Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen ollut käsityksessä että vain ennen vuotta 2003 tehdyt vartijan hommat lasketaan ikälisissä. Hassua sinänsä että yhtään mitään yksityisen puolen vaksihommaa lasketaan, kun ei sillä ole mitään tekemistä poliisin työn kanssa. Itse sain pari vuotta "lisää" vartijan hommista. Tuli kyllä täytenä yllätyksenä aikanaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on laskettu vuoden 2003 jälkseisetkin vartijan hommat, niin ennen koulun alkua kuin valmistumisenkin jälkeen. Jäin työttömäksi hetkeksi valmistumisen jälkeen, ja ehdin tehkä 1 kk:n ajan vanhoja hommia. Tämäkin pieni pätkä oli huomioitu.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen ollut käsityksessä että vain ennen vuotta 2003 tehdyt vartijan hommat lasketaan ikälisissä. Hassua sinänsä että yhtään mitään yksityisen puolen vaksihommaa lasketaan, kun ei sillä ole mitään tekemistä poliisin työn kanssa. Itse sain pari vuotta "lisää" vartijan hommista. Tuli kyllä täytenä yllätyksenä aikanaan...
Aloitin vartijan hommat 2004 ja sain kaikki 3,5 vuotta hyväksiluettua ikälisiin.

edit: yhdys sanat kor jattu

Onko kellään tietoa täällä siitä, että kuinka paljon putoaa porukkaa ensimmäisessä vaiheessa ja kuinka paljon toisessa vaiheessa? Aloin kelailee, että minkähänlaiset mahollisuudet sinne nyt on päästä, kun tuohon toiseen vaiheeseen pääsin.

morowaan: karkeasti arvioituna (omaa hakua muistellen) toiseen vaiheeseen luultavasti otetaan n. 80 (+/- 20) hakijaa.

Ja jos ja kun siitä kaks kurssia otetaan, niin lopullisesti valitaan se nelisenkymmentä, plus tietenkin edellisestä hausta varasijalle jääneet

Eli profetiani toteutui. Tulee aika pitkä ajanjakso jonka aikana ei valmistu yhtään poliisia. Mielenkiintoista nähdä mitä tuo merkitsee käytännössä. Otetaanko sisään nyt todella paljon porukkaa, vai paikataanko vaje reservissä jo olevilla?

Eli profetiani toteutui. Tulee aika pitkä ajanjakso jonka aikana ei valmistu yhtään poliisia. Mielenkiintoista nähdä mitä tuo merkitsee käytännössä. Otetaanko sisään nyt todella paljon porukkaa, vai paikataanko vaje reservissä jo olevilla?

Ottaen huomioon sen reservin tänhetkisen lukumäärän ja sen, kuinka monta nuorempaa konstaapelia tulee valmistuu työttömäksi tämänkin vuoden aikana, ni toivon todella, ettei koulua nyt ahdeta täyteen porukkaa.

En ole aivan täysin ymmärtänyt käytännön merkitystä tälle muutokselle, joten voitteko rajata siihen, että kannattaako hakeutua kouluun nyt ennen muutosta vai muutoksen jälkeen?

En ole aivan täysin ymmärtänyt käytännön merkitystä tälle muutokselle, joten voitteko rajata siihen, että kannattaako hakeutua kouluun nyt ennen muutosta vai muutoksen jälkeen?

Jos haluat hienon, uutuuttaan kiiltävän amk-tutkinnon (jota suorittavilla - jos oon oikein ymmärtänyt - on merkittävästi huonommat opintososiaaliset edut eli ei ilmaista majoitusta, ei ilmaisia ruokia, enemmän kustannuksia varusteista/patruunoista yms ja lyhyempi palkallinen harjoittelu), niin hae ensi vuonna.

Jos taas haluat "tyytyä" vanhanmalliseen tutkintoon, jossa koululla ollaan vuosi ja palkallisessa työharjoittelussa/kenttätyöjaksolla sen jälkeen loput puolitoista vuotta, niin hae tämän kevään aikana. Vanhankin tutkinnon voi täydentää amk-tutkinnoksi myöhemmin niin halutessaan.

Ja ilmeisesti tuo pääsykoekin taitaa jollain tapaa muuttua tässä hässäkässä?

Jos haluat hienon, uutuuttaan kiiltävän amk-tutkinnon (jota suorittavilla - jos oon oikein ymmärtänyt - on merkittävästi huonommat opintososiaaliset edut eli ei ilmaista majoitusta, ei ilmaisia ruokia, enemmän kustannuksia varusteista/patruunoista yms ja lyhyempi palkallinen harjoittelu), niin hae ensi vuonna.

Jos taas haluat "tyytyä" vanhanmalliseen tutkintoon, jossa koululla ollaan vuosi ja palkallisessa työharjoittelussa/kenttätyöjaksolla sen jälkeen loput puolitoista vuotta, niin hae tämän kevään aikana. Vanhankin tutkinnon voi täydentää amk-tutkinnoksi myöhemmin niin halutessaan.

Ja ilmeisesti tuo pääsykoekin taitaa jollain tapaa muuttua tässä hässäkässä?

Onko mitään käryä että miten pääsykokeet muuttuu?

Jos hakijoiden määrä on 2 vuodessa tippunut 40%, niin hauska nähdä mitä uudistuksen myötä käy:) Toisaalta vastapainona amk-tutkinto on tietty laajempi jne..

Onko mitään käryä että miten pääsykokeet muuttuu?

Katso http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/files/78FFBB2B27DC189AC2257A6E00282EFF/$file/Polku_hankeraportti_www.pdf vastaus löytyy tuolta sivuilta 57-59.

Pakkislaisia kiinnostanee esimerkiksi seuraava toteamus kyseisestä hankeraportista:
Ehdotuksen mukaan fyysisen kokeen osasuoritusten pisteyttämisestä luovuttaisiin siltä osin, kuin suoritus ylittää hyväksymiskynnyksen. Tämä muutos merkitsisi käytännössä sitä, ettei hyväksymiskynnyksen ylittävästä fyysisen kokeen suorituksesta saisi enää korkeampien pisteiden avulla etuasemaa muiden koeosioiden suhteen hakijoiden välisessä kilpailutilanteessa. Tämä puolestaan lisäisi muiden koeosioiden, kuten tiedollisten koeosioiden ja alalle soveltuvuuden arvioinnin ja niistä saatavien valintakoepisteiden merkitystä lopullisessa opiskelijavalintapäätöksessä.

Prkl, vähenpi äitinkiältä enenpi vomankäyttöä!

Oon kuullut, että niitä kuntotestien läpipääsyrajoja nostettais, jos se kuntotestiosio aletaan arvostella hyväksytty/hylätty -periaatteella. Tästä ei kuitenkaan ollut mitään varmaa tietoa vielä silloin, kun asiasta kuulin.

Oon kuullut, että niitä kuntotestien läpipääsyrajoja nostettais, jos se kuntotestiosio aletaan arvostella hyväksytty/hylätty -periaatteella. Tästä ei kuitenkaan ollut mitään varmaa tietoa vielä silloin, kun asiasta kuulin.
Tämähän kuulostaisi järkevältä. Sinänsä mielenkiintoista miten materiaali muuttuu, kun aletaan painottaa enemmän henkisiä ominaisuuksia.

Katselin tuossa tuota Alaskan poliiseja, ja siinä poliisi pysäytti henkilön jota epäiltiin sitten rattijuopumuksesta. Mitäköhän varten siellä Alaskassa ei saa puhalluttaa suoraan sitä kuskia, vaan pitää tehdä niitä ihmeen juopumustestejä :D. Seisoa yhdellä jalalla ja luetella aakkosia, ja vasta sitten saa puhalluttaa. Voiko typerämmin olla :D. Ei varmaan hirveän paljon ratsioita järjestetä tuolla päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom