Punttimimmien koulutus ja ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Lähihoitajana ollut kohta 2vuotta ja jo nyt alan olemaan kypsä tätä alaa kohtaan. Ammatin vaihto kummittelee koko ajan mielessä. Seuraavaksi varmaankin haen hevosenhoitajaksi, erikoistun kengitykseen ja sitte jos vois tehä vain 50%lähihoitajan hommia, loput kengitystä ja aikanaan sitte kokoaikanen kengittäjä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lukio käyty. Nyt olen töissä Helsingin Kaupungilla eli toisinsanoen Staralla raskaan kaluston hommissa. Kaksvuoroduunia. Ajelen siis isoilla lakaisukoneilla, kuorma-autoilla, pyöräkuormaajilla jne. Ehkä jonain talvena jopa tiehöylää... Treenejä on tosi hankala talvisin ja näin hiekannostoon ajoittaa kun on välillä 14h duunipäiviä. Ei oikeen sen jälkeen enää jaksa lähteä salille, vaan mielummin nukkuu sen muutaman tunnin ennenkuin pitää taas lähteä töihin. Mutta semmoista täällä! :D

Lukiosta valmistuin 2012, sen jälkeen tehnyt erilaisia asiakaspalvelutöitä. Tällä hetkellä työskentelen vartijana ja esimiehenä kamppailusalilla.

Parturi-kampaajayrittäjähän minä. Koulutukseltani yo-merkonomi ja parturi-kampaaja-maskeeraaja.

Päivitelläänpä itsekin, eli yo-tutkinto 2009, viime keväänä sitten valmistuin eläintenhoitajan ammattiin, osaamiseen kuuluu ykköselukkana lehmä, lisänä koira ja hevonen. Oman alan hommia pääsin tekemään, reilun vuoden olen ollut yhdellä maatilalla vakilomittajana, lisäksi oon tehny sitten keikkalomituksia muutamassa muussa paikassa. Tulevaisuudessa ehkä pääsen mukaan maatilayhtymään, se ois hieno homma. Lisäksi koirahoitolahommat kyllä kiinnostaa, eipä sitä koskaan tiedä mitä sitä joskus isona sitte tekee :D Miinuspuolena tässä hommassa on se, että sekä työ että harrastukset on melko rankkoja ja monenlaiset jumit on aika arkipäivää, vaan enpä usko että kummastakaan, siis tästä työstä tai salista, koskaan kokonaan ainakaan luovun... Ylpeänä voi todeta olevansa mukana kotimaisen ruuan tuotannossa, kyllä lehmät vaan on jees :haart:

Kaks tutkintoo mielenterveyspuolelta (perustutkinto ja erikoisammattitutkinto) ja yks AMK-tutkinto kuntoutuksen saralta. Toimin kuntoutusohjaajana. Jossain kohden ehkä vielä kaupan päälle YMK tai jotain - kun nyt tulee tästä edellisestäkin toivuttua :)

Kokiksi opiskelen tällä hetkellä! Nyt on vain puraissut tämä fitnesskärpänen persuuksista ja oon alkanut kattelemaan noita ruokia mitä tehdään vähän kriittisemmällä silmällä. Tässähän olis nyt mainio rako jollekin "sporttibaarille" mistä sais hyvää ja terveellistä ruokaa. On nimittäin aika monessa ravintolassa hakusessa... nimim. näin on opetettu "Ei kukaan käy ulkona syömässä niin usein että tartteisi ravintola-annosten kaloreita tai sisältöjä laskeskella".

Katsotaan siis minne tie vie tästä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lukio pohjalla. Sit jumiuduin Kukkakauppa-Hautaistoimistoon jossa nykyisin osakkaana. Töiden ohessa opiskelin floristiksi. Teen kaikkia kukkakauppa ja hautauspuolen hommia, lisäksi vastaan firmamme pitopalvelusta. Iltahommina v'h'n ryhmäliikuntaohjauksia, kuluneen vuoden aikana enää tuurauksia, ei omia ryhmiä.
Monenlaista hommaa siis tulee leipänsä eteen tehtyä :D

Moon kouluttamaton paskaluuseri ja pohjana peruskoulu. Tällä hetkellä tosin eka vuosi artesaaniopintoja tulossa päätökseen ja pitäs ennen 3 vuoden täyttymistä kuitenkin valmistua, että onhan siinä senkin jälkeen vielä aikaa muuttaa mieltä ja opiskella vaikka lastentarhaopettajaksi tai muotoilua tai kultasepäksi tai vaikka liikunnanohjaajaksi. Nykyinen opiskelu on tosi mukavaa ja viihdyn alalla kyllä, mutta en mä vieläkään ihan tiiä, että mikä musta tulee isona :rolleyes: Katotaan, mikäs hätä tässä valmiissa maailmassa :)

Zone-sarja -42%
Liikuntaneuvojaksi valmistun täs koht ja syksyllä alkaa sit hierojaksi opiskelu. Tuon lisäksi on alaa tukevia koulutuksia, pääosin veteen liittyen ja työtehtävätki on tähän mennes ollu pitkälti uimaopetus ja -valvonta.

Ylioppilas vuodelta -05. Sairaanhoitajaksi (AMK) valmistuin -10 (kun tuli ensin välissä hukattua aikaa väärää alaa opiskellessa).
Valmistumisesta lähtien oon tehnyt sairaanhoitajan töitä, ja syksyllä -12 aloitin Tampereen yliopistossa opiskelemaan terveystieteiden maisteriksi.
Kandiksi pitäis valmistua vielä tämän vuoden puolella. Teen molempia (töitä ja opintoja) täyspäiväisesti, ja se aiheuttaa liian usein treenien poisjäämisen.

Heei täähän on hyvä! :)

Mie olen valmistunu helmikuussa 2013 turvallisuusvalvojaksi ja nyt työskentelen vartijana. Tarkotus ois opiskella ittelle vielä vartijan ammattitutkinto ja turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkinto. Tämän erikoisammattitutkinnon aloitanki heti kesän jälkeen. :)

Heei täähän on hyvä! :)

Mie olen valmistunu helmikuussa 2013 turvallisuusvalvojaksi ja nyt työskentelen vartijana. Tarkotus ois opiskella ittelle vielä vartijan ammattitutkinto ja turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkinto. Tämän erikoisammattitutkinnon aloitanki heti kesän jälkeen. :)

Saanko kysyä, että mitä eroa on vartijalla ja turvallisuusvalvojalla ja miten heidän työnkuvansa ja koulutuksensa eroavat toisistaan?

Saanko kysyä, että mitä eroa on vartijalla ja turvallisuusvalvojalla ja miten heidän työnkuvansa ja koulutuksensa eroavat toisistaan?

"Yhteiskunnan monipuolisuuden ja työtehtävien vaativuuden kasvusta huolimatta julkishallinnon henkilöstöä on pyritty supistamaan tai ainakin pitämään ennallaan. Tämä koskee myös yhteiskunnan sisäisiä ja ulkoisia turvallisuuspalveluja tuottavia viranomaisia kuten poliisia ja puolustuslaitosta sekä pelastuslaitosta. Yksityisen turva-alan perinteisesti vahvat alat kuten tekninen turvasuojaus ja vartiointi joutuvat laajentamaan vastuutaan vapautuville alueille.
Turvallisuusalan perustutkinto antaa sinulle perustiedot ja edellytykset sijoittua, työskennellä, erikoistua tai jatkokouluttaa itseäsi kaikille em. yksityisten turva-alojen sektoreille. Puolustusvoimat ja viranomaissektori tarjoavat tehtäviä turvallisuusalan perustutkinnon suorittaneille."

Siinä suoraan meidän koulun sivuilta haettua tietoa :) eli turvallisuusvalvojan tutkintoon kuuluu vartija- ja jv-kurssit. Turvallisuusvalvojan tutkinto kestää sen 3 vuotta ja vartijan peruskurssi 100 tuntia eli siinäkin on eroa mitä kerkeää siinä ajassa opiskella :) Mulla opinnot painottu asiakaspalveluun ja vartioimis toimintoihin. Toinen vaihtoehto olis ollu tekninen turvallisuus.

Latest posts

Back
Ylös Bottom