Perusteita sille miksi et käytä lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolsoi
  • Aloitettu Aloitettu
Verta palkkarissa. Legendaarista!

Mikä ettei?

Tosin vois ton veren korvata yhdellä munalla enempi sekä osittaisella maidolla ja ravinteet on silti huimasti "tehdaspalkkarin" yläpuolella.

Tarkotuksella nyt toin esille semmosen kombinaation joka on ihan yleisesti käytetty ravinteena havainnollistamaan että missä ylipäätään ollaan menossa näitten purkkiryystämisien kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä päättömyyttä ei voi sanoin kuvata, joten laitan videon: edit. Unohdin olevani vipitön. Joten Ok Go - Here it Goes Again

[video]http://m.youtube.com/watch?v=dTAAsCNK7RA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DdTAAsCNK7RA[/video]

Tätä päättömyyttä ei voi sanoin kuvata, joten laitan videon: edit. Unohdin olevani vipitön. Joten Ok Go - Here it Goes Again

[video]http://m.youtube.com/watch?v=dTAAsCNK7RA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DdTAAsCNK7RA[/video]

Siis jos joku lyö faktat pöytään.
Mikro- ja makroravinteet laskettuna ja toteaa tehtaan palautusjuomien häviävän lennossa niin se on päättömyyttä?

Siis jos joku lyö faktat pöytään.
Mikro- ja makroravinteet laskettuna ja toteaa tehtaan palautusjuomien häviävän lennossa niin se on päättömyyttä?

Koska pelkkä makroravonnejakauma ei riitä. Myös aminohapposisällöllä on väliä (ei sisältääkö mm. välttämättömiä aminohappoa, joita elimistö ei osaa valmistaa), kaseiini on hidas imeytymään vrt. herään (maidossa isompi osuus kaseiinia) sekä tehdaspalkkari on helpompi.

Toki en tuomitse, kukin tavalaan. Itse pidän vain heraproteiinia (+malto tms.) helpompana vaihtoehtona, vaikkei se olekaan ainoa.

Mikä ettei?

Tosin vois ton veren korvata yhdellä munalla enempi sekä osittaisella maidolla ja ravinteet on silti huimasti "tehdaspalkkarin" yläpuolella.

Tarkotuksella nyt toin esille semmosen kombinaation joka on ihan yleisesti käytetty ravinteena havainnollistamaan että missä ylipäätään ollaan menossa näitten purkkiryystämisien kanssa.

Aika hyvä setti jos verta palkkarissa. Arvostan. Säilyykö tuo valmiiksi sotkettuna kuinka kauan vai pitääkö sotkee pukuhuoneessa jos ihan heti treenin perään haluaa juoda? Kerrotko sitten mikä siinä on parempaa kuin itse jauhoista kasattuna? Vain maailma siinäkin rajana millaisen haluaa itselleen rakentaa...

- - - Updated - - -

Mikä ettei?

Aika hyvä setti jos verta palkkarissa. Arvostan. Säilyykö tuo valmiiksi sotkettuna kuinka kauan vai pitääkö sotkee pukuhuoneessa jos ihan heti treenin perään haluaa juoda? Kerrotko sitten mikä siinä on parempaa kuin itse jauhoista kasattuna? Vain maailma siinäkin rajana millaisen haluaa itselleen rakentaa...

Voi miksata sheikkerillä vaikka aamulla mukaan ja laittta pieneen termospulloon.
Sitte duunissa jääkaappiin tai "ei" jos ei ole jääkaappia duunissa.
Ravisteelee kun haluaa juoda ja hörii naamaan.

Ihan oikeesti kandee kattella nyt vaikka finelistä että mitä ihan normi rvintoaineet pitää sisällään.

Banaani, kuorittu - Fineli

Jos niitä alkaa korvaamaan heralla niin mitä kaikkea jää silloin pois.

- - - Updated - - -

Koska pelkkä makroravonnejakauma ei riitä. Myös aminohapposisällöllä on väliä (ei sisältääkö mm. välttämättömiä aminohappoa, joita elimistö ei osaa valmistaa), kaseiini on hidas imeytymään vrt. herään (maidossa isompi osuus kaseiinia) sekä tehdaspalkkari on helpompi.

Toki en tuomitse, kukin tavalaan. Itse pidän vain heraproteiinia (+malto tms.) helpompana vaihtoehtona, vaikkei se olekaan ainoa.

No, veressä on kaikki aminohapot (Ne mitä elimistö valmistaa ja myös muut oikeassa sekotusushteessa). Ja muutakin mikä auttaa palautumisessa ja vaikuttaa mm. hapenottokykyyn suotuisasti.

Ei edelleenkään korvata kasviksia, marjoja tai hedelmiä heralla. Hedelmiä itse suosin vähemmän kuin kasviksia ja marjoja. Ja kyllä fineliä ollaan luettu. Ootko itse bolsoi tutkinut aminohappokoostumuksia eri ruokien ja heraprotskun suhteen?

- - - Updated - - -

Ei edelleenkään korvata kasviksia, marjoja tai
hedelmiä heralla. Hedelmiä itse suosin vähemmän kuin kasviksia ja
marjoja. Ja kyllä fineliä ollaan luettu. Ootko itse bolsoi tutkinut
aminohappokoostumuksia eri ruokien ja heraprotskun suhteen?

Vähenemään päin on ollut ravinteet. Heraa ja kreatiinia menee tosin vielä, mutta satunnaisesti. Ennen oli purkkia ja purnukkaa vaikka millä mitalla. Nyt se raha mikä menis ravinteisiin niin laitan ennemmin perusruokaan. Tää ei ole huono asia, koska perusruuan laatuun voi panostaa rahallisesti enemmän. Tommosella parilla sadalla eurolla mitä ennen tykitti kertalaakista ravinteisiin saa sen verran euron kanafilettä kaupasta, että heikompaa hirvittää. Vastaavasti voi myös käydä ravintoloissa syömässä myös erilaisia lounaita, jollaisia ei tulisi himassa edes harkittua laittavansa. :D

Ootko itse bolsoi tutkinut
aminohappokoostumuksia eri ruokien ja heraprotskun suhteen?

Kyllähän mainosmiehet tehokkaasti huolehtii siitä että miks jokainen aminohappo olis otettava yksitellen eri purkeista.
Puutteellisen tai jopa valheellisen tutkimustiedon ryydittäminä. Veikkaan että jos joku oikeesti alkais tutkimaan pitkällä aikavälillä "Masaimiesten palautusjuomaa" ja vertaamaan sitä mihinkä tahansa kaupalliseen palkkariin niin terveysvaikutukset ja lihaskasvu on paremmat.

Sanoisin että soijapavutkin on nykyään aliarvostettua kamaa. (kuulema alentaa testotasoja - paskaa - ne edistää terveyttä.)

Eli jankataan nyt samaa: Monipuolinen ravinnekombinaatio jossa proteiinia 1.5-1.8 per rasvaton painokilo on hyvä.
Tuota suuremmille proteiinin tarpeille ei löydy perusteluja muuta kuin roinaajilta, tuskin niiltäkään.
Kaiken tuon saa kohtuu helposti ravinnosta ja kaiken muunkin.

Kyllähän mainosmiehet tehokkaasti huolehtii siitä että miks jokainen aminohappo olis otettava yksitellen eri purkeista.
Puutteellisen tai jopa valheellisen tutkimustiedon ryydittäminä. Veikkaan että jos joku oikeesti alkais tutkimaan "Masaimiesten palautusjuomaa" ja vertaamaan sitä mihinkä tahansa kaupalliseen palkkariin niin terveysvaikutukset ja lihaskasvu on paremmat.

Sanoisin että soijakin on nykyään aliarvostettua ja kuulema alentaa testotasoja.
ELi jankataan nyt samaa, monipuolinen ravinnekombinaatio jossa proteiinia 1.5-1.8 per rasvaton painokilo on hyvä.
Tuota suuremmille proteiinin tarpeille ei löydy perusteluja muuta kuin roinaajilta, tuskin niiltäkään.
Kaiken tuon saa kohtuu helposti ravinnosta ja kaiken muunkin.

Tuota sun "veripalkkaria" vaan ei voi oikein säännöllisesti vetää. Eikös rautamäärät tule liian isoiksi?

Itsellä joskus oli "palkkarina": 2 kananmunaa, rahkaa puolpurkkia, banaani ja maitoa niin että juotavaksi tuli. Sitten laiskistuin ja fasti rupes tekemään minustakin tiliä. :D

Tuota sun "veripalkkaria" vaan ei voi oikein säännöllisesti vetää. Eikös rautamäärät tule liian isoiksi?

Itsellä joskus oli "palkkarina": 2 kananmunaa, rahkaa puolpurkkia, banaani ja maitoa niin että juotavaksi tuli. Sitten laiskistuin ja fasti rupes tekemään minustakin tiliä. :D

Veren hemoklobiini ei nouse kuitenkaan liian ylös. (170-180 on ihan ookoo miehille) Tossa on mukana maitoo ja munaa jotka estää liian raudan imeytymistä.
Rauta-arvot myös laskee nopeesti kun sen saanti putoo. Masaimiehet ryystää tota evästä päivittäin. Itseasiassa niitten lähes koko ravinto koostuu, maidosta, verestä ja lihasta. Kuitua ne saa erään puun kuoresta. Veren tietty voi jättää halutessaan poiskin niinkuin alussa toisena esimerkkinä otin.

Raudan imeytymistä haittaavat samanaikaisesti nautittuna esim. mustassa teessä, yrttiteessä, kahvissa, kaakaossa ja punaviinissä olevat tanniinit ja polyfenolit, pinaatin oksaalihappo, maidon kalsium, täysjyväviljatuotteiden fytaatit ja kananmunan fosvitiinit sekä suklaa.

Mikä ettei?

Niin no. Mitäs jos ei voi käyttää maitoa ja munia tai on vaikkapa vegaani. Kyllä niille lisäravinteillekin on paikkansa. Lisäksi kuljettaminen esittämällesi juomalle, joka on toki hyvä, on aika haastavaa kun pitäisi säilyttää jääkaapissa.

Niin no. Mitäs jos ei voi käyttää maitoa ja munia tai on vaikkapa vegaani. Kyllä niille lisäravinteillekin on paikkansa. Lisäksi kuljettaminen esittämällesi juomalle, joka on toki hyvä, on aika haastavaa kun pitäisi säilyttää jääkaapissa.

Tottakai. Johan minä alusta lähtien olen sanonut että jokainen voi oman harkintansa mukaan vetää mitä tahtoo.
Tarpeensa ja ajankäyttönsä ym. perusteilla, mutta ite pyrin todistamaan että ilman lisäravinteita pärjää varsin hyvin.
Ilman lisäravinteita pystyy saavuttamaan hyviä tuloksia.

Toisaaltaan jos itse olisin allerginen tärkeille eläinkunnan ravintoaineille niin siirtyisin ehkä vegaaniks ja saisin silti tuon saman määrän proteiinia ravinnosta ja ehkä myös joitan muitakin terveysetuja. Tykkään kuitenkin lihasta ja eläinkunnan tuotteista niin en viitsi ruveta pelkästään kasviksilla säätämään. Uskon tässäkin asiassa monipuolisuuten.

Markoboy87:aa vapaasti lainaten: "Mitä mää nään, taas tommonen Bolsoi on kehissä?" Olenkin jo odottanut sua. Pakko kysyä tuosta kaljottelukaveripalkkaristasi, että eikö tuo rasvan määrä ole aivan kohtuuton nimenomaan treenin päälle juotavaksi? Lisäksi aina puhutaan, että sokeri+rasva ei ole hyvä yhdistelmä ja sitähän tuo paljolti on? Miten luulet, lihottaako tuo juoma?

Markoboy87:aa vapaasti lainaten: "Mitä mää nään, taas tommonen Bolsoi on kehissä?" Olenkin jo odottanut sua. Pakko kysyä tuosta kaljottelukaveripalkkaristasi, että eikö tuo rasvan määrä ole aivan kohtuuton nimenomaan treenin päälle juotavaksi? Lisäksi aina puhutaan, että sokeri+rasva ei ole hyvä yhdistelmä ja sitähän tuo paljolti on? Miten luulet, lihottaako tuo juoma?

Siinä on ne kalorit kyllä näkyvissä. Ei tossa sokeria ja rasvaa pilvin pimein ole. Ihan suositusten mukaan.
Itseasiassa rasvaa ja sokeria demonisoidaan kanssa aivan turhasta. Ei pitäis olla mikään ongelma jannulle joka "reenaa tooosi kovaa".

Niinkun mä aikasemmin sanoin. Jos rasvaa ei tuu sitä ruvetaan pihtaamaan.

Niinkun mä aikasemmin sanoin. Jos rasvaa ei tuu sitä ruvetaan pihtaamaan.

Mutta käsittääkseni on fiksumpiakin tapoja ajoittaa rasvat kuin ottamalla ne treenin jälkeen, koska se rasva nyt kuitenkin jarruttaa imeytymistä? Ja tätä en ole kuullut elintarviketeollisuuden edustajilta, vaan niiltä lisäravinnemiehiltä, jotka kehottavat myös sen "oikean" aterian olemaan vähärasvainen.

Mutta käsittääkseni on fiksumpiakin tapoja ajoittaa rasvat kuin ottamalla ne treenin jälkeen, koska se rasva nyt kuitenkin jarruttaa imeytymistä? Ja tätä en ole kuullut elintarviketeollisuuden edustajilta, vaan niiltä lisäravinnemiehiltä, jotka kehottavat myös sen "oikean" aterian olemaan vähärasvainen.

Sanoisin että ne kaverit on kanssa pahasti mettässä.
Ei nyt mitään massiivisia läskin mättöjä tietenkää, mut rasvasta maitoo, voita ja sopivan läskinen pihvi pitää omat läskit loitolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom