Pohkeet

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ite näin edelliskesänä kun oltiin kavereitten kanssa autolla Suomea kiertelemässä jossain aivan Jumalan selän takana sellasella hiekkatiellä juoksemassa jonkun vanhan parran, jolta kysyttiin jotain uimapaikkaa tms. Tämä kaveri oli joku vanha hihaton päällä ja oli muuten ihan laiha kaveri, mutta pohkeet olivat AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN kokoiset! Ihan sm-tasoa...ei liity sinäänsä mihinkään, oli vaan pakko kertoa. Oikeesti valtavat! Hyvän malliset ja suonetkin pinnassa, siinä jäin suu auki tuijottamaan =D

No kyllä ne pohkeet ja reidetki voi juoksemalla kehittyä. Kattokaa vaikka futispelaajia. Joillain tuntuu olevan sellaiset geenit että kun ne kävelee kerran viikoss portaat ylös, niin ne jo kasvaa. Itselläni toki ei auttanut mikään muu kuin kova salireeni, ens kesänä voi jo käyttää shortsejakin kahden vuoden tauon jälkeen.

edit: toki juoksemalla massan hakeminen on kuin halolla päähän hakkaamista.

Pohkeet kyllä rasittuvat ihan eritavalla pelkässä kävelyssä kuin reidet. Tästä syystä uskonkin, että niille pitää hieman erillaista treeniä tehdäkkin. Eli pohkeet ovat tottuneet hurjiin rasituksiin. Mielestäni tuo venytys on aivan ehdoton vaatimus pohjetreenissä, jossei muuten niin ainakin liikeen ROMin lisääjänä.

Harvalla jalkapalloilijalla oikeasti noi reidet on isot, ainakin näin kehonrakennuksen näkökulmasta. Isoihin pohkeisiin törmää sitten jo ihan eritavalla.

toolate sanoi:
Harvalla jalkapalloilijalla oikeasti noi reidet on isot, ainakin näin kehonrakennuksen näkökulmasta. Isoihin pohkeisiin törmää sitten jo ihan eritavalla.
Niinpä, tosin jos niillä olisikin isot reidet näin kehonrakennus mielessä, eivät he pysyisi juoksemaan niin kovaa, kun jalat painaisivat paljon enemmän.:rolleyes:

Ja jos pohkeista tämä aihe on, niin ne ovat lempi lihas jota treenata. Paras tunne on, kun saa pohkeet mukavaan pumpiin.

:offtopic: saattoi mennä koska en jaksanut lukea koko threadia..;)

Mikä pohjenousutyyli olisi hyvä pohkeen sisemmän lohkon rankaisuun? Mulla ne on jostain syystä jääneet onnettoman pieniksi vrt pohkeen ulko-osaan. Huomasin myös että oikea pohje on pienempi kuin vasen. Mistä moinen voisi johtua?

Aleley sanoi:
Mikä pohjenousutyyli olisi hyvä pohkeen sisemmän lohkon rankaisuun? Mulla ne on jostain syystä jääneet onnettoman pieniksi vrt pohkeen ulko-osaan. Huomasin myös että oikea pohje on pienempi kuin vasen. Mistä moinen voisi johtua?

Eikös tämä pohkeiden erikokoisuus voi johtua mm. jalkojen pituuserosta? Mulla on
kanssa eroo pohkeissa.

Muistan yhen army kaverin jolla oli saatanan isot pohkeet, siis lihasta ei läskiä. Kaveri kerto et oli nuorena kollina kävelly paljon kantapäät ilmassa siis päkiällä jostain ihme syystä ja tästä johtu toi pohkeiden koko :eek: Kaikki vaan kävelemään tästä lähin samalla tavalla ni kohta on hirmu pohkeet joka jampalla ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aleley sanoi:

Jos olet tehnyt pohjenostoja paljon istualteen, niin uskoisin että seisten tehdyt auttas asiaan.

Vittu mitä mutuilua täällä, mäkään en tiedä, mutta siinä luulossa olen ollut että istualteen enempi uloimpiin ja seisoaltaan sisempään. Joku tohtori tänne tarvitaan, seuraava sanoo että istualtaan ottaa trapseihin :)

RRKalle sanoi:
Vittu mitä mutuilua täällä, mäkään en tiedä, mutta siinä luulossa olen ollut että istualteen enempi uloimpiin ja seisoaltaan sisempään. Joku tohtori tänne tarvitaan, seuraava sanoo että istualtaan ottaa trapseihin :)

RRKalle mutuili nyt ihan väärin päin.

Istualtaan reenataan pääasiassa leveää kantalihasta koska polven ollessa koukussa ja jalka tuettuna päälimmäinen kaksoiskantalihas rentoutuu.

Leveä kantalihas on juuri se alempi pohkeen lihaksista joka sisältää pääasiassa hitaita lihassoluja. Paitsi että lihas osallistuu siis pääasiassa nilkan koukistukseen (hitaat solut tuottavat pitkään energiaa ja mahdollistavat kävelemisen väsymättä), se säätelee myös tasapainoa.

Kaksoiskantalihas on kaksiosainen lihas joka löpöttää tuossa päälimmäisenä heti polvitaipeen alapuolella. Kaksoiskantalihas sisältää nopeita lihassoluja ja hoitaa pohkeitten osan ponnistuksissa ja juoksussa ja muissa vastaavissa räjähtävissä suorituksissa. Kaksoiskantalihaksen tehtävät on paitti nilkan ojennus kinttu suorana niin myös takareiskojen avustaminen polven koukistamisessa.

Semmosta faktaa yön pikkutunneilta.

Enkö mä noin sen juuri järkeillyt? Seisoaltaan sitä isoa mötköä mikä on sisempänä ja istualtaan ulompaa. Takoitan nyt sisemmällä kropan keskustaan päin, ja ulommalla kropasta poispäin.

RRKalle sanoi:
Enkö mä noin sen juuri järkeillyt? Seisoaltaan sitä isoa mötköä mikä on sisempänä ja istualtaan ulompaa. Takoitan nyt sisemmällä kropan keskustaan päin, ja ulommalla kropasta poispäin.
Et, kun se on just toisin päin. Istuen tehtynä ottaa sisäosaan, seisoen tehtynä ulko-osaan.

Powerhousu sanoi:
Et, kun se on just toisin päin. Istuen tehtynä ottaa sisäosaan, seisoen tehtynä ulko-osaan.

No on se vaikeeta, ei jummarra.

Gdane sanoo
Kaksoiskantalihas on kaksiosainen lihas joka löpöttää tuossa päälimmäisenä heti polvitaipeen alapuolella. Kaksoiskantalihas sisältää nopeita lihassoluja ja hoitaa pohkeitten osan ponnistuksissa ja juoksussa ja muissa vastaavissa räjähtävissä suorituksissa. Kaksoiskantalihaksen tehtävät on paitti nilkan ojennus kinttu suorana niin myös takareiskojen avustaminen polven koukistamisessa.

Eli toi olisi se iso sisäpuolen lihas, eikö? Ja tohon ottaa sitten seisaaltaan kun istualtaan ottaa siihen toiseen? aargh.

Pakko saaha nyt kerralla selvyys tähän, mulle on meinaan pohkeet lihaskoon kannalta tärkein lihasryhmä.

edit:Eikun vittu, te puhutte alemmasta ja ylemmästä, mä olen jossain ufomaailmoissa. Mä puhun siis vasen oikea-akselilla sisemmästä ja ulommasta. Ulommalla tarkotan kans sitä pitkää suiroa säären ulkosyrjässä. ja sisemmällä sitä "the real pohjetta".

Jeesus että sitä on välillä alottelija, taitaa olla tarvis kerrata anatomiaa, mutta kai mä nyt olen jo käsittänyt oikein, eli kaksoiskantalihasta reenataan seisoaltaan. Seisoaltaan saa kokoa eniten, eikö?

Hyppään kohta järveen.

RRKalle sanoi:
Eli toi olisi se iso sisäpuolen lihas, eikö? Ja tohon ottaa sitten seisaaltaan kun istualtaan ottaa siihen toiseen? aargh.
Sanoihan Gdanekin tossa jo aiemin, että "RRKalle mutuili nyt ihan väärin päin." Eli mutuilet väärin päin. :D Eli se on toisin päin.
Edit: Kerran vielä ratakiskosta. Istuen sisempään, seisoen ulompaan.

Gdane sanoi:
Kaksoiskantalihaksen tehtävät on paitti nilkan ojennus kinttu suorana niin myös takareiskojen avustaminen polven koukistamisessa.
Btw. Miksi kansankielessä nilkka ojentuu, kun se oikeasti koukistuu? Sun kuvailema asia on siis nilkan koukistuminen. Sanotaanhan sitä fysiologisessa mielessäkin fleksioksi. Sama juttu, kun mietit kättä. Eli kämmen on sama kuin jalkapohja, ja jos käännät kättä ranteesta sinne kämmenen suuntaan, et ojenna rannetta, vaan koukistat. Samalla tavalla nilkkakin siis koukistuu. Miksi sitä sanotaan silti ojennukseksi? Ei ymmärrä.

Suositut

Back
Ylös Bottom