Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miettikää joskus niitä mikrojakin elkääkä pelkästää niitä saatanan makroarvoja, ruoassa on muitakin juttuja kun prodet rasvat ja hiilarit...
Kehitystä tapahtuu ihan riittävästi, ja riittävän nopeasti, myös voimatasoissa. En ole juurikaan tutkiskellut mikro- tai makrotasoja, mutta sanotaanko vaikka näin, että syön kehitykselleni riittävästi ;)Paljonkos ne sun makrot sitten on tällä hetkellä keskimäärin päivää kohden? Jos huonompi ja hitaampi kehittyminen ei ole haitta, niin silloin tämä on täysin ymmärrettävää -- ero ei välttämättä kuitenkaan ole kovinkaan suuri.
Lähtisitkö oikeasti tarkistelemaan henkilön ruokavaliota ensin mikroista makrojen sijaan? Lähinnä meinaan sitä, että jos makrot eivät ole kunnossa, niin ei sitä liiaksi mikroja kannata alkaa tutkailla...
BCAA, krea, hera, stimuilla höystetyt piripiristeet, OxyElite-maksavauriot, prohorkat ja mitä eksoottisimmat uudet testotuotteet...
...alan itse kohta olemaan sitä mieltä, että testoa kaupanhyllyille, taitaa olla kohta jo turvallisempaa ja tutkitumpaa kuin lisäravinnefirmojen lanseeraamat tuotteet. Ok, on epäreilua niputtaa BCAA, kera ja hera tähän samaan kastiin, mutta itse alan jo miettiä niidenkin tarpeellisuutta ja terveellisyyttä kun tuntuu että koko lisäravinnebisnes on aikamoista BS:ää ja tuotteiden sisällöstä tai mahdollisesta turvallisuudesta ei ole oikein mitään takeita.
Ihme saatanan vänkääjä mäkin olen. Mut mut...
Eli siis mun mielestä pitäisi tehdä tutkimus, jossa toinen syö hyvin esimerkiksi tunti ennen salia ja tunti salin jälkeen. Kunnon ateria ja kokonaispäivän proteiinit vaaditulla tasolla. Toinen syö vähemmän mutta samoin ennen salia ja salin jälkeen ottaa palkkarin ja syö 2 tuntia salin jälkeen syö kunnolla mutta hiukan vähemmin, jotta kokonaispäiväproteiinit ovat samat kuin ykkösellä.
Voisin arvella että tässä käy niin, että nämä ukot/akat kehittyvät aivan samaa tahtia. Eli siis toiselle jolla on aikaa niin tuo lisäravinteeton elämä on nannaa ja sille joka sen palkkarin vetää niin lisäravinteellinen elämä on nannaa.
Eriasia on taasen jos toinen vetäisi treenibuusterin, kreat yms. salia ennen jälkeen - tällöin taasen pitäisi homman mennä niin että se buusteriukko kehittyisi paremmin oli sitten heraa pelissä tai ei.
Oletko edes katsonut tarkempia tietoja noista tutkimuksista? Jostain syystä jengi olettaa, että verrokkiryhmä on syönyt jotain ituja ja muille annettu heraa. Valoja tauluun jo! Vertailuryhmien ravinnot on kyllä mietitty tarkkaan, jotta saadaan tietää nimenomaan heraproteiiniLISÄN vaikutus kehitykseen.
Paas ite valoja päälle. Vaihda vaikka kirkkaampaan välillä. Oma kommenttini ei liittynytkään LISÄproteiinin saantiin vaan siihen, että se on sama (siis proteiinin saanti). Kun otetaan LISÄproteiinia, niin kokonaismäärä kasvaa ja täten hyöty on kiistämätön. Eikö.
No siellä on tutkittu juuri sitä että annetaan heraa versus ruokaa, esimerkiksi.
En tajunnut sanaakaan.Juurikin tämä. Ja siis kun kirjoitan vähemmän mitä ajattelen niin selvennän vielä tuota edellistäni. Eli siis kun vetosin siihen, että toisella joka ei käytä lisäravinnetta (hera) niin on aikaa. Eli tällä tarkoitin samaan syssyyn sitä, että se aika tottakai menee johonkin muuhun sillä joka "joutuu" ottamaan nopeamman proteiinin. Tällöin siis oma johtopäätös olisi se, että nämä molemmat kehittyy samaa tahtia. Se kiireinen ja hektinen lisäravinteen syöjä ja se ruoan laskeskeluun ja syömiseen panostava.
Tutkimukset pitäisi tietty tehdä kliinisessä ympäristössä ilman mitään muuttujia mutta kun meitä kaikkia on siunattu tolla yläpään nupilla jossa ajatus joillakin juoksee ja joillakin ei niin tuskin tästä saa vedenpitävää tutkimustulosta aikaiseksi. Varsinkin kun ravinnon vaikutusta on vaikea pienessä ajassa tutkia.
Eli tuohon kannattomaan kantaa voisin myös itse päätellä sen, että lisäravinteen käyttäjä kehittyy nopeammin koska se tuo huomattavaa etua psyykkisessä mielessä. Tällöin siis ei ole suorastaan siitä itse herasta hyötyä, vaan lähinnä siitä että juo putkilosta jotain lisää. Enivei se hyödyllistä täten olisi. Ja se muistaen, että se kokonaisproteiinimäärä olisi siis sama ruokaa syövällä kuin heraa nauttivalla.
En tajunnut sanaakaan.
Tottakai. Johan minä alusta lähtien olen sanonut että jokainen voi oman harkintansa mukaan vetää mitä tahtoo.
Tarpeensa ja ajankäyttönsä ym. perusteilla, mutta ite pyrin todistamaan että ilman lisäravinteita pärjää varsin hyvin.
Ilman lisäravinteita pystyy saavuttamaan hyviä tuloksia.
Toisaaltaan jos itse olisin allerginen tärkeille eläinkunnan ravintoaineille niin siirtyisin ehkä vegaaniks ja saisin silti tuon saman määrän proteiinia ravinnosta ja ehkä myös joitan muitakin terveysetuja. Tykkään kuitenkin lihasta ja eläinkunnan tuotteista niin en viitsi ruveta pelkästään kasviksilla säätämään. Uskon tässäkin asiassa monipuolisuuten.
Ei palkkaria mihinkää tarvitse, iltasanomat tietää :D :D Tiesitkö? Yllättävä juoma palauttaa parhaiten urheilusuorituksen jälkeen - Terveys - Ilta-Sanomat