisessa maailmassa. Duunari on aina duunari. :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tällä hetkellä vielä ylioppilas, mutta huhtikuussa pitäisi olla Sairaanhoitaja AMK:n paperit kädessä. :thumbs:
Siitä olis viä tarkotus lähtee opiskelemaan lisää, ehkä jotain taideterapian koulutusta tms :)

Liikuntalääkiksen po:t tuli suoritettua keväällä. Nyt olen Trainer4You:n pt-koulutuksessa. Valmistuminen keväällä.

Millasia juttuja noi liikuntalääketieteen opinnot sisältää? Mua periaatteessa kiinnostais lueskella noita juttuja jonkin verran esimerkiksi avoimessa (juniorivalmentaminen/nuorten liikuntakasvatus olis sydäntä lähellä), leipätyö mulla kuitenkin on nää tutkijan hommat tekniikan alalla. Tällä tutkijan luonteella ei kuitenkaan tee mieli käydä vaan pintaraapasua hakemassa pelkistä valmentajakoulutuksista.

Mä oon muutamaa kurssia vaille valmis humanististen tieteiden kandi, siitä jatkan filosofian maisteriks. Kuulostaa "hienolta" mutta oikeesti musta tulee varmaan ihan perus tietokoneennaputtelijatyyppi.

Millasia juttuja noi liikuntalääketieteen opinnot sisältää? Mua periaatteessa kiinnostais lueskella noita juttuja jonkin verran esimerkiksi avoimessa (juniorivalmentaminen/nuorten liikuntakasvatus olis sydäntä lähellä), leipätyö mulla kuitenkin on nää tutkijan hommat tekniikan alalla. Tällä tutkijan luonteella ei kuitenkaan tee mieli käydä vaan pintaraapasua hakemassa pelkistä valmentajakoulutuksista.

Kurssit ovat:

Perusopintojen kirjallisuus (4 op)
- perusanatomiaa, kirjatentti

Liikunta, fyysinen kunto ja terveys (4 op)
- etäkurssi, jossa oli etätehtäviä (miten liikunta vaikuttaa eri ikäisten terveyteen)

Liikuntafysiologian ja biomekaniikan perusteet (4 op)
- luennot, kotitehtävät + tentti. Tämä oli mielenkiintoisin minulle, koska fysiikkavalmentaminen kiinnostaisi kovasti.

Ravitsemus, liikunta ja terveys (3 op)
- ravitsemussuositusten läpikäyntiä eri tyyppisille urheilijoille. Luennot + tentti.

Liikunta ja sairaudet (4 op)
- luennot + tentti. Kansansairaudet käytiin läpi, miten liikunta niihin vaikuttaa.

Liikunnan turvallisuus (4 op)
- etäkurssi tehtävineen

Terveyskunnon mittaaminen (2 op)
- ihan oikeat terveyskunnon testit itselle + etätehtävä

Sanoisin, että mielenkiintoiset ja aikaavievät opinnot. Aikaahan olisi ollut 1,5 v (syksy+kevät+syksy), mutta itse tein kaikki 25op syyskuun ja toukokuun välillä kokoaikatyön ohessa. Tenttialueet aika laajoja, joten lukeminen vei aikaa. Lähdehän opiskelemaan, jos kiinnostaa! Itse suunnittelen jo aineopintoihin jatkamista :)

KM täällä moi. Opetan käsitöitä ja olen luokanopettaja. Muitakin opettajia täällä näkyi olevan. Kysynkin nyt teiltä, että miten työpaikalla on otettu vastaan teidän harrastus? Itse ainakin olen törmännyt kommentteihin , että älä nyt sitten vaan enää kasvata lihaksia ja kohta et näytä enää naiselta. Osaan jo suodattaa kommentit ja saan niistä jopa lisää virtaa. Mutta oppilaiden vanhemmat. Harrastuksena vielä ok, mutta entä jos haluaisi mennä näyttämään aikaansaannoksia ihan lavalle asti? Onko kokemuksia? Onko opettaja vieläkin kansankynttilä poolopaita päällä vai voiko opettaja olla lavalla pienessä kisa-asussa kaikkien arvioitavana? Mielipiteitä, kiitos. :)

Eläinlääkärinä puuhatessa kuluu päivät (ja välillä yöt)... Monella tavalla mielekästä hommaa, varsinkin, kun tajuaa pitää työmäärän kohtuullisena :) Eikä kyllä tällä hetkellä todellakaan jaksais alkaa uutta koulutusta läpikäymään eli eiköhän tällä uravalinnalla mennä vielä pitkään.

