Pohkeet

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko pohkeilla paljon merkitystä jalkaliikkeissä, esim. kyykky,prässi,mave?

Kasvavatko pohkeet noita tekemällä?

Entä miten tehokasta juokseminen on jalkojen kannalta? Massaahan siinä kyllä tulee, mutta tuleeko voimaa?

eipä tuolla juoksemisella saada massaa jalkoihin,edes pitkällä juoksulla.puntti kannattaa ihan erikseen tehdä ne pohkeet ja jalat jos haluat massaa ja voimaa kinttuihis.

Juoksemalla ei kyllä massaa saa jalkoihin. Pikemminkin kaikki häviää. Ja kyllä pohkeet vaatii ihan ne omat liikkeensä jos haluat saada ne kasvamaan.

:offtopic: Iha näin ohimennen kyselisin, että itellä on tullut painon takia melko voimakkaat jalkalihakset. Tossa ku kokeilin sellasta pohkeet seisten laitetta, laitoin siihen oman painon lisäks samanverran(150kg) lisää ja sekin meni melko kevyesti. En oo mitään kauheeta lihaskimppu-kuntoa tässä hakemassakaan, eli kannattasko noiden jalkojen kans keskittyy aerobiseen ja vedellä sit yläkropalle noit lihasmassa enemmänki?

mutua tulee - isä papalla on sellaset kohtuu pohkeet, juossut iät ja ajat. minä en juokse ja mulla on kyllä laihat pohkeet. väittäisin että juoksemattomalle ihmiselle pienet lenkit voisivat tuottaa jonkin laista pohkeiden kasvua.
itse olen hinkannut pohkeita jo aika kauan salilla, ylä osaan on hiukan jo muotoa ja kokoakin tullut. salilla ei ole laitetta jolla voisi tehdä polvet koukussa pohkeita, mikä estää sen osan treenauksen jolla saisi hiukan alemmaskin ytyä.

Mniskasalilla sanoi:
ei ole laitetta jolla voisi tehdä polvet koukussa pohkeita, mikä estää sen osan treenauksen jolla saisi hiukan alemmaskin ytyä.
Oletko koettanut tehdä esim. smithissä perse jollain penkillä ja se tanko reisien/lähes polvien päällä ja varpaiden alla jokin koroke? Jotain pehmikettä/joku levy että paino jakaantuu tasaisesti jalkojen ja reisien väliin ja avot, siinä on "seated calf raise". En ole tuota kunnolla kokeillut mutta ainakin pari toistoa sillä tuntui ihan hyvältä.

Oho, löyty kuvakin:

SMSeatedCalfRaise.gif

Mniska sanoi:
mutua tulee - isä papalla on sellaset kohtuu pohkeet, juossut iät ja ajat. minä en juokse ja mulla on kyllä laihat pohkeet. väittäisin että juoksemattomalle ihmiselle pienet lenkit voisivat tuottaa jonkin laista pohkeiden kasvua.
itse olen hinkannut pohkeita jo aika kauan salilla, ylä osaan on hiukan jo muotoa ja kokoakin tullut. salilla ei ole laitetta jolla voisi tehdä polvet koukussa pohkeita, mikä estää sen osan treenauksen jolla saisi hiukan alemmaskin ytyä.

Niin, enpä ole koskaan juoksijoilla kyllä kovin lihaksettomia pohkeita nähnyt...

Chef sanoi:
Niin, enpä ole koskaan juoksijoilla kyllä kovin lihaksettomia pohkeita nähnyt...
Tai sitten sä et oo koskaan nähnyt oikeasti lihaksikkaita pohkeita. Kaikki on suhteellista. Siinä vaiheessa kun pääset itse juoksijoiden pohkeitten ohi, niin kyllä näyttää juoksijan pohkeet pieneltä. Sama juttu kun joskus ennen treenauksen aloittamista näytti Brad Pittkin suht lihaksikkaalta. :lol2: Surullista, mutta totta.

Lapo sanoi:
Oletko koettanut tehdä esim. smithissä perse jollain penkillä ja se tanko reisien/lähes polvien päällä ja varpaiden alla jokin koroke? Jotain pehmikettä/joku levy että paino jakaantuu tasaisesti jalkojen ja reisien väliin ja avot, siinä on "seated calf raise". En ole tuota kunnolla kokeillut mutta ainakin pari toistoa sillä tuntui ihan hyvältä.

Oho, löyty kuvakin:

SMSeatedCalfRaise.gif

tota oon ajatellut tehdä kun oon hommannu rackin kotiin, ei siellä salilla mitää smith:ä oo!

e: powerhousu - mä tarkotin että sellasille onnettomille kuin minä tuo lenkkeily saattaisi auttaa alkuun pääsemisessä, jonka jälkeen voisi keskittyä enemmän salilla pohkeisiin. vaihtelua.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
tuskimpa se lenkkeily alkuun auttaa millään tavalla massan hankintaa nähden. jos välttämättä pohkeita pitää juosten treenata niin juokse varpailla.

minäpä koitan miten käy. vetäsen 2-3kk lenkki testin! ja samalla hinkkaan pohkeita hiukan lisäksi salilla. riittäisköhän 2 x vko:ssa lyhyt lenkki?

Lenkkeilijän pohkeet näyttää siihen muuhun olemattomaan/rasvattomaan massaan ehkä kookkailtakin. Illuusiota se on, ei juoksemalla liha salia paremmin kasva. Jonkinlainen pompputreeni saattaisikin hieman tuottaa tulosta. Toki aineenvaihduntaa ja palautumista voi edistää lenkkeilyllä erityisesti pohkeita ajatellen.

Chef sanoi:
Onko pohkeilla paljon merkitystä jalkaliikkeissä, esim. kyykky,prässi,mave?

Kasvavatko pohkeet noita tekemällä?

Entä miten tehokasta juokseminen on jalkojen kannalta? Massaahan siinä kyllä tulee, mutta tuleeko voimaa?

Pohkeet voi treenata kyykyn jälkeen niillä kyykyn painoilla. Eli tanko niskassa, nostat painot ylös telineistä ja varpustat riittävän monta kertaa. Aika hyvin toimii jotkut + 10 toistoa menevät sarjat esim 3kpl. Liikkeen oppii varsin pian ja pohkeita polttaa.

Pieni mielipide pohjetreeniin tässä välissä.
Pohkeethan ovat yksi ärsyttävimmistä lihaksista treenata, paitsi jos oikeasti tykkää infernaalisesta kivusta. Useimmat eivät treenaa varmastikkaan pohkeita tarpeeksi kovaa. Pohkeiden aktiivisuuden (kävely ym) takia niitä tulee rankaista kunnolla. Treenifrekvenssiä kannattaa pitää korkeana pohkeille. Ainakin 2 treeniä viikkoon olisi suotavaa.

Suurimmalle osalle on varmasti tiedossa, että liikkeitä kannattaa tehdä kahdentyylisiä, niin polvi koukussa kuin suoranakin. Yksi asia jota ei taas useinkaan tajuta on täyden liikeradan käyttäminen. Itse suosin tässä ehdottomasti sitä, että ei käytetä kenkiä pohkeita tehdessä. Niiden käyttäminen rajoittaa liikerataa kummasti. Liikkeen pitää lähteä täydellisestä venytyksestä ja mennä niin ylös kuin suinkin päästään siten, että lopussa paino on enemmän pottuvarpaan puolella.

Toistomääriä on tietenkin hyvä vaihdella, mutta väittäisin pohkeiden vastavaavan kohtuu hyvin 10-15 toiston sarjoihin. Painoa käytetään rutkasti ja sarjat tehdään pääsääntöisesti niin pitkään kunnes toisto ei nouse enään täysin ylös. Pohjetreenissä ei kannata antaa pään pettää, sillä ennen kuin voimat oikeasti loppuvat niin tuska on noussut jo todella pahaksi. Tässä tilanteessa huomaa monien usein lopettavankin tekemisen. Perussääntönä suoritukselle voidaan pitää kontrolloitua räjähtävää liikettä ylös (taistellen aivan ylös) ja kontrolloitua negatiivistä vaihetta, jota siivittää lyhyt venytys ala-asennossa.

Parhaiten olen kuitenkin omille pohkeilleni nähnyt toimivan DCn tapa, jossa otetaan jokaisen toiston välissä 15 sekunnin venytys ala-asennossa. Siitä löytyy lisäinfoa mm. DC-ketjusta.

I agree with toolate wholeheartedly.

Huomasin itse vuosia taappäin, että pohkeet on ihan sikahelppo saada kehittymään....mutta sen se vaatii,
että painot on oltava niin pienet että toistoja menee kaksinumeroinen luku, ja nosto onnistuu pohkeilla syyyyvästä venytyksestä aina kunnon supistukseen,
ilman että tarttee kyykätä sitä painoa liikkeelle.
Ego vuoti verta :itku:

Nousee ne painotkin siitä sitten ajan myötä.

Olen nähnyt aika monta pillikinttuista hemmoa,
jotka tekee pohkeita hirveillä painoilla.
Mut liikerata on sitten nilkka vaakatasosta 3 senttiä ylös,
ja liike alkaa puolikyykyllä, jolla se rauta saadaan liikkeelle.

Itse en kykene tekeen pohkeita paljain jaloin,
tuntuu että pikkuvarvas vääntyy irti.

itse pelasin nuorena 4-5 vuotta futista ja aloin treenaan -98 kehonrakennusta
pituutta 174cm painoa oli 61kg ja pohkeen ympärysmitta 39
nyt sama pituus ja paino n.89kg pohkeen ympärys 45cm
treenaan aina ne kerran viikkoon.

Läskeillä on yleensä isot pohkeet joten kannattaa bulkata itsensä +150 kiloon jos pohkeet tuottaa ongelmia.

edit: vähän asiaakin threadiin.. mun mielestä venytys on yliarvostettua pohjetreenissä, kunhan tekee supistuksen kunnolla

ljp sanoi:
Läskeillä on yleensä isot pohkeet joten kannattaa bulkata itsensä +150 kiloon jos pohkeet tuottaa ongelmia.

edit: vähän asiaakin threadiin.. mun mielestä venytys on yliarvostettua pohjetreenissä, kunhan tekee supistuksen kunnolla

Yhdyn Ljp:hen takaapäin.

Itsekin aikoinaan oli kovin pullea poika, mutta niiltä ajoilta kehittyi ilmaiseksi isot ja vahvat pohkeet. Varmaan vähiten oon satsannu pohkeisiin, mutta silti ne tuntuu olevan kovin parhaat puolet itelläni.

Pohkeita nyt ei kovin monella tavalla voi edes treeniä, pääasia että treenaa kovaa ja vaihtelee liikkeitä! Itse vedän yleensä aina yhden liikkeen istueltaan ja toisen seisten.

no jos noissa kahdessa aikaisemmassa viestissä viitattiin meikäläisen,niin läski en ole enkä ol koskaan ollutkaan,katso vippien kuvapuolelta kuvat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom