PITKÄ pohdiskelu kotipaikkakunnan "hylkäämisestä"

Siis Helsingissä olisi just kaikkea mitä tarvitsisin, ja olen niin mukavuuden haluinen että olis just eikä melkein hyvä juttu, ko kaikki olis lähellä.
En tiedä viittasitko minuun lauseelle: `` En ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka muuttavat hevonvittuun koska siellä saa enemmän neliöitä`` Se tässä just onkin ko en ole vielä eläessäni muuttanu täältä kotipaikkakunnaltani mihinkään, eikä ole tätä paikkaa mitään vastaankaan, mutta kyllä toi Helsinki kiinnostaisi kovin, toivottavasti vielä joskus muutan, enkä ole koko ikääni tälläinen paskahousu,että mietin vain. :rock:

Mutta tosiaan tuota olen vaan miettinyt että miten rahat saisi siellä riittämään, ko ei ole aikanaan koulut kiinnostanut, niin paskalla palkalla on elettävä.

Ja mulla täällä on ainakin onneksi netti, ja vielä oikeen 110MEGANEN!! :hyper: Ja eikä maksakkaan kun 19€.. :hyper:

Ps. Tuli muuten oltua 2 viikkoa viime kesänä köyliössä mökillä, ja siellä ei kyllä totisesti ollut mitään, tai oli siellä sale. Ja mokkula toimi jotenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se on niin, että jossain pienellä paikkakunnalla asuvien selostukset miten he niin tykkää kun ei ole mitään, on pelkkää paskapuhetta. Helsingistä voi koska tahansa muuttaa halvemmalla asumaan jonnekin kauas pois, mutta toisinpäin ei niinkään niin simppeliä. Ei kai kukaan nyt väkisin tänne muuta ehdointahdoin maksamaan kaikesta enemmän.

Se on niin, että jossain pienellä paikkakunnalla asuvien selostukset miten he niin tykkää kun ei ole mitään, on pelkkää paskapuhetta. Helsingistä voi koska tahansa muuttaa halvemmalla asumaan jonnekin kauas pois, mutta toisinpäin ei niinkään niin simppeliä. Ei kai kukaan nyt väkisin tänne muuta ehdointahdoin maksamaan kaikesta enemmän.

Allekirjoitan.

Helsingissä säästää sillä, kun autoa ei ole pakko omistaa. Niin, ja harrastukset on silloin oikealla etäisyydellä, kun niihin kävelee 0-15 minuutissa.

Se on niin, että jossain pienellä paikkakunnalla asuvien selostukset miten he niin tykkää kun ei ole mitään, on pelkkää paskapuhetta.

Kai ne nyt tykkää siellä asua, kun kiinnostuksen kohteet on kossun juonti ja bemarien sekä yläastelaisten slutien rassailut. Sit jos haluais jotain muutakin tehdä, niin siihen on Suomessa kyllä asuinpaikat aika vähissä.

Itsellä myös bändiharrastus esim. rajoittuu sellaiseen musaan, missä bändin löytäminen jostain muualta voisi olla kiven alla. Tai ainakin vaikeampaa.

Miten sä asut siellä pikkukylässä kun Nuorgamista saa halvemmalla. Elämä on katsos muutakin kuin kotona istumista. En ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka muuttavat hevonvittuun koska siellä saa enemmän neliöitä. Sijoitus määrää, ei se onko 2 neliöö enemmän vai ei. Stadissa on kalliimpaa ihan syystä kun on enemmän ihmisiä. Mut sit taas kaikki pääkaupungin edut, ovat täällä heti. Enemmän ihmisiä meinaa enemmän palveluita, kauppoja, parempia aukioloaikoja jne. En esim osaa edes laskea montako punttisalia tässä on pari kilsan säteellä. Tai montako kahvilaa tässä on samalla alueella, tai monestako paikasta saa 24/7 ostettua ruokaa. Mä meen leffaan, niin kävelen 5min tennispalatsille. Pikkukylästä saa lähteä leffaan satoja kilometrejä, että saa edes stereoäänen.

Ymmärrän toki ne jotka tykkää elää maalaisesti, mutta että ehdointahdoin passataan miellyttävä asuinpaikka siksi, että kämpän hinnat on korkeempia. Itekin voisin pistää pari omakotitaloa tämän kaksion hinnalla Köyliöstä, mutta mitäs sitten? Istuisin himassa sormi perseessä kun ei internettiäkään saa.

Pääkaupunkiseudulla voi asua edullisemminkin jos vähän sivumpaan muuttaa. Ytimessä nyt neliöt on aina kalliita.

Niin ja mä olen tamperelainen, enkä jumalauta ikinä muuttais sinne enää.

Helsinki on aivan liian pieni paikka, mä oikeasti kuuluisin Tokioon.

Riippuu paljon harrastuksista missä kannattaa asua. Jos helsingissä asuisin niin tuntuisi ettei siellä voi tehdä ihan mitään eikä tilaa ole ollenkaan. Onhan siellä monenlaista erikoisliikettä lähellä, mutta netistä saa myös kaikkea. Toiset viihtyy kaupungissa ja toiset helvetin kaukana kaupungista. Itse asun oulussa, mutta toivottavasti jossain vaiheessa päässee muuttamaan vaikka kuusamoon. Siellä on itselle paljon paremmata harrastus mahdollisuudet kuin täällä. Kotipaikka on kuusamon ja oulun välissä eikä mikään iso paikka ole, tai no onhan se suomen toiseksi "isoin" kaupunki :D Kaupunkilaisista monesti huomaa ettei ne tajua että pienillä paikkakunillakin voi tehdä muutakin kuin istua kotona. Luulen että pienillä paikoilla ihmiset tekevät paljon enemmän kuin kaupungeissa asuvat joilla ei juuri muita harrastuksia ole kuin juopottelu viikonloppuisin ja kotona oleskelu. Onhan pohjoisemmssa kaikki paljon vapaampaa eikä joku ole aina kyttäämässä.

Kai ne nyt tykkää siellä asua, kun kiinnostuksen kohteet on kossun juonti ja bemarien sekä yläastelaisten slutien rassailut. Sit jos haluais jotain muutakin tehdä, niin siihen on Suomessa kyllä asuinpaikat aika vähissä.

Idiootti. Koko ikänsä kaupungissa asuneet ovat just pahimpia juntteja. Miksi pitäisi jonnekkin helsinkiin muuttaa kun ei siellä mitään voi edes tehdä?

Tuo sinun kuva kyllä passaa hyvin sulle..

En itsekkään kyllä niitä ymmärrä jotka ovat "kaupunkilaisia", mutta asuvat jossain syrjemmässä. Eli niillä ei ole mitään harrastuksia joiden takia hyödyttäisi asua syrjemmässä.

Tuli sellainen vaan mieleen et jos joku harrastaa kannabiksen viljelyä jossain landella niin tiedoksi:

Maakunnissa voi tulla linnaa samoista määristä kuin mistä tulee PKseudulla parikytä päiväsakkoa :) Tämän kertoi eräs asianajaja tuttavani joka on tehnyt tutkimusta aiheesta.
Jossain peräkylän käräjillä pamahtaa yhden jointin hallustapidosta enemmän kuin helsingissä 10 kasvin viljelmästä. Reilua? Ei kyl.. eli kandee miettiä tätä liberaalisuuden epätasapainoa jos harrastukset ovat tämän suuntaisia.

Tuli sellainen vaan mieleen et jos joku harrastaa kannabiksen viljelyä jossain landella niin tiedoksi:

Maakunnissa voi tulla linnaa samoista määristä kuin mistä tulee PKseudulla parikytä päiväsakkoa :) Tämän kertoi eräs asianajaja tuttavani joka on tehnyt tutkimusta aiheesta.
Jossain peräkylän käräjillä pamahtaa yhden jointin hallustapidosta enemmän kuin helsingissä 10 kasvin viljelmästä. Reilua? Ei kyl.. eli kandee miettiä tätä liberaalisuuden epätasapainoa jos harrastukset ovat tämän suuntaisia.

Taitaa olla juurikin kaupunkilaisten harrastuksia.

Mina muutin maalta kaupunkiin 16-vuotiaana koska maaseutu alkoi ahdistaa niin paljon. Kaupunkiin/keskustaan oli matkaa 25km, mika oli mielestani tosi paljon. Joku sanoi etta maalla asuvat ovat tottuneet ajamaan 50-100km kaupunkiin, mutta mina en kylla ikina tottunut moisiin matkoihin. Bussissa/autossa istuminen on perseesta.

Sen jalkeen olen asunut Amsterdamissa, joka oli alkuun mielestani aika iso kaupunki, mutta parin kuukauden jalkeen aloin pitaa sitakin vahan turhan pienena. Nykyaan asun n. 40 000 asukkaan opiskelijakaupungissa, joka on todellakin aivan liian pieni. Taalla on tekemista, mutta ilman yliopistoa en kylla jaksaisi asua taalla. Vietan suht paljon aikaa Lontoossa koska mies on sielta kotoisin ja omistaa kampan siella ja Lontoo tuntuu kodilta. Helvetin kallistahan siella on, mutta rakastan Lontoon kiiretta ja halinaa niin paljon ettei se haittaa.

En ole ikina kokenut, etta olisin hylannyt kotiseutuni. Pikemminkin kotiseutu hylkasi minut, koska en koskaan sopinut sinne. Toki nain jalkikateen arvostaa sita etta sai kasvaa maaseudun rauhassa kauniilla seudulla ja sinne on kiva palata lomailemaan, mutta en osaisi kuvitella asuvani siella vakituisesti. Tykkaan olla lahella palveluita ja linkkeja muuhun maailmaan. Haluan myos edeta valitsemallani uralla, mika maaseudulla ei olisi mahdollista. Tosin, tavallaan olen ihan iloinen siitakin etta jouduin tekemaan niin kovasti toita jotta paasin lahtemaan maalta pois, koska se on kasvattanut maaratietoisuutta ja vahvistanut uskoa omiin kykyihin. Kun on kerran lahtenyt ja todistanut muille parjaavansa, pystyy tekemaan sen aina uudestaan (kuten olen tehnytkin, useasti).

En ymmärrä niin monien kaipuuta äärettömän ihmispaljouden keskelle. Tietty jos työt ovat siitä riippuvaisia yms... Blaah. Suureen määrään ihmisiä mahtuu aina enemmän idiootteja kun pieneen määrään. Muutenkin maailman ylikansoitus ahdistaa.

En ymmärrä niin monien kaipuuta äärettömän ihmispaljouden keskelle. Tietty jos työt ovat siitä riippuvaisia yms... Blaah. Suureen määrään ihmisiä mahtuu aina enemmän idiootteja kun pieneen määrään. Muutenkin maailman ylikansoitus ahdistaa.
No ei ne sun kotona ole, vaikka asuisit Manhattanilla. Ja tuskin nyt sen kummemmin käyt kotoa poissa kuin pakon edessä, joten ihan sama tilanne, paitsi että Manhattanilla on helvetisti enemmän tekemistä, joten kämpästäkin kannattaa lähteä ulos.

No ei ne sun kotona ole, vaikka asuisit Manhattanilla. Ja tuskin nyt sen kummemmin käyt kotoa poissa kuin pakon edessä, joten ihan sama tilanne, paitsi että Manhattanilla on helvetisti enemmän tekemistä, joten kämpästäkin kannattaa lähteä ulos.

En mä tuolle laittais kauheesti painoarvoa ettei ne mun kämpässä olis, vaikka asuis isossa kaupungissa. Aina kun katsoo ikkunasta näkis vaan kaupunkia, ja etenkin aina kun astuu ovesta ulos on isojen talojen juurella liikenteen hälinässä. Mitä kaupungin tekemiseen tulee, niin mitä sielä nyt sitten niin paljon on tekemistä? No siis joo, tottakai on enemmän erikoisliikkeitä yms, kuten munkin piti hesan suunnilla käydä musiikkiliikkeessä.

Noh, emmä tiedä.

Idiootti. Koko ikänsä kaupungissa asuneet ovat just pahimpia juntteja. Miksi pitäisi jonnekkin helsinkiin muuttaa kun ei siellä mitään voi edes tehdä?

Kyllä kuule ne pahimmat bensalenkkarit ja muut juntit tulee sieltä maalta. Siellä asuu just sitä jengiä, joka jonottaa jotain vitun alennuksessa olevia ämpäreitä ja menee syömään "apsille", kun tarkoituksena on mennä syömään hieman hienommin. Tosin eihän siellä muutakaan ole.

amparietu2911MH_uu.jpg

Sit on topicia. Suomessa oon ainoastaan asunut Tampereella, siellä nyt sentään jotain tekemistä on, ja stadin lisäksi ainoa paikka suomessa jossa voisin asua, mutta silti se tuntuu liian pieneltä. Nyt majapaikkana noin stadin kokoinen kaupunki. Täällä on jo huomattavasti enemmän tekemistä kuin Suomessa, mutta mielummin asuisin vieläkin suuremmassa kaupungissa.

Omissa painotuksissani ainoastaan työpaikkatarjonta on etuna tai "paremmin" pääkaupunkiseudussa. Tämä on oikeasti ainoa asia, jonka olen itselleni pystynyt nimeämään ja syy, miksi siellä edelleen jonkin verran vietän aikaa. Toivoisin kyllä, että pääsisin tästäkin rasitteesta eroon. Olen syntynyt Helsingissä, mutta halusin pois sieltä.

Omissa painotuksissani ainoastaan työpaikkatarjonta on etuna tai "paremmin" pääkaupunkiseudussa. Tämä on oikeasti ainoa asia, jonka olen itselleni pystynyt nimeämään ja syy, miksi siellä edelleen jonkin verran vietän aikaa. Toivoisin kyllä, että pääsisin tästäkin rasitteesta eroon. Olen syntynyt Helsingissä, mutta halusin pois sieltä.

Mulla aika sama. Ainoa syy miksi näkisin jollain tapaa järkeväksi muuttaa pk-seudulle on alueen tarjoamat paremmat työmahdollisuudet.

Miken mainitsema tekeminen kaupungissa ja sen puute maalla ei tunnu mulle kovin henkilökohtaiselta jutulta. Asustelin vajaan vuoden Etelä-Haagassa ja oli oikeasti kahden käden sormilla laskettavissa montako kertaa hurautin ratikalla ihan ytimeen tekemään jotain. Yöelämässä en käynyt kertaakaan, leffassa muutaman kerran ja syömässä joitakin kertoja. Muuten päivät kului duunissa, Pitäjämäellä salilla tai sitten jonkun kaverin luona kyläilemässä. En kaipaa ostosmahdollisuuksia ihan nurkalla, en kahviloita enkä ihmisvilinää. Mainonta ja ihmisten ostovimma kaupungeissa ärsyttää. Rauha on se, mitä kaipaan ja mulle mieluinen tekeminen liittyy kädentaitoihin, joita en mannerheimintiellä pystyisi tekemään. Itseasiassa tekeminen on vähissä jo pelkästään siksi, että tällä hetkellä asun kerrostalossa. Välillä tulee iltasella olo, että miten jumaliste ihmiset saa aikansa kulumaan tällaisessa betoniboksissa. Jotkut asuu näissä jopa koko ikänsä. Sitten tajuan, että valtaosa kaupunkilaisista on viihteen ja hektisen elämän suurkuluttajia ja itse taas en ole.

Satakertaa mieluummin kulkisin luonnossa, kalastaisin tai rassaisin omassa tallissa jotain harrasteautoa ja custom prätkää, joilla sitten kesällä viilettäisin ympäri Suomea kuin istuisin iltaa leffassa, kahviloissa tai netissä. Satunnaisina annoksina menee, mutta ettäkö torjuisin noilla tylsistymistä niin ei ikinä. Niin olemme ihmiset erilaisia. Kyllähän ne omat fiilikset kertoo mikä on kellekin mieluisin asuinympäristö :)

Kuulun muuten myös niihin ihmisiin, jotka kolailee lumikolalla vapaaehtoisesti tuota kerrostalopihaa, omaa autopaikkaa ja välillä naapureidenkin, vaikka meillä on ihan mainiosti toimiva huoltoyhtiökin.

Niitä "juntteja" on ihan sama määrä maalla ja kaupungissa. Alunperin olen noin 250 asukkaan kylästä, ja nykyisin asun helsingissä. Ja kyllä, olen juntti, jos minut laitetaan ruokapöytään missä on 7 eri haarukkaa, en osaa välttämättä syödä etanoita sillä oikealla haarukalla. Mutta on myös city-juntteja, suhteessa aivan yhtä paljon kuin "tavan" juntteja on maalla. City-juntilla ei yleensä ole käytöstapoja, ja city-juntti ei osaa esimerkiksi sytyttää nuotiota.

Mitä hintoihin tulee, asumiskustannuksia lukuunottamatta ei pk-seutu minusta ole mitenkään erityisen kallis. Perustarvikkeet: maitopurkki, viinapullo ja bensalitra maksaa aika tarkalleen saman verran kuin muuallakin suomessa.

Isoin ero landen ja tsadin välillä minulle on siinä, että täällä voi tehdä lähes kaikkea, eikä tarvitse ajaa 100km suuntaansa. Ja huom, yleensä en edes tee täällä mitään erikoisempaa, mutta haluan että minulla on MAHDOLLISUUS tehdä niitä erikoisempia juttuja.

Maalla asumisessakin on hyvät puolensa, huonoimpana puolena pidän sitä että pienimmissä kylissä porukalla ei ole yleensä minkäänlaista kunnianhimoa, ja puolet porukasta juo itsensä hengiltä ennen 40 ikävuotta. Toisaalta ihan kiva käydä välillä kotipaikkakunnalla toteamassa: "luojan kiitos en tänne jäänyt"

New yorkissakin olen päässyt käymään, eikä sielläkään minusta "liikaa" ihmisiä ollut, ja saa helsingin näyttämään landelta. Joskus aion vielä sinne muuttaa, jos tilaisuus siunautuu, en siksi että tekisin siellä mitään muuta kuin helsingissä, mutta siksi että siellä on siihen mahdollisuus.

Kyllä kuule ne pahimmat bensalenkkarit ja muut juntit tulee sieltä maalta. Siellä asuu just sitä jengiä, joka jonottaa jotain vitun alennuksessa olevia ämpäreitä ja menee syömään "apsille", kun tarkoituksena on mennä syömään hieman hienommin. Tosin eihän siellä muutakaan ole.

Mun mielestä white trash-juntti on white trash-juntti kotipaikasta huolimatta. Sitä sakkia löytyy niin maalta, pikkukaupungeista kuin isojen kaupunkien lähiöistäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom