Toki kehittymisen ongelmien ratkaisemisen puolesta puhun itekin, mutta en usko ns. väärässä kohtaa pakottamiseenkaan. Se on kuitenkin aika fine line, että millon itteensä pakottaa sopivasti ja milloin ruoskii itsestään sen lopunkin motivaation kartanolle. Just tollanen psyykkinen lepo vaikka toisenlaisen liikkeen variaation parissa on ainakin mulle hyvä juttu aika ajoin.
Kyllähän liikkeitä vois vaihdella, mutta jos ei selviä miten kehitys saadaan jatkumaan niin sama paska se on uusienkin liikkeiden kanssa edessä. Sehän se junnaamista aiheuttaakin, kun seinän tullessa vastaan jätetään liike pois ja kuukausien päästä aloitetaan taas alhaalta vauhti kohti samaa seinää. Hetkellisesti ehkä kivaa ja luo illuusion kehityksestä, mutta lopunperin sama taso säilyy.
Kyllä valmentaja tietää myös varsin hyvin, että mua vituttaa ja se näkyy palautteista ihan varmasti. Jos se ajoittainen vaihtelu on oikeesti oleellista, ei mun toivottavasti sitä ite tarvitse keksiä. Mielelläni puutun nykyään muutenkin aika vähän siihen mitä tulee, koska se tän homman pointti on, että miettiminen ulkoistetaan. Oon ääneen kyllä ihmetellyt vaihtelun vähyyttä mm. frekvenssissä ja intensiteetissä, mutta ite en ala liiaksi sotkemaan ennen kuin annan potkut.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että onko sun tavoite nimenomaan olla absoluuttisesti niin vahva, kuin mahdollista? Eli siis liikuttaa "isoissa" liikkesissä niin paljon rautaa, kuin mahdollista ( et ilmeisesti kuitenkaan skabaa voimannostossa? ). Kysyn vain siksi, koska itse olen lukuisten loukkaantumisten ja kropan yleisen kulumisen vuoksi vaan hyväksynyt sen, että en tule luultavasti koskaan olemaan "vahva". Itseasiassa mä olen yhteistuloksella mitattuna nyt ihan helvetisti heikompi, kuin esim. vielä joku reilu 3 vuotta sitten. Mutta tämä johtuu lähinnä just noista vammoista, eikä kerro koko tarinaa kehittymisestä, tai sen puutteesta.
Joo voimahan tässä tavoitteena on ilman kisatavoitetta. Ei mulla mitään pahaa vammaa tällä hetkellä ole, lonkkakin on lähteny oikeeseen suuntaan kehittymään nyt. Lapatukikin alkaa hiljalleen palailla vasemmalle. Pikkuvikaa mullakin alkoi aina tietyssä tulostasossa tulemaan, valmentajan palkkaamisessa oli sekin taustalla että tuloksiin päästäis terveempänä ja niistä voitais jatkaa eteenpäin.
No ei se valmennussuhde mikään avioliitto ole ja voimailussa tuskin ansaintalogiikkaa, eli tekemisen ilon kautta ja jos on jotain fyysisiä rajotteita et ei vaan kertakaikkiaan onnistu vaikka valmentajat ja kauhia järjestelmällisyys tekemisessä niin fuck that, ala vaikka lukemaan kieliä tms. paljon fiksumpaa. :-)
Ei se loputtomiin tällä menolla jatkukaan, mutta vielä en oo tyytyväinen lopettamaankaan ennen kuin on muutama kivi vielä käännetty. Ja eipä se oo reiluun vuoteen mitään maksanutkaan. Toi valmentaja nyt on tälläkin foorumilla melko kehuttu ja on hyvin vaikea myöntää, että mulle ei hänestä olis
mitään apua. Melko tunneperäinen ratkaisu jatkaa vielä, mutta tällä mennään vielä. Tällä hetkellä vielä aika hankala tilanne, kun se pahiten jumittava liike on ainut mitä oikeestaan pystyy tekemään täysipainoisesti. Jahka pääsee takaisin niihin kivoihin liikkeisiin, eli kyykkyihin ja vetoihin, niin niiden mahdollinen kehitys kyllä piristää varmasti. Toki mitään takeita kehittymiselle ei niidenkään suhteen ole, mutta asia kerrallaan.