Niitä "juntteja" on ihan sama määrä maalla ja kaupungissa. Alunperin olen noin 250 asukkaan kylästä, ja nykyisin asun helsingissä. Ja kyllä, olen juntti, jos minut laitetaan ruokapöytään missä on 7 eri haarukkaa, en osaa välttämättä syödä etanoita sillä oikealla haarukalla. Mutta on myös city-juntteja, suhteessa aivan yhtä paljon kuin "tavan" juntteja on maalla. City-juntilla ei yleensä ole käytöstapoja, ja city-juntti ei osaa esimerkiksi sytyttää nuotiota.
Mitä hintoihin tulee, asumiskustannuksia lukuunottamatta ei pk-seutu minusta ole mitenkään erityisen kallis. Perustarvikkeet: maitopurkki, viinapullo ja bensalitra maksaa aika tarkalleen saman verran kuin muuallakin suomessa.
Isoin ero landen ja tsadin välillä minulle on siinä, että täällä voi tehdä lähes kaikkea, eikä tarvitse ajaa 100km suuntaansa. Ja huom, yleensä en edes tee täällä mitään erikoisempaa, mutta haluan että minulla on MAHDOLLISUUS tehdä niitä erikoisempia juttuja.
Maalla asumisessakin on hyvät puolensa, huonoimpana puolena pidän sitä että pienimmissä kylissä porukalla ei ole yleensä minkäänlaista kunnianhimoa, ja puolet porukasta juo itsensä hengiltä ennen 40 ikävuotta. Toisaalta ihan kiva käydä välillä kotipaikkakunnalla toteamassa: "luojan kiitos en tänne jäänyt"
New yorkissakin olen päässyt käymään, eikä sielläkään minusta "liikaa" ihmisiä ollut, ja saa helsingin näyttämään landelta. Joskus aion vielä sinne muuttaa, jos tilaisuus siunautuu, en siksi että tekisin siellä mitään muuta kuin helsingissä, mutta siksi että siellä on siihen mahdollisuus.