Puntti ja armeija?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kysyisin semmosta ku ite oon menos heinkäkuussa armeijaan ja nyt on just 1,5 vuoden salitreeni takana ja intti tulee just aika pahaan vaiheeseen..Et miten ootteko laihtunu paljon? Miten kehitys on tullu takas intin jälkeen salilla?

No kovasti riippuu missä palvelet. Sissinä, tiedmiehenä jne. painoo varmasti lähtee kun sissimuonia ja armotonta juoksutreeniä koko palvelus läpi, ainakin itsellä =)

Kaverit taas voivat hyvinkin paksusti korohorossa, tulenjohdossa, viestissä jne. lepipaikoissa...

Itsellä lähti pari kiloa mutta samalla parani puolessa vuodessa cooper yli 500m... ihan tyytyväinen itse olenkin vaikka vähän painoa tippu. Samalla tuli unohtumattomia kokemuksia kaakaota trangialla persreikäpimeydessä 30 asteen pakkasessa keitellessä :lol2:

Ite meen tammikuus ja oon asennoitunu siten, et kyl siel intis tulee ne vähäiset lihakseni lähtemään. Toisaalt ei täs oo nyt paljoo kehityst tullukaan ku leikkauksii on ollu ym.

Ja siis lihasmuisti pelaa vissiin aika hyvin, et kyl sun pitäis saada lihakses takas tyyliin paris kuukaudes.

WhiteBlood: ja kyllä, joissain palveluspaikoissa voi laihtua. Kaikki ei oo b-miehiä hyryläs ;)

just just...santiksen oon menos entiiä viel kauan joudun olee mut pitää varautuu laihtumiseen muutamalla lisäkilolla:) Oon vaan kuullut intis 12 päivän leireistä ja kylmistä lihakeitto jutuista jne...

Jos jos lisä energiaa on intis ni siellähän sitä punttia kans voi vetää..kai?

Originally posted by ponnari
just just...santiksen oon menos entiiä viel kauan joudun olee mut pitää varautuu laihtumiseen muutamalla lisäkilolla:) Oon vaan kuullut intis 12 päivän leireistä ja kylmistä lihakeitto jutuista jne...

Jos jos lisä energiaa on intis ni siellähän sitä punttia kans voi vetää..kai?

Oisit hakenu tiedustelijaksi niin saat ite keitellä ruokas niin voi ostaa sit mieleisensä pussikeitot leireille mukaan ;)

Niin, olihan sitä itsellänikin tarkoitus salilla käydä mutta p-kauden about 10 kertaan se jäi.. aika masentavaa hommaa kun treenipainot vaan tulee alas kokoajan :itku:

vai että tiedustelijaks...pitääpi kattoo sit paikan päällä jos ois vaikka mahd. vaihtaa siihen?

Niin luulen kans et siel on aika väsyny eetei jaksa vetää vapaa-ajalla punttii ja viel vituttaa ku kaikki tulokset tulee alas...6-12kk tauko ja sit taas raudat kutsuu uusin mielin!!!!

Originally posted by ponnari
vai että tiedustelijaks...pitääpi kattoo sit paikan päällä jos ois vaikka mahd. vaihtaa siihen?

Niin luulen kans et siel on aika väsyny eetei jaksa vetää vapaa-ajalla punttii ja viel vituttaa ku kaikki tulokset tulee alas...6-12kk tauko ja sit taas raudat kutsuu uusin mielin!!!!

Sä oot sen verran pitkä et todennäkösesti sust tehään spolle. Ja mielestäni santikses ei ees kouluteta tiedustelijoita?

Mulla intissä nousi oma paino, tulokset ja kunto! Alokasaikana (10 vko laivastossa) ei oikein ehtiny treenaamaan, mutta sen jälkeen kyllä. Penkkitulos netto inttivuodelta oli noin 20 kiloa ja kyykky samaa luokkaa.

Pitäisköhän mennä takas...:D

Mutta eikös tästäkin ole jo juteltu!?

Nyt 5kk takana :

Paino ennen inttiä n. 77kg

Tällä hetkellä n. 71kg

Penkki
ennen : 105
nyt : n. 3 x 90kg

Kyykky
ennen : 8 x 120kg
nyt : 8 x 90kg

Mave
ennen : 170kg
nyt : En oo intin aikana pystyny vetään, ehkä 130kg.

Juoksukunto ennen inttiä jotain 2600 - nyt 2800 - 2900

Vituttaa kun ei kerkiä treenaa. Ja leirit sotkee pahasti.
Ja Sotilaspoliisina oon, utissa, alkuajan olin mikkelissä.

Ja mitoista ei kannata mainita mitään... kuihtunut.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei kannata turhaan hermoilla lihaksiensa puolesta. Riippuu tietysti palveluspaikasta, kuinka paljon aktiviteettia on. Kestävyys on tietysti armeijassa tärkein fyysinen ominaisuus. Voimaharjoittelu puolikin on aikahyvin huomioitu, nimenomaan lihaskestävyyden muodossa.

Jalat joutuvat kovaan rasitukseen, erityisesti tilannetta pahentaa jos ei ole tottunut juoksemiseen ja kävelyyn ns. tärähtely kuormitukseen. Ongelma alueita ovat erityisesti jalkaterän, säären ja polven alue. Lihashuollosta kannattaa huolehtia parhaansa mukaan erityisesti em. aluella.

Voiman ylläpitämiseen riittää kevennetty harjoittelu 1-2 kertaa viikossa. Kerran viikossa suoritettu voimaharjoitus kohtalaisella teholla riittää mainiosti ylläpitämään lihasmassaa ja voimaa. Koska armeijassa on määrällisesti paljon kestävyysharjoittelua ja yms. aktiviteettia kokonaiskuormitus nousee suureksi ja ylirasittumisen vaara on suuri. Voimaharjoittelun kokonaiskuormitus on syytä pitää silloin alhaisena.

Sissinä -11kg 170cm pitkästä ruodosta :eek:
Rasvat oli intin alkaessa jotain 8,5% luokkaa. Tiedä mitä sit jälkenpäin. Kertaakaan en palvelusaikana pystynyt treenaamaan.
Eipä oo lihoja takasin kuulunu.
Penkkiykkönen tippu jostain 110:stä sitte 40kg:seen :lol2:
Jalat on edelleen kunnon riisikepit.
Eipä oo paljon treenimotivaatiota tuon jälkeen ollut :itku:
Meni helvetin pitkään että pääsin ensinnäkin treenaamaan edes kovaa. Alkuvuodesta paino duuni pahasti päälle ja nyt taas koulu.
Ehkä joku kaunis päivä sitä ollaan taas kunnossa.

Originally posted by Anonyymi2
Sissinä -11kg 170cm pitkästä ruodosta :eek:
Rasvat oli intin alkaessa jotain 8,5% luokkaa. Tiedä mitä sit jälkenpäin. Kertaakaan en palvelusaikana pystynyt treenaamaan.
Eipä oo lihoja takasin kuulunu.
Penkkiykkönen tippu jostain 110:stä sitte 40kg:seen :lol2:
Jalat on edelleen kunnon riisikepit.
Eipä oo paljon treenimotivaatiota tuon jälkeen ollut :itku:
Meni helvetin pitkään että pääsin ensinnäkin treenaamaan edes kovaa. Alkuvuodesta paino duuni pahasti päälle ja nyt taas koulu.
Ehkä joku kaunis päivä sitä ollaan taas kunnossa.

Kyllä se alussa todella koville otti saada itsensä taas treenaamaan mut kyl se siitä. Itekin tuon koulun takia en kerkee salille kuin 2 kertaa viikossa, tenttejen lähellä kerran ja kerran kotona sit käsipainoilla jotain. Toivottavasti helpottais sitten kun saa kämpän otaniemestä ja salille ei enää tarvii matkustaa puolta tuntia :(

Missäs koulutusohjelmassa muuten olet ?

Enemmän ja vähemmän tullu sykittyä heinäkuusta lähtien armeijassa ja painoa tippunu 12kiloa 81 -> 69. Puntilla olen käynyt juhlalliset 3 kertaa. Ei ole mukavaa, mutta onpahan rasvaakin lähteny...
Joilleki se ruoka maistuu, mutta omaan mahaani upinniemen "mitä kivaa perunasta" -ruuat eivät uppoa. No, tj 28 ja sitten alkaa puntin vääntäminen ja syöminen.

Originally posted by hiliviuskas
Enemmän ja vähemmän tullu sykittyä heinäkuusta lähtien armeijassa ja painoa tippunu 12kiloa 81 -> 69. Puntilla olen käynyt juhlalliset 3 kertaa. Ei ole mukavaa, mutta onpahan rasvaakin lähteny...
Joilleki se ruoka maistuu, mutta omaan mahaani upinniemen "mitä kivaa perunasta" -ruuat eivät uppoa. No, tj 28 ja sitten alkaa puntin vääntäminen ja syöminen.

:eek: Enhän mä enään tunnista sua jos kävelet jossain vastaan! Ei helvetti miten on lähteny.

Itellä on sitten lähtö santikseen tammikuussa. Treenivapaat on anomuksessa. Enää pitää vaan psyykata itteensä syömään siellä kunnolla ja laistamaan kaikesta turhasta paskasta.

Itse tein intissä ennätyksiä ja lihoin. Yksi tuttuni oli ennen inttiä hyvässä kuosissa ja penkistäkin taisi mennä päälle 150 ja lihastakin oli ikäisekseen todella hyvin. Hän palveli rannikkojääkärinä 11 kk ja kävi RUK:n. Nähtyäni hänet armeijan jälkeen tuntui pahalta. Mies ei ollut paljoa paskariukua paksumpi ja tulokset olivat tippuneet dramaattisesti. Sen jälkeen en ole häntä nähnyt, mutta luulisi että lihasmuisti palauttaisi lihat aika nopeasti paikoilleen. Ainakin itselläni lihat tulivat hyvin takaisin ensimmäisen viiden kuukauden rääkin jälkeen.

Suosittelisin armeijaan menijöille ja olijoille että kerran viikossa tekisi edes yhden treenin jossa kävisi kaikki lihasryhmät nopeasti lävitse.

Penkki+pystypunnerrus+ylätalja+alatalja+prässi tai kyykky kombinaation luulisi estävän lihas hukkaa tehokkaasti mikäli nuo liikkeet tekevät täysillä edes kerran kymmeneen päivään. Itse tein noita viittä liikettä n. kerran viikossa ja söin mahdollisimman paljon. Intin loppupuolella olin jo viisi kiloa voitolla omassa painossa ja ennätykset rikoin penkissä ja pystypunerruksessa. Saavutettu paino tosin koostui pääsääntöisesti läskistä.

Viisi liikettä ja liikkeissä kolme sarjaa, eli 15 sarjaa per viikko ei liene mahdotonta kellekään, vaikka armeijassa olisikin. Jos ei muuten, niin viikonloppuna sitten mikäli on päässyt lomille.

Originally posted by huuke
Missäs koulutusohjelmassa muuten olet ?
EST:llä olen. Kyllä sitä kohtalaisesti ehtii salilla käydä, jos ei ota hirveää stressiä koulun kanssa :thumbs:
Toisaalta sen näkee kyllä arvosanoista. :wall:
Tenttikauden lähestyessä tulee käytyä vähemmin ja treenejä pakko keventää pumppailuks, että jaksais illalla vielä lukeakin.
Sopivasti kylässä asustelen ja salille matkaa sen muutama sata metriä. :)

Originally posted by hiliviuskas

Menitkö Rannikko jalkaväkeen kun on paino noin kovasti tippunut?
Kyllä täällä laivastossa on hyvä olla,tulokset nousee ja hyvää ruokaa on melkeinpä aina ja voi itse mennä hakemaan aluksen jääkaapista safkaa ja tehdä omat ateriat jos nälkä yllättää:kuola:

Miten te oikeen onnistutte keräämään sitä läskiä armeijan aikana? :joulu6: Ihan perussafkaahan siellä tarjoillaan, ei nyt kuitenkaan ehkä niin hyvää mitä äidin kotiruuat, mutta kuitenkin.
Ja kun liikuntaakin on niin vitusti..

Onko se syy sitten ne munkit? :joulu8:

Vaikka mulla kaikki vähäsetkin lihat tulee todennäkösesti lähtee armeijassa, niin en silti läskiäkään kerää. Tulee ruipelona ja vähissä rasvoissa takas, niin on kiva taas alkaa bulkkaa, kun ei oo rasvaa ylimäärästä. Lihasmuisti hoitaa sit homman kotiin. :cool:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom