Siitä huolimatta että tämä haiskahtaa sarkasmilta niin mun mielestä tollanen asia on hyvä treenimotivaation kannalta. Ite harrastin kolmekymppiseksi melkein pelkästään salia. Toki pelailin välillä fudista yms mutta sali oli ainoa missä pyrin tosissaan kehittymään eikä se ollut vain hauskanpitoa. Sitten kun joku paikka menee paskaksi, tai muuten vaan junnannut koko homma, niin saakeli että se masensi ja stressasi ja vitutti. Nyt kun olen jakanut noita intohimoja moneen eri asiaan niin tuntuu että salihommatkin maistuu paljon paremmin eikä siihen löydy sellaista pakottavaa stressaavaakin asiaa vääntää väkisin ja tuloksetkin on parempia. Siinä kun soittelet päivän Beethovenin sinfoniaa ja alkaa mennä pata jumiin niin onkin hyvä lähteä salille nollaamaan ajatukset ja huomaa että se maistuukin ihan erilailla kuin että olis miettinyt sitä salitreeniä päivän pääaktiviteettina ja siinä on hirveä puristus ja stressi./QUOTE]
Joo kyllähän se heti helpotti kun laitettiin valmennus jäihin. Pienen asennemuutoksen se vaan vaatii, mikä ei oo ihan paras mahdollinen tilanne toki, eli nyt vaan harrastelen ilman toivoakaan kehityksestä. Ajanvietettä ja pientä aivopähkinää tää nyt lähinnä tarjoaa. Valmennus muutti siinä mielessä asennetta, että siinä alkoi odottaa että tehdään ihan oikeasti tulosta. Kyllä ulkopuolisen avun palkkaamisessa odotan saavani kymmeniä prosentteja parannusta vanhoihin ennätyksiin, ei siinä muuten oo mulle juuri iloa. Eri asia jos olis eliittitason kilpaurheilija jolle pienikin parannus on kova juttu. Oon aina tykännyt pähkäillä omia treenejä ja sen ilon olin valmis vaihtamaan kehitykseen, kuten oon vieläkin. Vammoihin oon tottunut ja nehän tässä treeniharrastuksen aikana varmaan eniten on kehitystä jarruttaneet, eikä tuollekaan ole loppua horisontissa. Ei vaan jotenkin luotto riitä siihen että paikat pysyis jotenkuten kunnossa, lähinnä seuraavan krempan sijaintia arvuutellessa...
Mutta positiivisena juttuna se, että samanlaista vitutusta ei pitäis nyt ihan hetkeen olla treenin suhteen tulossa kuin mitä viimeinen reilu vuosi tarjosi.