Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, eihän sitä opiskelupaikkaa varmasti saa, jos testit läpäisee rajoja hipoen, mutta on noi rajat joka tapauksessa todella alhaiset.
Mä en jaksanut lukea keskustelua kovin montaa sivua taaksepäin, mutta pitää kysyä Shagrathilta ja muilta, joiden mielestä kuntotestin tulisi olla sama miehille ja naisille, että eikö teidän mielestä tuossa koko testissä olisi hieman kiristämisen varaa? Minusta toi kuntotesti on nyt vähän sellainen, että sillä katsotaan vain, että käveleekö hakija omin jaloin vai ei. Etenkin naisten kuntotesti vaikuttaa todella helpolta, vaikka ei olekaan ihan saman tasoinen vitsi kuin RSKK:n valintakokeiden kuntotesti, jossa naiset punnertavatkin polvet maassa.
nusu, mielellään mäkin ottaisin sulta vinkkejä jos niitä maltat antaa!
Ja uudestaan...jos joku vastais:
Jaahas...vaihteeksi taas tää sama keskustelu täällä. Itehhän tänään salilla sain tehtyä nuo lihaskuntotestit pääsykokeen vaadituilla painoilla niillä minimirajoilla. Seinän ylitystä ja nuken raahausta en ole vielä päässyt kokeileen. En kyllä edes tiedä, miten niitä vois reenata. Mutta vuosi on aikaa saada lisää toistoja ja tuo uintihan se on, missä sais kehittyä hurjasti! Seuraa hienosäätökysymys:
Naisten ylätaljassa vedetään 70% omasta painosta. Missä vaiheessa tämä punnitus tapahtuu? Juuri ennen ylätaljaa? Miten pyöristys? ylöspäin vai alaspäin vai lähimpään johonkin vai....?
Ois myös mukava tietää millaisilla toistomäärillä on saanut minkäkinlaisia pisteitä, kun nuo minimit on vaan ilmoitettu. Nyt pääsen vuoden reenin jälkeen (oli tosi paska lähtötilanne siis) nuihin mihimeihin, mutta en aiokkaan kyllä vielä yrittää sisään.
Soititko soittopäivänä valintayksikköön? Valintasihteeri voi käydä läpi tiivistelmän arviointilomakkeen merkinnät kohta kohdalta. Niistä rukseista ja mahdollisista lisäkommenteista saat tietää, mitä ongelmia juuri sinun tiivistelmässäsi on ollut. Pelkkä yleinen tiivistelmäharjoittelu voi olla osaksi ajanhaaskausta, jos et tiedä, millä osa-alueilla sinulla on kehitettävää.
Taisit kertoa keväällä, ettet harjoitellut tiivistelmän tekemistä lainkaan ennen koetta. Harjoittele, ja tee se kellon kanssa. Yritä lisäksi löytää joku pätevä tyyppi, jolla voit luettaa tiivistelmiäsi.
Kiitos, oli hyötyä! Muutkin saa vastata, jos on tietoa.
Jos ylätaljaa joutuu vetämään heti sen nuken raahaamisen jälkeen, niin kroppa on vielä niin hapoilla, että toistomäärä voi olla reippaasti pienempi kuin treenatessa. Itse siirryin nukelta suoraan ylätaljalle ja tulos oli vain noin puolet siitä, mihin olin treenatessa pystynyt. Samaa olen kuullut monen muun sanovan. Ei siis kannata tyytyä missään nimessä minimiin tai vain muutamaan toistoon yli minimin - kokeessa kaiken saattaa kuitenkin huonolla tuurilla joutua tekemään putkeen ilman sen kummempia lepotaukoja.
Jokaisen naisen (ja myös poikkeuksellisen pienikokoisten miesten, joita on nykyään jo useita) pitäisi unohtaa se "mutku mä haluan kentälle!!", ja miettiä oikeasti että aina se kenttätyö ei ole leikkimistä, ja voit OIKEASTI olla partiossasi pelkkä rasite. Varmasti on sellaisia naisia jotka kentällä pärjäävät, mutta itse tapaamistani voin laskea ne yhden käden sormin.
No tämäkin on varmaan aika henkilökohtaista. Itse jouduin vetämään taljaa heti nuken jälkeen eikä vaikuttanut mitenkään. Olin itse harjoitellut noita osa-alueita peräjälkeen niin kroppa oli siihenkin jo tottunut. Ja edelleen peräänkuuluttaisin tuota treeniä nukkea varten. Se ilmeisesti on monelle naiselle vaikein koko testeissä.
Pitää harjoitella nukenraahausta vaikka omalla ukolla. Se saa kyl ensin laihuttaa 10kg. Kiitos Emilialle vastauksesta. Onneks menee jo reippaasti yli, mutta hyvä kun otit esiin tuon nukenkannon tuota ennen, niin ei tule yllärinä. Tää ketju on niin hirveen pitkän ja viimeiseen 50 sivuun en muista nähneeni tuloksia kuin joltain osin.
Seinän ylitystä ja nuken raahausta en ole vielä päässyt kokeileen. En kyllä edes tiedä, miten niitä vois reenata.
Ois myös mukava tietää millaisilla toistomäärillä on saanut minkäkinlaisia pisteitä, kun nuo minimit on vaan ilmoitettu. Nyt pääsen vuoden reenin jälkeen (oli tosi paska lähtötilanne siis) nuihin mihimeihin, mutta en aiokkaan kyllä vielä yrittää sisään.
Oletko sinä (tai joku muu) joskus ollut partiossa sellaisen naisen (tai miehen) kanssa, joka on oikeasti RASITE? Eli joka selvästi haittaa työntekoa, josta täytyy koko ajan huolehtia samalla kun itse hoitaa keikkoja jne.? Sen ymmärrän, että on varmasti paljon sellaisia, joista ei ole mitään hyötyä toiselle, mutta jotka toisaalta osaavat pitää huolen edes itsestään... Olisi mielenkiintoista kuulla vaikka esimerkkejä, jos tällaisia on vastaan tullut.
Olen siitä samaa mieltä, että lähes kaikkien valmistuvien (naisten ja miesten) halu ja kauhea hinku päästä heti kentälle töihin on ihmeellistä ja älytöntä. Minunkin kurssilta varmasti 98% haluaisi ensisijaisesti kentälle. Miksi juuri kenttähomma on niin IN, että tutkintaan mennään pitkin hampain (kun on pakko)? Mikä tekee juoppojen kuskaamisesta, sekopäiden rauhoittelusta, liikenteen ohjauksesta talvipakkasilla/kaatosateella/tms., tai maijalla ympäriinsä ajelusta niin paljon "hienompaa" kuin muusta poliisin hommasta?
En tiedä onko kyse siitä, että haetaan rispektiä ja ihailua, kun saapastellaan haalarit niskassa varustevyön kanssa ihmisten ilmoilla. Ihan kuin "siisti sisätyö" siviilivaatteissa vähentäisi ammatin arvostusta. No, oli miten tahansa, niin suurin osa poliisiksi valmistuvista saisi kyllä tarkistaa asenteensa työn eri osa-alueiden suhteen.
Itselleni mieluisin työ olisi tutkinta. Osin siksi, että tiedän naisena häviäväni kentällä koon ja voiman suhteen monelle asiakkaalle, osin koen tutkintatyön mielenkiintoisemmaksi kuin kentällä olemisen. En silti pelkää tai epäile pärjäämistäni kentällä, ja toki haluaisin joskus olla vaikka kierrolla siellä. Mutta noin niinkuin työuran kehittymistä ajatellen, ei kentällä oleminen 30v. ole toiveeni.
Ja vähän vielä kommenttia noihin pääsykokeiden kuntotesteihin ja naisten/miesten vaatimuksista siinä. Mistä on miesten testien vaatimustaso ja minimit otettu? Eli miksi miesten pitää pystyä penkistä nostamaan juuri 62,5kg vähintään 2x? Miksei se ole 70kg tai vaikka 40kg? Kuka on määritellyt, että juuri tuo taso on riittävä? Ja joku nostaa sen 20x, joku vain 2x, mutta silti kumpikin voi päästä kouluun ja ovat siellä samanarvoisia.
Ps. Niille tiedoksi ja kannustukseksi, joille kuntokoe on vaikeinta/mietityttää, niin kyllä kouluun voi päästä, vaikka siitä saisi minimin (1p). Kunhan läpi pääsee, ja muista osista saa todella hyvät pisteet. Nimim. kokemusta on, mutta en silti koe olevani huonompi poliisi kuin muutkaan.
Taitaa sillä "nukella" olla sittenkin vielä ylimääräistä painoa, mutta toki harjoittelen mielellään liian isollakin nukella. Samoin muissa kunto-osa-alueissa yritän ylittää kaikki rilusti ennen kuin menen kokeeseen. Psykologisiin ei oikein voi valmistautua, joten jos vetää hyvät kuntotestistä, niin voi saada pari pistettä "anteeksi" muissa. Poliisilakiakin vois alkaa sisäistää jo nyt.- - - Updated - - -
Älä asennoidu noin. Nimenomaan sun täytyy harrjoitella sillä sun miehellä just ton painoisena, niin sitten se nukenraahaus on helpompaa kokeissa. Ja ei kannata tyytyä pelkästään siihen, että sitä nukkea pystyy raahaamaan, vaan se tekniikka kannattaa myös opetalla kunnolla, eli nosto jaloilla eikä selällä. Väärä tekniikka pudottaa heti pisteitä.
Taitaa sillä "nukella" olla sittenkin vielä ylimääräistä painoa, mutta toki harjoittelen mielellään liian isollakin nukella. Samoin muissa kunto-osa-alueissa yritän ylittää kaikki rilusti ennen kuin menen kokeeseen. Psykologisiin ei oikein voi valmistautua, joten jos vetää hyvät kuntotestistä, niin voi saada pari pistettä "anteeksi" muissa. Poliisilakiakin vois alkaa sisäistää jo nyt.