Pidättekö vapusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
Perseet olalle :kippis1: Kerrankin paljon kavereita juhlimassa samassa paikassa, samaan aikaan.

Vappuna on hauskaa. (tai sitten vain luulen niin :eek: )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vappu on perseestä.
1. Kaikki amatöörit liikenteessä.
2. Kaikki ihan tuhannen päissään.
3. Paikkoja hajotetaan joka puolella.
4. Väkivaltaa esiintyy.
5. Työläiset juhlii...

+vappupäivänä on mukava vappuajo mopoilla.

Vappu on täyttä paskaa. Kun ei tuo alkoholikaan maistu niin hirveää tulee olemaan jos ulos erehtyy astumaan. Kun eihän sitä menoa selvinpäin kestä.

pikkujussi sanoi:
Vappu on perseestä.
1. Kaikki amatöörit liikenteessä.
2. Kaikki ihan tuhannen päissään.
3. Paikkoja hajotetaan joka puolella.
4. Väkivaltaa esiintyy.
5. Työläiset juhlii...

+vappupäivänä on mukava vappuajo mopoilla.

No toi on just sitä joukkohysteriaa. Vappuna kaikki sellanen jengi joka ei käytä/ole tottunut käyttämään alkoholia ottaa sitä aivan liikaa ja sitten mennään niin perkeleesti. Vappuna kun on "lupa" sekoilla. Häveliäisyyttä ja sovinnaisuutta se on... sinä päivänä kun tiedetään että VARMUUDELLA kukaan ei moralisoi ja kauhistele vaikka olis millasessa kunnossa tahansa, niin sitten uskalletaan ottaa olan takaa. Muina päivinä sitten pysytään kaukana viinasta ja moralisoidaan jos nähdään humalaisia ihmisiä keskellä viikkoa.

Mutta mitäs se meitä haittaa jos ihmiset on liian kännissä. Tai ei mua ainakaan haittaa yhtään, sehän on jokaisen oma asia. Mutta se haittaa että se monituhatpäinen idioottiporukka KUSEE pitkin mestoja, sekä RIKKOO pulloja minkä kerkeää, ja SOTKEE niin helvetisti kaikellä vappukrääsällä, ja RIKKOO paikkoja kun on kiva riehua kännissä, sekä haastaa RIITAA kun ei ajatus jostain syystä oikeen pelaa.

Toi nyt ei tietenkään koske kaikkia vapun juhlistajia, mutta kyllä vappuna meininki on huomattavasti aivottomampaa kun minään muuna vuoden päivänä.

Eiköhän se aivottomuus ole läsnä jokapäiväisessä elämässä yhtälailla muinakin päivinä. Vapusta tekee eri asian vain se, että vapusta tehdään eri asia: jotkut näkevät vapun merkityksen kännäyksessä - toiset poliitiikassa - mikä sitten synnyttää sitä vastaavaa keskustelua, jossa vappua käsitellään kuin kyseessä olis kovinkin erityinen asia. Vappuna vain suuremmat massat yrittävät keskustella samasta asiasta, mistä seuraa aivottomuuden julkinen paljastuminen.

Hullu inkkari sanoi:
Eiköhän se aivottomuus ole läsnä jokapäiväisessä elämässä yhtälailla muinakin päivinä. Vapusta tekee eri asian vain se, että vapusta tehdään eri asia: jotkut näkevät vapun merkityksen kännäyksessä - toiset poliitiikassa - mikä sitten synnyttää sitä vastaavaa keskustelua, jossa vappua käsitellään kuin kyseessä olis kovinkin erityinen asia. Vappuna vain suuremmat massat yrittävät keskustella samasta asiasta, mistä seuraa aivottomuuden julkinen paljastuminen.

Tolla aivottomuudella tarkoitin lähinnä ihmisten käyttäytymistä, siis kuseskelua, väkivaltaa, paikkojen rikkomista jne. En mä oikeen usko että vapun ideologia sinänsä herättäis ihmisissä laajamittaisesti mitään suurempia tuntemuksia suuntaan taikka toiseen. Toki varmaan sellastakin porukkaa on jotka aivan tosissaan heiluttelevat työläislippuja ja yrittävät levittää sanomaansa kännäävälle kansalle.

Ei ole sinänsä mitään vappua vastaan, juhlikoot ne jotka tykkää. Itse aion pysytellä kotona luultavasti leffoja katsellen. Keskustaan en todellakaan aio mennä.

En pidä yleensäkään mistään tällaisista pakko-ryyppy-juhlista. Mua ahdistaa jo valmiiksi tämä tuleva vappu, on varmasti ensimmäinen kunnon koetinkivi alkoholinkäytön lopettaneelle (?) avopuolisolleni. Saa nähdä...

Itse aion luultavasti pysytellä kotona tai vierailla vanhempien luona, herkutella ja katsoa leffoja. Mmm, nakkeja, perunasalaattia, sipsiä, namia... Kai sitä voi antaa itselleen luvan edes herkutella, kun ei tuo nestepuoli kuulu harrastuksiin.

:confused:... Sotkeudun vielä vähän threadiin. Mä en yksinkertaisesti ymmärrä tätä kun jotain häirittee ni vitusti se jos jotkus rällästää ja on "aivottomia apinoita", miten se on niiltä pois? Jos ei kiinnosta katella ni ei kattele, turha siitä on winetä. Jokaisen oma asia. Enkä ymmärrä sitäkään miten suurinosa porukasta mieltää että wappuna ainoa true hauskanpitojuttu on se ämpärikännissä örveltäminen... Tai jos ei itse henkilöt ni sitten nää "jurottajat" selittävät että ei porukka oikeasti pidä hauskaa.. :jahas:. Tekös sen paremmin tiedätte mikä on kellekin hauskaa?

Ei mua ainakaan häiritse sitten yhtään jos puoli kaupunkia örveltää kännissä. Ite aion olla ainakin puolet vapusta selvinpäin (enkä ollenkaan pois sulje koko vappuakaan ja väitän silti että mulla tulee olemaan hauskaa!), käydä silti samoissa paikoissa missä "örveltäjätkin", mutta ei mua se häiritse. Kiva vaan et porukalla on kivaa :). Voi sitä hauskaa muutenkin pitää, vapputorillakin on paljon kivoja juttuja. Jo siellä kävely kojujen seassa ja naureskelu hauskoille vappukrääsälle on mukavaa ajanvietettä, ainakin mulle. Ja metrilakua monta monta monta metriä :kuola:. Ilmapalloja, simaa ja munkkia :kuola:. Onhan noita hauskanpitojuttuja vaikka millä mitalla. Ei tartte koko vappua tuomita sen takia että jotkut örveltää kännissä, ei se mitätöi kaikkea muuta kivaa mitä sillon tapahtuu. Vappu pääasiassa on kuitenkin iloinen tapahtuma (tai se sen idea on), älkööt siis jurottako. Sitäpaitti vihasen/murjottavan ilmeen tekemiseen tarvitsee paljon enemmän kasvon lihaksia ja niiden jännittämistä kuin hymyn. Siis hymyilkäämme! ;)

P.S.
Improviosoikaa, käyttäkää mielikuvitustanne vappuna! Ei tartte olla ni "kalkkiutuineita" siihen mitä muut tekevät tai ovat tehneet jo vuosia. Olkaa välillä erilaisia...Trust me, se saattaa joskus tuntua harvinaisen mukavaltakin...

Vappu ei meinaa mulle mitään. Enemmän humalaisia kadulla parin päivän ajan.

ZannaZ sanoi:
Improviosoikaa, käyttäkää mielikuvitustanne vappuna! Ei tartte olla ni "kalkkiutuineita" siihen mitä muut tekevät tai ovat tehneet jo vuosia. Olkaa välillä erilaisia...Trust me, se saattaa joskus tuntua harvinaisen mukavaltakin...

Voihan elämäntapojaan muuttaa ilman tekosyitäkin.

Mua ainakin häiritsee jos olen menossa kaupungille syömään ja siellä on
kännijengi tönimässä. Saatan pian töniä takaisin.

ZannaZ sanoi:
Sotkeudun vielä vähän threadiin.
Vastaan nyt Sanna sinulle omasta puolestani, koska uskon, että avautumisesi sai kipinää myös lähettämästäni postauksesta edellä.

On kerrassaan ilahduttavaa kuulla, että kaltaisesi nuori tyttö pärjää vapun ilman änkyräkänniä! Hienoa. :)

Mutta tulitko ollenkaan ajatelleeksi sitä, mitä tuo vapun änkyräkännääminen saa aikaan:

a)enemmän onnettomuuksia
b)enemmän tapaturmia
c)enemmän väkivaltaa ja tappeluita
d)enemmän ilkivaltaa: esim. kukkaistutukset, ikkunoiden ja puhelinkoppien rikkominen jne jne
e)enemmän virkavallan turhaa käyttöä: esim. juodaan ensin kuohuviinipullo, sitten tulee paha olo ja soitetaan ambulanssi paikalle (jos satut Rankaisija lukemaan tätä, niin voisit kaiketi elävöittää tätä kohtaa esimerkeillä elävästä elämästä?)
f)kaupunki on kuin tunkio vapun jälkeen
g)jne

Kännikalat tekevät yhteiskunnalle laskua vappuna ja me veronmaksajat maksetaan, lisäksi ne tekevät hirveän sotkun ja paskan. Mitäs mieltä olet, Sanna, oletko miten innostunut a)maksamaan verojen kautta näitä kansallisia ryyppytalkoita (niilläkin veroeuroilla voisi e.h.k.ä. olla fiksumpaakin käyttöä??) ja b)mahdollisesti siivoamaan kaikkia niitä roskia ja eritteitä, joita vapun jäljiltä kaupunkiin jää? Mahtaisitkohan olla Sanna yhtä örvellysmyönteinen, let's say 10 vuotta vanhempana? ;) (Ei palkokasveja tuulenhalkojaan.)

Korostan vielä, että vapun vietto on ihan henkilökohtaista ja sikailuun ei kukaan pakota (paitsi oma tyhmyys). Viinan juominenkin tuntuu olevan kovin yksilöllistä, toiset vaan voivat olla aivan kauheassa pierussa, eikä heistä ole mitään haittaa kenellekään eikä millekään, kun taas toiset on pain in the ass kännissä. Oliskohan niin, että viina ei tee kenestäkään idioottia, se vaan nostaa totuuden esiin...?? Off topic: toki niitä on muitakin rasittavia härdellejä, esim. täällä Mansessa sellainen hässäkkä kuin Tammerfest.

No siinähän se on päivä missä muutkin, samoin kuin juhannus+muut. Eipä sitä muutenkaan osaa enää nauttia mistään juhlimisesta. Vois kokeilla tehä tuota treeni&ravinto threadissa ollutta kebabbia&tehä ison kulhon salaattia ja mättää kaksinkäsin sitä.. :rolleyes:

MBC78 sanoi:
Vastaan nyt Sanna sinulle omasta puolestani, koska uskon, että avautumisesi sai kipinää myös lähettämästäni postauksesta edellä.

On kerrassaan ilahduttavaa kuulla, että kaltaisesi nuori tyttö pärjää vapun ilman änkyräkänniä! Hienoa. :)

Mutta tulitko ollenkaan ajatelleeksi sitä, mitä tuo vapun änkyräkännääminen saa aikaan:
a) blaablaa (isokasatekstiäjotaenjaksaquoteta)

Joop, tottapa tuokin. Mutta eipä se pakkiksella kiroaminen että vappu on perseestä asiaa auta, tulee vaan itelle kahta pahempi mieli. Emmäkää hyvällä kato näitä luettelemiasi seikkoja, mutta ite nyt puhuin ainakin vaan siitä ryyppäämisestä ja "sviddu ku mä oon kännishä"-jutuista :D, juodaan ja askel vähän hakee yms... en mistään oikeesti paskamaisesta rikkomisesta/riehumisesta sun muusta asiaankuulumattomasta.
Mutta tapahtuuhan tota kokoajan, ja muina pyhinä, kuten itekin jo sanoit eräät ihmiset ovat vain taipuvaisia olemaan "känniääliöitä".
Ite puhuin "örvellyskännäyksestä" ni tarkotin suhkoht "harmitonta" ittensä pihalla juomista, mihin ei liity mitään ympäristön turmelimista tai muuta yhtä idioottia, hauskanpito ajatuksesta siis lähtee.

MBC78 sanoi:
Kännikalat tekevät yhteiskunnalle laskua vappuna ja me veronmaksajat maksetaan, lisäksi ne tekevät hirveän sotkun ja paskan. Mitäs mieltä olet, Sanna... blaablaa... Mahtaisitkohan olla Sanna yhtä örvellysmyönteinen, let's say 10 vuotta vanhempana? ;) (Ei palkokasveja tuulenhalkojaan.)

Khyl khyl, näen pointtis. Enkä kyl tullut ihan tota ajatelleeks, lähinnä puhuin vaan ihmisten hauskanpidon puolesta ja siitä ettei se ole keltään pois... mihin mun käsityksen mukaan ei kuulu paikkojen rikkominen, riehuminen sun muu shitti, lähinnä ehkä hulluna kikattamainen ja nauraminen (tahtoo sanoa että on hauskaa), menneiden aikojen muisteleminen (edelliset vaput sun muu yhdessä vietetyt hetket) yms yms. mitä hauskaa nyt voikaan tehdä. Mut mä oonkin vaan tämmönen "ikiteini" joka ostaa 30 metriä metrilakua, syö ne kerralla ja on koko loppupäivän ähkyssä, suuntaa ehkä sitten illalla vähän tanssimaan baariin, värjää hiuksensa pinkiksi ja ostaa hellyttävän kaasuilmapallon. Joo ja mä oon viä nuori nulikka, enkä ymmärrä veronmaksajien murheita :D, mutta kyllä senki aika tulee. Mulla ei ole kiire "aikuistua" tai "vakavoitua", vannon aika rajusti kyl hauskanpitoon kun siihen on mahdollisuus. Mä ite näen vapun ennenkaikkea hauskan pitona ja kavereiden kanssa hengailuna, en perseetolallejuhlana. Mut mun mielipide vaan. Mä luulen et moni mun kavereista on samalla linjalla mun kanssa. Et ei ne kaikki ole sitä paheksuttavaa sakkia.

MBC78 sanoi:
Korostan vielä, että vapun vietto on ihan henkilökohtaista ja sikailuun ei kukaan pakota (paitsi oma tyhmyys).

Aivan. Mutta ei se koko vappua voi pilata jos muutama(kymmen/sata) käyttäytyy typerästi. Ei se vapun vika ole ;). Nämä ihmiset ovat siitä vastuussa, ei se päivä almanakassa. Monilla karkaa mopo käsistä jo sen takia että niillä on kevättä rinnassa ja "hjuva fiilis" kun aurinko paistaa ja linnut laulavat, lumet sulaa ja vaatteet vähenee. Tekee siinä sitten vähän mieli juhlistaa muutamalla sidukalla ja sit... no kaikki tietää. Se mitä vois tehä vapun juhlinnan parantamiseks tai sen jälkisiivon minimoimiseks... ni, no sille olis tehtävä jotain muuta kun vinkua pakkiksella että "vappu on perseestä!yks!" (heh). Jonkinsortin alotette isommille päättäville tahoille? Emmä tiä...

P.S.
Juha ostatko mulle vappupallon jos tuun vapuks Manseen? ;)
/me puhaltaa kasan serpentiiniä Juhan harteille. Ei olla möks, elämä on kivaa ja siitä on nautittava :hyper:... tjsp...
btw mä en oo vappuna enää teini..

Vappu ei sinällään merkkaa mitään muuta kuin että pysyn poissa varmasti keskustasta. Sitä väentungosta ja älykkömeininkiä jaksa kattella. Vähän sama homma kuin uutena vuotena.
Valitettavasti joka baari on tuolloin Kalliossakin kovin täynnä joten jos vain mahdollista pyrimme viettämään aikaa hyvällä kaveriporukalla jonkun kotona tai vaikka mökillä. Huikkaa sitä kuitenkin otetaan...

MBC78 sanoi:
Kännikalat tekevät yhteiskunnalle laskua vappuna ja me veronmaksajat maksetaan, lisäksi ne tekevät hirveän sotkun ja paskan. Mitäs mieltä olet,
Itse en ole menossa vappuna yhtään mihinkään juhlimaan koska tylsänä ihmisenä olen töissä, mutta tästä kommentista tuli mieleen että verojahan nämä "kännikalatkin" maksavat. Eli et sinä ole se ainoa joille lasku vapusta lankeaa. Ja kun tuo lasku ei kovin montaa euroa per naama voi olla, niin eipä ainakaan minua vapun örvellys haittaa yhtään. Enemmän ottaa päähän se tehottomuus ja verorahojen tuhlaus, mihin valtionhallinnon byrokratiassa törmää päivittäin.

Mietinpä tässä, että pistäisinkö punaliivit niskaan ja lähtisinkö kaduille partioon, vai viettäisinkö aikaa oman kullan kanssa. Itse en absolutistina vappua oikein sisäistä, mutta tämä neljännesvuosiperskännit-menetelmä voi toisaalta olla ihan hyväkin vaihtoehto. Pitäkööt hauskaa he ketkä haluavat ja pystyvät. En tosin eteenkään alle 17-18-vuotiaiden kännäilyä juuri ilolla katsele. Hyvää vappua joka tapauksessa.

ZannaZ sanoi:
Mutta eipä se pakkiksella kiroaminen että vappu on perseestä asiaa auta, tulee vaan itelle kahta pahempi mieli.
Koetin kyllä useampaankin otteeseen sanoa, että vappu itsessään on jees, idiootit känniset taas ei.

ZannaZ sanoi:
Enkä kyl tullut ihan tota ajatelleeks, lähinnä puhuin vaan ihmisten hauskanpidon puolesta ja siitä ettei se ole keltään pois...
Juu juu, niin ku sanoin, on ihmisiä, jotka on aivan naula päässä, eivätkä tee silti ikinä mitään idioottia, pitävät vaan hauskaa ja se (hauskanpito) on tietysti ihan jees!

ZannaZ sanoi:
Mulla ei ole kiire "aikuistua" tai "vakavoitua", vannon aika rajusti kyl hauskanpitoon kun siihen on mahdollisuus.
Aika aikaansa kutakin IMO.

ZannaZ sanoi:
Mä ite näen vapun ennenkaikkea hauskan pitona ja kavereiden kanssa hengailuna, en perseetolallejuhlana. Mut mun mielipide vaan. Mä luulen et moni mun kavereista on samalla linjalla mun kanssa. Et ei ne kaikki ole sitä paheksuttavaa sakkia.
Fiksu mielipide. Enkä ole edelleenkään sanonut, että kaikki vapun juhlijat olis pönttöjä. :)

ZannaZ sanoi:
Ei se vapun vika ole ;). Nämä ihmiset ovat siitä vastuussa, ei se päivä almanakassa.
Aivan, tätähän olen sanonutkin.

ZannaZ sanoi:
mitä vois tehä vapun juhlinnan parantamiseks tai sen jälkisiivon minimoimiseks... ni, no sille olis tehtävä jotain muuta kun vinkua pakkiksella että "vappu on perseestä!yks!" (heh). Jonkinsortin alotette isommille päättäville tahoille? Emmä tiä...
Ne "isommat päättävät tahotko" siivoaa kaupungin? Ei siivoa. Ihmiset siivoaa ja se aloite parempaan pitäis syntyä ihan jokaisessa itsessään. Voi olla vaan aika hissukkaa... :D

ZannaZ sanoi:
Juha ostatko mulle vappupallon jos tuun vapuks Manseen? ;)
/me puhaltaa kasan serpentiiniä Juhan harteille. Ei olla möks, elämä on kivaa ja siitä on nautittava :hyper:... tjsp...
Juu, ostan tietty, jos nähdään. Enkä mä ainakaan ole möks, mun originaali pointtini oli se, että vapussa on -tai paremminkin vapun aikaan liittyy- koko joukko huonojakin puolia (niin kuin muihinkin ryyppyjuhliin).

Dippi sanoi:
Eli et sinä ole se ainoa joille lasku vapusta lankeaa.
Jos luet tarkemmin kirjoittamaani, niin huomaat, että kirjoitin "me veronmaksajat". Jos jäi epäselväksi, niin tarkoitin ihan kaikkia "meitä veronmaksajia", myös veroja maksavia kännikaloja. Onhan se nyt joka tapauksessa ihan helvetin turhaa laskua, kun joku "tosi kova jätkä" vetäsee kännipäissään ikkunan paskaks.

Dippi sanoi:
Enemmän ottaa päähän se tehottomuus ja verorahojen tuhlaus, mihin valtionhallinnon byrokratiassa törmää päivittäin.
Juu-u, näin se menee, yhteiskunnassa on paljon mätää ja paljon paljon isompiakin epäkohtia, I know. Mutta tässä triidissä keskityttiinkin puhumaan vapusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom