Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
kuka tai ketkä sieltä on teidän mielestänne ammattitaitoisia poliiseja ja hyviä työssään?
...
Ja jos viitsitte, niin mielipide myös siitä, kuka ei ehkä vakuuta ammattitaidollaan?
En osaa nyt mitään nimiä mainita, mutta yleisesti sellaiset lupsakat ovat parhaita, tai ainakin jättävät parhaan kuvan. Ammattitaitoa sinänsä on vaikeaa päätellä.

Huonoin kuva tulee purukumia jauhavista tyypeistä, jotka puhuttavat ihmisiä aurinkolasit silmillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katselin tuossa tuota Alaskan poliiseja, ja siinä poliisi pysäytti henkilön jota epäiltiin sitten rattijuopumuksesta. Mitäköhän varten siellä Alaskassa ei saa puhalluttaa suoraan sitä kuskia, vaan pitää tehdä niitä ihmeen juopumustestejä :D. Seisoa yhdellä jalalla ja luetella aakkosia, ja vasta sitten saa puhalluttaa. Voiko typerämmin olla :D. Ei varmaan hirveän paljon ratsioita järjestetä tuolla päin.

Sitä kutsutaan ns. oikeuksiksi. Jos ei ole syytä epäillä ei ole syytä säädellä. Jenkkilä ja kanada niin kunnioittaa yksilön oikeutta. Paitsi kalifornia missä mä hankin ajokortin niin piti erikseen allekirjoittaa läystäke misä annetaan poliisille lupa puhalluttaa ilman syytä.

Onkos kellään tietoa, minkälaisia hakijamääriä ollut viime aikoina? Itse meinasin viimeisen kerran hakea nyt tuossa viimeisessä nykymuotoisessa haussa. Siihen voi olla kyllä tunkua aika paljon, mutta so not, sitte vedetään vaan entistäkin kovempaa.

Sitä kutsutaan ns. oikeuksiksi. Jos ei ole syytä epäillä ei ole syytä säädellä. Jenkkilä ja kanada niin kunnioittaa yksilön oikeutta. Paitsi kalifornia missä mä hankin ajokortin niin piti erikseen allekirjoittaa läystäke misä annetaan poliisille lupa puhalluttaa ilman syytä.

Ei siinä kummoisia oikeuksia ole jos silti on pakko alkaa kävelemään jotain viivoja ja arpomaan aakkosia verrattuna siihen että ei edes autosta tarvitse nousta kun puhaltaa pilliin.

Ei siinä kummoisia oikeuksia ole jos silti on pakko alkaa kävelemään jotain viivoja ja arpomaan aakkosia verrattuna siihen että ei edes autosta tarvitse nousta kun puhaltaa pilliin.

Eikös tuossa nyt testata samalla ajokuntoa. Ei se pillin lukema välttämättä kerro ajokuntoa. Minun mielestä Amerikan mallissa tallataan oikeuksia enemmän mitä pilliin puhaltamisessa.

Olen pilliin puhaltamisen kannalla. Raja on selvä, vaikkei se välttämättä ajokuntoa täysin mittaa.

Täälläkin yksi nykyiseen koulutusmuotoon hakija lisää. Olen hakenut myös jo useamman kerran kouluun, viimeisellä kerralla olin tasapisteissä.
Olen valmistautunut erittäin huolellisesti ja ottanut oppia aikaisemmista virheistäni. Kesästä lähtien olen lukenut testeihin ja materiaali oli jo valmiiksi entuudestaan tuttu. Tammikuun alusta lähtien, olen tehnyt duunia vain ma ja pe illat, jotta on ollut mahdollista käydä jokaisen arkipäivänä kirjastossa lukemassa testeihin. Netistä löytyvää Nykyajan kielenopasta olen lukenut ahkerasti, sillä oikeinkirjoitus on tuottanut ongelmia.
Vuosi sitten hakiessani sain aineesta täydet, mutta tiivistelmästä sekä kirjatentistä jäi uupumaan yksi pojo. Nyt on yksi ja ainoa tavoite : saada täydet kirjallisesta osiosta.
Haastattelusta sain täydet myös.

Kuulemani mukaan ottavat 19 sisään viimeisessä nykymuotoisessa haussa. 500 hakijaa jos sattuisi olemaan, niin pitää kaiken mennä nappiin sisään päästäkseen. Onnea hakijoille!

Kaippa ne samanlaisia on ollut, vuosimääräisesti vajaa parituhatta. Pieni notkahdus taisi tulla 2011, kun uutisoitiin työttömien poliisien määrästä. Miksi ajattelet, että nykymuotoisen koulutuksen viimeiseen hakuun on tunkua? Olen ymmärtänyt, että pääsykoe muuttuu helpommaksi kun koulutusmuoto vaihtuu.

Onko se varmaa, että ilmainen asuminen poistuu? Tosin, aika nihkeästi tietoa on annettu, mutta voisin kuvitella, että pakko tuossa koulussa on jotain extraa oltava, kun työ on melkoisen erilaista kuin muut työt.

Kaippa ne samanlaisia on ollut, vuosimääräisesti vajaa parituhatta. Pieni notkahdus taisi tulla 2011, kun uutisoitiin työttömien poliisien määrästä. Miksi ajattelet, että nykymuotoisen koulutuksen viimeiseen hakuun on tunkua? Olen ymmärtänyt, että pääsykoe muuttuu helpommaksi kun koulutusmuoto vaihtuu.

Kyllä itellä ainakin vaikuttaa tuo, että on noi etuudet nykyisellään aikamoiset. Ei tarvi miettiäkään jatkossa kouluun hakemista, kun tota kämppälainaa vielä ihan riittävästi jälellä. Nyt vielä pystyis jumppaamaan, ettei tarvis laittaa myyntiin. Joku siihen saattaa pystyä, mutta mulla kynnys tulee vastaan ja korkeena. Nyt kun pääsis kouluun, sais ansiosidonnaisen ja ilmasen safkan ja asumisen. Eli pystyis lyhentämään pätkää ihan hyvinkin, mutta jos tosta tarttis maksaa kämppä mansesta ja lyhentää vielä tätä ja ruuat sun muut ni turhan tiukaks vetää. En todellakaan sano, ettei siihen pystyisi, mutta tällä hetkellä ajatukset on tämäntapaiset.

e. Janne ehtikin näköjään pikkasen ennen, mutta tulipahan perusteltua..

^ Ymmärrän kyllä. Itse yritin tuossa edellisessä postissa tarkoittaa sitä, että jotta poliisikoulu saisi jatkossakin tarpeeksi laadukasta ainesta kokeisiin ja sitä myötä opiskelijoiksi, on jonkunlainen porkkana oltava. Muuten vaikutus näkyy suoraan tulevaisuuden poliiseissa. Itse aion hakea, mutta ajankohta on vielä auki.

Se nyt on varmaa, että etuudet poistuu ja mennään samalla linjalla kuin muut AMK:t.

Tietääkö kukaan miten työharjoittelut suoritetaan ja poistuuko kenttäjakso?

Tietääkö kukaan miten työharjoittelut suoritetaan ja poistuuko kenttäjakso?

Täältä voipi lueskella, jos kiinnostaa se, mitä on esitetty. Hankeraportissa todetaan, että tutkinnon laajuus olisi 180 op, josta 60 op olisi työharjoittelua (40 työviikkoa). Ja työharjoittelu näyttäis olevan sijoitettu pääosin 2. opiskeluvuodelle, yhtenäiseksi pätkäksi. Tuolta löytyy myös tarkemmin opintojen rakenteesta ja valintaperusteista tekstiä.

Onko se varmaa, että ilmainen asuminen poistuu? Tosin, aika nihkeästi tietoa on annettu, mutta voisin kuvitella, että pakko tuossa koulussa on jotain extraa oltava, kun työ on melkoisen erilaista kuin muut työt.

Poliisissa säästetään eikä mitään extraa tarvitse enää olla. Ja poliisissa noi muutokset tapahtuvat välillä aika vauhdilla ja usein mennään perse edellä puuhun. Aika usein poliisit saavat lukea muutoksista valtakunnallisista lehdistä, jonka perusteella voit olettaa, että myös tiedottaminen on melko usein aivan istumasektorista.

En kännyllä päässyt lukemaan tuota linkkiä, viitsisikö joku pääpiirteittäin kertoa valintaperusteista? Eikö ainakin kuntokoe muutu, että tulee rajat jotka täytyy ylittää?

- - - Updated - - -

Poliisissa säästetään eikä mitään extraa tarvitse enää olla. Ja poliisissa noi muutokset tapahtuvat välillä aika vauhdilla ja usein mennään perse edellä puuhun. Aika usein poliisit saavat lukea muutoksista valtakunnallisista lehdistä, jonka perusteella voit olettaa, että myös tiedottaminen on melko usein aivan istumasektorista.

Reilu meininki...

Lueskelin tuossa jokin aika sitten tuota muutoskaavailua. Kuntokoe muuttuu niin, että se on vain hyväksytty tai hylätty. Olettaisin, että kuntotestien hyväksymisrajat nousisivat, mutta se on vain minun oletus. Työkokemusvaatimus tai myös jäädä pois. Se linkki oli tuossa joku sivu takaperin. Minä odotan, että saadaan ne uusien kuntokokeiden rajat julki, jotta tietää, mitä alkaa tavoittelemaan jatkossa.

Täältä voipi lueskella, jos kiinnostaa se, mitä on esitetty. Hankeraportissa todetaan, että tutkinnon laajuus olisi 180 op, josta 60 op olisi työharjoittelua (40 työviikkoa). Ja työharjoittelu näyttäis olevan sijoitettu pääosin 2. opiskeluvuodelle, yhtenäiseksi pätkäksi. Tuolta löytyy myös tarkemmin opintojen rakenteesta ja valintaperusteista tekstiä.

Kiitos linkistä. Jos oikein ymmärsin niin kolmen viikon työpanos harjoittelujaksolla on about rapiat 90 tuntia, ku normivirkamies tekee 114 tuntia 45 minuuttia. Ilmeiseti etätöitä on luvassa samoin kuin nykyisessä kenttäjaksossa?

Ja lisätäänpä tähän vielä (luonnosvaiheessa oleva) hallituksen esitys koskien lakia poliisiammattikorkeakoulusta. Tuolta löytyy mm. seuraavanlaisia tekstipätkiä:

Nykyisistä tutkinto-opiskelijan opintososiaalisista eduista, joiden taso ylittää yleisen opintotuen tason, ehdotetaan luovuttavaksi. Esityksessä tarkoitettujen ammattikorkeakouluopintojen opintososiaaliset edut määräytyisivät yleisen opintotukijärjestelmän mukaan.

Ammattikorkeakoulututkinnon opiskelija saisi ensimmäisen lukuvuoden aikana korkeakouluopintoihin myönnettävää opintotukilain mukaista opintotukea ja ateriatukea. Toisena lukuvuonna opiskelija olisi palkallisessa harjoittelussa ja saisi virkaehtosopimuksen mukaista palkkaa, eikä olisi oikeutettu opintotukeen. Kolmannen lukuvuoden aikana opiskelija saisi jälleen opintotukilain mukaista opintotukea ja korkeakouluopiskelijan ateriatukea.

Itse jouduin palauttamaan työharjoittelun alkamisen vuoksi tolta ekalta opiskeluvuodelta opintotukea, koska tulorajat ylittyi. Näinköhän työharjoittelun jälkeen pystyy ylipäätään nostamaan opintotukea loppuvuonna (jos siis työharjoittelu päättyy kesken vuoden)? Toivon, ettei tässä käy niin, että jotkut putoavat pelkän opintolainan varaan palkallisen työharjoittelun päätyttyä, kun tulorajat eivät mahdollista tuen nostamista..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom