Poken hommat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Voima
  • Aloitettu Aloitettu
Kamaan hei, kait täällä on joitakin jotka on käynyt järjestyksenvalvojankurssin. Näyttää siltä että kaikki on töissä laittomasti...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NP sanoi:
Kamaan hei, kait täällä on joitakin jotka on käynyt järjestyksenvalvojankurssin. Näyttää siltä että kaikki on töissä laittomasti...

Soita paikalliselle poliisilaitokselle. Ne kertovat sieltä yhteystietoja myöten, kenellä on ko. laitoksen alueella lupa järjestää järjestyksenvalvojankursseja.

Vähän vaikea sanoa missä järjestyksenvalvojan kurssin voit käydä kun eri paikkakunnalla eri tahot niitä järjestää. Meilläpäin esim. urheiluseura järjestää noita kursseja. Poliisiasemalta saat varmaan yhteystietoja...

Nipsu sanoi:
Mihin sille portsarille sitä tippiä voi antaa? Paljonko on suomessa normaali summa 1-2€?
Esim ovella, ei pelkästään narikassa.

Perinteinen "käytä seteliä, vältä meteliä" sananlasku toimii tässäkin tapauksessa ;)

Teki suorastaan mieli haistattaa paskat kun joku valopää antoi ovella 5centtiä ja naureskeli...

Sumu sanoi:
Perinteinen "käytä seteliä, vältä meteliä" sananlasku toimii tässäkin tapauksessa ;)

Teki suorastaan mieli haistattaa paskat kun joku valopää antoi ovella 5centtiä ja naureskeli...

heheheeee... tulipas hyvä mieli tänkin päivän alulle tuosta postista. toi olis kyllä aika osuva slogani laittaa narikan viereen vaikka kylttinä asiakkaille.
:D

joo, mikäs sen suuremmin vituttaa kuin juurihankitulle 18 -v. tyttöystävälle rehvakas ´maailmanmies´ -esittäminen poislähtiessä : salaisen ovipalvelun miehelle annetaan lähtiessä ns. kaikki kolikot mitä on illasta jäänyt kouraan, ja sitten hätäisesti tyttö kainalossa pihalle samalla neitokaiselle antaen silmäyksen tyyliin : "huomasitko kuinka meikäläinenkin jakelee hilloa niinkuin sillä ei olisi mitään väliä - no, kai se köyhään koskisi."

siinä kun sitten ylhäisen pariskunnan kavioiden kopse vaimenee ulko-ovea lähestyttäessä, ja portsari ennättää vasta toipua tuosta spektaakkelista ja katsoo kouraansa, niin huomaa koko valtavan summan mitä tuo max. 19 -v. maailmanmiehen alku olikaan jättänyt sinulle... markka-aikana tämän todistaessani huomasin kädessäni olevan 10 pennosina etc. se kaikki 1,20 mk... muutaman kerran teki kyllä nakata valtavat hillot kaverin jalkoihin perään - ja taisipa joskus näin käydäkin. ei mua siis se määrä vituttanut mitä se kaveri antoi, vaan se määrä joka tuli tuon esityksen yhteydessä. jos tuollainen summa annetaan ihan muina miehenä poislähtiessä, niin mikäs siinä, kiitos se siitäkin antajalleen kuuluu - ja jos ei kukaan mitään antaisi, niin ei mitään illan jälkeen olisi kertynytkään. mutta ne esitykset... :rolleyes:

taicaviitta sanoi:
miehelle annetaan lähtiessä ns. kaikki kolikot mitä on illasta jäänyt kouraan, ja sitten hätäisesti tyttö kainalossa pihalle samalla

Nykyään voi tässä suhteessa tulla myös pahoja ylilyöntejä. On useamminkin tullut lyötyä koko alkuillan kolikkosaldo silmät sumeina sen illan viimeisen baarin pokelle jo sisään tullessa. Niitä kolikoita saattaa helposti kertyä liki 20 euroa, kun vähän kiertää. Kyllä liika on liikaa. Ainakin köyhälle.

Tosta tytöstä ei pois lähtiessä tietoakaan.

Kyllä kaikki riksa on aina kotiin päin, mutta se on kyllä totta että vähän ottaa pattiin kun äijä tulee ulos, ottaa molemmilla käsillä mun oikeesta kädestä kiinni kätelläkseen, ja sitten sanoo silmiin katsoen "kiitos"! Eikä kädessä ole latin latia. -KELE! :wall: Mä sanon aina siihen väliin, että miten päin mä laitan tän kiitoksen aamulla leivän päälle, pitkittäin vai poikittain, että aamulla täyttäis mahan paremmin? Ja voinko maksaa huomisen maidot siwan kassalla 200:lla kiitoksella, ja 56:lla hyvän illan jatkoilla...
Kiitti Moro Moi!

Hmmm, eipä ole tullut mieleenkään antaa portsarille tippiä... vaikka joskus ehkä olisi jopa aihetta. Vaan kun ei meikäläinenkään ole rahasta tehty :rolleyes:

Yleensä mieleen jää ne kerrat, kun ovihenkilö on sikaillut oikein kunnolla. Vaikka se kohtuu harvinaista onkin.

Mike sanoi:
Arvuuteltavaksi jääkin antoiko Mike OMAT tippinsä firmalle.

Seuraavan kerran kun tuun käymään Tampereella niin pakko käydä katsastamassa millainen herra siellä ovella on, ja heittää ehkä vähän tippiäkin :)

No tuota.. jos kapakkaan on sisäänpääsy 5-10e ja vaatesäilytys 1-2e,
pitäisikö pois lähtiessä vielä alkaa portsarille jotain tippiä jakamaan?
Kyllä se on portsarin ja työnantajan välinen asia, ei minun,
joka maksan jo aivan nokko ko. puljuun...

Nipsu sanoi:
Seuraavan kerran kun tuun käymään Tampereella niin pakko käydä katsastamassa millainen herra siellä ovella on, ja heittää ehkä vähän tippiäkin :)

Ei mike enää tee ovihommia.

Masa76 sanoi:
No tuota.. jos kapakkaan on sisäänpääsy 5-10e ja vaatesäilytys 1-2e,
pitäisikö pois lähtiessä vielä alkaa portsarille jotain tippiä jakamaan?

Saatan heittää sillonkin jotain pientä, ei se muutama kerta vuodessa missään tunnu.

Sitäkin näkee, että vängätään pelkästä 1-2e narikkamaksusta. :david: :wall:

Halmeelle oli joskus joku heittäny illan päätteeks 30 penniä tippiä niin halme oli sit tokassu et "mee ostaan ittelles kortsuja ettei noin köyhäsuku jatku" ja heitti kolikot kundin niskaan.

Ensiksi hivenen asian ohi.

Nykyään kolikot voivat todellakin tehdä tepposia. Jokunen aika sitten kävelin kännissä kuin käki himaan ja huomasin, kun kaksi sievää kimmaa soittivat viulua kadun reunalla.
Liikuttuneena laitoin heidän viulukoteloonsa kaikki kolikot mitä minulla oli taskussa. Seuraavana päivänä hivenen ihmeteltyäni ja laskeskeltuani tulin siihen johtopäätökseen, että siinä oli ainakin 30-40 euroa.

Itse en anna yleensä mitään pokelle vaan satsaan tarjoilijoihin joille heitän aina ehkä joku 30-50 centtiä tuoppia kohden hiluja ja yleensä juon > 10 tuoppia.

Ovella jo useita vuosia seisseenä voin todeta, että henkilökohtaisesti vituttaa "kaikki" korkeakoulusssa opiskelevat, sinne juuri päässeet ja lukiosta juuri kirjoittaneet persesilmättömät penikat, jotka kuvittelevat olevansa maailman valtiaita. Itselläni on korkeakoulututkinto, mutta vittuako siitä meteliä pitämään... Saatanan besserwisser-kynäkaulat, kun ne tulevat avautumaan kaiken tietävinä. Onneksi omaan suht pitkän pinnan ja mahdollisuuden evätä kyseisen henkilön sisäänpääsyn.

Tipeistä sen verran, että turha on köyhien paskiaisten ihmetellä räntä-/ vesisateessa, miksi VIP-asiakkaat pääsevät nopeasti sisään, kun he joutuvat pönöttämään vaikka 30 asteen pakkasessa munat kuurassa. Raha on se joka puhuu. Itse harvoin ulkona käyvänä jätän AINA 10-20 euroa ovelle, joten seuraavankin kerran ovet avautuvat saman tein ja palvelu on hyvää. Pahimpia lokkeja ovat ns. julkkikset, jotka lokkeilevat kaikissa ilmaiskokkareissa ilmaisen viinan perässä, mutta nillittävät joka ikisen hilunkin takaisin, mutta ollaan niin julkkista että...

demoni sanoi:
Sitäkin näkee, että vängätään pelkästä 1-2e narikkamaksusta. :david: :wall:

No ne joutaa kyllä opastaa takaisin oven ulkopuolelle,
se rahahan on "palveluraha" joka kuuluu maksaa. :kippis1:

Aattelin vaan, että eihän mullekkaan kukaan ylimääräistä tippiä maksa,
vaikka duunaan paskapalkalla kolmivuorotyötä tehtaassa... :hyper:

Olin töissä pokena eräässä ulkomaalaisen omistamassa raflassa. Ensimmäisellä kerralla kun olin pomon kanssa samaan aikaan töissä sain vuoron loputtua valituksen kun olin syönyt purkkaa ja olin istunut vähän aikaa narikassa hiljaisimpana aikana! Olisi tietysti voinut jo heti aluksi kertoa mitä pokena saa ja mitä ei saa tehdä ko. paikassa.

zii sanoi:
Vaikka käteen. Itse annan yleensä 2-5e, useimmat ei anna mitään ja jotkut antaa 10e.

Toi femma varmaan on aika hyvä summa, tosin kyllähän jotkut voi heittää vaikka 50 euroakin Järjestyksen valvojalle.
Hyötyjä isoista tipeistä.
Ei tarvitse jonottaa,
Baari ei ole koskaan liian täynnä.
Poket ei välttämättä halua nähdä ala ikäisen kaverin henkkareita.
Ja jos joku tulee mussuttamaan niin järjestyksen valvojat aika nopeasti poistaa häiriön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom