Pituuskasvu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
kasvoin vuodessa 14-15 noin 15 senttiä 181 senttiseksi ja siitä kolmessa vuodessa on tullut hiljalleen vielä kolme senttiä lisää. On ihan tavallista että kasvupyrähdyksenkin loputtua kasvetaan hiljalleen vielä viisi senttiä ja armeijassa vähäsen.
Ville1Suuri, onko sulta muka oikeasti LEIKATTU VÄLILEVYJÄ POIS!!??
Siis kokonaan pois eikä vain jotain pieniä leikkauksia??:eek: :eek:
käsittämätöntä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä tuo on mahdollista, itseltäkin muutamia välilevyjä oli madaltunut jo 17 vuotiaana, jolloin pituutta oli 187cm. Siitä tultiin sitten hiljalleen pituuteen 193cm, mistä viimeiset centit kasvoin parin viime vuoden sisällä.

Nyt menee vähän offtopiciksi mutta menköön. Jalkani koko on ollut 8 luokan alusta saakka 42-43, mutta nyt 2005 syksyn ja 06 kevään aikana räpyläni venähtivät kokoon 46:eek: ei vittu että tuntee olonsa kömpelöksi kävellessä. Lisäksi olen joutunut ostamaan uudet luistimet,rullaluistimet ja lenkkarit lisäksi vielä muutamat muut kenkäparit joten n. 1000 euroa tuli kasvupyrähdyksen hinnaksi:down:. Jonkinverran on ollut myös kasvukipuja.:(

Aika jännä juttu toi koiven kasvupyrähdys :D
Itte oon nyt sen 180cm "pitkä" ja viime vuonna tuli se 3 cm ni eiköhä sitä pari cm vielä tule. 185cm ois aika bueno. Toivotaan...

Pituutta nyt 171-172cm viimeisen 3 vuoden aikana tullut pituutta 2-3cm. Toivottavasti kasvaisin vielä vähän kun siskot on melkein yhtä pitkiä :D

mikko87 sanoi:
Nyt menee vähän offtopiciksi mutta menköön. Jalkani koko on ollut 8 luokan alusta saakka 42-43, mutta nyt 2005 syksyn ja 06 kevään aikana räpyläni venähtivät kokoon 46:eek: ei vittu että tuntee olonsa kömpelöksi kävellessä. Lisäksi olen joutunut ostamaan uudet luistimet,rullaluistimet ja lenkkarit lisäksi vielä muutamat muut kenkäparit joten n. 1000 euroa tuli kasvupyrähdyksen hinnaksi:down:. Jonkinverran on ollut myös kasvukipuja.:(

Mulla kävi sama ysiluokan aikana - 43:sta 46:n. :D Mikäs siinä oli karatea harrastellessa, kun jalka paisui melkein silmissä...

Pituudesta: Ala-asteen loppuessa olin about 165 cm, seiskan alkaessa yli 170 cm ja kasiluokan alkaessa 180 cm. Sen jälkeen ei ole tullut kuin reilu neljä senttiä lisää...

Lisää:offtopic: Mitenkäs parrankasvunne? Omani voisin tiivistää siten, että mitään ei tapahtunut ennen kahdenkymmenen ikää, mutta nyt kasvu sujuukin jo ihan mukavasti.

mikko87 sanoi:
Nyt menee vähän offtopiciksi mutta menköön. Jalkani koko on ollut 8 luokan alusta saakka 42-43, mutta nyt 2005 syksyn ja 06 kevään aikana räpyläni venähtivät kokoon 46:eek::
Onko sun painos sitten noussu? Se ainakin yleensä leventää jalkaa paljon. Vittu ku ei voi edes isältä kysyä et minkä ikäsenä se on vielä venynyt pituutta. No kyllä sen sit näkee kuinka pitkäks sitä kasvaakaan. 185cm in my dreams :david:

tos 17-18vuotiaana tais loppuu pituuskasvu

Kielimies sanoi:
Lisää:offtopic: Mitenkäs parrankasvunne? Omani voisin tiivistää siten, että mitään ei tapahtunut ennen kahdenkymmenen ikää, mutta nyt kasvu sujuukin jo ihan mukavasti.

jotan amisviiksii ja partaa pukkaa, leukaan partaa ainoostaan, sillee hämärästi mut kumminki nii et joutuu päivittäi shievaa :D

Itellä kävi tuuri että sain mutsin geenit, ukko ja mutsi samanpitusia(175cm) mutta ite oon venähtäny 196cm mittaan. Pikkusisko on kanssa ikäsekseen oikee hujoppi, pikkuveli ei ihan niin pitkä ainakaan vielä.
Ysillä terkkari sano etten kasva, mutta vuodessa tuli 3cm lisää. Nyt lukion ekalla terkkari ennusti n.198cm mittaa eli sentti pari pitäis vielä tulla lisää. Epäilen kyllä ku en oo viime kesän lopun jälkeen kasvanu melkeen senttiäkää. Ehkä hyvä niin.

Kielimies sanoi:

25,5v ja ei juuri mitään. jotain pientä leukaan, hyvin pientä. :jahas:

No, tarkalleen ottaen välilevyjä ei leikata kokonaan pois, vaan pullistunut osa, eli käytännössä koko levyn sisälmys, leikataan pois ja tyhjennetään niin hyvin kuin mahdollista, eli käytännössä multa puuttuu kaksi välilevyä. Siksi selkä välillä särkeekin jos on kovassa tärinässä tms., koska nikamat osuvat yhteen.Eikä alaselkä taivu ollenkaan,juuri em syistä johtuen.

7 luokalla 178 9-luokalla 183 ja parransänkeä kasvaa leukaan ja leuanaluseen.sellai et pitää 3 päivän välein ajella ainankin viikset ettei oo mitään amis viiksiä.vituttaa kun on "kehittynyt" aikasemmin kuin muut ikäiset

kiekko sanoi:
Onko sun painos sitten noussu? Se ainakin yleensä leventää jalkaa paljon. Vittu ku ei voi edes isältä kysyä et minkä ikäsenä se on vielä venynyt pituutta. No kyllä sen sit näkee kuinka pitkäks sitä kasvaakaan. 185cm in my dreams :david:
Tuona aikana kuin jalkani kasvoi silmissä, niin painoni pysyi samassa tai laski muutamalla kilolla. Ja jos jalankasvu johtuisi painonnoususta niin tuskin se jalkaterä pituutta kasvaisi:D Parrankasvusta sen verran, että amishaiventa on pukannut jo useamman vuoden ja nykyään tarvitaan jo partahöylää eikä karheaa pyyheliinaa:)

Aina olin luokkani lyhimpiä ala-asteella, joskus kuudennella luokalla aivan loppuvuodesta 99' olin 143cm, yläasteelle mennessä sitten 2000 syksyllä ~167cm. Siitä sitten kasvoin vähän rauhallisemmin reilussa vuodessa 13cm ja "jäin" 180cm. Eli jossain 13-14v rajamailla loppui pituuskasvu.

Partaa ajoin aiemmin päivittäin, mutta nyt tänä keväänä tarvetta on ollu vain joka kolmas tai neljäs päivä :(

Itse kasvan vieläkin. Tänä vuonna on tullut kaksi senttiä. Nyt olen 188 ja ilmeisesti pysähdyn 190-193 cm. Mielelläni olisin hiukan yli 190 cm - ei niin väliksi vaikka joutuisinkin keräämään paljon lihaa näyttääkseni edes joltain. TOSIN, olen aina ollut isokokoinen ja lihasta tarttuu mukavaa tahtia, joten en usko, ettenkö voisi noinkin pitkänä näyttää lihaksikkaalta.

Tomppa85 sanoi:
...Mutta maastaveto varmaan sujuu ihan hyvin? :D

200kg meni rikki 19-vuotiaana muutaman kuukauden KOVALLA mave treenillä. Sitten kesä taukoa ja syksyllä poikien kanssa painiessa sanoi selkä työsopimuksen irti :(

Eli sanotaanko näin että se sujui hyvin ennen kuin löydettiin selästä aikasta riskaapeli vika. Alin nikama ilmeisesti syntymästä asti ollut 1cm eteenpäin liukunut + tämän ansioista on kovien treenien takia hieman kehittynyt pullistumaakin. Kipuilemaan alkoi tosiaan vasta ton kertomani tapauksen takia.

Nyt yritän taas pikkuhiljaa treenata suorinjaloin vetoa mutta katotaan nyt mitä siitä tulee. Painoja en enään hirveästi laita.
196-197cm taitaa toi syliväli olla tarkalleen mutta onpa sitä leveyttä ihan hartioissakin.

Kielimies sanoi:
Mitenkäs parrankasvunne? Omani voisin tiivistää siten, että mitään ei tapahtunut ennen kahdenkymmenen ikää, mutta nyt kasvu sujuukin jo ihan mukavasti.

Mitä nyt kaulaan muutama haiven tulee ja vaaleahkot amisviikset :D Eipä noilla mitää "Juha Mieto" partaa kasvateta.

arppa sanoi:
Eli sanotaanko näin että se sujui hyvin ennen kuin löydettiin selästä aikasta riskaapeli vika. Alin nikama ilmeisesti syntymästä asti ollut 1cm eteenpäin liukunut + tämän ansioista on kovien treenien takia hieman kehittynyt pullistumaakin. Kipuilemaan alkoi tosiaan vasta ton kertomani tapauksen takia.
Mulla on ihan sama vika selässä, mutta nikama on liukunut vissiin 1,5cm. Olin just maanantaina kontrollissa ja lekurin vastaanotolla. Pelaan jääkiekkoa ja se sano et musta ei voi kyllä luultavasti ainakaan ammattilaista tulla, koska selkä ei tule kestämään kovia treenimääriä :( Lisäksi se kielsi tekemästä esim. maastavetoa ja paria muita liikettä ja samoi että ei kannattais kyykkyjäkään tehdä. Paska juttu ku ajattelin just alkaa nyt kesällä treenaamaan ihan tosissaan. Miten sun selkäs muuten on kestänyt treenamisen ja onko se usein kipeä? Itellä tulee ainakin sählystä ihan saatanan kipeeksi. Ei kai tässä auta ku treenata ja kattoa miten selkä jaksaa. Paska homma :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom