Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika kantaa myös oma korteni kekoon.

Esikoistyttömme ( 3700g ja 51 cm) syntyi laskettuna päivänä 30.9 noin 7h ähellyksen jälkeen, josta sairaalassa vajaat 2h. Kaikki meni siis nopeasti ja hienosti, vaikkakin ilman puudutuksia.

Siitä asti olen ollut kotona vaavin ja vaimokkeen kanssa (isyysloma+2vko kesälomasta).
Aika rauhallinen tuo tytteli on ollut mitä nyt illalla vatsanväänteet? kitisyttävät, yleensä ½-1½h mutta menevät aina ohi.

Onhan hienoa nähdä miten tyttö kehittyy, nyt pitelee jo päätä ylhäällä (10s.) ja alkaa seurailla tarkasti mitä tehdään.

Yöt ovat menneet alusta asti hyvin. Neiti käy nukkumaan 22-23.30 ja herää kerran syömään 3-4h unien jälkeen. Sitten on vedelty taas 7-9 asti aamulla...

Ensimmäinen puolitoista viikkoa meni melkoisessa kulttuurishokissa, mutta sen jälkeen ovat hommat lähteneet päivä kerrallaan rullaamaan! Kyllä tämä tästä :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onkos kukaan pakkiksen isä ostanut autoonsa niskatukiin kiinnitettävää dvd-soitinta?
Olisiko heittää jotakin suosituksia jostain mallista. Meillä meinaa pidemmät automatkat olla vähän hankalia 1v8kk tytön kanssa. Tytöllä ei aika kulu turvaistuimessa ja puolen tunnin matkustamisen jälkeen yleensä kitisee ja itkee istuimessa. On ollut harkinnassa ennen kesälomareissua ostaa jonkinlainen dvd-soitin autoon, jos sillä vähän helpottaisi matkustamista.

Onkos kukaan pakkiksen isä ostanut autoonsa niskatukiin kiinnitettävää dvd-soitinta?
Olisiko heittää jotakin suosituksia jostain mallista. Meillä meinaa pidemmät automatkat olla vähän hankalia 1v8kk tytön kanssa. Tytöllä ei aika kulu turvaistuimessa ja puolen tunnin matkustamisen jälkeen yleensä kitisee ja itkee istuimessa. On ollut harkinnassa ennen kesälomareissua ostaa jonkinlainen dvd-soitin autoon, jos sillä vähän helpottaisi matkustamista.

Meillä tyttö istuu jo edessä niin läppäri avatun haskakotelon kannen päällä toimi tohon tarkoitukseen ihan ok.
Läppäri tosin oli jo, eikä sitä varten hankittu.

Eikös nuo erilaiset kannettavat DVD-soittimet ole suht edullisia. Ne läppäriä pienempine näyttöineen varmaan toimisi automatkoillakin erinomaisesti.

Itsekin tosin olen miettinyt, jos enskeväänä jotain DVD laitetta autoon asentaisi. Mekin suht pitkät matkat kesäsin ajellaan, joten matkat varmaan sujus näin kivuttomammin.

Eikös nuo erilaiset kannettavat DVD-soittimet ole suht edullisia.
Ostin tytölle jo sairaalaan kannettavan DVD-soittimen. 140 euroa maksoi. Sitä ei tosin voi asentaa auton penkkiin, paitsi ehkä jeesusteipillä ja rautalangalla. Ajattelin, että joulun jälkeen voisi ostaa tytölle Pleikkari kolmosen. Tyttö on nyt 1v4kk.

Moni varmaan ottaa tästä kierroksia, varsinkaan kun itselläni ei ole lapsia ja en yritä todellakaan tässä ketään neuvoa, mutta mietin miten asiat eroaa nyt esim. siitä, kun itse olen lapsi. Automatkat oli pidempiä ja silti niistä selvitiin ilman DVD-soittimia jne. Vanhemmat keksi jotain muuta kehittävää puuhaa automatkoille ja aina selvittiin. Oli meillä telkkarikin ja C64 (ei autossa tosin), jne mutta niitä säännösteltiin ja enemmän vanhemmat oli itse 'läsnä' ja keksi jotain tekemistä.

Tuntuu että tänä päivänä ostetaan paljon kaikkea sellaista, joka vie aikaa pois kehittävämmältä toiminnalta ja vanhempien ajalta lapsen kanssa. Ikään kuin ostamalla joku vimpain lapsella olisi parempi olla, ja aikaa lapsen kanssa tarvittaisiin vähemmän. Ehkä sen takia nykyään on paljon enemmän kouluikäisiä lapsia, jotka ei osaa sitoa kengännauhoja, käydä kusella vessassa, pukea itse, erota kuusta tai mäntyä, tai ollaan muuten uskomattoman avuttomia. Tarkoitan nyt nimenomaan tapauksia, jossa suuntaus kasvatukseen on pelkästään tuota edellä mainittua. En siis tarkoita että pelkkä DVD-soittimen ostaminen on huonoa asia. Tämä ei nyt ollut hyökkäys ketään kohtaan, vaan omaa pohdintaa siitä, miten tulen toimimaan jos joskus mahdollisesti isäksi tulen.

Voihan se olla niinkinniin. Minusta on kiva ostaa lapsilleni tavaroita, joita en itse saanut lapsena. Lähtökohtani kasvattajana on oma lapsuus. Ja minulle on tosi Tärkeää, että pojat haluaa tulla joka toinen vkl minun luokseni. Sillä äiti on aina Äiti.

Moni varmaan ottaa tästä kierroksia, varsinkaan kun itselläni ei ole lapsia ja en yritä todellakaan tässä ketään neuvoa, mutta mietin miten asiat eroaa nyt esim. siitä, kun itse olen lapsi. Automatkat oli pidempiä ja silti niistä selvitiin ilman DVD-soittimia jne. Vanhemmat keksi jotain muuta kehittävää puuhaa automatkoille ja aina selvittiin. Oli meillä telkkarikin ja C64 (ei autossa tosin), jne mutta niitä säännösteltiin ja enemmän vanhemmat oli itse 'läsnä' ja keksi jotain tekemistä.

Tuntuu että tänä päivänä ostetaan paljon kaikkea sellaista, joka vie aikaa pois kehittävämmältä toiminnalta ja vanhempien ajalta lapsen kanssa. Ikään kuin ostamalla joku vimpain lapsella olisi parempi olla, ja aikaa lapsen kanssa tarvittaisiin vähemmän. Ehkä sen takia nykyään on paljon enemmän kouluikäisiä lapsia, jotka ei osaa sitoa kengännauhoja, käydä kusella vessassa, pukea itse, erota kuusta tai mäntyä, tai ollaan muuten uskomattoman avuttomia. Tarkoitan nyt nimenomaan tapauksia, jossa suuntaus kasvatukseen on pelkästään tuota edellä mainittua. En siis tarkoita että pelkkä DVD-soittimen ostaminen on huonoa asia. Tämä ei nyt ollut hyökkäys ketään kohtaan, vaan omaa pohdintaa siitä, miten tulen toimimaan jos joskus mahdollisesti isäksi tulen.
Hyviä pointteja ja juuri tästä asiasta esim. Jari Sinkkonen (arvostettu lastenpsykiatri) kirjoittaa. Jos oma lapsuus on ollut "köyhä", koitetaan paikata sitä antamalla omalle lapselle se, mitä itseltä on puuttunut. Lopputulos on huono, lukekaa Sinkkosen kirjasta tarkemmin, jossa on paljon muutakin järkevää kasvatusasiaa.

Lapsuuden automatkat olivat kuitenkin aika tylsiä ja pitkäveteisiä niin vanhemmille, kuin lapsillekin. Minusta joku DVD-härpätin on siinä tilanteessa paikallaan. Tervettä järkeä käyttäen, eli laitetta käytetään rajoitetusti ja oikeissa tilanteissahan se on mainio, kunhan ei korvaa oikeita leikkejä.

Tuohon kirjoitukseen yleisellä tasolla voisi sanoa, että näin ne ajat muuttuu. Minä en ainakaan aio jankuttaa lapselleni, että isin lapsuudessa oli kuules vain kaksi kanavaa ja nekin näkyivät mustavalkoisena, eikä autossa ollut ilmastointia, eikä kännyköitä tai sitä tai tätä. Niin se kehitys vaan menee. Täytyy silti huolehtia, että lapsi tekee muutakin kuin räplää viihdevehkeitä, koska maailma kyllä tarjoaa mahdollisuudet kasvaa monella tavalla suoraan ja kieroon.

Zone-sarja -42%
Ostin tytölle jo sairaalaan kannettavan DVD-soittimen. 140 euroa maksoi. Sitä ei tosin voi asentaa auton penkkiin, paitsi ehkä jeesusteipillä ja rautalangalla. Ajattelin, että joulun jälkeen voisi ostaa tytölle Pleikkari kolmosen. Tyttö on nyt 1v4kk.

Turvallisuus ennen kaikkea. Kannattaa kiinnittää ne DVD-soittimet hyvin koska se ei äkkijarrutuksessa tunnu kivalta kun se pamahtaa otsalohkoon...

Ostatko pleikan tytölle vai itsellesi? Jos sä oikeasti ostat sen tytölle niin :wtf:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turvallisuus ennen kaikkea. Kannattaa kiinnittää ne DVD-soittimet hyvin koska se ei äkkijarrutuksessa tunnu kivalta kun se pamahtaa otsalohkoon...

Ostatko pleikan tytölle vai itsellesi? Jos sä oikeasti ostat sen tytölle niin :wtf:
Joo en missään nimessä oikeasti tekisi mitään rautalankaviritystä, tarkoitus oli vain ilmaista, että tuon hintaisessa vehkeessä ei kiinnityssysteemeitä ollut. Pleikkari tulee tietysti tytölle... mutta kyllähän isi saa sitä lainata, koska ei se tyttö siitä varmasti mitään ymmärrä ;)

Mä olen sitä mieltä, että kaikki härpättimet, joiden avulla lapset viihtyy autossa, parantaa turvallisuutta oleellisesti. Väkisinkin se hermoja kiristää, jos 3 tunnin automatkasta lapsi kitisee ja vinkuu 2 tuntia. Ja nehän tekee sitä, kun ne ei parivuotiaina tajua, että siinä istuimessa on istuttava ja sillä hyvä. Ei sielä autossa kuitenkaan voi mitään kovin kehittävää puuhaata. Ja joku saattaa jopa matkustaa lapsen kanssa kahden, siinä ei puuhata tasan mitään muuta kun ajetaan sitä autoa.

kyllä tässä viikko takaperin meni tunnin ajomatka aikalailla tietä seuraamatta.

Penska huusi koko tunnin. On se muuten pitemmän päälle hermoja kiristävää.

Niin minkälaisia nuo autoon tarkoitetut DVD:t on? Niissä ilmeisesti on soitin ja ruutu samassa paketissa ja toimii 12 voltilla? Eli riittää kun sen pulttaa johonkin ja vetää vaan virtapiuhan? Mitenkäs noiden kiinnitys, onko niissä jotkut helpot kiinnittimet, vai pitääkö tusata ja tuunata pidempäänkin?

Ketju tuli itselle ajankohtaiseksi, koska pikkuneitimme syntyi 3.11

Nyt lähden sairaalaan katsomaan pikkutuhisijaa. On se vaan mahtava kokemus. Oman lapsen syntymä!

Ketju tuli itselle ajankohtaiseksi, koska pikkuneitimme syntyi 3.11

Nyt lähden sairaalaan katsomaan pikkutuhisijaa. On se vaan mahtava kokemus. Oman lapsen syntymä!

Jos tarvitset neuvoja lapsen kasvatukseen niin kysy vaan. Täältä löytyy todellinen pro isukki, meidän prinsessa kun syntyi jo 2.11 eli kokemusta löytyy. :D
Ei kun piti oikeasti sanoa, että on todella mahtava kokemus pitää vastasyntynyttä sylissään kun pikkuihminen yrittää hahmottaa kirkkailla viattomilla silmillään maailmaa.

Muksua käytettiin tänään yksityisellä landella (=400km kehältä), maksoi Kela-korvauksen jälkeen 20e. Vaimo oikein ihmetteli että onko tuo varmasti nyt oikein kun pk-seudulla taitaa toimistomaksut jo nousta lähelle tuota :D
Mitähän Pikkujätissä Itäkeskuksessa olikaan, kait jotain vajaa 80e, riippuu tietenkin kuinka pitkään menee.

Ei tuosta 20 eurosta kyllä voi kovin paljoa jäädä lääkärille enää?
Ihmetyttää kyllä miten joku käyttää muksuaan yleisellä tuolla landella, oli vakuutusta tai ei. :jahas:

Niin ja terveyskeskusmaksu taitaa olla 11e. Kyllähän siinä herranjumala säästää 9e jos käyttää arvauskeskuksessa. Mummon markoissa 50mk, ajatella.

Back
Ylös Bottom