Hieno lopetus! :hyvä:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ihan samaa sarjaa kun joku perkeleen Toivo Sukari selittäisi miksei kaikilla ole Ferraria autona?1112 kun se nyt on kuitenkin paras auto??
Teemu Selänne aikanaan: "Mä en tajuu miksei kaikki suomalaiset aja Mersuilla, kun ne on niin mukavia ajaa..."
Kannattais sitä järkeä käyttää jo siinä vaiheessa kun niitä kakaroita puskee. Monikohan niitä tekee edes järkevään aikaan saati järkevin perustein, eikä vain kun muutkin tekee. Lapset muuttaa elämää melkoisesti. Ensiksi voit asua missä huvittaa, eikä tartte neliöitä niin kovasti. Voit mennä vähän miten työt antaa periksi. Sitten tehdään kakara, se siitä elämästä. Sitten pitää muuttaa muualle, että se yksi kakara mahtuu asuntoon, ikäänkuin se nyt jumalauta tarttisi lisätilaa. Miten kaksi aikuista pystyy elämään hyvin kaksiossa, mutta yksi rusinan kokoinen kakara vaatii heti 4 huonetta ja keittiötä? Sit aletaan hajoilemaan hoitopaikkojen kanssa, sitten koulujen ja sairaanhoidon kanssa. Oikeesti, lapsiperheiltä pitäis evää valittaminen kokonaan, ihan oma vika, mitäs läksitte.
Metsästyskoirien hommaaminen kaupunkiin on muutenkin vähän epäreilua koiraa kohtaan. Isoon kaupunkiin sopii paljon paremmin seurakoirat, joilla ei ole vahvaa metsästysviettiä. Ellei sitten säännöllisesti pääse asiaankuuluvaan ympäristöön koiran viettejä toteuttamaan.Järkevä aika lastenteossa voi kyllä olla kiinni muustakin kuin vain rahallisesta tilanteesta, ellei sitten mies ole vaihtamassa naista aina nuorempaan.
Esimerkiksi minä (joka luojan kiitos en koskaan ole pitänyt lasten hankkimista omalla kohdallani välttämättömänä tavoitteena elämässä) en rahallisesti tule olemaan aikoihin siinä tilanteessa, että lapsen hankinta etenkään pk-seudulla olisi järkevää. Sen sijaan ikäni puolesta kovin pitkää vähänkään järkevää miettimisaikaa sen suhteen ei enää olisi jäljellä. Ja kohta voipi olla jo yksinkertaisesti mahdotontakin. Ts. naisen lisääntymiskyky on rajallinen ja järkevä lisääntymisikä varsinkin ensimmäis(t)en lapsen kohdalla olisi monilta osin siinä selvästi alle kolmekymppisenä. Järkiajattelua kannattaa käyttää lastenhankinnan kanssa kyllä, mutta mietittävää on muutakin kuin vain esimerkiksi taloudelliset seikat.
No se siitä, eikä koske itseäni konkreettisesti.
Mulle itselleni pääkaupunkiseutu, etenkin Helsinki, on huono myös siksi, ettei siellä ole luontoa. Ei sillä tavoin kuin mihin olen tottunut.
Joo, on Sipoonkorpi matkan päässä ja on Keskuspuistot sun muut. Rantakallioita, hienoista hienoimpia kävely- ja lenkkeilyreittejä, meri ja niin edelleen, mutta.
Kun on tottunut siihen, että hyvinkin riistaviettisen koiran (joka irtoaa kauas ja riistan perässä kilometrejä) voi laskea irti huoletta, voi mennä tuntikausia metsissä törmäämättä yhtään keneenkään ja tulematta taajamaan, eikä tarvi autoa tai pitemmälle matkustamista tuon kaiken tehdäkseen, on Helsingissä omat puutteensa.
En minä sinänsä valita, koska mulle tämä on kuitenkin parempi vaihtoehto kokonaisuudessaan (ainakin tällä hetkellä), mutta kyllä, Helsingissä on asioita, joita ei voi tehdä lainkaan tai niiden tekeminen on paljon hankalampaa kuin maalla tai pikkukaupungeissa.
Metsästyskoirien hommaaminen kaupunkiin on muutenkin vähän epäreilua koiraa kohtaan. Isoon kaupunkiin sopii paljon paremmin seurakoirat, joilla ei ole vahvaa metsästysviettiä. Ellei sitten säännöllisesti pääse asiaankuuluvaan ympäristöön koiran viettejä toteuttamaan.
Tuohon koulujuttuun vois kommentoida, että kyllä niitä kouluja varmasti läheltä löytyy joka paikassa, mutta kaupungeissa se kurssitarjonta on selkeästi parempaa, etenkin kielissä. Eli jos sen lapsen tulevaisuus kiinnostaa edes vähää alusta, niin eipä sitä haluaa laittaa johonkin kyläkouluun, jossa ainoat tarjolla olevat kielet on paskasti opetettu ruotsi ja englanti.
Onko opetus kyläkouluissa paskaa? En ole koskaan kyläkoulussa itse ollut, mutta kuvittelisin niissä luokkakokojen olevan kohtuullisempia, jolloin opetuskin olisi "yksilöllisempää".