Oon humanististen tieteiden kandi ja opiskelen filosofian maisteriksi. Kaikenlaista historiaan ja kulttuurintutkimukseen liittyvää on tullut opiskeltua. Jotta vähän erottuisin muista humanisteista työmarkkinoilla niin oon opiskellut myös johtamisen perusopinnot kauppakorkeessa :)

-09 kuskiksi valmistunut bec-kortilla,pullakeikkaa pakulla tehnyt ja hieman kuorkillakin,tällä hetkellä eläinkaupassa tuuraajana(myyjä/eläintenhoito) :p Mietintä myssyn alla josko kävis hankkimassa kärri-korttia :)

Edit. Geelikynsikurssillakin kävin täs syksyllä,joten sellanenkin kiinnostaa. Mieltymykset ovat aika ääripäitä toisiinsa nähden.. :D

Aikaa vierähtäny sen verta et BECE-kortti ollut 1,5vuotta ja niit hommia tehny yht. muutaman kk. Täl hetkel "jokapaikanhöylä", eläinkaupassa myyjänä ja kuorkilla suhaamista etelä-karjala alueella :hyper: Salilla en oo käyny yhdistelmäkurssin alun jälkeen (1/2013),ni jos sitä taas herättelis kipinää :puntti: :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onnea valmistumisesta AA!!!!:dance2:

Mun statsit:
YO 2000 (tsiisus mä olen vanha :( )
Tradenomi 2004
Siitä asti sitten ollut töissä ulkomaankaupan parissa. Tällä hetkellä samassa yrityksessä jo 7 vuotta takana.
Vastuualueeni ovat tällä hetkellä Saudi Arabia ja Algeria.

Ammattikoulusta Suurtalouskokiksi vuonna 2009, niitä hommia tein n.1,5 vuotta kartonkitehtaan ruokalassa kunnes tuli stoppi. Siirryin kaupan alalle, ja myyjänä olen nyt ollut vuodesta 2011. Tykkään kyllä kovasti, joka päivä kova tahti ja työkaverit parhaita. Nyt jälkeenpäin harmittaa kun ei tullut opiskeltua ahkerammin, mutta sitten kun tulee sellanen fiilis, niin ainahan sitä ehtii kyllä.
Salilla tulee hikoiltua Ti, To, La. + ratsastusharrastus vie viikosta yhden illan.

Aikaa vierähtäny sen verta et BECE-kortti ollut 1,5vuotta ja niit hommia tehny yht. muutaman kk. Täl hetkel "jokapaikanhöylä", eläinkaupassa myyjänä ja kuorkilla suhaamista etelä-karjala alueella :hyper: Salilla en oo käyny yhdistelmäkurssin alun jälkeen (1/2013),ni jos sitä taas herättelis kipinää :puntti: :D

Onko aikaisempaa kokemusta kuorma-autohommista, autoremonteista yms? Itse olen ajamassa kuorma-autokorttia ja harkinnassa on ajaa myöhemmin E (sittenkin, kun joskus hommaan ammattipätevyyden). Pärjääkö niissä hommissa naikkonen (jolla alkaa ikääkin olla), joka ei ole koskaan edes rassannut mopoa?

Uppaan tätä ketjua :)
Valmistuin 2011 ICT-asentajaksi, eli IT-alalla on tullut oltua jo muutama vuosi. Irlannissa IBM:llä tällä hetkellä töissä. :)
Nyt tänä keväänä valmistuin collegesta videopelikehittäjäksi, mutta alan hommia teen toistaiseksi freelancena vapaa-ajalla, kunnes saan kasaan kunnon portfolion jolla voi sitten hakea oman alan vakiduunia.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom