kiekko sanoi:Mulla on ihan sama vika selässä, mutta nikama on liukunut vissiin 1,5cm. Olin just maanantaina kontrollissa ja lekurin vastaanotolla. Pelaan jääkiekkoa ja se sano et musta ei voi kyllä luultavasti ainakaan ammattilaista tulla, koska selkä ei tule kestämään kovia treenimääriä :( Lisäksi se kielsi tekemästä esim. maastavetoa ja paria muita liikettä ja samoi että ei kannattais kyykkyjäkään tehdä. Paska juttu ku ajattelin just alkaa nyt kesällä treenaamaan ihan tosissaan. Miten sun selkäs muuten on kestänyt treenamisen ja onko se usein kipeä? Itellä tulee ainakin sählystä ihan saatanan kipeeksi. Ei kai tässä auta ku treenata ja kattoa miten selkä jaksaa. Paska homma :(
Joka päivä muistuttaa itsestään mutta ei särkymäisesti mutta aina saan sattumaan jos käännän selkää tiettyn asentoon alaselän lihaksilla. (vaikea selittää).
Kuten totesin SJMV:tä olen alkanut uudestaan pienemmillä painoilla tekemään. Jalat on vaikein treenata koska kyykky tuota todella ärsyttää. Silti yritän sitäkin tehdä. Sählyjä ja muita en pahemmin harrasta koska kaikenlainen tärähtely pitemmän aikaa saa selän ärtyneeksi.
Vatsalihaksista kannattaa pitää huolta + takareisien ja lonkankoukistajien venyttelystä. Ihmeellistä jos kokonaan kielsi liikkeet jos niitä esim. pienemmillä painoilla pystyisit tehdä. Itse olen opetellut vain pärjäämään ongelma kanssa ja yrittänyt järkevästi treenata. Itsekin pitäisi kontrolliin joskus mennä koska viime kuvasta on jo reilusti yli vuosi aikaa.
Jos noi liukumat kasvaa 2 sentin tienoille niin nikama yleensä luudutetaan toiseen eli notkeushan siinä menee ja aika riskaapeli toimenpide muutenkin.
Itse en jääkiekkoa näkisi esteenä muuta kuin kovien taklauksien osalta vaikka en tietysti mikään lääkäri olekaan!