Pituutesi ja painosi - oletko tyytyväinen itseesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Coldie
  • Aloitettu Aloitettu
kyllä se vaan näkyy :D no ei nyt mitenkään järkyttävän erityisesti mutta maha kasvaa tai sitte se on muuten vaan turvonnut :D

älä nyt viitti... toi on naurettavinta mitä mä oon vähään aikaan kuullut :P sun paino heittelee päivänkin sisällä kilon molemmin puolin, koska syöt (toivottavasti) eikä se näy missään tai ole mitään lihomista... Kenelläkään ei yksi kilo näy missään muuta kuin eri lukemana vaa'assa

Edit. Mulla näkyy yksikin kilo. Oikeasti. Silmien koosta ja poskista - ja ihan vähän mahasta :D

mitenkä se kilo sun silmiin menee?

Kyllä se kilo näkyy (verrataan siis aamupainosta ja nopealla aikavälillä).

Kilo ylöspäin paskojen elämäntapojen seurauksena -> pöhötystä joka paikassa, erityisesti naamassa ja nykyisellään mahassa :jahas:
Kilo alaspäin järkevillä elämätavoilla -> naama laihtuu ja silmät mulkoilee, pöhötys laantuu ja takas normitilaan

Itse olen nyt taas aika läskissä kunnossa, paino reilusti yli 60 kg. Prkl. Ei tässä muuten mitään, mutta näköjään alan tulla vanhaksi ja kerään ylimääräiset kilot mahaani :david: Onneksi sentäs tissitkin on kasvanu... Edelleenkään ei tuo paino mitenkään rassaa, mutta tuosta ihramahasta on pakko päästä eroon. Maha tuntuu jännältä, kun on kovat vatsalihakset alla ja löllöt siinä päällä irrallisena :D Aiemmin kun olin vähän läskissä kunnossa, oli maha sellaista tasaista ihraa vaan.

älä nyt viitti... toi on naurettavinta mitä mä oon vähään aikaan kuullut :P sun paino heittelee päivänkin sisällä kilon molemmin puolin, koska syöt (toivottavasti) eikä se näy missään tai ole mitään lihomista... Kenelläkään ei yksi kilo näy missään muuta kuin eri lukemana vaa'assa

Joo voi olla että jollain se paino heittelee päivän aikana tonki verran, mutta ei mulla. Mun painossa ei ole muutamaan vuoteen tapahtunut mitään muutosta, paitsi nyt ku olen vähänaikaa sitten aloittanut punttailun, ja sen takia syön enemmän. Nyt on paino noussu ja sen huomaa erityisesti mahan leviämisellä. jalkoihin on tullut tosin hiukan myös kokoa. mutta kilot näkyy kyllä, vaikka kyse olisikin vain siitä yhdestä kusisesta kilosta.

Heh, mie oon muuten saman mittainen kuin becky ja painan 20 kiloo enemmän :hyper:

Tossa/tässä iässä muuten naisilla alkaa muutenkin tuo kropan malli muuttua. Itsekin olin aika rimpula alle 20 vuotiaana, mutta siitä kun meni yli niin alkoi kertyä painoa ja paikat levitä yms. Jos en ois alkanu treenaamaan, niin oisin varmaan aikamoinen norsu nyt, ihan vaan noita sukulaisia tarttee katella että voi näin päätellä :rolleyes:

hehe :D joo mulla on ollu aina aika heiveröinen ruumiinrakenne, pieni ja hoikka. Tarkotus olis kyl nostaa toi paino jonnekkin lähemmäs 50kg, siis lisäämällä lihasmassa, ei ylensyömällä sipsejä :D mut saa nähä miltä näyttää sitte :D

Kyllä se kilo näkyy (verrataan siis aamupainosta ja nopealla aikavälillä).

Kyllähän se siis voi näkyä mutta kysyinkin että kiloko vaikuttaa johonkin? Etenkään, kun aihepiirin (siis tämän kilon vaikuttavuuden) aloitti henkilö, jolla kilo on tullu PITEMMÄLLÄ aikavälillä (oliko vuosi?) ja toisekseen mitoista päätellen kunto on edelleen hoikka.

Ja siis: luontaisesti, kuten ipana sanoikin paino heittelehtii vuorokaudenaikojen, edellisten syömisten ja liikuntojen ja esim. kuukautiskierron mukaan. Ei muuten ole ihan epätavallista, että ennen esimrkiksi juoksulenkkiä paino on puoli kiloa vähemmän kuin sen jälkeen, kuulostaa koomiselta mutta havaittu on tämäkin joskus.

Täällä ilmoittautuu kanssa eräs todella pientä tekoa oleva tyttö, oon siis vartalotyypiltäni tosi siro. Pituutta 164cm ja painoa tällä hetkellä 45kg. Kuulostaa varmaan karulta, ja kyllä mä hoikka olenkin. Oon aina ollut alipainoinen joten oon oppinut jo elämään itseni kanssa.. Eniten ärsyttää vieläkin vain se, että multa tullaan röyhkeesti kysymään että onko syömishäiriötä, eikä aina uskota vaikka sanon että ei,ei ole ikinä ollut.
Tavoite ois nyt aluks saada edes nostettua tohon 50kg, treenin myötä onnistunee kunhan laitetaan syömiset ja treeni hyvään mittasuhteeseen.

Mä olen 169cm pitkä ja painan noin 61kg. En ole tyytyväinen itseeni..en varmaan ole koskaan ollutkaan..tai no ehkä silloin kun kävin muutama vuos sitten ainakin 4 kertaa viikossa body pumpissa. Sillon oli lihaksiakin. Nyt on lihasten tilalla löysää, mikä olis tarkotus vaihtaa lihaksi tämän kevään aikana..ainakin yritys on kova :D

On tässä tapahtunut yhtä jos toista viimekin vuonna, painoa on mennyt ja tullut toistakymmentä kiloa, ja koomisinta asiassa tuntuu olevan se, etten ilman vaakaa sitä edes huomaisi. Mitä nyt keveimmässä vaiheessa oli hieman hutera olo.

Päivittäinen vaihtelu saattaa olla useampiakin kiloja. Eli kuulun niihon "joihinkin toisiin." Niin, johan se olisi saatananmoinen ihme, jos niin ei kävisi. Joten mielenrauhan vuoksi on syytä lähestyä vaakaa vain aamuisin, ja pitää se lukkojen takana loppupäivän - ellei sitten säädä sitä...

Jos nyt sitten tyytyväisyyden kannalta ajattelee, niin olen ja en ole tyytyväinen. Siihen miltä oma kroppa nyt tuntuu olen erittäin tyytyväinen: rautaa nousee, köhät kiertävät kaukaa ja muutenkin olo on juuri sellainen kuin pitääkin. Ulkonäköpuolella sitten on toivomisen varaa, mutta jos pitää valita hyvän olon ja hyvän ulkomuodon välillä, on valinta aika itsestään selvä.

...iiiiiiso ruma voimanostaja...

Pituus on yhä n. 169, painoa reilut 80 kiloa. Josta sentään jotakuinkin 52kg lihasta, revi siitä.

Mulla edelleen friikkiytenä painontarkkailu. Hienoa, kun pipo alkaa kiristää, jos paino heittää edellisestä päivästä 500-600 grammaa ylöspäin: paniikki. Tiedän olevani sairas-friikki-outo tässä asiassa, mutta jospa joskus tajuaisi painonvaihtelun olevan normaalia. Huoh.

Tänään 49,4 kg digivaa'alla. Tosin yhden kerran näytti 49,6 ja 49,1, että vähän heittää vaakakin. Pituutta 162 cm ja olen tyytyväinen.

Vielä pitää kysyä, missä vaiheessa kuukautiskiertoa teillä on paino korkeimmillaan? Mulla on nyt menkat toista päivää. Ehkä nesteitä kropassa?

hups, jääny pituus kokonaan laittamatta:hyper: siis pituus on 163 ja paino 53 tällä hetkellä. täs ny kipeena ollu yhden viikon ja nyt on parantunu aika hyvin nii pääsee tänää vihdoin vähä jumppailee ja pian myös salille:haart:

Pituus 167, paino 60 kg kieppeillä. Tarkasta lukemasta ei minkäänlaista käsitystä, sillä vaa'alla tulee käytyä salilla vaihteleviin vuorokaudenaikoihin ja vaihtelevan vaatetuksen kera :). Mulle riittää tieto, että paino treenivaatteet päällä seilaa välillä 59-61... yleensä vain yritän arvailla etukäteen digivaa'an pähkäillessä, että mitähän sieltä suunnilleen tällä kertaa tuleekaan :D

mitenkä se kilo sun silmiin menee?
No eihän se ny silmiin mene, mutta naamasta lähtee ylimääräinen turvotus ensimmäisenä ja silmien turvotuksesta mä sen muutoksen näen. Ja siis vaikka kyse on siitä, että päivän aikana paino heittää kilon tai pari, näen sen silloinkin.

Mitat 169cm/n.71kg (en ole painosta aivan varma, koska en ole vaa'alla kaynyt hetkeen). Olen kylla kaikkien mittareitten mukaan lihava, silla rasva% on 28 ja painoindeksikin lukittelee ylipainoiseksi. Masentaa oma koko noilla mittareilla mitattuna.. Mutta olen silti ihan suhteellisen tyytyvainen ja treeni kulkee hyvin ja useasti. Olin vuosi sitten 10kg hoikempi (olen ollut nyt 6kk "lomamatkalla"), enka silloinkaan ollut niin tyytyvainen ja elin sellaisella dieetilla, etta nalka oli aivan koko ajan. Tavoitteena olisi paasta alle 70, mutta muuten olen ottanut nyt sellaisen asenteen, ettei tata omaa kroppaa vihaamalla ainakaan mikaan elaman osa-alue parane. Tavoite olisi laskea tota rasvaprosenttia ja kerata lihasta. Ikaa mulla on vasta 19 vuotta, eli kai ma tasta kropasta ehdin viela muokata mieleiseni :)

Mitat 169cm/n.71kg (en ole painosta aivan varma, koska en ole vaa'alla kaynyt hetkeen). Olen kylla kaikkien mittareitten mukaan lihava, silla rasva% on 28 ja painoindeksikin lukittelee ylipainoiseksi. Masentaa oma koko noilla mittareilla mitattuna.. Mutta olen silti ihan suhteellisen tyytyvainen ja treeni kulkee hyvin ja useasti. Olin vuosi sitten 10kg hoikempi (olen ollut nyt 6kk "lomamatkalla"), enka silloinkaan ollut niin tyytyvainen ja elin sellaisella dieetilla, etta nalka oli aivan koko ajan. Tavoitteena olisi paasta alle 70, mutta muuten olen ottanut nyt sellaisen asenteen, ettei tata omaa kroppaa vihaamalla ainakaan mikaan elaman osa-alue parane. Tavoite olisi laskea tota rasvaprosenttia ja kerata lihasta. Ikaa mulla on vasta 19 vuotta, eli kai ma tasta kropasta ehdin viela muokata mieleiseni :)

No et sä kyllä noiden lukemien perusteella lihava ole. Painoindeksikin on 24,9 eli normaali. Niin kauan kun syö perusterveellisesti ja pystyy harrastamaan liikuntaa mielensä mukaisesti, ei mun mielestä kannata liiemmin numeroita tuijotella.

mutta muuten olen ottanut nyt sellaisen asenteen, ettei tata omaa kroppaa vihaamalla ainakaan mikaan elaman osa-alue parane.

Erittäin hyvin ja ihanasti sanottu! Tämän kun moni muukin punttimimmi pistäisi korvansa taakse niin avot. Me kaikki joudutaan tai sanoisin mielluummin SAADAAN asua siinä omassa kropassa, siitä kannattaa pitää hyvää huolta, antaa tarpeeksi mukavia ärsykkeitä, energiaa, huolenpitoa ja hoivaa. Ihan samalla tavalla kuin me annetaan tukea ja huolenpitoa muillekin ihmisille tai koiralle tai vauvalle. Eikä se siis todellakaan vihaamalla miksikään muutu, päin vastoin.

Vielä pitää kysyä, missä vaiheessa kuukautiskiertoa teillä on paino korkeimmillaan? Mulla on nyt menkat toista päivää. Ehkä nesteitä kropassa?

Yleensä ennen kuukautisia on pahin, pillereiden kanssa turvotus saattoi alkaa pari viikkoa ennen kuukautisia, hormonittomanakin jopa viisi päivää, se on aika pitkä aika joo. Pahimmat on ne pari päivää ennen ja kuukautisten ekana päivänä, ja sen huomaan sormista, perseestä ja naamasta. Painon heittelyyn ja nesteen kerääntymiseen vaikuttaa kyllä niiin moni asia, ettei se suinkaan välttämättä kuukautisista johdu.

Vähän friikiltä tosiaan ehkä vaikuttaa sun touhus. Mun mielestä alle kilon painonheittely päivässä ei tarkoita mitään. Eikä ees kolmen kilon. Ei sillä, kyllä mä sen HUOMAAN. Muttei siitä viitti valittaa. Ja sä muuten olet jokseenkin pieni. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa normalisoituu... mä tiedän. Jos oikeasti haluat että se normalisoituu :)

Suositut

Back
Ylös Bottom