Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....elijoilta-aiotaan-poistaa-maksuttomat-etuudet

Poliisiopiskelijoilta aiotaan poistaa maksuttomat etuudet

Poliisiopiskelijat ovat menettämässä maksuttoman majoituksen ja ateriat sekä kokelaspäivärahan.

Sisäministeriön työryhmän esityksen mukaan poliisiammattikorkeakoulun opiskelijoiden opintososiaaliset edut olisivat tulevaisuudessa samat kuin muilla ammattikorkeakouluopiskelijoilla Suomessa.

Poliisiammattikorkeakoulussa lähiopetukseen osallistuvat ovat tähän mennessä saaneet maksuttoman asumisen, kolme maksutonta ateriaa päivässä, pienen päivärahan, virkavaate-edun ja ilmaisen terveydenhuollon.

– Nyt esitetään, että opiskelija-asuminen järjestetään normaalin opiskelija-asumisen tapaan. Poliisiammattikorkeakoulun asuntolarakennukset tulevat säilymään, mutta majoitus muuttuu maksulliseksi. Lisäksi ilmaisista aterioista ja kokelaspäivärahoista luovutaan, kertoo Poliisiammattikorkeakoulun rehtori Kimmo Himberg.

Henkilöstöä vähennetään
Opiskelijoiden etuuksiin tehtävien leikkausten lisäksi poliisiammattikorkeakoulu valmistautuu myös muihin säästöihin.

Ammattikorkeakoulusta ollaan vähentämässä henkilöstöä kaksikymmentä henkilötyövuotta viime vuoden tasoon verrattuna. Vielä ei tiedetä, miten henkilöstövähennykset toteutetaan. Lisäksi ammattikorkeakoulun ulkopuolelle suunnattua maksullista toimintaa ehdotetaan laajennettavaksi.

Poliisiammattikorkeakoulun uudistuksista on tarkoitus saada 4,2 miljoonan euron säästöt.

Lähde: mtv3.fi

Tämä on melko ikävää, mutta eipä ainakaan minun hakemiseen vaikuta.

Olen käsittänyt että kaikki eivät suinkaan suorita noita "jatko-opintoja", vaan laitokset valikoivat koulutettavat. Suoritan tällä hetkellä APT:a, ja paljon luonnollisesti kyseltiin aiheesta, näin minä sen käsitin. Ja noilla vastavalmistuneilla ei kuitenkaan ole käytännössä päivääkään työkokemusta, joten ei heitä voi suoralta kädeltä tietenkään nimittää mihinkään ylikonstun virkoihin.

Kuten mainitsin, opiskelen Hervannassa tällä hetkellä. On muuten melkoisen kuollut paikka tällä hetkellä...Jos täällä on joitain peruskurssilaisia, jotka haluavat jutella pollarin hommista ilman siloiteltuja näkökantoja ja ruusuisia tulevaisuuden kuvitelmia, niin tulkaa rohkeasti höpöttämään :D Salilla käyn päivittäin, ja päällä on yleensä jotain FC Interiin liittyvää rekvisiittaa =) Nimim. Tositarkoituksella (Ensi viikon olen tosin poissa...)

Noh, kohtahan sinne saadaan "täytettä" kun näyttää tuo seuraava häke-kurssi starttaavan siellä.. enemmän kai tuota opiskelevat tampereella kuin kuopiossa näemmä =)

Oon vähän aikases, mut onks joku muu kans ruvennu valmistautuu tammikuun seuraavii pääsykokeisii? Haen kolmatta kertaa ja on kyl aika huikeelle tasolle nostanu ton kirjallisten kokeitten matskun. Puhun siis siit SM:n julkasust. Hiukan joutuu tekee töitä niitten pisteitten eteen.

Kaverille sanoivat suoraan, että ihan turha on hakea, duunia hyvin todennäköisesti et tule mahdollisesta valmistumisesta huolimatta. Olin itsekin sanonut jo samaa, mutta ei uskonut ennenkuin sieltä sanoivat :rolleyes:

Kaverille sanoivat suoraan, että ihan turha on hakea, duunia hyvin todennäköisesti et tule mahdollisesta valmistumisesta huolimatta. Olin itsekin sanonut jo samaa, mutta ei uskonut ennenkuin sieltä sanoivat :rolleyes:

Joo näin minullekin aikanaan sanottiin, kun työllisyystilanne oli surkea. Hain silti kouluun vaikka kyllähän se mietitytti. Menin kouluun asenteella, että teen siellä kaikki niin hyvin kuin osaan, ettei ainakaa itseä tarvitse syyttää mahdollisesta työttömyydestä. Jouduin olemaan 6 viikkoa työttömänä ja nyt olen ollut virassa yli kolme vuotta. Tosin olisin varmaankin saanut tämän viran vaikka olisin härväämällä kouluni käynyt, mutta ei oikein mun luonteelle se lusmuaminen sopinut. Tuurista oli enemmän kiinni, että työpaikka irtosi.

Mitäs fiiliksiä porukoille jäi tokast vaiheest? Ite hain jo neljättä kertaa, viime kerralla jäi pisteen päähän. Toivottavasti ensiviikolla tippuis postiluukusta vihdoin se kauan odotettu kirje!

Tänne kolahti postilaatikkoon tänään kutsu 3-vaiheeseen. Fiilis on aikas hyvä! :)

Jees. Tänne tuli kans kutsu 3. vaiheeseen. Oli kyl voittaja fiilis ku avas kirjeen. :dance2:

Onko kenelläkään tietoa siitä, että miten varmana uskaltaa koulupaikkaa pitää, mikäli terv. tark. ja huumeseula on ok? Itse mietiskellyt, että tuskin Polamk hirveästi ylimääräisiä tarkastuksia Terveystalolla haluaa teettää ja maksaa...:confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom