Yhtä paljon kun päiväkotipaikka. Keskituloilla eka lapsi 200€ ja toisesta 180€. Nämä hinnat ainakin tsadissa.
Joo, siis kunnallisessa perhepäivähoidossa. Yksityiset hinnoittelevat itse, siitä kirjoitinkin ylempänä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yhtä paljon kun päiväkotipaikka. Keskituloilla eka lapsi 200€ ja toisesta 180€. Nämä hinnat ainakin tsadissa.
Voisin minäkin ottaa kantaa tohon p-koti asiaan.Meillä on kohta 3v pojan pallero ja 1v3kk tytön tyllerö ja ihan hyvin oppivat asioita ilman p-kodin tätejä....tossa ihan vieressä on sellainen tarha/leikkipuisto jossa käy paljon saman ikäisiä sekä vanhempia lapsia joten saavat leikkiseuraa toisistaan.Ollaan mietitty tota p-kotiin laittoa ehkä vuoden päästä.Kyllä noi lapset oppii voitelemaan leipänsä kotonakin se on ihan itsestä kiinni mitä ne oppii/ei opi... eli jos vanhemmat on vätyksiä niin kuin lapset olis muunlaisia????....
Varmasti näin. Eihän se kuitenkaan tarkoita sitä, että jos lapsi ei ole päivähoidossa, niin ei sillä olisi mitään sosiaalista elämää. Onhan niitä toisia lapsiperheitä, joissa käydään kylässä. Saleilla on lapsiparkkeja, johon voi viedä lapsen hoitoon. On erilaisia kerhoja johon voi viedä lasta vaikka kerta viikkoon jne.

Mitä kustannuksia, eli isoja menoeriä tulee yhdestä lapsesta, ja mitä sen ylläpito kustantaa esim. ensimmäisten 3 vuoden aikana. Oletetaan ettei kaikkea tavaraa osteta uutena jne. Tarkoitan nyt eriteltynä noita kaikki kustannuksia vaikka kuukausitasolla. Miten valtio sponssaa? Kelan sivuilta on ihan turha saada informaatiota jota ihminen ymmärtää.
Mitä kustannuksia, eli isoja menoeriä tulee yhdestä lapsesta, ja mitä sen ylläpito kustantaa esim. ensimmäisten 3 vuoden aikana. Oletetaan ettei kaikkea tavaraa osteta uutena jne. Tarkoitan nyt eriteltynä noita kaikki kustannuksia vaikka kuukausitasolla. Miten valtio sponssaa? Kelan sivuilta on ihan turha saada informaatiota jota ihminen ymmärtää.
.Hei isit,
Touhut ja leikit päiväkodeissa on todella hyviä ja minä äitinä ei ikuna ollut niin aktiivinen lasteni kanssa.
Kukin kuitenkin tyylillään ja mahdollisuuksiensa mukaan. Pääasia, että lapsilla olisi hyvä olla.
Minä roikuin vuosikausia puistojen reunalla leipoen kakkuja ja ei ikinä enään sitä. Mä ryydyin siihen notkumiseen ihan täysin.
Tää on just tätä että lapsia pitää tehdä, mutta niiden kanssa ei sitten viitsitä tehdä mitään tai jos tehdään niin siitä ei itse nauti. Mutta niinq sanoit niin jokainen tyylillään.
:piis:

Hei isit,
Anteeksi kun tulen sössimään teidän ketjuun, mutta on ihan pakko vähän puolustaa päiväkoteja, hyviä sellaisia, huonojakin löytyy.
Erotuskakin on joskus välttämätön ja kun sitä erotuskaa käsitellään päiväkotiin menon avulla, niin se on aina vain helpompaa.
- Ja itse entisenä päiväkoti ihmisenä ....
vaan itse ajattelisin niin että lapsella on oikeus ikäisiinsä leikkikavereihin (/rinnakkaisleikkitovereihin)
Täällä ainakin yksi kappale 1.5-vuotiaita jotka suorastaan kaipaavat ikäistään leikkitoveria. Silmät kiiluen suorastaan ottaa vastaan aina kaverin leikkeihinsä ja yhdessä touhottavat vaikka sun mitä, yksinään hän vaikuttaa välillä pitkästyneeltä vaikkakin puuhastelee hirmuisen paljon myös yksinään.Kerro vielä nyt näkemyksesi siitä, miten esim. 1-2v. tarvitsee ikäistään leikkitoveria? Oletko nähnyt paljonkin tuossa ikäluokassa lapsia, jotka osaavat vuorovaikutteisesti leikkiä keskenään?